Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
gevonden schreef:HO Ho mensen geen rel topic van maken hoor, dit is niet mijn bedoeling.
Buurvrouw is niet echt boos maar bedroeft en dat kan ik me heel goed voorstellen.... zou ik ook zijn.
Tuin is omheind maar hebben aan de voorkant een carpoort en tja die kan ik niet dichtzetten. En als ik de kat in de tuin will houden zal ik ook een dak moeten plaatsen over de tuin anders gaat ie via de heg er toch wel uit,
Kat binnen houden is helaas ook geen optie, daar hij altijd boerderijkat is geweest en niet graag binnen is.
Het gekke vind ik dat we al vijf jaar hier wonen en sinds een paar weken dus pas de tuin van de buren gebruikt.
En wat de zoekfunctie betreft...... sorry vergeten ga het nu gelijk doen
marialva schreef:daar gaan we weermensen met dieren moet zorgen dat hun dieren geen overlast aan andere geven
Daarnaast lopen onze honden ook in de tuin en eten de kattenpoep dan op. Naast dat dat enorm smerig is, lijkt het me ook niet gezond.
), satéprikkers, speciaal anti-katten spray en anti-katten piepjes, maar niks werkt. Nu laten we, heel flauw, elke keer de honden maar naar buiten als ze weer in onze tuin zitten te sch*jten. We hebben vaak genoeg naar oplossingen gezocht, ook met onze buren, maar ze doen er niks aan.
Myukii schreef:Ook wij zijn de buren in dit geval. Vréselijk. Drie katten-eigenaren in de straat en alledrie weigeren ze wat aan ons probleem te doen. Mijn oma gebruikt onze tuin in de zomer als 'klustuintje', vindt ze heerlijk en is haar enige 'ding'. Niet zo lekker als ze dan dus steeds met haar handen tussen de kattenpoep zit..Daarnaast lopen onze honden ook in de tuin en eten de kattenpoep dan op. Naast dat dat enorm smerig is, lijkt het me ook niet gezond.
Álles geprobeerd. Koffiedik, cacaodoppen (enige wat het deed is stinken als... eh.. nog erger dan kattenpoep in ieder geval), satéprikkers, speciaal anti-katten spray en anti-katten piepjes, maar niks werkt. Nu laten we, heel flauw, elke keer de honden maar naar buiten als ze weer in onze tuin zitten te sch*jten. We hebben vaak genoeg naar oplossingen gezocht, ook met onze buren, maar ze doen er niks aan.
Van de zomer had onze hond een kat te pakken, en dan gaan ze zeuren, of ik mijn honden niet binnen kan laten?? Mijn tuin, mijn honden, mijn keuze. Als zij hun katten op hun terrein houden, is er niets aan de hand.![]()
Vervelend hoor, zijn hele burenruzies door kattenpoep! Hoop dat jullie tot een betere oplossing kunnen komen! Sterkte!
?
Nathalie02 schreef:Een gedeelte afschermen in je tuin misschien een optie? Iets van een ren? Dan kan de kat toch naar buiten maar hebben de buren gaan last van hem.
Chevano schreef:misschien je kat binnen houden. Dan kan ie bij jouw thuis op de kattenbak waar het voor bedoelt is!! Jij wilt een kat en het is een huisdier geen buitendier!. En wil je je kat toch buiten maak dan een buiten hok in je eigen tuin .
En mn konijn stop ik snel ook naar binnen, zullen het buiten zitten vast niet fijn vinden, is immers een huisdier! 
x_Marr schreef:Chevano schreef:misschien je kat binnen houden. Dan kan ie bij jouw thuis op de kattenbak waar het voor bedoelt is!! Jij wilt een kat en het is een huisdier geen buitendier!. En wil je je kat toch buiten maak dan een buiten hok in je eigen tuin .
Dus omdat het een huisdier is is het geen buitendier?
Oooooh dan za ik mn hond maar ook niet meer uitlaten, is immers een huisdier!En mn konijn stop ik snel ook naar binnen, zullen het buiten zitten vast niet fijn vinden, is immers een huisdier!
Het woord huisdier heeft niks te maken met of het dier een buiten of binnendier is, het heeft ermee te maken of het dier geschikt om te houden als mens.
Zoals je hebt kunnen lezen heeft de kat ook op een boerderij gewoont.. ik gok dan zo dat het dier doordraait wanneer het nu opeens naar binnen moet en binnen moet blijven.
Urko schreef:je eigen tuin omheinen met stroomdraad of zoals gezegt, je kat een petsafe omdoen. ALs je hem toch buiten wil laten lopen anders zou ik zeggen: kat gewoon binne houden en een dichte buitenren maken.
Bedenk maar zo: de hond van de buren loopt/pist/peopt ook niet in jou tuin. Fijn dat je er wat aanwilt doen
edit: lees dat het een boerderij kat is, dus moeilijk binnen te houden. MIjn advies: kat terug naar de boerderij, jonge kat kopen en die gewent binnen maken. Jou kat, wat je ook doet (stroomdraad, petsafe of vast aan een lijntje) gaat een hel voor het beestje worden, want die is gewoon gewend om zoveel vrijheid te hebben
. Vind het in huis nemen van een boerderij kat ook geen goed idee maar ik vind dat meer een van te voren tip dan een na een paar jaar tip
.
) emmers water. (door jou geregelt natuurlijk) Anne. schreef:Natuurlijk is het niet erg fijn als de kat van je buren in je tuin poept.. maar wat wil je er aan doen? Zo'n beestje zeggen dat ze dat voorlopig maar eens niet moet doen? Ik vind het een beetje de verantwoordelijkheid van beiden. Maar de katteneigenaar kan er (behalve binnenhouden) minder aan doen dan de mensen die er last van hebben.
Niet alle katteneigenaren hebben zo'n sociale instelling, maar TS gelukkig wel, top! Opties genoeg, alleen het probleem is dat ze wel wat geld en werk kosten meestal. Omdat binnen houden niet helemaal leuk is tegenover je kat die z'n hele leven buiten is geweest, is het misschien een optie om een ren te maken of toch via een soort petsafe-systeem te werken?