Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Laika schreef:Allereerst kan een dergelijk ras gewoon heel erg slungelig zijn. Misschien zijn de spiertjes nog niet voldoende ontwikkeld.
Laten we maar hopen en duimen dat dat in dit geval ook zo is!
Wel is het zo dat bij dergelijke populaire rassen je echt wel beter voor een stamboompup kan gaan. Er kan dan namelijk gewoon niet genoeg getest zijn.
Wat het wandelen betreft met dergelijke grote rassen geldt een richtlijn. Niet langer dan het aantal minuten als het aantal weken oud. Dus 8 weken oud, 8 minuten wandelen enz. Geen gekke dingen laten doen, zoals springen, traplopen etc.
Ook zou ik iets van een tapijt op het laminaat leggen zodat de hond grip heeft op de vloer. Een dergelijk gladde vloer is niet bevorderlijk voor zijn heupjes namelijk.
*edit* dit is ook het beste wanneer de pup wel uit geteste ouders was gekomen hoor!
KiWiKo schreef:maar je hebt wel meer zekerheid als beide ouders bewezen niks hebben en dus goedgekeurd zijn voor de fok, lijkt mij
maar nooit 100%AngelofLove schreef:Nogmaals, bij een hond met stamboom hoeft nog niet gezegd te worden dat beide ouders alle nodige tests hebben gehad.... Ook stamboomhonden met HD of wat voor aandoening dan ook wordt door sommige fokkers gewoon mee gefokt.
jelledaantje schreef:@ iris82 naar dierenkliniek de langstraat in waalwijk
jelledaantje schreef:De ouders zijn zover ik wet niet getest.
Ook is gewoon de heup goedgekeurd bij de vorige da hij zat er gewoon netjes in is ook bewezen doormiddel een test die ze bij haar gedaan hebben
Verder nemen we haar nog niet mee aan de riem ze word deze week pas 9 weken.
Mag ze uiteraard geen trappen lopen want de andere honden van ons mogen dat ook niet en probeer ik ik haar in alle rust op te laten groeien
jelledaantje schreef:@ laika dankje daarvoor zoals met de beweging en met het voer let ik indd op dat ze niet teveel krijgt en afgewogen porsies krijgt af en toe is dit wel moeilijk omdat ik ook 2 andere hondjes heb rond lopen die er ook van eten. Verder laat ik haar nog niet uit en alles wat ze zelf beweegt is alleen maar goed. Ook heb ik goed puppy voer van eukanuba speciaal voor grote rassen.

tantjeuh schreef:AngelofLove schreef:Nogmaals, bij een hond met stamboom hoeft nog niet gezegd te worden dat beide ouders alle nodige tests hebben gehad.... Ook stamboomhonden met HD of wat voor aandoening dan ook wordt door sommige fokkers gewoon mee gefokt.
Als je een deftige rasvereniging hebt kom je dat toch niet tegen, daar bestaan fokregelementen voor he. Ik weet niet hoe dat bij bordeaux's zit, maar bij bv border collies weet ik dat ouderdieren vrij moeten zijn van oogaandoeningen, enkel A of B op hun heupen mogen hebben (en dat veranderd dit jaar of volgend jaar in België naar uitsluitend A'tjes die worden toegelaten voor fokkerij), geen ocd mogen hebben,..... Als ze niet voldoen aan die testen worden ze gewoon uitgesloten voor fokkerij en krijgen de pups dus ook geen papiertje (en dat is toch waar het over gaat, of je een stamboompup hebt of niet).