konijn eet niet en heeft koude oren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:23

Oldenzaalseweg 21
7651 KA Tubbergen
0546 623334

WIJ ZIJN 24 UUR PER DAG , ALTIJD ONDER HETZELFDE TELEFOONNUMMER 0546-621489 BEREIKBAAR.

---

Reutummerweg 58
7651 Tubbergen, Tubbergen (Overijssel)
0541 670037

24 UUR PER DAG BEREIKBAAR

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:30

oudehinken schreef:
onze dierenarts is er niet bij aangesloten,

ze licht nu bij een kruik en een handoek er om heen.
ik hoop dat ze morgenvroeg haalt en dan ben ik de eerste die bij de dierenarts staat.

Konijnen hebben het al heel snel te warm en kunnen ook sterven aan oververhitting...

Konijnen kunnen echt niet goed zonder eten! Ik zou nu nog naar een dierenarts gaan nu het misschien nog niet zo ernstig is!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:31

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:32

Nessa schreef:
Oldenzaalseweg 21
7651 KA Tubbergen
0546 623334

WIJ ZIJN 24 UUR PER DAG , ALTIJD ONDER HETZELFDE TELEFOONNUMMER 0546-621489 BEREIKBAAR.

---

Reutummerweg 58
7651 Tubbergen, Tubbergen (Overijssel)
0541 670037

24 UUR PER DAG BEREIKBAAR

Jantine bel deze DA a.u.b. Tot 8 uur wachten is geen goed idee!!!

_Evelien

Re: konijn eet niet en heeft koude oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:39

Ik zou idd de dierenarts gelijk bellen! Als een konijn niet eet kan die dood gaan.
Mijn konijn had 2 dagen niet gegeten vanwege haken op zijn kiezen, maar hij heeft het overleeft. :=

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:40

als je het om het geld is, ik denk dat ze minder rekenen voor week avond tarief dan weekend tarief ;)
En week avond tarief is vaak tot 11 uur, dus nog even snel bellen

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:44

Sorry dat ik reageer hoor maar ik zou voor een konijn nou niet zo snel naar een DA gaan op vrijdagavond...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:45

_Evelien schreef:
Ik zou idd de dierenarts gelijk bellen! Als een konijn niet eet kan die dood gaan.
Mijn konijn had 2 dagen niet gegeten vanwege haken op zijn kiezen, maar hij heeft het overleeft. :=

Heb je ECHT geluk mee gehad :j Meestal is het helaas snel gedaan....

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:46

corinepgek schreef:
Sorry dat ik reageer hoor maar ik zou voor een konijn nou niet zo snel naar een DA gaan op vrijdagavond...

8)7 Als je zo denkt moet je geeneens een dier nemen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:47

corinepgek schreef:

Dan moet je ook geen konijn nemen... wanneer je een dier in huis neemt ben je verantwoordelijk voor zijn/haar gezondheid.
Als je een diertje laat creperen omdat je geen zin hebt om naar een DA te rijden ben je imo niets waard.

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:50

corinepgek schreef:

Nou sorry dat ik het zeg maar dat vind ik dus echt de grootste onzin..
Waarom zou je voor een konijn niet naar de DA gaan als het iets heeft? En net zoals mensen boven mij zeggen, als je niet op zo'n manier je verantwoordelijkheid kan nemen, neem dan geen huisdier.

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:52

c_alsemgeest schreef:
corinepgek schreef:

Dan moet je ook geen konijn nemen... wanneer je een dier in huis neemt ben je verantwoordelijk voor zijn/haar gezondheid.
Als je een diertje laat creperen omdat je geen zin hebt om naar een DA te rijden ben je imo niets waard.

Daar ben ik het mee eens. Als je een dier neemt moet je er voor zorgen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:53

Adem in adem uit allemaal.

En X_marr, wat schop jij een drama en ben je fel zeg!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:56

Een konijn dat niet eet en lusteloos is, is spoed. Het beste zou je nu nog naar de dierenarts moeten. Lukt dit niet houdt het dier dan goed in de gaten en zorg voor voldoende hooi en water. Als het dier koud is kun je hem ook warm houden maar bij konijnen moet je oppassen voor oververhitting. Als je wacht tot morgen moet je wel bedenken dat de darmen al stil zijn komen te liggen als hij niets eet en de kans op herstel echt zeer klein wordt. Veel sterkte.

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:00

Ik geloof ook niet dat ik met een konijn naar de dierenarts zou gaan. Alle beesten kunnen wel eens een dag slecht in orde zijn. Ik heb er hier een zitten van 6 jaar, die had een maand of twee terug een ontstoken oog, at ook slecht. Oog netjes schoongemaakt met gekookt water en mevrouw zit er nog steeds. Geen kosten voor DA gehad. Ik had t ook aan gekeken tot morgenvroeg. Was er dan waarschijnlijk ook pas achter gekomen dat ze niet had gegeten, voer ze eind van de dag altijd. Succes met je konijn. Waarom heb je ze uit elkaar gehaald eigenlijk??

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:02

moonfish13 schreef:
Adem in adem uit allemaal.

En X_marr, wat schop jij een drama en ben je fel zeg!

Gek he als het een SPOEDgeval betreft?!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:04

lindalieneke schreef:
Ik geloof ook niet dat ik met een konijn naar de dierenarts zou gaan. Alle beesten kunnen wel eens een dag slecht in orde zijn. Ik heb er hier een zitten van 6 jaar, die had een maand of twee terug een ontstoken oog, at ook slecht. Oog netjes schoongemaakt met gekookt water en mevrouw zit er nog steeds. Geen kosten voor DA gehad. Ik had t ook aan gekeken tot morgenvroeg. Was er dan waarschijnlijk ook pas achter gekomen dat ze niet had gegeten, voer ze eind van de dag altijd. Succes met je konijn. Waarom heb je ze uit elkaar gehaald eigenlijk??

Bij een konijn kan niet eten best snel fataal zijn. Dus JA reden om je zorgen te maken, reden om iig een dierenarts te bellen.
Ontstoken oog en slecht eten? Lijkt mij te lange tanden of haken op de kiezen.

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:08

x_Marr schreef:
lindalieneke schreef:

Bij een konijn kan niet eten best snel fataal zijn. Dus JA reden om je zorgen te maken, reden om iig een dierenarts te bellen.
Ontstoken oog en slecht eten? Lijkt mij te lange tanden of haken op de kiezen.

Staat toch dat ze inmiddels weer topfit is??? Als ze last had van d'r tanden zou ze wel mager worden. En dat is ze zeker niet. (zonder DA)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:09

Mijn konijntje ging ook best snel dood toen die ziek was geworden

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:10

shilady schreef:

Eigenlijk heeft de natuur dat mooi geregeld. Hoeven ze ook niet lang te lijden. Klinkt hard misschien, maar t is wel zo. Bedoel dit niet voor jou persoonlijk Shilady!!!!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:11

shilady schreef:

Komt ook vooral omdat we de symptomen pas later kunnen herkennen aangezien konijnen(netzoals paarden en andere prooidieren) het heel goed verborgen weten te houden. Moet ook wel want anders ben je er in de natuur zo geweest.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:11

lindalieneke schreef:
shilady schreef:

Eigenlijk heeft de natuur dat mooi geregeld. Hoeven ze ook niet lang te lijden. Klinkt hard misschien, maar t is wel zo. Bedoel dit niet voor jou persoonlijk Shilady!!!!

:n Een konijn lijdt vaak al veel langer dan dat wij kunnen zien.

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:14

[/quote]

:n Een konijn lijdt vaak al veel langer dan dat wij kunnen zien.[/quote]

Dat komt omdat het prooidieren zijn en ze het dus verborgen houden voor ons............. Weinig aan te doen dus

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:16

Dat zeg ik net :)
Dus helaas geen kort lijden.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:18

Zo komen hier een paar dierenliefhebbers dit topic in... :n

Ik heb een konijnenopvang en wat ik al binnen heb gekregen door onwetenheid en laksheid! Of wat ik al aan de telefoon gehoord heb belachelijk.
Als je niet met een konijn naar de dierenarts wil neem dan geen konijn! Ik kan hier zo slecht tegen, een konijn dat echt NIET en dan ook NIKS eet en lusteloos is, is echt goed ziek. Een konijn is een prooidier dus zal ziekte zoveel mogelijk altijd proberen te verbergen, als het echt te ziek is, is het dus ten dode opgeschreven in het wild. Terwijl dit niet nodig is, omdat ons huiskonijn vaak ziek is door ons en waarom omdat wij het te ver hebben doorgefokt, omdat wij het niet de juiste voeding geven of te weinig loopruimte. Maar vooral het doorgefokte is een groot probleem waardoor er veel kies en tandproblemen zijn en gevoelige darmen. Maar laten we dat nu buiten beschouwing laten, ga alsjeblieft met je konijn naar de dierenarts... dit is een spoedgeval. Wat ik al zei als de darmen 12 uur niks binnen hebben gekregen liggen ze stil... het dier heeft dan veel pijn.
Een konijn is ook een levend wezen en als je graag een dier in een kooitje wil houden ben je naar mijn mening verplicht er 100% voor te zorgen.