Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ztugwell schreef:Hallo,
Ik wou vanacht rond 12 uur net gaan slapen toen ik zag dat de reep pure chocolade helemaal was opgegeten door mijn hond.
Dat had hij dan net gedaan want de reep lag niet zo lang in de woonkamer.. ik ben gaan liggen maar ik kon niet slapen want de hond begon keihard te janken en te blaffen..
Hij heeft m'n hele douche ondergescheten en hij bleef heen en weer rennen door het huis, ik ben toen met hem naar buiten gegaan om hem te laten poepen ( rond half 3 snacht's ).
Ik kon zelf wel bijna janken aangezien ik ook wou slapen toen ik merkte dat hij nog steeds door het huis aan het rennen was en weer begon met janken, maar na enkele minuten is het gestopt..
Ik heb een uurtje kunnen slapen en moet over een kwartiertje alweer uit huis, maar nu vraag ik me af of het verder schadelijk is of dat ik mij geen zorgen hoef te maken?
Hij ligt nu gewoon te slapen, er lijkt nu vrij weinig aan de hand? Het is een hond van ruim 45 kilo..
Groetjes en alvast bedankt.
Nikka schreef:Persoonlijk vind ik dat je laks bent omgegaan met je hond. Dat een hond een stuk chocolade steelt kan gebeuren. Maar als je merkt dat je hond er zo ziek van wordt had je of de DA moeten bellen, of als je gegoogled had had je kunnen zien dat erg chocolade giftig is. Dan had je alsnog moeten overleggen met de DA. Eigenlijk had je de kennis moeten hebben dat chocolade giftig is en meteen moeten overleggen, maar goed.
benangelique schreef:zowel ik als mijn dierenarts zweren hierbij.
Laika schreef:Beter safe dan sorry zou ik zeggen. Je hondje is naar mijn idee véél meer waard dan die 26 euro consultkosten toch?
Nikka schreef:Persoonlijk vind ik dat je laks bent omgegaan met je hond. Dat een hond een stuk chocolade steelt kan gebeuren. Maar als je merkt dat je hond er zo ziek van wordt had je of de DA moeten bellen, of als je gegoogled had had je kunnen zien dat erg chocolade giftig is. Dan had je alsnog moeten overleggen met de DA. Eigenlijk had je de kennis moeten hebben dat chocolade giftig is en meteen moeten overleggen, maar goed. Als het een normale 80 grams reep is zal het waarschijnlijk wel meevallen, als het een grote (200 grams) is is dat toch wel een hele forse dosis. Het is waar dat theobromine stapelt. Verder is het gebruiken van zout achterhaald voor braken, er zijn honden aan gestorven.
KimPower schreef:125 gram PURE chocolade kan dodelijkzijn. En zout is indd slecht, maar je wilt toch geen dode hond? Dan is dat de beste oplossing, omdat je dat vaak wel in huis hebt..
Gewone chocola (denk aan wit, melk) is pas bij 25 kilo chocola dodelijk. Denk niet dat iedereen dat zomaar even in huis heeft..
BrittKitt schreef:En dan nu maar hopen dat het nog een les mag zijn die de hond kan navertellen.
Citaat:En toch ben ik het niet met je eens Mindim.
Als je ziet dat je hond zo ziek is stap je meteen in de auto en ga je naar de da. en ga je niet lekker naar je bed!
Mindim schreef:Ik ook, liever voor niks, dan te laat. En ik vind het zeker ook nalatig dat ts gewoon op bed is gaan liggen en later wel kon janken omdat ze wilde slapen. Mij zou de korte nachtrust me dan geen zak kunnen schelen en ik had hem met luier achter in de auto geparkeerd op weg naar de da.
Chiqa schreef:Mindim schreef:Ik ook, liever voor niks, dan te laat. En ik vind het zeker ook nalatig dat ts gewoon op bed is gaan liggen en later wel kon janken omdat ze wilde slapen. Mij zou de korte nachtrust me dan geen zak kunnen schelen en ik had hem met luier achter in de auto geparkeerd op weg naar de da.
Zou zou ik ook handelen daarom vroeg ik mij af waarom dit niet opkwam in TS gedachte maar wel huilerig aan haar eigen nachtrust dacht, ik ben benieuwd waarom TS niet gehandeld heeft.
Laten we die reactie anders even afwachten wie weet zag ze dr geen kwaad in.