Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Avalon_ schreef:Hypofocus schreef:Iedere honden eigenaar weet toch dat je honden rustig hun gang moet laten gaan als ze eenmaal "vast" zitten...
Blijkbaar niet, anders had ze wel anders gereageert...
en vanuit hem gezien heeft hij dan nog gelijk ook.Siggy schreef:Niet alle teven zijn even duidelijk loops, net als mensen, de een heeft een heftige menstruatie, de ander bloed nauwelijks. Zeker bij minder ervaren hondeneigenaren kan zo'n eerste loopsheid dus wel eens aan het oog voorbij gaan.
mltex schreef:@yamcha: rare redenering. als en reu ontsnapt dan ben je verlost van aansprakelijkheid? dacht het niet
En onze teef werd pas met 9 maanden voor het eerst loops, duurt ongeveer 3 weken dus dat je de 'aanloop' niet merkt kan heel goed.
Ik snap niet waarom mensen hun reu niet castreren als het geen superdekreu is.
Zie het continue snap er niks van. Die van ons zijn geholpen (en de reu was niet eens dominant)
chocobroodje schreef:Snap zoiezo niet waarom zoveel honden niet gecastreerd/stereliseerd worden, zou zoveel ellende voorkomen inclusief minder volle asiels!

Jenna schreef:Even kijk hoor..ze zegt dat de teef in brabant geopereerd is omdat dit goedkoper zou zijn.
De rekening bedraagt trouwens geen 400 euro maar 285.
Ik kan er alleen niet uit op maken wat er precies gedaan is.
Er staan aan aantal dingen die gebruikt zijn met de prijs eraast.Niet waarom ze hebben geopereerd.
Yamcha schreef:mltex schreef:@yamcha: rare redenering. als en reu ontsnapt dan ben je verlost van aansprakelijkheid? dacht het niet
En onze teef werd pas met 9 maanden voor het eerst loops, duurt ongeveer 3 weken dus dat je de 'aanloop' niet merkt kan heel goed.
Ik snap niet waarom mensen hun reu niet castreren als het geen superdekreu is.
Zie het continue snap er niks van. Die van ons zijn geholpen (en de reu was niet eens dominant)
Waarom zou ik mijn reu castreren, als hij kerngezond is, nergens problemen mee heeft, en gewoon een heerlijk beest is?
Als ik hem castreer, gaat ie lekker ruiken voor andere reuen, reageren honden anders op hem, kan een gecastreerde hond goed onzeker van worden......
Ik heb een keer een hond om medische redenen moeten laten castreren, doe het nooit meer. Grote spijt van gehad..... en niet om hemzelf, maar om de reacties van bepaalde honden.
En die 4 weken in het jaar dat ik hem aan moet lijnen, ga ik ook neit dood aan.
Geen gedoe met hypergevoelige huidjes, vacht die van veel mindere kwaliteit is.... lekker fanatiek met sporten, hoef niet bang te zijn dat ie een tientonner is, en ook niet dat ie de ganse dag lui bij de kachel ligt te maffen.
Yamcha schreef:chocobroodje schreef:Snap zoiezo niet waarom zoveel honden niet gecastreerd/stereliseerd worden, zou zoveel ellende voorkomen inclusief minder volle asiels!
Dat iemand zijn hond niet castreert, wil niet zeggen dat ie maar raak foktJenna schreef:Even kijk hoor..ze zegt dat de teef in brabant geopereerd is omdat dit goedkoper zou zijn.
De rekening bedraagt trouwens geen 400 euro maar 285.
Ik kan er alleen niet uit op maken wat er precies gedaan is.
Er staan aan aantal dingen die gebruikt zijn met de prijs eraast.Niet waarom ze hebben geopereerd.
Dan zou ik de betreffende DA even bellen, voor een specificatie.
Laika schreef:Volgens mij probeert deze mevrouw er financieel een voordeeltje uit te halen. Zij had nooit haar teefje los mogen hebben. Ook ik adviseer, vraag om de rekening en als je die hebt zou ik ook nog even contact opnemen met de dierenarts waarom deze ingreep is uitgevoerd.
Castreren van een gezonde reu? Nooit niet! Wat een onzin. Mensen met teefjes moeten gewoon voorzichtig zijn. Ik heb ook 2 teven waarvan 1 niet gecastreerd. Ik pas altijd op als ze loops is. Tegenwoordig mag je je hond alleen los laten in losloopgebieden. Deze moet je dan gewoon even 2 keer per jaar links laten liggen. Verder hoort altijd overal een hond aangelijnd te zijn (eigenlijk) dus onzin om alle niet fokkende honden maar te gaan castreren.

Citaat:Ze had een baarmoederontsteking en is gesteriliseerd