de gouden tip gezocht (hond verhaart het hele jaar )

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:02

*checkt het petvac systeem* lijkt me dezelfde borstel ja :j
Maar ik meende dat er bij mijn "gebruiksaanwijzing" iets stond van dat je hem niet al te vaak mocht gebruiken.
(sowieso doe ik het niet vaker dan eens per maand)

xxmichellexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:05

Mijn hond is dus wel gecastreerd. Ik borstel hem ongeveer 1 keer per week met een Shedder borstel. En ik zuig hem soms af met de stofzuiger :+ , dat vindt hij lekker. Ik ga ook maar eens kijken voor die schapenvetblokjes met zeewier.

moyra

Re: de gouden tip gezocht (hond verhaart het hele jaar )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 20:07

Afbeelding
Dit is mijn trui na even met luna geknuffeld te hebben.

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:07

moyra schreef:
mmouse die met zeewier heb ik inderdaad zien staan.
Ik heb nog zitten twijfelen welke ik mee zou pakken en kreeg als advies van de dierenwinkel mee deze te nemen.
http://webshop.ranzijn.nl/produkt_detai ... lle+merken

Dat is op zich wel een goede :) De blokjes van de dierendrogist vind ik persoonlijk (afgaande van de vachtconditie van de honden ;)) de beste, maar als ik die niet op voorraad heb is biofood een goede tweede. Alleen gebruik ik dan wel de blokjes van biofood met zeewier. Voordeel van de blokjes tov de olie vind ik dat je het ook als beloning kan gebruiken.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 20:10

luna haar kraag is ruwharig en de rest gladharig.
Weet niet presies meer wie het vroeg.

Als deze fles op is ga ik over op blokjes met zeewier (anders heb ik deze fles voor niks gekocht)

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:10

onze hond bleef ruien
oorzaak mevr was gesteriliseerd
als je een dier castreerd of steriliseerd kunnen ze blijven ruien is een van de bijwerkingen net zoals die honden meer aanleg hebben om dik te worden

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:11

Heb niet zien staan of iemand het al geschreven heeft, maar omdat dieren binnen gehouden worden hebben ze geen normaal verharing meer, ze kkomen niet genoeg met het seizoen in contact en hun lichaam reageert door het hele jaar door te verharen. Onze labrador haart zo goed als het hele jaar door, soms meer soms minder, maar niet zo erg als die van jou ts.
Jammer genoeg weet ik geen oplossing, maar veel succes!

xxmichellexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:11

moyra schreef:
Afbeelding
Dit is mijn trui na even met luna geknuffeld te hebben.

_O- Heel herkenbaar. Ik geef Boaz ook alleen zo een knuffel als mijn kleren toch in de was moeten...

Maartxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:13

Mijn (kortharige) hond verhaarde ook altijd, maar sinds ik hem een dekje op heb tijdens het uitlaten heeft hij er geen last meer van.
Ik zie het zo: Een hond heeft de hele dag door te maken met temperatuurswisselingen, zelfs in huis omdat de verwarming 'savonds vaak een paar graden naar beneden wordt ingesteld. Door die temperatuurswisselingen "weet" de vacht niet goed of het nou "winter" of "zomer" is. Door de schommelingen zo veel mogelijk te beperken ga je ook het verharen tegen. Succes iig!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 20:14

Luna zit eigenlijk het hele jaar binnen (natuurlijk wel haar wandelingen ) Maar niet dat ze hele dagen buiten is gezien wij in een flat wonen.
In de zomer zitten wij wel veel op het balkon maar dit haalt natuurlijk niet aan bij een huis met tuin.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:35

Wat bij een hond van ons heel erg geholpen heeft qua hele vachthuishouding is over op zalmvoeding. Hij krijgt nu Pro Plan zalm en dat staat bekend voor huid en vacht, we zijn daar zeer tevreden over. Verder inderdaad niet te vaak borstelen.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:22

Wat zowiezo tijdens de rui (tijdens enigzins acceptabele temperaturen) helpt en in de zomer is de hond laten zwemmen. Tijdens zwemmen worden namelijk een heleboel loszittende haren afgevoerd zonder het "borstel"-effect (dus meer verharen)

Wat je ook kunt proberen (en nu zal ik wel iedereen over mij heen krijgen) is vers voeding. De vacht van mijn hond heeft er nooi beter uit gezien. Mara dat is wel iets wat je moeten willen. Je hoeft niet gelijk alles zelf samen te stellen, maar er zijn ook kant-en-klaar vers producten.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:27

Hier een gacastreerde labrdor die ook het hele jaar door enorm verhaart. Die trui foto is helaas ook zeer herkenbaar :=

Ik ben nu op zoek naar een andere brok, in de hoop dat dat helpt :)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 10:45

Ik heb een Jack Russel die ook vreselijk verhaarde het hele jaar door.
Ik ben een jaar geleden over gestapt op KVV (eerst Rodi, nu carnibest) en ze krijgt die schapenvetblokjes met zeewier.
Het heeft hier zeker een maand of 6-8 geduurt voordat ik echt verschil zag maar toen was het ook in één klap over. Ik heb een donkere vloer en een witte hond, en kan hierdoor héél goed zien of ze nog zo erg verhaart. :D Voorheen ging ik 2 tot 3 x per dag met de stofzuiger door het huis en nu is ééns in de 2 a 3 dagen voldoende, en dan ook omdat er stof ligt, niet voor de haren! :j
Ik heb gemerkt dat je echt geduld moet hebben. Ik wilde heel vaak stoppen, overgaan op brok etc, maar heb vol gehouden en heb daar nu resultaat van.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 10:51

Mijn honden hadden hier ook erg veel last van maar sinds ze in een koele ruimte liggen is het stukken minder!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 00:47

Zooo herkenbaar!

Ik ben nog steeds opzoek naar een goede oplossing, die trui van jou is er niks bij.
Hier zie je echt alleen maar haren geen enkel stukje trui.
Elke dag ligt er een dikke laag haren op de grond, en als je hem aait kun je ze halve vacht eruit trekken :oo

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 00:50

Wij hebben 3 hondjes, waarvan 1 JR die sinds pup af aan al verhaart, terwijl de andere 2 dit niet doen.

We wassen haar geregelt, en dan is het een tijdje een stuk minder.