Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lotus83 schreef:Tis nu een dag of 4.....
Heb het gister geschoren, de dagen ervoor wel steeds ingesmeerd...
Bel zo even met de DA, vragen of ik moet blijven zalven etc. of dat hij iets anders wil.
Hij loopt nog steeds met verband om zijn staart..., arm dier.
Lotus83 schreef:heeft iemand ervaring met verstopte anaal klieren bij zijn of haar dier?
Focussed schreef:Lotus83 schreef:heeft iemand ervaring met verstopte anaal klieren bij zijn of haar dier?
Geen ervaring met hotspots maar wel hiermee!
Onze hond heeft er last van, staat daarom op Eukanuba Lamb&Rice (schijnt voor betere ontlasting te zorgen) en de DA kan de anaalklieren uitdrukken. (Vies werkje, stinkt verschrikkelijk, pijnlijk voor de hond maar daarna heeft ie er een tijd geen last meer van!)
Chiqa schreef:Lotus83 schreef:Tis nu een dag of 4.....
Heb het gister geschoren, de dagen ervoor wel steeds ingesmeerd...
Bel zo even met de DA, vragen of ik moet blijven zalven etc. of dat hij iets anders wil.
Hij loopt nog steeds met verband om zijn staart..., arm dier.
Hotspot moet droog blijven, als het nat is geneest het slecht tot niet.
Weet niet hoe lang die zalf bet of nat blijft?
Chiqa schreef:Dan hoef je je toch niet schuldig te voelen of een waardeloze honden mamma?
Je DA heeft je blijkbaar niet voldoende ingelicht, of verkeerde medicatie/behandeling.
Ik weet nog wel dat ik toen die plek op Donna haar kaak zag, was vrijdag avond half 5.
Ik belde de DA en zij adviseerden mij onmiddelijk te komen, ben geen streskip dus vroeg af waarom.
Ze zeiden dat dit binnen een paar uur een hele grote plek kan worden en ze erg ziek van kan zijn.
Meteen heengegaan, en ze gingen meteen scheren.
Kreeg complimenten dat ik niet gewacht had, ik heb het getroffen.
Geen onderzoekjes, ze wisten het meteen. Denk dat jou DA ook een steekje heb laten vallen als ze bij adviseerden onmiddellijk te komen.
Hoe was het met de anaalklieren?
Lotus83 schreef:Hallo Bokkers
Ik heb een (bijna) 11 jarige teckel en ik heb hem vanaf dat hij 4 jaar oud is.
Vanaf het moment dat ik heb 2 jaar had, hij was dus 6 heeft hij om de haverklap huid problemen.Natuurlijk bij de da geweest, hij is op van alles onderzocht: parasieten, voedselallergie naja noem maar op.
Maar minstens 2x per jaar gaat het mis, dan krijgt hij op zijn linkerheup een enorme hotspot infectie, meestal ben ik er redelijk op tijd bij (zoals nu) en soms kom ik er pas achter als het eigenlijk al te laat is.
Nu is hij een aantal maanden geleden opnieuw behandeld, en wat zie ik vandaag; hij is flink aan bijten, net iets onder de staartwortel, en ja hoor, een open plek.Direct Hydrocortiderm erop gesmeerd (advies van DA)opgesmeerd en zo'n lampenkap om....
Ik word er inmiddels een beetje moedeloos van, parasieten heeft hij niet, dus ook geen vlooien.
Heeft iemand hier ervaring mee en tips??
Alvast bedankt!
Chiqa schreef:Maar heb je dan ook niet even gebeld wat het eventueel kon zijn?
Ik begreep uit je verhaal dat je hem uitvoerig heb laten onderzoeken.
uniekhorse schreef:Maak je niet druk over zijn gebit, de meeste honden gaan onder narcose om hun gebit te laten behandelen (eigenlijk standaard).
Ook oudere honden. Waarom willen ze eigenlijk een bloedonderzoek ?
Chiqa schreef:Ach je bent er wel van geschrokken en zal het de volgende keer anders doen toch?
Ik hoop dat ze de juiste behandeling gevonden hebben het kan erg hardnekkig zijn en kunnen ook k oorts krijgen.
Moest je wel nog steeds diezelfde zalf gebruiken? En hebben ze het ook geschoren en eventueel gekeken of het ook elders zit?
orsini schreef:speelt je hond ook met andere honden? De hond van mijn schoonouders (boxer) had ook heel vaak hotspot omdat hij een hele gevoelige huid heeft en we zijn erachter gekomen dat hij het voornamelijk kreeg als hij druk had gespeeld met andere honden. Zijn huid reageerde op "beten" (speelse dan) van de andere honden.
Je kan ook kijken wat er in je voer zit. Zij voeren nu hele simpele brokken waar weinig toevoegingen inzitten gemengd met groene bonen.
succes ermee!
Lotus83 schreef:Chiqa schreef:Gebruik je wel handschoenen bij die zalf?
ik was mijn handen van te voren en daarna