Pup plast in bench bij aankleden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:24

Bench in de slaapkamer gebeurt vaker. Wij hadden ook een aantal pups die de boel gewoon bij elkaar jankte als ze in de bench in de hal moesten slapen. Toen hebben we de bench naar de slaapkamer gehaald en dat ging prima, geen gejank etc. Wel hebben we de bench natuurlijk steeds een stukje verplaatst totdat de bench in de woonkamer stond en dat ging prima. Kan me dus best iets voorstellen bij het 'bench in de slaapkamer' idee.

Wij hebben ook een pup gehad die ging plassen in haar bench als ik mij ging aankleden. Onze oplossing was dat ik haar eruit haalde, mijn vriend hield haar vast terwijl ik me snel aankleedde en dan hup naar buiten. Na 2 weken had ze door dat ze toch echt heel eventjes geduld moest hebben....

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:25

ikdoemaarwat schreef:
Tamara21 schreef:
Zodra de pup wakker is oppakken en naar buiten..(misschien in de tuin???)
Wakker betekend bij een pup naar buiten!!!
Ikzelf heb een pup van 18 weken en hij was precies zo..
Tis puur blijdschap en ga ook niet te snel bestraffen want dit is namelijk geen opzet!!
Mijne slaapt bij mij op de kamer en was met 13 weekjes helemaal zindelijk 's nachts..
Geef het even de tijd, komt allemaal goed.. Succes!!!!!

nogmaals, de pup wordt absoluut niet gestraft alleen goed gedrag wordt uitbundig beloont!
ik zie ook niet waar jij ziet dat ze straft ...

ze gaat ook gelijk naar buiten ,maar zal zich toch aan moeten kleden he ;) :Y)
kan moeilijk in string de straat oprennen ..... :P
en met het aankleden gaat het dus mis..

Ik zeg ook niet dat diegene heb bestraft maar geef alleen de tip op dat niet tedoen.. :o
Maargoed laat maar..

Diaz

Ik heb nooit een pup er snachts uitgehaald en op de slaapkamer gehad. Dan kan je een hond daar laten, en vervolgens snachts uitlaten!

Zolang ze je niet zien slapen ze, en houden ze de plas op.
Puppy word helemaal blij als baasje zich aankleed en laat het lopen. Logisch ook ;)

VDB

Ik denk ook dat het enthousiasme is. Vrouwtje wordt wakker en dan gaan we leuke dingen doen. De ene hond is sneller zindelijk dan de andere.
Compleet negeren en even niet praten met de hond en direct uitlaten.
Zodra hij gaat plassen of kleien, DAN PAS praten, blij reageren dat ie zijn behoefte heeft gedaan.
Handdoek in de bench leggen en er gewoon rekening mee houden dat je iedere dag een handdoek moet wassen.
Dit gaat echt over :j ;)

Seleentj schreef:
Ik denk dat de pup enthausiast is dat z'n baasje er aan komt, en het verband ziet met het aankleden en uitlaten , hij doet dit heus niet expres, en je pup zich expres laten bevuilen omdat die in z'n bench plast, sorry hoor wees blij dat die het in de bench doet en niet op jou vloerbedekking. Onze hond is nu 7 maanden en is pas met 15 weken zindelijk geworden volledig, je moet er geduld voor hebben, een kindje is toch ook niet binnen 2 dagen zindelijk!
Laatst bijgewerkt door VDB op 10-01-10 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 23:26

AngelofLove schreef:
Bench in de slaapkamer gebeurt vaker. Wij hadden ook een aantal pups die de boel gewoon bij elkaar jankte als ze in de bench in de hal moesten slapen. Toen hebben we de bench naar de slaapkamer gehaald en dat ging prima, geen gejank etc. Wel hebben we de bench natuurlijk steeds een stukje verplaatst totdat de bench in de woonkamer stond en dat ging prima. Kan me dus best iets voorstellen bij het 'bench in de slaapkamer' idee.

Wij hebben ook een pup gehad die ging plassen in haar bench als ik mij ging aankleden. Onze oplossing was dat ik haar eruit haalde, mijn vriend hield haar vast terwijl ik me snel aankleedde en dan hup naar buiten. Na 2 weken had ze door dat ze toch echt heel eventjes geduld moest hebben....

idd daarom staat ie dus ook naast het bed :j

of 1 hand vasthouden andere aankleden :+

wordt lastig over een paar weken aangezien het geen kleintje is :+

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:27

Ik denk dat je de bench best buiten de slaapkamer zet. Als ik het goed opvat begint hij te plassen als hij ziet dat het baasje wakker is? Word hij dus eigenlijk enthousiast?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 23:27

Tamara21 schreef:
ikdoemaarwat schreef:
nogmaals, de pup wordt absoluut niet gestraft alleen goed gedrag wordt uitbundig beloont!
ik zie ook niet waar jij ziet dat ze straft ...

ze gaat ook gelijk naar buiten ,maar zal zich toch aan moeten kleden he ;) :Y)
kan moeilijk in string de straat oprennen ..... :P
en met het aankleden gaat het dus mis..

Ik zeg ook niet dat diegene heb bestraft maar geef alleen de tip op dat niet tedoen.. :o
Maargoed laat maar..

misschien iets minder boos vermelden dan? want nu kwam het anders over namelijk ;)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:27

Handdoek over de bench lijkt me een goeie :j! Kan de pup niet zien wanneer het aankleedmoment daar is.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 23:28

Joycebunny schreef:
Ik denk dat je de bench best buiten de slaapkamer zet. Als ik het goed opvat begint hij te plassen als hij ziet dat het baasje wakker is? Word hij dus eigenlijk enthousiast?

nee hij is dus niet enthousiast....althans niet zijn gedrag,misschien wel in zijn hoofd maargoed daar kan ze niet in kijken natuurlijk
hij ziet haar (gebeurt er niks) en zodra ze dan gaat aankleden/bezig is met aankleden ,dan laat hij het lopen

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:29

Ze moet toch echt gaan leren dat ze eventjes geduld moet hebben, hahaha. Bij de pup is het ook een groot deel blijdschap, gaat als het goed is vanzelf over, maar een beetje geduld hebben is gewenst :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 23:29

BraveSpots schreef:
Handdoek over de bench lijkt me een goeie :j! Kan de pup niet zien wanneer het aankleedmoment daar is.

ja dat had ik dus ook voorgesteld......dat is idd ook een optie...
maar dan zal hij haar wel horen..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 23:30

AngelofLove schreef:
Ze moet toch echt gaan leren dat ze eventjes geduld moet hebben, hahaha. Bij de pup is het ook een groot deel blijdschap, gaat als het goed is vanzelf over, maar een beetje geduld hebben is gewenst :D

ook al vermeld ;)
ze heeft heus wel geduld en weet ook dat een pup niet 1 2 3 zindelijk is
maar het is wel de bedoeling dat je beetje bij beetje vooruitgang boek toch?

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:30

Als je hond verlatingsangst heeft kan je de radio (mobiel radiootje) aanzetten.
Het is van belang dat je de zender op Radio 2 of zender Radio 1 zet.
Hier op zijn praatprogramma's. Als je de radio op een goede volume zet zoals wij ook rustig in de huiskamer praten, dan heeft de hond het idee dat de hele huiskamer vol visite is en dat je gewoon dicht bij hem bent. Je kan hem dus goed foppen door de radio aan te zetten op zender Radio 1 of Radio 2. ;) Politieke praatprogramma's enzo...

AngelofLove schreef:

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:37

Onze pup van nu 13 weken (Jee wat gaat dat snel!) plast zodra een van ons thuis komt wanneer hij alleen heeft gezeten. Dit is maar een klein beetje en is een 'vreugde' plasje. Een plasje om te laten zien dat hij lager staat dan wij.

Onze pup gaat er snachts twee keer uit savonds rond 12en, 3 uur en 5 uur(al is hij dat nu zelf aan het afbouwen naar een kwartier voordat wij het bed uit moeten.. voelen ze. Net als wanneer je thuis komt etc)
Wij gaan het nu wel zelf bepalen wanneer hij eruit mag/moet zodat we hopelijk binnenkort hele nachten door kunnen slapen. Hij had die extra tijd gewoon nodig :)

edit: als wij weg zijn zit hij in de bench, snachts ook. Overdag beneden in de woonkamer, snachts op de overloop met de slaapkamer deur open zodat hij ons nog kan zien. Zetten we hem ergens neer waar hij ons niet kan zien, bevuild hij zijn bench(poep)

Edit 2: ga nu brainstormen waarom hij dat snachts wel doet als hij ons niet ziet en overdag niet.. hurmpf

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:39

Misschien ipv kleren gewoon een badjas gebruiken. Opstaan pup tillen/ jas aan en naar buiten. In de komende tijd bench langzaam maar zeker buiten de slaapkamer krijgen.

Annetje

Re: Pup plast in bench bij aankleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:47

Als ik dat zo hoor, denk ik dat het niet op korte termijn op te lossen is. Kleine baby hondjes moeten nu eenmaal heeeeeeel nodig plassen zodra ze wakker worden.
Ik denk dat het enige wat ze kan doen is de bench elke dag een stukje verder richting de gang te zetten en dat de pup op een gegeven moment niet meekrijgt dat het baasje wakker wordt en zelf dus ook niet wakker wordt gemaakt.

Zodra de baas aangekleed is, snel de pup optillen (ook al is het aan het plassen, of heeft hij dat net gedaan) en snel buiten neerzetten. Doet het daar nog twee druppels: ooooh brave puppy!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:49

Ik zou de pup met bench ergens neer zetten en zodra je komt ben je al aangekleed en dan als de drommel naar buiten en belonen.

Zo heb ik er al 3 binnen 1 week zindelijk gekregen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 23:52

Nikka schreef:
Misschien ipv kleren gewoon een badjas gebruiken. Opstaan pup tillen/ jas aan en naar buiten. In de komende tijd bench langzaam maar zeker buiten de slaapkamer krijgen.

in deze kou :+

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 00:26

ikdoemaarwat schreef:
Nikka schreef:

in deze kou :+

zindelijke hond of beetje kou, wat is nou belangrijker? :P :D grapje

ik heb geen idee wat ze zou kunnen doen, ik denk dat die handdoek (of dunne deken) wel een goed idee is, omdat zo'n pup t dan niet direct doorheeft.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 00:29

Kimmikky schreef:

ik heb geen idee wat ze zou kunnen doen, ik denk dat die handdoek (of dunne deken) wel een goed idee is, omdat zo'n pup t dan niet direct doorheeft.

dan heeft ze straks een bevroren POES :')

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 00:38

Of toch de nacht nog een keertje opbreken en halverwege er nogmaals uitgaan. Dan heeft hij minder aandrang en kan het mogelijk nog 5 min ophouden.
Maar ik zou toch eerst proberen of de bench al naar de kamer kan. Dan heb je net iets meer tijd om aan te kleden voordat hij je ziet. Ondertussen moet de pup toch al gewend zijn aan de gewone gang van zaken en weten dat er 's nachts rust is en overdag er geleefd wordt.
En anders maar met pyama bed in en dan met dikke sokken in laarzen schieten en een dubbele ochtendjas naar buiten. Niet lekker in deze kou.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 00:40

ikdoemaarwat schreef:
Kimmikky schreef:

dan heeft ze straks een bevroren POES :')

die ontdooit wel weer :P hond gaat voor :D

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 02:02

Is het niet zo dat de pup poepen/plassen ziet als aandacht?
Dat het baasje elke keer iets zegt, roept tegen het hondje als hij dit gedaan heeft?
Dan lijkt mij de oplossing consequent negeren?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 02:08

Hoe zit het als ze snachts wakker wordt als zij naar de WC moet?
wordt de pup dan ook wakker?

Bench uit de slaapkamer halen is misschien een oplossing.

Wij lieten de hond in de tuin plassen als ie het echt niet kon houden.
dit is heel simpel weer af te leren zodra de zindelijk zijn... :)
en een fijne tijdelijke oplossing.
Mits je op een balkon dus de boel wel kunt schoonmaken ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 02:27

heb ik haar niet over gehoord dus ik denk dat ze er s'nachts niet uit gaat ...