Kat ontwormen --- Help

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 10:15

LizMD schreef:
Ik ga altijd op m'n knieën zitten, kat tussen m'n benen en voeten tegen elkaar. En dan goed met je billen tegen de grond aan houden. Hier werkt het, wij hebben ook zo'n rampenkat lopen en de lieve aanpak heb ik al jaren geleden opgegeven.

Vind het toch vreemd dat die katten nooit bij mij komen liggen O:)

Dit is ook mijn manier, maar vergeet het maar hoor :+ Het lukt je niet :D

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 10:19

*niet alles gelezen*

Ik had dit gevecht ook met mijn 2 lieve poezen die tijdens het toedienen van een pil veranderen in regelrechte cats from hell!

Oplossing was heel simpel: ik heb ontwormingspasta gehaald, hulptroepen in de vorm van mijn moeder opgehaald. 1 iemand houdt de kat stevig vast en degene die het middel toedient wurmt de spuit in het bekje en spuit er wat in.
In 1 x erin spuiten is niet handig, dan stikt het arme beestje (denk ik). Maar in 2 of 3x lukt het prima.
Dus, binnen 5 minuten was het bij mij gepiept en waren ze beiden ontwormd!!!

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 10:20

Ga naar de DA voor advocate pippetten werkt tegen vlooien,wormen en oormijt en nog veel meer andere parasieten een keer per maand druppelen en klaar is kees

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 10:26

Ibbel schreef:
Hoe geef ik mijn kat een pil
Een korte handleiding in 15 stappen.

1. Pak uw kat op en leg hem in de ronding van uw arm alsof u een baby vasthoudt. Zet uw rechter wijsvinger en duim aan beide zijden van het snoetje van de kat en oefen voorzichtig wat druk uit terwijl u de pil in andere hand gereed houdt. Zodra uw kat het bekje opent gooit u de pil naar binnen en geeft u de kat de gelegenheid om te slikken. eze houding lukt bij die van mij al niet haha
2. Zoek de pil op de vloer en haal de kat achter de bank vandaan. Leg de kat opnieuw in de ronding van uw arm en herhaal het proces. Nu ligt mijn gezicht wel open denk ik
3. Haal de kat van de slaapkamer en gooi de inmiddels vies en vochtig geworden pil weg. hij mag niet in mijn slaapkamer, tenzij wij er zijn
4. Neem een nieuwe pil uit het doosje, pak de kat weer in uw arm terwijl u beide voorpoten stevig vasthoudt. Duw de kaken van elkaar en duw de pil naar binnen met de rechter wijsvinger. Houdt het bekje tenminste tien tellen dicht. Hoeveel pillen moet je kopen voor 1 kat?
5. Vis de pil uit het aquarium en haal de kat van de bovenkant van de kast. Roep uw echtgenoot uit de tuin.
6. Kniel op de vloer en dwing uw kat tussen uw knieën, neem de pootjes in een ferme greep. Negeer het lage gebrom. Laat uw partner het kopje stevig vasthouden en dwing met een houten liniaal de bek open. Gooi de pil via de liniaal naar binnen en wrijf de kattenkeel stevig om het slikken te stimuleren. dat lijkt mij wel wat
7. Haal uw kat van de gordijnrail en neem een nieuwe pil uit het doosje. Maak een notitie om een nieuwe liniaal te kopen en de gordijnen te laten repareren. Veeg de kapotte beeldjes en vaasjes aan de kant om later op te ruimen of eventueel te lijmen. gelukkig hangen mijn gordijnen nog niet
8. Draai uw kat in een grote handdoek en laat uw partner op de kat liggen, zodanig dat net de kattenkop zichtbaar is van onder zijn oksel. Zuig de pil met een rietje op en forceer de bek open. Blaas de pil door het rietje in de kattenkeel.
9. Controleer de bijsluiter om zeker te zijn dat deze pillen onschadelijk zijn voor mensen en neem een biertje om de smaak weg te spoelen. Ontsmet de arm van uw partner en doe er een verband om. Verwijder de bloedvlekken uit de vloerbedekking.
10. Haal uw kat van de schuur van de buurman. Pak een nieuwe pil en neem nog een biertje. Zet uw kat in het keukenkastje zodanig dat het kattenkopje net naar buiten steekt. Forceer de bek open en schiet de pil naar binnen met een elastiekje.
11. Haal de schroevendraaier uit de garage en hang het deurtje van de keukenkast weer terug in zijn scharnieren. Zoek de whiskyfles. Neem een flinke teug en leg een koud whiskykompres op uw wangen om te ontsmetten. Controleer of uw tetanus injectie nog geldig is. Gooi uw gerafelde trui weg en trek een nieuwe aan.
12. Bel de brandweer om de kat uit de boom te halen. Maak uw verontschuldiging bij de buurman die, terwijl hij uw kat ontweek door zijn eigen schutting reed. Neem de laatste pil uit het doosje.
13. Tape de beide voorpoten van het ettertje tezamen helemaal in en bind hem stevig aan de poot van de eettafel. Pak uw zware werkhandschoenen en trek deze aan. Duw de pil naar binnen en een stuk vlees erachteraan. Pak vervolgens een glas water. Houd de kop van het huftertje verticaal en giet het water naar binnen om hem zo te dwingen te slikken.
14. Neem het laatste beetje whisky, vraag uw partner u naar de eerste hulp te rijden. Laat daar uw vingers en onderarm hechten en de restanten van de pil uit uw rechteroog verwijderen. Bel onderweg naar huis de meubelzaak om een nieuwe eettafel te bestellen.
15. Bel het dierenasiel of ze een gemuteerde hellekat willen ophalen en informeer bij de dierenwinkel of ze hamstertjes hebben.

Mijn gemene kat van ik denk 8 kilo geef ik zo een pil:
Ik pak hem in zijn nekvel, leg hem tussen mijn knien op de grond, vriendlief kijkt toe met een pilletje in zijn hand. Vervolgens neem je de pil tussen je middel en wijsvinger. Dan steek je de pil naar binnen, zover dat hij slikt. En weg is deze... Als je je vinger ver genoeg steekt slikken ze, dus weg pil en niets wrijfen over heet keeltje ;)
Ik heb drie katten, bij de grote gaat het zo snel dat hij niet eens weet wat er gebeurd bij het bekje....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 10:30

Ibbel schreef:
Hoe geef ik mijn kat een pil
Een korte handleiding in 15 stappen.

1. Pak uw kat op en leg hem in de ronding van uw arm alsof u een baby vasthoudt. Zet uw rechter wijsvinger en duim aan beide zijden van het snoetje van de kat en oefen voorzichtig wat druk uit terwijl u de pil in andere hand gereed houdt. Zodra uw kat het bekje opent gooit u de pil naar binnen en geeft u de kat de gelegenheid om te slikken.
2. Zoek de pil op de vloer en haal de kat achter de bank vandaan. Leg de kat opnieuw in de ronding van uw arm en herhaal het proces.
3. Haal de kat van de slaapkamer en gooi de inmiddels vies en vochtig geworden pil weg.
4. Neem een nieuwe pil uit het doosje, pak de kat weer in uw arm terwijl u beide voorpoten stevig vasthoudt. Duw de kaken van elkaar en duw de pil naar binnen met de rechter wijsvinger. Houdt het bekje tenminste tien tellen dicht.
5. Vis de pil uit het aquarium en haal de kat van de bovenkant van de kast. Roep uw echtgenoot uit de tuin.
6. Kniel op de vloer en dwing uw kat tussen uw knieën, neem de pootjes in een ferme greep. Negeer het lage gebrom. Laat uw partner het kopje stevig vasthouden en dwing met een houten liniaal de bek open. Gooi de pil via de liniaal naar binnen en wrijf de kattenkeel stevig om het slikken te stimuleren.
7. Haal uw kat van de gordijnrail en neem een nieuwe pil uit het doosje. Maak een notitie om een nieuwe liniaal te kopen en de gordijnen te laten repareren. Veeg de kapotte beeldjes en vaasjes aan de kant om later op te ruimen of eventueel te lijmen.
8. Draai uw kat in een grote handdoek en laat uw partner op de kat liggen, zodanig dat net de kattenkop zichtbaar is van onder zijn oksel. Zuig de pil met een rietje op en forceer de bek open. Blaas de pil door het rietje in de kattenkeel.
9. Controleer de bijsluiter om zeker te zijn dat deze pillen onschadelijk zijn voor mensen en neem een biertje om de smaak weg te spoelen. Ontsmet de arm van uw partner en doe er een verband om. Verwijder de bloedvlekken uit de vloerbedekking.
10. Haal uw kat van de schuur van de buurman. Pak een nieuwe pil en neem nog een biertje. Zet uw kat in het keukenkastje zodanig dat het kattenkopje net naar buiten steekt. Forceer de bek open en schiet de pil naar binnen met een elastiekje.
11. Haal de schroevendraaier uit de garage en hang het deurtje van de keukenkast weer terug in zijn scharnieren. Zoek de whiskyfles. Neem een flinke teug en leg een koud whiskykompres op uw wangen om te ontsmetten. Controleer of uw tetanus injectie nog geldig is. Gooi uw gerafelde trui weg en trek een nieuwe aan.
12. Bel de brandweer om de kat uit de boom te halen. Maak uw verontschuldiging bij de buurman die, terwijl hij uw kat ontweek door zijn eigen schutting reed. Neem de laatste pil uit het doosje.
13. Tape de beide voorpoten van het ettertje tezamen helemaal in en bind hem stevig aan de poot van de eettafel. Pak uw zware werkhandschoenen en trek deze aan. Duw de pil naar binnen en een stuk vlees erachteraan. Pak vervolgens een glas water. Houd de kop van het huftertje verticaal en giet het water naar binnen om hem zo te dwingen te slikken.
14. Neem het laatste beetje whisky, vraag uw partner u naar de eerste hulp te rijden. Laat daar uw vingers en onderarm hechten en de restanten van de pil uit uw rechteroog verwijderen. Bel onderweg naar huis de meubelzaak om een nieuwe eettafel te bestellen.
15. Bel het dierenasiel of ze een gemuteerde hellekat willen ophalen en informeer bij de dierenwinkel of ze hamstertjes hebben.

:') _O- inderdaad!

Urko

Re: Kat ontwormen --- Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 10:38

er is een soort pil die ze echt super lekker vinden hoorde ik van een leraar op school, die heeft 4 katten en die willen het doosje uitlikken nadat ze zo'n pilletje hebben gehad.

Ik ontworm de katten van m'n werk altijd met een wormspuit, dat smeer ik op de pootjes, en dat likken ze dan braaf op!

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:17

die pilletjes had ik ook nou echt niet dat het werd opgegeten.
Mijn eene kat is gek op kip uit de oven maar als ik heet pilletje versnipperd erin doe of eroverheen dan weigert ze de kip

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:19

Ik rol mijn poes in een handdoek en dan geef ik pasta, een pil geven is niet te doen bij haar.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:26

Pillen.. praat me er niet van. Mijn kat moest eens een kuurtje antibiotica. Na 4 dagen tot bloedens toe, met een zeiknatte kat en handoek tussen mijn knieen, waar het schuim uit de bek liep en de pillen half opgelost over het zeil waren uitgesmeerd besloot ik het anders te doen.
Dag 5, heb ik de kat toegesproken; Vreet nu die pil op, of ik vermoord je. Tadaah... hij at de pil zo uit mijn hand op :Y) :+ Gewoon mazzel denk ik.
Daarna hebben we van die smakelijke ontwormpillen gehaald, die hij inderdaad smakelijk opat.
Wat we ook deden, was van die ronde snoepjes over de grond naar de kat toerollen en dan tussendoor
de wormpil. Dat werkte ook welleens, met een beetje mazzel :P Maar zodra je er een gevecht van maakt, verlies je het.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 12:27

maar die van mij trekt zelfs haar neus op voor kattensnoepjes :')

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:28

Als jullie bij mij in de buurt wonen kom uik het wel even voor jullie doen, iedere kat lukt wel....

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:42

SAKKIA schreef:
maar die van mij trekt zelfs haar neus op voor kattensnoepjes :')

Whahaha die van mij ook!!!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:53

Wat doen jullie moeilijk.......... Ik heb 5 katten gehad waarvan er 2 bijna geen pil naar binnen krijgen. Maarre ikke baas, niette kat de baas, ikke baas!!!
Ik ga altijd op de grond zitten met kat tussen mijn benen geklemd. Met twee vingers wurm in de bek open, prop de pil zo ver mogelijk achterin en wijf over de keel. Net zo lang tot ze geslikt hebben. Uitkotsen krijgen ze geen tijd voor. Heb daarna een stukje worst liggen dat is het enige dat ze dan wel willen. Kattensnoepjes halen ze hun neus voor op.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 15:46

tja mijn kat moet ook luisteren maar als dingen die zij vreselijk vindt ook op een andere manier kunnen die ze niet/minder erg vindt waarom dan niet.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 15:50

Precies en daarbij doe ik het ook op die manier Rainbow maar het lukt je gewoon echt niet hoor en geloof me ik heb ook al meerdere katten gehad en ook katten waarbij het een ramp was om het te geven maar dat lukte altijd. Alleen deze veranderd in een Cat from Hell.
Daarbij is ze, als ze echt gestresst raakt, zomaar een paar dagen echt van slag en dat vind ik dan weer zielig. Dus daarom maar opzoek naar een andere oplossing zodat het voor de kat, maar ook vooral voor mij :+ , een stuk prettiger wordt :j

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 15:52

heb je al pipetjes tegen vlooien gehaald?
Of ben je nog niet bij de dierenarts geweest?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 16:00

Nee en die voor vlooien heb ik ook nog wel :j
Ik denk dat ik vrijdag naar de DA ga moet nog even bellen namelijk.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:33

oo ik typte vlooien ik bedoelde tegen wormen.
Het is duidelijk tijd voor mij om te gaan slapen.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:08

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 00:16

ik vind die pillenschieters echt drama dingen. doe het wel gewoon met mn blote handen hoor!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 03:12

Of ontwormpasta gebruiken, werkt hier altijd prima :) Desnoods kun je bij je DA vloeistof halen om zelf te spuiten (als je DA daarin meewerkt).

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 04:43

Oh, ik heb echt de makkelijkste kat ooit, pilletje in bekje, slikken en klaar.

Maar ook op het dierenasiel heb ik wel eens last gehad van zon wild gevalletje.
Gewoon in een handdoek, pil in bek. slikken. klaar.
(Gaat met een beetje geweld, maarja soms moet dat :) )

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:34

Quellian schreef:
Of ontwormpasta gebruiken, werkt hier altijd prima :) Desnoods kun je bij je DA vloeistof halen om zelf te spuiten (als je DA daarin meewerkt).

Hoe wou je het anders doen?
Als je daarom vraagt mij onze da krijg je gewoon zo`n ontworminspuit maar dan voor katten.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:42

Jeetje dat mensen nog steeds de strijd aangaan met pasta's en pillen.

Je hebt tegenwoordig veel meer keus. Een pipetje in de nek, of deze tabletten in snoepjesvorm.

http://www.bayerpetcare.nl/pet/products ... enDocument

Mijn beide katten (een kieskeurige en een alleseter) aten de 'snoepjes' zo uit de hand op.

Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:53

Ik heb eergister nog gevraagd bij de dierenwinkel. Daar vroeg ik idd ook naar die pipetjes. De verkoper zei dat je die alleen bij de da kon halen en dat ze niet werkten op de 2 meest voorkomende wormsoorten (lint en spoel geloof ik). Zitten ze me nou gewoon onzin te verkopen?!
Ik vond pasta altijd behoorlijk makkelijk, maar helaas werd mijn kat er steeds misselijker van en kotste hij het na 10 minuutjes weer uit. Nu pilletjes gebruikt, wel wat lastiger, maar ik kreeg ze er wel in met een beetje moeilte en hij hield ze binnen. Mijn andere kat is supermakkelijk, die kan je alles naar binnen stoppen zonder enige moeite.
Er schijnt ook een soort kouwgom achtig spul te bestaan wat je om de pilletjes kan kneden wat ze erg lekker vinden, iemand ervaring?