Hond alweer Hotspot?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sberg

Re: Hond alweer Hotspot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:08

mijn vorige hond beet zich zelf ook regelmatig open van de jeuk. Alles hebben we geprobeerd en uiteindelijk bleek het om een allergie tegaan voor een bepaalde grassoort. Vanaf toen zijn we hem op andere plekken gaan uitlaten en dat heeft goed geholpen.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 14:13

Ik heb echt geen idee hoe het steeds kan.....

Ik heb in die jaren dat hij er last van heeft op 4 verschillende plekken gewoond..., dus hij ging steeds al op een andere plek uit.....

Ik zal de da even bellen...

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 15:04

17.30 bij de dierenarts zijn....

ivm moeilijk/weinig poepen nu worden zijn anaal klieren nagekeken....

heeft iemand ervaring met verstopte anaal klieren bij zijn of haar dier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 17:31

Lotus83 schreef:
Tis nu een dag of 4.....

Heb het gister geschoren, de dagen ervoor wel steeds ingesmeerd...
Bel zo even met de DA, vragen of ik moet blijven zalven etc. of dat hij iets anders wil.

Hij loopt nog steeds met verband om zijn staart..., arm dier.

Hotspot moet droog blijven, als het nat is geneest het slecht tot niet.
Weet niet hoe lang die zalf bet of nat blijft?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 17:37

Lotus83 schreef:

Geen ervaring met hotspots maar wel hiermee!
Onze hond heeft er last van, staat daarom op Eukanuba Lamb&Rice (schijnt voor betere ontlasting te zorgen) en de DA kan de anaalklieren uitdrukken. (Vies werkje, stinkt verschrikkelijk, pijnlijk voor de hond maar daarna heeft ie er een tijd geen last meer van!)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 17:51

Focussed schreef:
Lotus83 schreef:

Geen ervaring met hotspots maar wel hiermee!
Onze hond heeft er last van, staat daarom op Eukanuba Lamb&Rice (schijnt voor betere ontlasting te zorgen) en de DA kan de anaalklieren uitdrukken. (Vies werkje, stinkt verschrikkelijk, pijnlijk voor de hond maar daarna heeft ie er een tijd geen last meer van!)

Daar was ik al bang voor..., weten niet zeker of zijn klieren verstopt zijn.... hoop dat het meevalt.

Vanmiddag hij heeft redelijk ontlasting gehad, beetje vies misscien maar bij de eerste normale drol die eruit kwam leek er bloed bij te zitten, tweede drol was normaal

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 17:52

Chiqa schreef:
Lotus83 schreef:
Tis nu een dag of 4.....

Heb het gister geschoren, de dagen ervoor wel steeds ingesmeerd...
Bel zo even met de DA, vragen of ik moet blijven zalven etc. of dat hij iets anders wil.

Hij loopt nog steeds met verband om zijn staart..., arm dier.

Hotspot moet droog blijven, als het nat is geneest het slecht tot niet.
Weet niet hoe lang die zalf bet of nat blijft?

Die zalf trekt redelijk snel in...., maar goed, het ligt weer helemaal open.....

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 19:23

Ik voel me even een waardeloze honden "moeder"

Ik heb hem al 7 jaar, al jaren mijn zorgenkindje en nu.., bah, ik had meteen naar de da moeten gaan.
het zalven was goed hoor, daar niet van, maar deze bacteriéle infectie moest vanbinnen uit behandeld worden, hij heeft nu dus ook 2 injecties gehad.

Daarnaast moet hij over 2 weken terug voor nog een injectie en ondegaat hij meteen een bloedonderzoek, daarna onder narcose om zijn gebit te laten doen.....

Dat is namaleijk helemaal niet goed, ik kijk er zo nu en dan naar, hij eet heel goed, kauwt altijd lekker op zijn bot en heb er dus nooit iets achter gezocht....

Ik voel me schuldig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:31

Je bent toch al eerder bij de DA geweest en heb het toch laten onderzoeken?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 19:35

Chiqa schreef:
Je bent toch al eerder bij de DA geweest en heb het toch laten onderzoeken?

Ja natuurlijk ben ik al vaker bij da geweest....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:38

Dan hoef je je toch niet schuldig te voelen of een waardeloze honden mamma?
Je DA heeft je blijkbaar niet voldoende ingelicht, of verkeerde medicatie/behandeling.

Ik weet nog wel dat ik toen die plek op Donna haar kaak zag, was vrijdag avond half 5.
Ik belde de DA en zij adviseerden mij onmiddelijk te komen, ben geen streskip dus vroeg af waarom.
Ze zeiden dat dit binnen een paar uur een hele grote plek kan worden en ze erg ziek van kan zijn.
Meteen heengegaan, en ze gingen meteen scheren.
Kreeg complimenten dat ik niet gewacht had, ik heb het getroffen.

Geen onderzoekjes, ze wisten het meteen. Denk dat jou DA ook een steekje heb laten vallen als ze bij adviseerden onmiddellijk te komen.
Hoe was het met de anaalklieren?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 19:44

Chiqa schreef:
Dan hoef je je toch niet schuldig te voelen of een waardeloze honden mamma?
Je DA heeft je blijkbaar niet voldoende ingelicht, of verkeerde medicatie/behandeling.

Ik weet nog wel dat ik toen die plek op Donna haar kaak zag, was vrijdag avond half 5.
Ik belde de DA en zij adviseerden mij onmiddelijk te komen, ben geen streskip dus vroeg af waarom.
Ze zeiden dat dit binnen een paar uur een hele grote plek kan worden en ze erg ziek van kan zijn.
Meteen heengegaan, en ze gingen meteen scheren.
Kreeg complimenten dat ik niet gewacht had, ik heb het getroffen.

Geen onderzoekjes, ze wisten het meteen. Denk dat jou DA ook een steekje heb laten vallen als ze bij adviseerden onmiddellijk te komen.
Hoe was het met de anaalklieren?

Nee ik voel me waardeloos dat ik dus eigenlijk eerder naar de da had moeten gaan....
en dat ik zijn gebit toch niet beter in de gaten heb gehouden, want nu mag hij dus geheel onder narcose...

Hij is al vaker van binnenuit behandeld.

Zijn anaalkieren waren aan 1 kant ook niet helemaal goed, en dat heeft hij behandeld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:46

Maar heb je dan ook niet even gebeld wat het eventueel kon zijn?
Ik begreep uit je verhaal dat je hem uitvoerig heb laten onderzoeken.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:52

Maak je niet druk over zijn gebit, de meeste honden gaan onder narcose om hun gebit te laten behandelen (eigenlijk standaard).
Ook oudere honden. Waarom willen ze eigenlijk een bloedonderzoek ?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 19:59

Lotus83 schreef:
Hallo Bokkers

Ik heb een (bijna) 11 jarige teckel en ik heb hem vanaf dat hij 4 jaar oud is.
Vanaf het moment dat ik heb 2 jaar had, hij was dus 6 heeft hij om de haverklap huid problemen.Natuurlijk bij de da geweest, hij is op van alles onderzocht: parasieten, voedselallergie naja noem maar op.
Maar minstens 2x per jaar gaat het mis
, dan krijgt hij op zijn linkerheup een enorme hotspot infectie, meestal ben ik er redelijk op tijd bij (zoals nu) en soms kom ik er pas achter als het eigenlijk al te laat is.

Nu is hij een aantal maanden geleden opnieuw behandeld, en wat zie ik vandaag; hij is flink aan bijten, net iets onder de staartwortel, en ja hoor, een open plek.Direct Hydrocortiderm erop gesmeerd (advies van DA)opgesmeerd en zo'n lampenkap om....

Ik word er inmiddels een beetje moedeloos van, parasieten heeft hij niet, dus ook geen vlooien.

Heeft iemand hier ervaring mee en tips??

Alvast bedankt!

Chiqa schreef:
Maar heb je dan ook niet even gebeld wat het eventueel kon zijn?
Ik begreep uit je verhaal dat je hem uitvoerig heb laten onderzoeken.

Het vetgedrukte ging niet over nu....

Ik heb hem vanaf dat ik hem heb en hij er last van kreeg (zo'n 2 jaar na aanschaf) meerdere malen laten onderzoeken
Op van alles!
Hij is ook meerdere malen van binnen uit behandeld.

De laatste keer, dus zo'n enkele maanden geleden moest ik hem behandelen met Hydrocortiderm en voor pijn metacam
Nu ben ik dus de afgelopen dag niet bij de da geweest. Toen ik zag dat hij begon te bijten en een klein wondje kreeg ben ik direct gaan smeren.

Maar ja, nu hij dus moeite kreeg met ontlasting heb ik wel de da gebeld en blijkt dat het nu niet alleen met zalf kon worden behandeld...
Laatst bijgewerkt door Lotus83 op 07-01-10 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 20:01

uniekhorse schreef:
Maak je niet druk over zijn gebit, de meeste honden gaan onder narcose om hun gebit te laten behandelen (eigenlijk standaard).
Ook oudere honden. Waarom willen ze eigenlijk een bloedonderzoek ?

Hij wil een bloed onderzoek omdat deze hond al ouder is en hij eerst ivm narcose wil weten hoe het staat met zijn organen.
De eerste 4 jaar van zijn leven is hij niet van mij geweest en behalve met zijn operatie dit jaar 4 jaar geleden is er nooit een aanleiding geweest voor uitgebreid bloed onderzoek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:05

Ach je bent er wel van geschrokken en zal het de volgende keer anders doen toch?
Ik hoop dat ze de juiste behandeling gevonden hebben het kan erg hardnekkig zijn en kunnen ook k oorts krijgen.
Moest je wel nog steeds diezelfde zalf gebruiken? En hebben ze het ook geschoren en eventueel gekeken of het ook elders zit?

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:07

speelt je hond ook met andere honden? De hond van mijn schoonouders (boxer) had ook heel vaak hotspot omdat hij een hele gevoelige huid heeft en we zijn erachter gekomen dat hij het voornamelijk kreeg als hij druk had gespeeld met andere honden. Zijn huid reageerde op "beten" (speelse dan) van de andere honden.
Je kan ook kijken wat er in je voer zit. Zij voeren nu hele simpele brokken waar weinig toevoegingen inzitten gemengd met groene bonen.

succes ermee!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 20:15

Chiqa schreef:
Ach je bent er wel van geschrokken en zal het de volgende keer anders doen toch?
Ik hoop dat ze de juiste behandeling gevonden hebben het kan erg hardnekkig zijn en kunnen ook k oorts krijgen.
Moest je wel nog steeds diezelfde zalf gebruiken? En hebben ze het ook geschoren en eventueel gekeken of het ook elders zit?

Ja hij heeft nu anti biotica injectie gekregen, en over 2 weken nog 1.
Daarnaast heeft hij nog een injectie gekregen (weet niet precies wat voor 1)

Hij is uitgebreid geschoren en nog steeds zalf blijven smeren

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 20:16

orsini schreef:
speelt je hond ook met andere honden? De hond van mijn schoonouders (boxer) had ook heel vaak hotspot omdat hij een hele gevoelige huid heeft en we zijn erachter gekomen dat hij het voornamelijk kreeg als hij druk had gespeeld met andere honden. Zijn huid reageerde op "beten" (speelse dan) van de andere honden.
Je kan ook kijken wat er in je voer zit. Zij voeren nu hele simpele brokken waar weinig toevoegingen inzitten gemengd met groene bonen.

succes ermee!

Nee, mijn hond speelt niet met andere honden......
Nooit gedaan, hij is vreselijk eenkennig en een eenling, altijd al geweest
Alleen met het hondje van mijn zus en moeder speelt hij graag als we daar op bezoek zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:17

Gebruik je wel handschoenen bij die zalf?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 20:18

Chiqa schreef:

ik was mijn handen van te voren en daarna

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:21

Lotus83 schreef:
Chiqa schreef:

ik was mijn handen van te voren en daarna

Met die zalf MOET je handschoenen gebruiken, jij krijgt namelijk ook die cortecosteroide binnen
en dat is echt verschrikkelijk slecht voor jou gezondheid.

DMSO bevordert de dermale opname van prednisolonacetaat. In verband met sensibilisatie en contactdermatitis dient bij de toepassing direct huidcontact vermeden te worden. Draag daartoe handschoenen.

bron

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 20:22

Ooh......

Dat wist ik niet....
Doe het al jaren zo........

Handschoenen heb ik nu niet

Maar heb wel steriel gaas, dan doe ik het straks daar wel op en dan op de wond deppen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:27

Dus dan krijg je al jaren prednison binnen, als ik jou was zou ik ook maar even de HA bellen dit is namelijk verschrikkelijk slecht voor je.
Als je ooit medicijnen gaat slikken kan dit middel dit verschrikkelijk in de weg gaan zitten, kan er zelfs ziek door worden.

Ik snap niet dat jou DA jou niet op dit gevaar heeft gewezen, ik werd er wel op gewezen.
Met klem zelfs, het was een spray maar moest uitkijken voor andere huiddelen, en mijn eigen huid.

Zo heb ik een kat met hotspot (lang niet zo erg) en heb toen een keertje zo'n spuitje op zo'n plekje gedaan omdat ze zich helemaal kapot beet.
DA gebeld en die werd boos op mij, dat had ik nooit mogen doen. Cortisonen is niet zonder gevaren!