Komt dit nog goed/wat kan ik doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: Komt dit nog goed/wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:51

haal ze niet uit elkaar na de koppeling. laat ze dan liever vannacht ook nog bij elkaar, probeer de puf en moed te vinden het hok geurvrij te krijgen en zet ze dan morgenochtend daarin.
afscheiding weer uit de tuin halen ook.
let op; jagen mag best, zolang ze niet als 1 kluwen over de grond rollen, er bloed vloeit of ze gaan gillen hoef je niet in te grijpen.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 12:54

Net heel even gekeken en ze zitten nu zelfs tegen mekaar aan hahaha... Ik ben heel blij dat ik advies heb gevraagd.

Ik doe ze of vanavond of anders morgen ochtend weer naar buiten toe. Ik haal ze in ieder geval niet meer uit elkaar...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 13:17

jeeeeh! goed gedaan meid!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 17:25

Hey

Nou aangezien het vrouwtje Macy zich helemaal niet goed voelde op de kamer heb ik ze maar wat eerder weer in de vertrouwde omgeving gedaan. Ze lopen nu alle vier los in de tuin en het gaat super. Heel soms rent Macy nog een klein stukje achter het nieuwe vrouwtje aan, maar niet meer zoals voorheen dat ze echt op een gevecht uit is. Nu is het alleen even laten zien wie de baas is. Net huppelde het nieuwe vrouwtje Maya gewoon achter Macy aan. Ik ben echt heel blij dat het allemaal goed heeft uitgepakt nu.

Alleen het nieuwe mannetje Rambo zit nu uit eigen beweging in het hok, de andere in de tuin. Ik weet niet waarom hij zo graag in het hok zit. Misschien omdat hij niet anders gewend is geweest bij de oude eigenaren...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:57

rennen mag he, heeft idd met rangordebepaling te maken. hier heeft 1 van de nieuwe mannen ook weken in het hok gezeten, tot hij ontdekte dat het in de tuin toch echt veel en veel leuker is!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 20:28

Oh ok, dus dat kan ook allemaal nog goed komen?!

De twee nieuwe zitten nu weer in het hok op beide verdiepingen en de twee oude zitten buiten zoals normaal hahaha...

Ik zal morgen wel even foto's maken...

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 20:29

Bedankt voor je hulp trouwens... Ben er erg blij mee dat het nu goed gaat.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:36

kunnen de nieuwen wel in het hok? best kans dat ze er vannacht niet bij mogen. heb je nog een schuilhokje wat je neer kan zetten zodat ze de nacht toch beschut door kunnen brengen voor het geval dat?

graag gedaan hoor, ben heel wanhopig geweest toen de koppeling hier niet goed bleek te gaan...

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 20:42

De twee nieuwe zitten juist in het hok. De 2 die er langer zijn die zitten en zaten nooit in het hok. De tuin is wel een klein beetje een troep dus die hebben genoeg plek om te schuilen, alleen doen ze dat nooit. Alleen in de regen dan gaan ze onder een stoel zitten haha

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 09:30

en? hoe is de nacht gegaan?

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 11:51

Nou ik ben net wezen kijken en de twee oude konijnen zijn wel erg gefixeert op het hok, waren ze voorheen helemaal niet. Ik heb even snel in het hok gekeken (begon namelijk te regenen) en ik zie wel weer allemaal plukken haar erin. Echt jammer. Ging gisteren zo goed. Ik ga ze zo meteen even op bloed of wondjes controleren en als ze dat niet hebben dan hou ik ze toch maar bij elkaar denk ik.

Vandaag weer ziek thuis, dus kan ze wel mooi in de gaten houden...

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 13:24

Ik zou graag nog wat willen vragen:

Rambo en Maya die zitten nu steeds op de bovenste verdieping. Missy en Macy zzaten onderin het hok. ik heb Rambo en Maya uit het hok gehaald en gewoon in de tuin neer gezet. Er werd wel weer even flink achter ze aan gerent en wat plukken haar eruit getrokken, maar uiteindelijk viel het wel mee en bleef Macy niet achter ze aan jagen.

Nu is mijn vraag: moet ik het blijven volhouden om Rambo en Maya in de tuin neer te zetten, of moet ik ze gewoon op de bovenste verdieping laten en zullen ze vanzelf wel naar beneden komen?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:19

idd gewoon bij elkaar houden, plukken haar geven niet. controleer ook of de plukken haar los zijn of dat er stukjes huid aan zitten. dat is beter te controleren of voelen.

ik zou ze gewoon even een dag of 2 met rust laten. steeds oppakken en neerzetten levert stress op.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 16:54

Nou ik kwam vanmorgen naar beneden en toen liepen ze alle vier in de tuin. Zoals ik het stro zag in het hok was er ook geen sprake geweest van een gevecht. Ze beginnen het dus ook te leren. De twee nieuwe konden bij het begin nieteens trap lopen en gelukkig hebben ze dit nu ook geleerd.

Ik ben echt blij.!!!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:25

nu zijn we weer een paar daagjes verder en het is heeeeeuuuul koud; kruipen ze al een beetje bij elkaar?

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 17:35

Afbeelding
dit is het mannetje Rambo
Afbeelding
dit is het vrouwtje Maya

Ze hebben om hun nek heen een hele bos haren, alleen komt dit op de foto niet echt naar voren helaas.

Het gaat erg goed met ze allemaal. Macy dit altijd jaagde doet het eigenlijk helemaal niet meer. Heel soms eten ze samen uit hetzelfde bakje, maar dan laat ze wel weten dat ze de baas is. Alleen Missy is heel erg vriendelijk en gaat wel eens bij Rambo en Maya zitten, alleen Macy doet het nog rustig aan.

Maar het is dus allemaal goed gekomen en ik ben er super blij mee op deze manier.

Bedankt nogmaals.

ps let niet op de stront op de achtergrond haha. Dat is het poepplekje en heb ik na de foto's pas schoon gemaakt en hij bleef daar rustig zitten dus heb ik daar maar foto's gemaakt hahaha

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:39

Leuk gezicht zo die nijnen los in de sneeuw. Lopen ze dag en nacht buiten? Kunnen er dan geen katten of andere roofdieren in de tuin komen?

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 17:57

Hey

Ja de konijnen lopen dacht en nacht buiten..

Mijn eigen katten zijn de baas van de buurt en die kunnen goed met de konijnen omgaan haha. De konijnen rennen niet weg maar komen naar de katten toe en dat vinden ze niet leuk hahaha...

Voor de rest is de tuin geheel afgesloten dmv een schutting van minimaal 1,5 mtr hoog tussen de buren en 2 mtr hoog bij de achterpoort. Er kunnen dus geen honden komen ofzo.

Konijnen hebben ook een groot hok waar ze in kunnen vluchten en ze hebben al een klein gangen stelsel gemaakt waar ze in kunnen,..

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:00

Ok dat is geeft wel een fijn gevoel waakkatten.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:42

wat een mooitjes!
gefeliciteerd met de geslaagde koppeling meis! genieten dus maar nu.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:49

ahhh wat een leukerds!
Fijn dat ze nu met elkaar op kunnen schieten :)