Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
kaatje89 schreef:Maar wat ik niet snap, als je naar jezelf kijkt, wanneer je weet dat er katten in de straat lopen, die van de buren zijn, goed gevoerd, krijgen alles wat ze nodig zijn, om juist die katten mee naar binnen te nemen, terwijl je ziet dat ze al dik zijn, ze nog meer te eten geeft?

kaatje89 schreef:@ [*olduser*], ben je ook naar de eigenaren van die dieren geweest die jou dieren verwond hebben?
Ik stel mijn kat niet boven andermans dieren, weet niet waar je dat vandaan haalt?
@ Youngster: kan het nog sarcastischer?
kaatje89 schreef:Nou ik weet persoonlijk wel wat voor karakter mijn katten hebben en ik zeg ook nergens dat ze nog nooit een andere kat zijn aangevallen? oid..
Ik snap best dat een kat tot overlast kan zijn, maar zolang het niet gemeld word tegen ons hebben wij er geen idee van en veranderen we er dan niet iets aan. Als het gemeld word kunnen wij er wat aan doen

kaatje89 schreef:Maar zou je de katten ook voer gaan geven als je weet dat ze van je buren zijn? Zou je ze dan expres binnen opsluiten?
Daar gaat het mij om.. Zeg maar...
) Het gaat erom wat iemand bij jou in de buurt doet en die doet dat dus duidelijk en er is geen wet die het haar verbiedt.
kaatje89 schreef:Wij gaan idd met ze praten, mocht het niet helpen dan wil ik idd de katten thuis houden, of in een ren..
Nog even op je vorige reactie.
Iedereen uit onze straat weet dat die 4 katten bij ons zijn, dus als ze er overlast van hebben kunnen ze dat zeker wel melden
kaatje89 schreef:Nee oke maar om op jou reactie te reageren. Bij jullie is dat jammer genoeg niet duidelijk, bij ons wel

Willy_UrsB schreef:Wou je in de tuin gaan staan met een bugs ofzo?
[*olduser*], heb jij ooit geprobeert tegen een kat te zeggen waar die wel en niet mag komen?
Een hond houd je meestal binnen en je gaat er eens mee lopen op een dag.
Katten leven weer anders, als ze naar buiten willen doe je de deur open en gaan ze weg, willen ze er weer in doe je de deur weer voor ze open.
Ik weet dat mijn katten ook wel eens in de tuin van een ander komen, als ze daar last van hebben mogen ze dat zeggen,
maar ik vind het voeren van andermans dieren te ver gaan.
Jij wil toch ook niet dat andere jou hond gaan voeren met ander voer? Wat zou jij daar op doen?
@ TS: Ik zou maar goed met je moeder er over gaan praten en samen naar de buuf toestappen.. Kan echt niet.
Overgewicht kan net als bij mensen ernstige schade doen..

Zoolgangster schreef:Waarom mensen zelf geen katten nemen uit het asiel, maar wel die van de buren rolrond voeren? Omdat ze dan zelf geen dierenartskosten hoeven te betalen, en geen problemen krijgen met een oppas zoeken als ze op vakantie willen gaan.
Zonder verdere verplichtingen een kat kunnen knuffelen dus.