Kaas schadelijk voor hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

judith__

Re: Kaas schadelijk voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:35

kan geen kwaad zolang het maar niet te vaak word gegeven

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:38

Moontje1991 schreef:
Als je wil dat je hondje een een dik varkentje wordt en dus een veel kortere levensverwachting heeft moet je het zeker geven.
Als je van je hondje houdt en hem gezond wil heben geeft hem dan gewoon betere brokken en zo nu en dan een gezond honden snoepje daar zal je hondje je veel dankbaarder om zijn.

korte levensverwachting ? 12 jaar
dik? absoluut niet.
en dit is een franse bulldog. dus het is nog eens heel erg oud voor het ras ook

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:38

als mn pa 'sochtends een beschuitje gaat smeren zit de hond al kwijlend naast m voor dat de kaas daadwerkelijk gepakt is :P
voor kaas kan ie wel n moord doen denk ik :Y)

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:52

Onze hond ook, als wij de kaas uit de koelkast pakken herkent hij het geristel van het papier en dan staat ie al naast je :')

arijanne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:53

onze honden eten al jaren elke dag kaas,vinden het geweldig.alle dagen een paar plakjes.Ze hebben er nooit last van gehad.Maar wwet niet of het goed is,te veel kaas is niet goed maar alles wat je te veel eet is niet goed.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:56

die van ons krijgt ook af en toe een plakje zelf geschaafde kaas.
ze is er gek op, en ik heb moeite om mijn drukke hond op gewicht te houden :P kwam ze maar eens wat sneller aan :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 19:11

Nou lijkt me duidelijk.
een plakje kaas is dus geen 6.5 hamburger :))
komop zeg :=

Hij heeft ent weer een stukje gehad :D
vaak is het niet eens een volledig plakje maar 1/3 daarvan :D

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:15

Jarenlang ben ik alleen in de weekenden thuis bij mijn ouders gekomen. Mijn hondje woonde daar.
Op zondag hadden wij met het hele gezin uitgebreid ontbijt. Aan het einde van het ontbijt zat mn hondje naast me want ze wist dat ze dan op schoot bij mij (bij mij alleen) mocht en dan kreeg ze de korstjes van de kaas waar het plastikje af gepeutert was. Die traditie hebben we 16 jaar vol gehouden, mn hondje is nu overleden.

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:17

Kaas is wel degelijk slecht voor een hond. Er zitten zoveel callorieen in waar het organenstelsel van een hond niet op gebouwd is...

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:18

onze hond krijgt ook regelmatig een stukje kaas.
of als er iets anders aan eten over is ( ongekruid en geen kip met botten) hij eet het smakelijk op.
hij is nu 9 kerngezond en alles behalve dik. hij is een grote hond. dus al een netjese leeftijd vind ik.
wel moet ik zeggen onze hond krijgt nooit geen brokken altijd vlees. (vers vlees voer.)

als ik alleen al rond een uur of 12 naar de koelkast loop weet hij al dat ik een broodje kaas wil pakken. als hij niks krijgt kan hij zo nog een uur in de keuken blijven wachten voor het geval dat ik nog een keer kom en de kaas pak.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:20

Moontje1991 schreef:
Als je wil dat je hondje een een dik varkentje wordt en dus een veel kortere levensverwachting heeft moet je het zeker geven.
Als je van je hondje houdt en hem gezond wil heben geeft hem dan gewoon betere brokken en zo nu en dan een gezond honden snoepje daar zal je hondje je veel dankbaarder om zijn.

dat is wel erg kort door de bocht. Lekker af en toe een kaasje voeren hoor, niks mis mee.
Ik train vaker met kaasjes ;) nadeel is alleen dat het snel gaat plakken als je het te lang in je broekzak hebt zitten :D

palinglcw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:21

het is niet gezond voor een hond en sommige hondenrassen kunnen ernstige problemen erdoor krijgen onder anderen huidproblemen,ontstoken organen en dergelijken daarom raad ik het zeker af. :Y)

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:21

Mijn honden krijgen ook wel kaas hoor, de golden retriever weet het precies hoor als ik naar bed ga, plakkie kaas. Of als ik tosti's maak.
En teveel is niet goed, maar overal waar TE (VEEL) voor staat niet goed lijkt me. :). Mijn vorige golden retriever is 14 geworden , ook gewoon met kaas :).

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:23

palinglcw schreef:
het is niet gezond voor een hond en sommige hondenrassen kunnen ernstige problemen erdoor krijgen onder anderen huidproblemen,ontstoken organen en dergelijken daarom raad ik het zeker af. :Y)

wat denk je van sommige merken brokken, lees dit stukje maar eens en ga maar een kijken in welk o zo bekend merk deze rotzooi inzit!
http://www.lifetimepetfood.nl/index22.htm

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:24

Moontje1991 schreef:

Nou nou, onze vorige langhaar is 14 geworden en kreeg toch echt wel eens een stuk kaas. Onze huidige hond is 9 en voelt zich kiplekker en doet het ook super op een stukje kaas :+

palinglcw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:26

melanie_h schreef:
palinglcw schreef:

wat denk je van sommige merken brokken, lees dit stukje maar eens en ga maar een kijken in welk o zo bekend merk deze rotzooi inzit!
http://www.lifetimepetfood.nl/index22.htm

sja er zit in een hoop typen brokken rotzooi vroeger gaven wij onze honden daarom ook alleen echt vlees :P

Sneeuw88

Onze Spaniel is verzot op kaas.. Die krijgt gewoon af en toe een plakje, vind ze heerlijk!

annastasia

Rodi schijnt trouwens failliet oid te wezen, dus dat is niet meer verkrijgbaar.

Ook onze hond krijgt kaas (de korstjes, zonder plastic).
Te veel is nooit goed, maar lijkt me toch niet dat er honden zijn die weet ik het hoeveel kaas per week binnen krijgen.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:27

Hier ook een hond van 10 jaar die af en toe kaas krijgt.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:34

Mijn hondjes krijgen soms een stukje kaas, maar de jongste gaat er echt van stinken. := Vieze-scheetjes-later!
Maar ze vinden het allebei lekker, al geef ik het bijna nooit. Alleen als ik eens een broodje kaas eet, dan vind ik die harde randjes die bij voorverpakte plakjes kaas eropzit zo vies, dus krijgen de hondjes het! :D

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:34

Nee 1 of 2 plakjes per week is niet schadelijk. En als je verder je hond gezond houdt, beweging verder goed eten etc. Is er niks aan de hand. Iedere dag heel veel kaas is niet goed maar dat ene plakje zo nu en dan omdat hij het zo lekker is brengt het systeem geen schade toe.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:37

Moontje1991 schreef:

:D Lekker kort door de bocht,

Als je je hond teveel hondenbrokken geeft en teveel hondensnoepjes, daar wordt hij ook dik van. ;)

@Ts: Wij geven ons 'varkentje' ook vaker een plakje kaas, ook geadviseerd als beloning door een trainer.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:52

Moontje1991 schreef:

Ik neem aan dat je spreek uit ervaring ofzo? Als een hond genoeg beweging krijgt maken tussendoortjes van welke aard dan ook niets uit. (Dan praat ik niet in extremen, dus geen grote hoeveelheden van iets wat in grote hoeveelheden schadelijk wordt (zoals kaas) of dingen die in eerste plaats al schadelijk zijn zoals chocola) En zoals al gezegd, ook van gewone brokken of gezonde tussendoortjes wordt een hond een dik varken als hij geen beweging krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:36

zoveeel honden krijgen kaas. En zoveel mensen gebruiken het als beloningsbrokjes. 't is echt geen ramp hoor, en vroeg dood zullen ze er ook wel niet van gaan. Maaarrr honden kunnen niet zo goed met lactose om, dat verteren ze niet. Dood heb ik er nog nooit een hond aan zien gaan maar er zijn een hoop veel gezondere alternatieven :) .

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:50

Moontje1991 schreef:
Ts

45 gram kaas voor een hand staat gelijk aan 6,5 hamburg voor een mens.
En je bent het vast niet met me eens dat 6,5 hamburger per week voor een mens gezond is?

Wat is het probleem aan een dentastick dat hij hem in 1 keer opeet?
En varkensooren zullen niet zomaar bederven.
Daar mag hij met meer dan 1 dag mee doen

Mag ik vragen hoe je aan die cijfers komt? Bron?
Want dat lijkt me klinkklare onzin, tenzij je het over een heel klein hondje hebt, misschien...? Een chihuahua ofzo?

Kaas is vet, dat klopt wel, en 45 gram is ook wel een aardig stuk. Maar 6,5 hamburger..?

Wat betreft hier boven genoemd; JA, er zijn honden die intolerantie hebben voor kaas. Zoals ik al noemde, moet je goed kijken hoe je hond op voedsel reageert. Er zijn nl. ook honden met intolerantie voor diverse broksoorten, vleessoorten, bepaalde soorten eiwitten, etcetera...

Er bestaan ook absoluut honden die niet tegen dentasticks kunnen.

Daarnaast heb je ook honden die zo schrokken dat ze stikken in een varkensoor.

Kortom... ken je hond...

Maar om dan te zeggen dat kaas zwaar ongezond is en dat je hond in een dik vet varken ervan veranderd, is echt kul.
Hoe dik een hond word ben je, in geval van een gezonde hond, zelf bij. Oudere honden hebben vaak wel wat aanleg om dikker te worden.

PS-je; wat betreft normaal voeren én nog tafelresten geven... Dat doen wij regelmatig eerlijk gezegd. Misschien niet het meest gezonde voedsel voor een hond, (zout of zeer gekruid eten geven we niet) maar beide heren hier zijn topslank en keurig op gewicht. En aan de andere kant... zo krijgen ze regelmatig wat groente, fruit of stukken vlees binnen.