Hond dekt teef, teef in kreukels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:58

Is die hele morning after pil eigenlijk wel gegeven aan die teef?
..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:59

Avalon_ schreef:
Hypofocus schreef:
Iedere honden eigenaar weet toch dat je honden rustig hun gang moet laten gaan als ze eenmaal "vast" zitten...

Blijkbaar niet, anders had ze wel anders gereageert...

Dat zou dan erg naïef zijn van die mensen.
Je mag er toch vanuit gaan dat als iemand een dier koopt, dat die dan enigzins wat informatie over het betreffende dier opzoekt.
Ze moeten het dier immers verzorgen en in leven houden. ;)

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:59

Ik begrijp een beetje uit het verhaal dat de teef dus helemaal geen 'morning after' gehad heeft ? Dus een complicatie in de zwangerschap heeft gekregen. Een zwangerschap waarover was afgesproken dat ie afgebroken zou worden. Of heeft ze wel een 'morning after' gehad, maar heeft deze niet goed aangeslagen ?

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 19:00

De deurkruk stond/staat al omhoog.Dit was de eerste keer dat hij dat voor elkaar krijgt.
Nu gaat altijd en de tussendeur en de buitendeur dicht of de reu gaat de tuin in waar hij niet uit kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:00

Ik heb zelf een ongecastreerde reu, die van mij komt nu ook niet los buiten.

Maar goed, als er iemand voor het huis langs komt, met een loopse teef, die ook nog losloopt, en de deur is niet goed dicht, weet ik wel wat hij doet hoor :D en vanuit hem gezien heeft hij dan nog gelijk ook.

Uiteraard neem ik alle voorzorgsmaatregelen die ik kan nemen. Ik lijn mijn schatje momenteel ook aan buiten, anders weet ik precies waar ik hem terug vind (nah, hij luistert heel goed, maar ik kan denk ik niet tegen een loopse teef op), doe de deur echt op slot ook, het zal echt mijn schuld niet zijn als er iets gebeurt, maar alles voorkomen kun je gewoon niet.
En sorry, maar als je een loopse teef hebt, en die laat je los lopen, vraag je gewoon om problemen. Niet elke reuen-eigenaar let even goed op.

Siggy schreef:
Niet alle teven zijn even duidelijk loops, net als mensen, de een heeft een heftige menstruatie, de ander bloed nauwelijks. Zeker bij minder ervaren hondeneigenaren kan zo'n eerste loopsheid dus wel eens aan het oog voorbij gaan.

Dan nog merk je het wel aan de reacties van andere honden, en zeker bij Labradors. Volgens mijn reu ruiken die het lekkerst van allemaal.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-01-10 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:01

@yamcha: rare redenering. als en reu ontsnapt dan ben je verlost van aansprakelijkheid? dacht het niet

En onze teef werd pas met 9 maanden voor het eerst loops, duurt ongeveer 3 weken dus dat je de 'aanloop' niet merkt kan heel goed.

Ik snap niet waarom mensen hun reu niet castreren als het geen superdekreu is.
Zie het continue snap er niks van. Die van ons zijn geholpen (en de reu was niet eens dominant)

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:01

Mischien is castreren ook een optie als hij zo dominant is maar dat terzijde. Pas op met je deurkruk omhoog zetten, hond van vrienden van ons heeft zich opgehangen aan de deurkruk...

chocobroodje

Re: Hond dekt teef, teef in kreukels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:05

Snap zoiezo niet waarom zoveel honden niet gecastreerd/stereliseerd worden, zou zoveel ellende voorkomen inclusief minder volle asiels!

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 19:06

Castreren vind de dierenarts nu geen optie meer omdat hij al 9 is. Voorheen wilde mijn broer het vooral niet. Maar ik ben het eens.

Overgens hebben we nu net de rekening gehad.
Er staat dat ze een baarmoederontsteking heeft gehad en dat ze drachtig was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:07

mltex schreef:
@yamcha: rare redenering. als en reu ontsnapt dan ben je verlost van aansprakelijkheid? dacht het niet

En onze teef werd pas met 9 maanden voor het eerst loops, duurt ongeveer 3 weken dus dat je de 'aanloop' niet merkt kan heel goed.

Zie het continue snap er niks van. Die van ons zijn geholpen (en de reu was niet eens dominant)

Waarom zou ik mijn reu castreren, als hij kerngezond is, nergens problemen mee heeft, en gewoon een heerlijk beest is?

Als ik hem castreer, gaat ie lekker ruiken voor andere reuen, reageren honden anders op hem, kan een gecastreerde hond goed onzeker van worden......
Ik heb een keer een hond om medische redenen moeten laten castreren, doe het nooit meer. Grote spijt van gehad..... en niet om hemzelf, maar om de reacties van bepaalde honden.
En die 4 weken in het jaar dat ik hem aan moet lijnen, ga ik ook neit dood aan.

Geen gedoe met hypergevoelige huidjes, vacht die van veel mindere kwaliteit is.... lekker fanatiek met sporten, hoef niet bang te zijn dat ie een tientonner is, en ook niet dat ie de ganse dag lui bij de kachel ligt te maffen.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 19:09

Even kijk hoor..ze zegt dat de teef in brabant geopereerd is omdat dit goedkoper zou zijn.
De rekening bedraagt trouwens geen 400 euro maar 285.
Ik kan er alleen niet uit op maken wat er precies gedaan is.
Er staan aan aantal dingen die gebruikt zijn met de prijs eraast.Niet waarom ze hebben geopereerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:10

chocobroodje schreef:
Snap zoiezo niet waarom zoveel honden niet gecastreerd/stereliseerd worden, zou zoveel ellende voorkomen inclusief minder volle asiels!

Dat iemand zijn hond niet castreert, wil niet zeggen dat ie maar raak fokt ;)
Jenna schreef:
Even kijk hoor..ze zegt dat de teef in brabant geopereerd is omdat dit goedkoper zou zijn.
Er staan aan aantal dingen die gebruikt zijn met de prijs eraast.Niet waarom ze hebben geopereerd.

Dan zou ik de betreffende DA even bellen, voor een specificatie.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:12

Heeft de teef nu wel of geen 'morning after' gehad ??
Als niet, dan heeft de eigenaar dus zelf voor deze drachigheid gekozen (ook nog eens tegen de afspraak in) met alle risico's van dien.....

Ik kan je evt. wel even helpen de rekening te 'vertalen'

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:12

Yamcha schreef:
mltex schreef:

Waarom zou ik mijn reu castreren, als hij kerngezond is, nergens problemen mee heeft, en gewoon een heerlijk beest is?

Als ik hem castreer, gaat ie lekker ruiken voor andere reuen, reageren honden anders op hem, kan een gecastreerde hond goed onzeker van worden......
Ik heb een keer een hond om medische redenen moeten laten castreren, doe het nooit meer. Grote spijt van gehad..... en niet om hemzelf, maar om de reacties van bepaalde honden.
En die 4 weken in het jaar dat ik hem aan moet lijnen, ga ik ook neit dood aan.

Geen gedoe met hypergevoelige huidjes, vacht die van veel mindere kwaliteit is.... lekker fanatiek met sporten, hoef niet bang te zijn dat ie een tientonner is, en ook niet dat ie de ganse dag lui bij de kachel ligt te maffen.

En je droomt zeker ook van een zwarte hengst.....die ook vooral hengst moet blijven

Ik castreer ze omdat het anders gefrustreerde beesten zijn, daarnaast wil ik geen onnodig risico zijn voor andere hondenbezitter. En als iedereen zijn hond zou castreren heb je dat 'geurprobleem' ook niet

@TS : staat er nr van DA bij? gewoon bellen en vragen dan zit je dichter bij de waarheid denk ik

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:15

Volgens mij probeert deze mevrouw er financieel een voordeeltje uit te halen. Zij had nooit haar teefje los mogen hebben. Ook ik adviseer, vraag om de rekening en als je die hebt zou ik ook nog even contact opnemen met de dierenarts waarom deze ingreep is uitgevoerd.

Castreren van een gezonde reu? Nooit niet! Wat een onzin. Mensen met teefjes moeten gewoon voorzichtig zijn. Ik heb ook 2 teven waarvan 1 niet gecastreerd. Ik pas altijd op als ze loops is. Tegenwoordig mag je je hond alleen los laten in losloopgebieden. Deze moet je dan gewoon even 2 keer per jaar links laten liggen. Verder hoort altijd overal een hond aangelijnd te zijn (eigenlijk) dus onzin om alle niet fokkende honden maar te gaan castreren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:15

Heb aan mijn reu nog geen frustraties gemerkt hoor.

Aan de hond die gecastreerd was, wel, die was gefrustreerd omdat hij niet met de passende beleefdheid werd benaderd door andere honden.

Denk als ik een hangstveulen had, ik die ook niet liet castreren nee. Vind het grote onzin, als ze verder gewoon goed handelbaar zijn. Tegenwoordig lijkt het wel een ziekte om ongecastreerd te zijn...... hoelang gaat het duren voordat we mensenmannen, die niet geschikt zijn voor de fok, gaan castreren?

Vind dat gefrustreerd zijn iets ook zo'n nonsens.... ga je mensen die seksueel gefrustreerd zijn ook castreren? Nee, die moeten er maar mee omgaan..... nou, dat geldt voor honden ook. In de natuur mag lang niet elke reu dekken, maar daar lopen geen DA's rond die alleen de Alpha intact laten.....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-01-10 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:16

Eventjes de DA bellen. Vraag ook vooral wanneer ze geopereerd is!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:18

rustig blijven, aangeven dat er best met je te praten valt maar dat je dan eerst wel ff duidelijk wilt hebben dat die hond van jullie er idd zo'n potje van heeft gemaakt dat die teef helemaal open lag. m.a.w. een dierenartsverklaring (niet alleen maar een rekening)
is die dierenarts duidelijk in zijn verhaal (letsel veroorzaakt door een té onbenullige reu) dan zou ik persoonlijk mijn verantwoordelijkheid nemen, en de helft van de kosten vergoeden.
Het is hun eigen schuld dat die teef loops buiten liep, maar jullie hadden net zo goed een reu buiten lopen waarvan je weet dat ie niet vertrouwd is- of dat nu per ongeluk is gegaan of niet. als eigenaar ben je wettelijk gezien verantwoordelijk voor de daden van je dier- ook de daden die door het dier zelf geinitieerd werden (dus: waar jij geen opdracht voor gaf)
als die reu niet zo lijp was geweest had de teef gewoon zo'n pil gehad en daarmee was de kous af.
m.i. een nalatigheid van beide kanten, en als het causaal verband blijkt uit de dierenartsverklaring, 50/50 betalen.
als je zoiets voor laat komen heb je een hele aardige kans dat je alles mag gaan betalen... (heb een stukje aansprakelijkheidsrecht gehad...)
maarre, heb je geen aansprakelijkheidsverzekering particulieren? Bel daar eens heen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:19

Rekening kwijt? Snap het probleem niet zo vraag je hem toch opnieuw aan?
Zo gebeurd, en tegenwoordig moet een DA een copy afgeven veel mensen zijn verzekerd voor ziektenkosten dus dit zal wel vaker gebeuren
Beiden zijn fout, loslopende honden. raar verhaal.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-01-10 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:21

Ik zou gewoon gedeeld betalen want het is jullie beiden schuld...

Ik zou je hond maar eens castreren zodat er niet nog meer problemen komen ;)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:21

Yamcha schreef:
chocobroodje schreef:

Dat iemand zijn hond niet castreert, wil niet zeggen dat ie maar raak fokt ;)
Jenna schreef:

Dan zou ik de betreffende DA even bellen, voor een specificatie.

Nee maar het scheelt wel de helft aan "oeps"nestjes. Daarbij als ik zie hoe veel reu-en reageren zodra er een loopse teef in de buurt woont (niet eten, stress, hyperactief) dat vind ik zielig voor je hond, hij mag er toch niks mee.
En het beste argumenten: geen baarmoederontstekingen, of testikelkanker mogelijk. Voor mij meer dan genoeg reden om te castreren/stereliseren. Waarom is het bij een paard niet zielig maar voor een hond wel :?

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:22

Laika schreef:
Volgens mij probeert deze mevrouw er financieel een voordeeltje uit te halen. Zij had nooit haar teefje los mogen hebben. Ook ik adviseer, vraag om de rekening en als je die hebt zou ik ook nog even contact opnemen met de dierenarts waarom deze ingreep is uitgevoerd.

Castreren van een gezonde reu? Nooit niet! Wat een onzin. Mensen met teefjes moeten gewoon voorzichtig zijn. Ik heb ook 2 teven waarvan 1 niet gecastreerd. Ik pas altijd op als ze loops is. Tegenwoordig mag je je hond alleen los laten in losloopgebieden. Deze moet je dan gewoon even 2 keer per jaar links laten liggen. Verder hoort altijd overal een hond aangelijnd te zijn (eigenlijk) dus onzin om alle niet fokkende honden maar te gaan castreren.

Zoooo zeg, omdat JIJ een reu wil moeten mensen met teefjes opletten? wat een kortzichtigheid.
Ik zorg ervoor dat een ander niet hoeft op te letten door mijn eigen verandelijkheid te nemen.
Ik ga deze discussie niet aan, nl een slag mensen waar ik niks mee heb :Y)
Gaat ook offtopic

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:22

Voor iedereen die niet zijn hond wil laten castreren: dan ga ik er ook vanuit dat jullie je verantwoordelijkheid nemen als je hond ontsnapt en boven op een (aangelijnde) teef springt? Iig de helft van de kosten betaald?

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 19:22

Ben maar meteen gaan bellen met de dierenarts.
Het lijkt er niet op dat ze die morningafterpil heeft gehad aangezien ze de tijd hebben genomen een goedkope dierarts te zoeken.

Maar goed dat ter zijde.De dierenartsassistente was zeer behulpzaam.
De teef is daar gekomen toen ze 10 dagen drachtig was. Dus.....
Ze had een baarmoederontsteking en is gesteriliseerd.
Morgen kan ik weer met ze bellen en kan ik de dierenarts spreken die de hond geopereerd heeft.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:24

Als mij dit zou overkomen zou ik niet eerder betalen dan wanneer ik de rekening heb gezien.

Verder zijn beide partijen fout, zij laat loopse hond LOS lopen, de reu van je moeder is ontsnapt..
Beide fout dus beide de helft..
Zal never het complete bedrag betalen :n

Citaat:
Ze had een baarmoederontsteking en is gesteriliseerd

Dit kan ook gebeuren zonder dat jullie reu erop is gedoken dus lekker makkelijk verhalen op een ander }:0
Laatst bijgewerkt door marielle231 op 07-01-10 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt