Een ander neemt je katten mee in huis en voert ze?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:09

Ik weet niet of je katten goed zijn in zielig kijken? Ik heb vroeger (denk een jaar of 10 geleden) een keer de kat van de buren mee in de stal genomen. Het regende en het dier zat zo zielig te mauwen. Vaak smelten mensen als een dier zielig doet en dan denken ze mss niet meer zo verstandig na? Ik roep maar wat.

Edit: En ik wist toen ook wel dat de katten van mijn buren goed verzorgd worden, ik wist alleen niet of ze naar binnen konden.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:11

Waarom mensen zelf geen katten nemen uit het asiel, maar wel die van de buren rolrond voeren? Omdat ze dan zelf geen dierenartskosten hoeven te betalen, en geen problemen krijgen met een oppas zoeken als ze op vakantie willen gaan.

Zonder verdere verplichtingen een kat kunnen knuffelen dus.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 17:12

@capopjekop: Onze tuin is redelijk groot, maar vind het voor het mooie net te klein voor 4 katten.. (het was niet gepland om 4 katten in huis te nemen maar anders gingen er 2 naar het asiel, dat vonden wij dan weer sneu.)

En onze katten zijn voor zover ik weet niet de beste in zielig kijken..

@zoolgangster, tja als het bij knuffelen bleef, maar ze zijn nu echt zoo dik.. Ik heb ook vaak genoeg gehoord dat als ze moddervet zijn ze makkelijk nierfalen oid kunnen krijgen, daar zitten wij niet op te wachten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:12

kaatje89 schreef:
Maar wat ik niet snap, als je naar jezelf kijkt, wanneer je weet dat er katten in de straat lopen, die van de buren zijn, goed gevoerd, krijgen alles wat ze nodig zijn, om juist die katten mee naar binnen te nemen, terwijl je ziet dat ze al dik zijn, ze nog meer te eten geeft?

Dat snap ik ook niet. Het is ook een form van overlast ze bemoeien zich met jóu bezit (Van je moeder dan)
Stel ze hebben een nierdieet, of blaasgruis, dan kan het zelfs levenbedreigend zijn.
Ik heb heel lang ernstige problemen gehad met mijn kater die beide aandoeningen had/heeft (Gruis is hij van genezen) nóg werd hij gevoerd met rommel uit de supermarkt.

Ik ben toen naar de DB gestapt en mijn verhaal gedaan, ze zijn toen op die jongen afgestapt en hebben zijn raam dicht geschroefd. Omdat het het zoveelste verzoek was, en hij blééf hem binnen halen, hij betaalde zelfs de DA, Zo ver kan het dus gaan.

Ik zou als ik jou was een rustig gesprekje aangaan, dat het jullie overlast bezorgd, je bang bent voor bv hart aandoeningen of suikerziekte iets waar een dikke kat vroeg of laat last van kan gaan krijgen.
Dat je dus dr van uitgaan dat hun ook het beste voor hebben met ze.
En dat jij het erg vervelend vind dat je hem slecht binnen kan halen dus veel loopt et zoeken.
Probeer vriendelijk te blijven maar wel duidelijk anders sta je met een maand weer daar op de stoep.

kaatje89

Re: Een ander neemt je katten mee in huis en voert ze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 17:15

Idd zelf snap ik dat niet.. Bedoel als ik een kat zou willen, zelfs voor de DA kosten zou willen betalen, ik dan gewoon naar het asiel zou gaan, daar een zielig hoopje kat weghalen en opknappen :)

Dat gesprek komt er nog wel, met of zonder moeders. Als ik het normaal formulier dat ik me daar druk om maak.. En ik maak me ook gewoon druk dat wanneer ze bij ons op dieet staan, maar bij hun alles krijgen wat ze willen, dat ze op den duur bij ons weg blijven.. Tja wij hebben geen katten voor de buren...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:18

Ik snap niet waarom andermans huisdieren mijn huisdieren verwondt hebben. Waarom ik mijn vissen weg heb moeten doen omdat ik ze wel kon beschermen tegen de reigers maar niet tegen de katten, of ik had wel heel veel geld uit moeten geven voor andermans huisdieren.

Katteneigenaren stellen hun eigen dier boven andermans huisdieren en zelfs boven het leefgenot van andere mensen. Prima, maar dan moet je jezelf niet afvragen waarom er soms dingen gebeuren met die katten die je liever niet zou willen. Als je dat niet wilt moet je ze gewoon op eigen terrein houden.

Ik hoor hier zeggen dat mensen hun katten graag de vrijheid gunnen, wij gunnen onze honden ook hun natuurlijke gedrag en dat is voor katten niet altijd leuk.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 17:22

@ ThePast03, ben je ook naar de eigenaren van die dieren geweest die jou dieren verwond hebben?

Ik stel mijn kat niet boven andermans dieren, weet niet waar je dat vandaan haalt?

@ Youngster: kan het nog sarcastischer? ;)

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 17:25

Weet niet waar je het vandaan haalt dat onze katten hun dieren verwonden of iets?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:28

kaatje89 schreef:
@ [*olduser*], ben je ook naar de eigenaren van die dieren geweest die jou dieren verwond hebben?

Ik stel mijn kat niet boven andermans dieren, weet niet waar je dat vandaan haalt?

@ Youngster: kan het nog sarcastischer? ;)

Niemand in de buurt weet waar de eigenaren uithangen. Die zitten waarschijnlijk een paar straten verder of houden zich van de domme.

Mijn opmerkingen waren niet tegen jou persoonlijk maar in het algemeen. Iedereen die zijn katten los laat lopen zegt dat ze geen overlast veroorzaken aan derden of geen huisdieren van andere verwonden, dat zeggen de eigenaren van de katten hier waarschijnlijk ook.
Maar ik ben nog nooit een kat tegengekomen waar een eigenaar 24 uur per dag achteraan liep....

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 17:30

Nou ik weet persoonlijk wel wat voor karakter mijn katten hebben en ik zeg ook nergens dat ze nog nooit een andere kat zijn aangevallen? oid..

Ik snap best dat een kat tot overlast kan zijn, maar zolang het niet gemeld word tegen ons hebben wij er geen idee van en veranderen we er dan niet iets aan. Als het gemeld word kunnen wij er wat aan doen :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:32

Ik vind er 2 kanten aan zitten. Weg is een openbare ruimte, daar moeten mensen veel geven en weinig nemen. Maar het is wel vervelend als je op je eigen terrein je moet gaan aanpassen. Ik kan mijn konijnen niet in een grote ren doen, als er geen dak op zit. Door de katten van een ander. Maar ik vind ook dat je hoe dan ook respect voor dieren en spullen van een ander moet hebben. Zoiets los je pratend op en niet door spullen of dieren te vernielen.

Maar dwaalt dit niet af van de originele discussie?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:34

kaatje89 schreef:
Nou ik weet persoonlijk wel wat voor karakter mijn katten hebben en ik zeg ook nergens dat ze nog nooit een andere kat zijn aangevallen? oid..

Ik snap best dat een kat tot overlast kan zijn, maar zolang het niet gemeld word tegen ons hebben wij er geen idee van en veranderen we er dan niet iets aan. Als het gemeld word kunnen wij er wat aan doen :)

Als het te achterhalen zou zijn van wie de katten zijn wordt dat best gemeldt.
Maar als ik hier katten op mijn terrein krijg is het mijn goed recht om die van voer te voorzien om maar weer even ontopic te gaan.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:44

@kaatje, ik begrijp dat het niet bij knuffen blijft, maar ja, als je een kat wil knuffen, moet je hem eerst lokken (met voer) he... ;)

Een rolronde kat ga ik zeker niet voeren, die heeft dat duidelijk niet nodig, bovendien heeft ie al een kostadres, anders was ie niet rolrond. :D

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 17:46

Maar zou je de katten ook voer gaan geven als je weet dat ze van je buren zijn? Zou je ze dan expres binnen opsluiten?

Daar gaat het mij om.. Zeg maar...:o

@zoolgangster, als je onze katten roept bij naam komen ze (tenminste bij ons zelf) gelijk bij ons :P
Daarom snap ik het ook niet, ze zijn al aan de dikke kant, en dan nog meer voer erin proppen, zo veel dat je ze gewoon met de dag ziet groeien...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:48

kaatje89 schreef:
Maar zou je de katten ook voer gaan geven als je weet dat ze van je buren zijn? Zou je ze dan expres binnen opsluiten?

Daar gaat het mij om.. Zeg maar...:o

Het gaat er toch niet om wat ik zou doen? (ik heb inmiddels een hele goede tip voor wat te doen tegen andermans huisdieren in mijn tuin :D) Het gaat erom wat iemand bij jou in de buurt doet en die doet dat dus duidelijk en er is geen wet die het haar verbiedt.
Daar heb jij mee te maken. Je zou kunnen gaan praten maar als ze daar geen boodschap aan heeft zit er niets anders op dan je tuin zo te maken dat je kat er niet meer uit kan. Daar zijn tegenwoordig mooie systemen voor.

Of je moet gewoon accepteren dat er dingen gebeuren met je kat die je liever niet hebt (of waar je zelfs geen weet van hebt) doordat je hem zonder toezicht los laat lopen.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 17:53

Wij gaan idd met ze praten, mocht het niet helpen dan wil ik idd de katten thuis houden, of in een ren..

Nog even op je vorige reactie.
Iedereen uit onze straat weet dat die 4 katten bij ons zijn, dus als ze er overlast van hebben kunnen ze dat zeker wel melden :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:55

kaatje89 schreef:
Wij gaan idd met ze praten, mocht het niet helpen dan wil ik idd de katten thuis houden, of in een ren..

Nog even op je vorige reactie.
Iedereen uit onze straat weet dat die 4 katten bij ons zijn, dus als ze er overlast van hebben kunnen ze dat zeker wel melden :)

De katten die hier in onze straat overlast veroorzaken komen zeker niet uit onze straat. Misschien wel 2 of 3 straten verder, niemand weet het. Dit even ter verduidelijking dat heel vaak iemand niet weet waar een kat vandaan komt omdat zo'n kat dus niet perse uit de directe woonomgeving hoeft te komen.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 17:57

Nee oke maar om op jou reactie te reageren. Bij jullie is dat jammer genoeg niet duidelijk, bij ons wel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:00

bovendien komt de gezondheid van je dieren in gevaar.
Succes met je gesprek!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:00

kaatje89 schreef:
Nee oke maar om op jou reactie te reageren. Bij jullie is dat jammer genoeg niet duidelijk, bij ons wel :)

Weten ze bij jullie 3 straten verder ook nog dat het jullie katten zijn?
Heb ook mensen gekend die zeiden dat hun kat niet zover weg ging en die waren superverbaasd toen ze in de gaten hadden dat hun kat dus wel zo ver weg ging.

Ik vind dat altijd zo knap dat katteneigenaren precies weten wat hun kat wel en niet uitspookt nadat ze losgelaten zijn terwijl ik echt nooit een katteneigenaar een keer 24 uur achter hun kat aan zie rennen. ;)

Maar de buurvrouw waar je het over hebt zal het misschien wel weten, dat zou kunnen. Neemt niet weg dat zij in haar volle recht staat.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:03

Wou je in de tuin gaan staan met een bugs ofzo?
ThePast03, heb jij ooit geprobeert tegen een kat te zeggen waar die wel en niet mag komen?
Een hond houd je meestal binnen en je gaat er eens mee lopen op een dag.
Katten leven weer anders, als ze naar buiten willen doe je de deur open en gaan ze weg, willen ze er weer in doe je de deur weer voor ze open.
Ik weet dat mijn katten ook wel eens in de tuin van een ander komen, als ze daar last van hebben mogen ze dat zeggen,
maar ik vind het voeren van andermans dieren te ver gaan.
Jij wil toch ook niet dat andere jou hond gaan voeren met ander voer? Wat zou jij daar op doen?

@ TS: Ik zou maar goed met je moeder er over gaan praten en samen naar de buuf toestappen.. Kan echt niet.
Overgewicht kan net als bij mensen ernstige schade doen..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:07

Willy_UrsB schreef:
Wou je in de tuin gaan staan met een bugs ofzo?
[*olduser*], heb jij ooit geprobeert tegen een kat te zeggen waar die wel en niet mag komen?
Een hond houd je meestal binnen en je gaat er eens mee lopen op een dag.
Katten leven weer anders, als ze naar buiten willen doe je de deur open en gaan ze weg, willen ze er weer in doe je de deur weer voor ze open.
Ik weet dat mijn katten ook wel eens in de tuin van een ander komen, als ze daar last van hebben mogen ze dat zeggen,
maar ik vind het voeren van andermans dieren te ver gaan.
Jij wil toch ook niet dat andere jou hond gaan voeren met ander voer? Wat zou jij daar op doen?

@ TS: Ik zou maar goed met je moeder er over gaan praten en samen naar de buuf toestappen.. Kan echt niet.
Overgewicht kan net als bij mensen ernstige schade doen..

Onze kat blijft keurig op eigen terrein ja. Daar zijn hele mooie systemen voor.
Voor andermans katten op ons terrein heb ik een super goede tip van mijn schoonvader gekregen, zeer diervriendelijk maar de baasjes zullen er niet blij mee zijn. :D

Jij zegt ook weer zo makkelijk: Als ze er last van hebben moeten ze het maar zeggen, fijn voor de mensen die wat verder weg wonen en niet weten dat het jouw kat is.
Mijn honden worden niet gevoerd door anderen omdat ik ze niet zonder mijn toezicht bij anderen in de buurt komen. Of jouw dier wel of niet te dik wordt is helemaal je eigen verantwoording, niet die van een ander.

Ik loop wel het risico dat ze een keer andermans kat doodbijten als die in onze tuin zit. Tuin is dik 40 meter lang en ik ga niet eerst de hele tuin door om te kijken of er toevallig een kat zit als ik ze in de tuin laat.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:13

Moderatoropmerking:
Opnieuw zijn enkele totaal off-topic reacties verwijderd.
Ik zie hier graag een ontopic, maar ook volwassen discussie. Opnieuw offtopic betekent een slot op dit topic.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:15

Tjah die van ons is niet eens 10 meter :+
En door onze kater durfen ze er niet eens te komen.
Maar ik weet waar mijn katten meestal uithangen ;)
De een is oud, altijd binnen, de ander blijf alleen in onze tuin, en de andere gaat muisjes zoeken in de spoorsloot.

Jij sluit je kat zeker op ofzo. Anders houd je ze echt niet binnen je tuin, ik vind dat een kat net zoveel bewegings ruimte moeten hebben als mensen, jij loopt toch ook een best stuk met je hond? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:18

Zoolgangster schreef:
Waarom mensen zelf geen katten nemen uit het asiel, maar wel die van de buren rolrond voeren? Omdat ze dan zelf geen dierenartskosten hoeven te betalen, en geen problemen krijgen met een oppas zoeken als ze op vakantie willen gaan.

Zonder verdere verplichtingen een kat kunnen knuffelen dus.

Zoolganger zou dat echt zo zijn??? Nooit bij stil gestaan maar je kan nog wel eens gelijk hebben, wat een asociale gedachte eigenlijk?