Wij moeten een hek zetten voor andermans ongehoorzame hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:59

meer hekken zetten is inderdaad de omgekeerde wereld.
hond naar het asiel brengen, kost geloof ik een eurootje of 50 om hem weer op te mogen halen. }>
denk dat de eigenaar dan wel wat beter na gaat denken.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 15:15

minikatje schreef:
hogedrukspuit erop, dat doen ze ook maar 1 keer.

Helpt niet bij alle honden hoor, sterker nog de hond van mn schoonouders vindt t geweldig als je alleen al de hogedrukspuit uit de schuur gaat halen want dan weet ie dat ie dr weer lekker mee kan spelen (in de straal happen enzo).

Ik zou m inderdaad of een keer een tijdje opsluiten en baasje maar even goed laten zweten van waar is mn hondje nou, of naar t asiel brengen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 15:24

hond vangen en naar asiel brengen! dame mag dan 75 euro gaan betalen om haar hond terug te krijgen en geloof me dat wordt na 2 of 3 echt wel heel erg vervelend!! :j }>
wie niet luisteren wil moet maar voelen

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 16:18

madelief88 schreef:
Geen boer in de buurt waarvan je een luchtbuks kunt lenen :D Aantal keer in de lucht schieten wellicht dat ze dan wegblijven :D
Hier zat ik dus serieus ook aan te denken.
Wedden dat de hond volgende keer wegblijft? En wellicht de dame in kwestie ook? :D
Anders idd een extra stroomdraadje. Van de adnere kant is wel de hond de pineut, terwijl de 'schuld' toch bij de eigenaar ligt.
Wellicht is het dan beter om de hond een keer je huis of erf in te lokken en hem daar gewoon een paar uur houden. Hond kan wel lekker slapen ofzo, en de vrouw maar zoeken en zoeken! Dan wordt zij gestraft voor haar waardeloze gedrag, en niet de hond.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 16:32

Maak er maar € 68,00 van, Loulou :j
Ik weet niet hoeveel het zou kosten als ze langer moeten blijven dan 1 dag....
Voor de TS:
Mijn vriendin heeft bewust bordjes rond haar land gezet dat het VERBODEN TOEGANG is + dat "betreden op eigen risico" is.
Die bordjes zijn wel een aanrader :j

loulou schreef:
meer hekken zetten is inderdaad de omgekeerde wereld.
hond naar het asiel brengen, kost geloof ik een eurootje of 50 om hem weer op te mogen halen. }>
denk dat de eigenaar dan wel wat beter na gaat denken.

secricible

Re: Wij moeten een hek zetten voor andermans ongehoorzame hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:33

asiel is volgens mij wel een goed idee. Hond gewoon ergens opsluiten en vervolgens naar asiel brengen. Maar als mevrouw er niets om geeft als de hond bij jou zit, geeft ze er misschien ook niets om als het dier in het asiel zit.

Vind het idee om vooral om de hoek te gaan staan kijken en geen actie te ondernemen ook wel super. Volgens mij mag ze je best zien ziten, ze weet toch dat je hier niet blij mee bent?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 21:27

De bordjes 'Verboden Toegang' hangen er al, ook in tweevoud, omdat ik dacht 'Je kan de eerste missen, maar je ziet het tweede bordje dan wel'... Niet dus. :roll: 'Betreden op eigen risico' hangt er bewust niet, omdat betreden zonder mijn toestemming sowieso niet de bedoeling is. ;)

Wat verschrikkelijk van die veulens zeg!!! Dat is echt je ergste nachtmerrie, de mijne dus ook. Al heb ik het idee dat een hond eerder voor een van onze ponnies moet vrezen, maar toch...

Ja ze weet inderdaad dat ik er echt niet blij mee ben, tot nu toe ben ik gelijk op 't hondje afgevlogen, ik kan hem beter lokken dan z'n bazinnetje. :+ Maar misschien moet ik daar inderdaad maar mee ophouden. En gewoon m'n filmcamera in de aanslag houden. :D

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:45

En dan?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 22:21

Ehm wat bedoel je met 'En dan'? Lijkt mij gewoon een lollig filmpje opleveren, en intussen hoop ik dat baasje genoeg schrikt om hondje in het vervolg wel aan de riem te doen.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:27

Ik ben bang dat dat het baasje niet genoeg afschrikt, afgaande op de beschrijving die je van het baasje geeft.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:43

Daar zal ze niet warm of koud van worden denk ik. Anders was ze uit fatsoen al ingegaan op jouw waarschuwing. Dat is de reden waarom mijn vriendin zonder blikken of blozen de hond direct in de auto laadde (hij sprong graag in de auto) en ging zonder blikken of blozen direct naar het asiel. Ze zei ook echt alleen maar tegen die medewerkers: "ik kan baasje echt nergens vinden...."

Sientje schreef:
Ehm wat bedoel je met 'En dan'? Lijkt mij gewoon een lollig filmpje opleveren, en intussen hoop ik dat baasje genoeg schrikt om hondje in het vervolg wel aan de riem te doen.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 21:31

* update * :D

Had vandaag per ongeluk een kleine overwinning. *\o/*
Fietste met mijn hondje de hoek om naar stal, laat mijn hondje de (best drukke) weg oversteken en op de stoep aan de overkant lopen...
Schiet ineens het bewuste hondje van de bewuste mevrouw ook de weg over.........
Heb mijn hondje laten direct laten zitten en blijven, dat deed ze braaf. En stoute hondje bleef bij haar, dus toen kon mevrouw stoute hondje pakken. 'Dankjewel' zei ze, toen ze de riem uit haar zak had opgegraven en hondje had aangelijnd. Ik heb geknikt en ben doorgefietst.
Vlak daarna kwam ze het land met het wandelpad op en jajajajajajajajajaja: hondje zat aan de lijn!!!!
Wegens gladheid is daar de afgelopen tijd niemand geweest, en wegens vorst waren we er nog niet aan toegekomen een grondkabel in te graven, maar als ze deze gedachte nu efkes fijn vasthoudt is dat ook niet nodig. ;)