Ervaring: Eierkoeken ---> poep eten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ervaring: Eierkoeken ---> poep eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 08:41

Het is ook in de meeste gevallen een gedragsprobleem, zelden zijn het voedingsstoffen die de hond tekort komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:42

Dat geloof ik graag Yamcha....wat ik wel opvallend vind is dat mijn hond bepaalde drollen uitkiest.
Weet toevallig iemand hoe je dit het beste af kunt leren?

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:57

Jenny21 schreef:
Hier al 2 weken aan de eierkoeken, maar helaas nog steeds aan de drollen... :(

Hier hetzelfde...Hond is helemaal blij met de eierkoeken, maar gaat daarna net zo vrolijk poep eten. En als ie niet bij zijn eigen poep kan dan probeert ie die van de andere hond wel op te vreten....Vies beest :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:59

Ik dacht dat eierkoeken juist hielpen bij honden die urine oplikken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 15:03

Chiqa schreef:
Dat geloof ik graag Yamcha....wat ik wel opvallend vind is dat mijn hond bepaalde drollen uitkiest.

Heb het bij Heero toen aangepakt door haar af te leiden, als ik er een spotte, die zij nog niet gezien had, en haar een draai om te de oren verkopen als ik haar op heterdaad betrapte. Werkte subliem, ze heeft het niet meer gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 15:08

Chiqa schreef:

Die van ons doet dat ook, blijkbaar is niet alles lekker :D . Haar eigen eet ze ook niet op, daar walgt ze dan juist weer van :+ . We hebben ook al van alles geprobeerd, van eierkoeken tot ander voer. Eierkoeken werd ze trouwens goed ziek van. Geen idee wat werkt. Maakt ook niet uit of ze nou net gegeten heeft, die van ons is eigenlijk gewoon een wandelende container die alles eet. Volgens mij is het ook een spel voor haar, ze krijgt aandacht als ze het weer doet. Maar negeren werkt dan ook weer niet.. Ik wacht de gouden tip hier af :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 15:41

Yamcha schreef:
Heb het bij Heero toen aangepakt door haar af te leiden, als ik er een spotte, die zij nog niet gezien had, en haar een draai om te de oren verkopen als ik haar op heterdaad betrapte. Werkte subliem, ze heeft het niet meer gedaan.

Kom net terug van mijn ronde, maar echt oevral waar je maar kijkt ligt stront, de sneeuw is gaan dooien, en het lijkt wel een slagveld, allemaal drollen in alle soorten en maten volgens mij heeft de poepmobiel ook al weken niet meer gereden wat smerig.

Dus afleiden is erg moeilijk, dan blijf ik aan de gang (Althans op dit moment :+ ) en straffen...weet je ze loopt los. Ik gooi wel eens op een onbewaakt moment een bos sleutels naar dr of geef een brul maar ze blijft het doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:19

Ja, met straffen ben je dan eigenlijk altijd te laat.

Is ze niet onder de indruk als je op het moment dat ze het doet, een flinke brul geeft?
Edit: ik lees dat ze dat dus niet is.

Zou dan idd een goeie zware slipketting kopen en die naar haar slingeren (moet je wel raken op het moment dat ze het nog doet natuurlijk). Sleutels zou ik afraden, puur praktisch, de kans dat je ze kwijtraakt op deze manier is wel aanwezig natuurlijk, en als dat gebeurt ben je niet blij. Wel tegen het lijf gooien en niet tegen de kop, trouwens, 't gaat puur om het schrikeffect.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 17:51

Pfff... Ja, Chiqa wat jij zegt! 1 groot drollen slagveld... Pfff...
Heb haar op een gegeven moment maar gewoon aan de riem gedaan want het werkte gewoon weg niet.
Als je even niet oplet dan loopt ze vooruit of blijft achter en ze heeft er weer eentje te pakken! En ze weet het precies.. Foei zeggen/brullen heeft geen zin, ze weet precies wanneer je er bijna bij bent en dan zet ze het op het lopen... Grrr.... ze is zo uitgekookt!!!
Iets naar haar gooien werkt ook niet echt! In de eerste plaats gooi ik meestel mis, maar ze gaat ook gewoon verder aan drol nummer 2 die 5 meter verderop ligt :(

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:54

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:59

Jenny21 schreef:
Pfff... Ja, Chiqa wat jij zegt! 1 groot drollen slagveld... Pfff...
Heb haar op een gegeven moment maar gewoon aan de riem gedaan want het werkte gewoon weg niet.
Als je even niet oplet dan loopt ze vooruit of blijft achter en ze heeft er weer eentje te pakken! En ze weet het precies.. Foei zeggen/brullen heeft geen zin, ze weet precies wanneer je er bijna bij bent en dan zet ze het op het lopen... Grrr.... ze is zo uitgekookt!!!
Iets naar haar gooien werkt ook niet echt! In de eerste plaats gooi ik meestel mis, maar ze gaat ook gewoon verder aan drol nummer 2 die 5 meter verderop ligt :(

Ze is niet uitgekookt, Jenny, ze kent jou gewoon heel goed, en ze weet precies wanneer hij oplet en niet :D :D

Is gewoon een slimme hond :D

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:06

Onze teef is momenteel loops en heeft nu tot 2x toe een flinke drol mee naar binnen genomen. Helaas beide keren 's avonds, zodat je er in huis pas achter komt dat ze iets 'lekkers' mee had genomen :(
Nu zit er vlak bij ons een ongecastreerde reu en ik heb het vermoeden dat ze zijn drollen mee neemt. Gelukkig waren ze allebei bevroren, maar toch.....getver...

Hopelijk heeft ze nu in de gaten dat ik er niet van gecharmeerd ben en doet ze het niet meer. Iemand ervaring met poep eten en een loopse hond? Ik ga ervan uit dat het een hormomenkwestie is, want ze is nu 5 en heeft het nooit eerder gedaan.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:46

als je hond poep eet om aan amoniak te komen, dan kunnen eierkoeken helpen ;)

maar mijn hond is een smeerkees en eet zomaar poep (vooral paardemest) en dat konden we niet verhelpen door 'm eierkoek te geven, vies beest dat ie is :')

edith2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:58

Toevallig vandaag op zoek geweest naaar dit onderwerp want mijn o zo schattige doggie (lees wolf in schaapskleren) doet hetzelfde. En idd niet iedere drol is lekker ..... Aan de lijn doet hij het ook niet maar als hij losloopt moet ik hem zooo goed in de gaten houden. ik ga dit dus even volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:58

Heb het idee dat de poep-etende honden met name teven zijn :) al zal er wel een enkele reu tussen zitten natuurlijk.

Mijn reuen deden het nooit, maar die ene teef...... bingo..... en met name de net bevroren drollen, die waren het lekkerst :(

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:20

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:21

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:22

Ik ken het niet, maar weet wel dat poep-eten over het algemeen een gedragsprobleem is. De meeste voeren zijn behoorlijk compleet, dus het verhaal dat honden het doen omdat ze stoffen missen, gaat niet op.
Overigens voer ik liever regelmatig vuile pens, vinden ze veel lekker dan die druppels, net zo effectief, en goedkoper.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:37

Mijn hond eet ook regelmatig poep als hij de kans krijgt. Bij hem is puur een gedragsprobleem. Hij deed het al toen we hem kregen. En hij komt qua voedingsstoffen niks te kort.

Tijdens het rondje uitlaten bij huis doet hij het meer dan tijdens de wandelingen in het bos, omdat hij daar meer afleiding heeft. Ik heb hem tegenwoordig tijdens het rondje thuis aan de lange riem, zodat ik hem mee kan trekken, als hij losloopt heeft hij teveel kans en is hij me vaak te snel af.

Mijn hond krijgt trouwens ook regelmatig vuile pens. (Vond mijn schoonvader niet zo leuk, maar de hond vindt het erg lekker)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:43

Dat is het bij jouw hond idd een gedragsprobleem, want die komt niks tekort zo :n

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:48

Idd, is een gedragsprobleem wat we er bij kado hebben gekregen ;) Bij de vorige eigenaar deed hij het al. Fris vind ik het niet, dus ik hou er gewoon rekening mee en zoek het liefst plekken op waar wat minder honden uitgelaten worden. Scheelt ook al een hoop (letterlijk en figuurlijk :+ )

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:49

Mijn vorige hond, een labrador had het ook verschrikkelijk, en hij werd er nog eens ziek van ook, dus het is regelmatig gebeurt dat ik s'morgens beneden kwam ende kots met stukken strond er nog in in de kamer lag. %) :r :r (daar gaat je zin in ontbijt :( )
Zijn favoriet was toch wel de kattenbak, maar als je buiten niet oplette at ie ook alle poep die die tegenkwam, hij kwam trouwens uit een asiel, was al 6 jaar en zo verschrikkelijk verwent dat kun je je niet voorstellen.
Ben hem toen eierkoeken gaan geven en dat heeft bijna een half jaar gewerkt, maar toen begon ie toch weer aan de kattenbak.
Tot hij een keer vast zat met zijn kop en volledig in paniek was.
Ik heb hem niet geholpen maar heb rustig toegekeken, vond het wel goed voor em, hij wist dat het ten strengste verboden was. Daarna heeft ie het nooit meer gedaan }>
Laatst bijgewerkt door Zonnebloem op 10-08-10 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:53

Whahaha Zonnebloem :')

Werkt wel trouwens, dan is 't niet leuk meer, en de meeste honden doen het helemaal niet omdat ze iets te kort komen, maar gewoon omdat ze het lekker vinden. En als je vast zit in de kattenbak is de lol er wel een beetje af, zeg maar :')

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:57

eierkoeken werken voor hun eigen poep.
door de eieren in de eierkoek gaat deze erger stinken, en is ie ook minder "smakelijk"
werkt dus niet als ze ook poep van andere honden/ dieren eten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:00

Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat het écht werkte.....