Ik hoop maar dat het allemaal meevalt, voor de rest liggen er wel allemaal normale keutels.
Straks maar even kijken of ze bij de dierenwinkel iets tegen diarree hebben... tsjonge het zit hem niet mee het arme ventje.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Citaat:Citaat:
Dat was idd de behandeling in ongeveer 1912.
En nu vaak ook nog.
Mijn konijn heeft ook olifantstanden en z'n kiezen staan scheef waardoor er haken op komen. Elke 6 weken knip ik z'n tanden en elke 6 maand ongeveer worden de kiezen onder handen genomen (gelukkig groeien de kiezen niet zo snel vermits hij daarvoor onder verdoving moet).
Konijn gaat nu zo al anderhalf jaar door het leven en ondergaat het eigenlijk probleemloos, niks gespleten tanden of abcessen. Met een speciaal tangetje en als je beetje weet wat je doet kan het best wel lukken.
Thioro schreef:Citaat:Dat was idd de behandeling in ongeveer 1912.
En nu vaak ook nog.
Mijn konijn heeft ook olifantstanden en z'n kiezen staan scheef waardoor er haken op komen. Elke 6 weken knip ik z'n tanden en elke 6 maand ongeveer worden de kiezen onder handen genomen (gelukkig groeien de kiezen niet zo snel vermits hij daarvoor onder verdoving moet).
Konijn gaat nu zo al anderhalf jaar door het leven en ondergaat het eigenlijk probleemloos, niks gespleten tanden of abcessen. Met een speciaal tangetje en als je beetje weet wat je doet kan het best wel lukken.
Ik neem hem altijd mee naar unief voor z'n kiezen en heb daar ook al gesproken over trekken maar voorlopig doen we het niet omdat hij op deze manier nog goed mee kan. Trekken is een vrij serieuze ingreep en houdt ook risico's in zoals bvb niet eten (wat snel fataal kan verlopen).
Iig, konijn papje geven en idd dwangvoederen indien ze niet eten. Als ze stoppen met eten kan het na 24-48u al faliekant aflopen.
Veel succes met je konijntje.

Dat zou helemaal ideaal zijn! x_Marr schreef:Knippen lijkt mij overigens ook niet fijn, helemaal niet als het zo regelmatig moet gebeuren en dan is trekken een veel betere optie.
Ik weet niet wie er zelf een beugel oid hebben gehad maar al dat gesjor ana je tanden is niet fijn, en dan weet je wel waar het voor is, een konijn weet dat niet en kan daardoor stress krijgen.
Wat sneu dattie gedumpt is, is helaas niet het enige konijn
Ga je hem of haar ook nog een vriendje geven?Dat zou helemaal ideaal zijn!
x_Marr schreef:Knippen lijkt mij overigens ook niet fijn, helemaal niet als het zo regelmatig moet gebeuren en dan is trekken een veel betere optie.
Ik weet niet wie er zelf een beugel oid hebben gehad maar al dat gesjor ana je tanden is niet fijn, en dan weet je wel waar het voor is, een konijn weet dat niet en kan daardoor stress krijgen.
Wat sneu dattie gedumpt is, is helaas niet het enige konijn
Ga je hem of haar ook nog een vriendje geven?Dat zou helemaal ideaal zijn!
_Suus17_ schreef:Hoe oud zijn jullie konijnen waarbij iedereen de tanden heeft laten trekken?
Wij hebben nu nl. een konijn waarbij iedere week de tanden geknipt moeten worden, en eigenlijk na een dag of 4 heeft hij er alweer last van. Dit begint een beetje zielig te worden. Maar hij is bijna 11. Voor de rest nog helemaal gezond.
Neemt het tanden trekken extra risico's met zich mee voor een ouder konijn?