kat binnen laten met oud op nieuw

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re: kat binnen laten met oud op nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:05

Ik snap zoiezo niet dat mensen hun katten vandaag nog buiten laten met het risico dat ze niet meer terugkomen.
Die van mij zijn gisteren voor het laatst buiten geweest en blijven nu binnen...
Ze hebben nu trouwens al schrik want er wordt hier al afgestoken helaas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:13

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-23 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:19

Mijn katten mogen niet meer naar buiten vandaag.
Ik ben veel te bang dat ze schrikken en de benen nemen... Er wordt nu ook al best veel vuurwerk afgestoken.

tinkerSophia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:20

griebels schreef:
Ik snap zoiezo niet dat mensen hun katten vandaag nog buiten laten met het risico dat ze niet meer terugkomen.
Die van mij zijn gisteren voor het laatst buiten geweest en blijven nu binnen...
Ze hebben nu trouwens al schrik want er wordt hier al afgestoken helaas...

Ik snap dat mensen het niet doen, maar mijn kat wil niet op de kattenbak, dus als ik het niet doe, moet ze tot 1-1-10 alles ophouden.. dat vind ik ook zo sneu.. en ze is er niet bang voor.. ze gaat zelf naar buiten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:25

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-23 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Gizsmootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:29

Die van mij blijven ook binnen hoor vandaag. De een is vanmorgen heel vroeg nog even naar buiten geweest om zijn behoefte te doen en mijn oudje doet het toch liever op de bak binnen dus dat scheelt. Morgen mogen ze er weer uit, moet er niet aan denken dat er wat engs met ze gebeurt of dat ze niet meer terug komen...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:31

ze mogen door de verhuizing sowiezo nog niet buiten,maar normaal liet ik ze de dag voor oudjaardag al niet meer buiten
teveel knallen buiten en ben veel te bang dat een of andere gek het in zijn hoofd haalt iets met mijn kat + vuurwerk uit te spoken

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:32

Ik denk dat het heel erg van je woonsituatie afhangt wat je met je katten doet.
Mijn ouders wonen in een boerderij ver buiten een drop. De buren wonen zo'n 600 meter verderop en steken geen vuurwerk af, dat gebeurt eigenlijk alleen in het dorp.

Ik woon zelf middenin de stad, vrienden van mij die katten hebben houden die nu overdag al binnen want het knalt en knettert hier nu al continue, mijn ouders proberen ze wat meer binnen te houden, maar als ze echt willen, kunnen ze gewoon naar buiten.

tinkerSophia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:33

wij wonen ineen knal stad.. maar off. geen stad maar wel zo groot..
ik ben niet thuis dus geen idee of ze nu ook knallen.. maar ze kan altijd de schuur in..

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:35

mijn katten mogen nu nog naar buiten als ze willen
ik ga vanavond naar mijn moeder rond half 7 en dan doe ik het luikje dicht
ze liggen nu allemaal veilig binnen en talen er niet naar om naar buiten te gaan
maar voor de zekerheid gaat het luikje op slot vanavond

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:39

Het is dat wij binnenkatten hebben maar mocht ik een buitenkat hebben..no way dat hij dan vanaf de 30ste nog naar buiten zou mogen.
Als ik me soms al helemaal scheel schrik van die knallen hoe zou hij zich dan wel niet moeten voelen, die zou aan de ren gaan..
En mensen houden er om 00.00 uur toch geen rekening mee.

Ik vind het zelfs schandalig als mensen hun dier buiten laten rond de jaarwisseling...
Maar goed dat is mijn mening.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:40

onze kat mag nu nog naar buiten maar als hij vanmiddag aan de deur komt blijft hij binnen die van ons is altijd binnen

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:42

mijne is vandaag de gehele dag binnen, morgen ook!
Hij hoeft maar 1 keer goed te schrikken! De mijne blijft dan zo wekenlang weg....

Ach en wat moet zo'n kat nu inleveren voor 2 dagen? Eventjes niet naar buiten!

Debb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:43

Wij laten ze ook binnen. Ze zijn nog jong dus zijn ze altijd 's nachts binnen (overdag wel naar buiten, hoor). Maar tot nu toe lijken ze niet gek veel om het vuurwerk te geven.
Onze vorige kat wel, die kroop altijd helemaal in een hoekje in een kast in het kantoor, daar lag een kussen dus probeerde hij daar wat op de slapen. En wij de eerste keer maar zoeken... :Y)

siskeh

@mando: waarom is het schandalig om je katten buiten te laten rond de jaarwisseling?

Snap wel dat velen hun dier liever binnen laten, en dat je als je in een dorp/stad woont je vaak ook meer overlast hebt van vuurwerk.
En dan zou ik ook eerder geneigt zijn om ze binnen te houden.

Maar bij ons is dat lichtelijk overdreven, ze zijn niet zo belachelijk tam, en hier word ook amper vuurwerk afgestoken.

tinkerSophia

Mando schreef:
Ik vind het zelfs schandalig als mensen hun dier buiten laten rond de jaarwisseling...

ook als je dan poep en plas in huis zou hebben? en een kat die heen en weer rent, omdat ze naar buiten wil?

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:53

Die van mij zijn nu nog buiten maar ik haal ze straks wel binnen.
Het knalt er hier al aardig op los dus ;(

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:58

tinkerSophia schreef:
Mando schreef:

ook als je dan poep en plas in huis zou hebben? en een kat die heen en weer rent, omdat ze naar buiten wil?

Hoezo.. heb je geen kattenbak?
En ja dat zou ik er voor over hebben....

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:59

siskeh schreef:
@mando: waarom is het schandalig om je katten buiten te laten rond de jaarwisseling?

Snap wel dat velen hun dier liever binnen laten, en dat je als je in een dorp/stad woont je vaak ook meer overlast hebt van vuurwerk.
En dan zou ik ook eerder geneigt zijn om ze binnen te houden.

Maar bij ons is dat lichtelijk overdreven, ze zijn niet zo belachelijk tam, en hier word ook amper vuurwerk afgestoken.

Ja dan spreek je over een rustige jaarwisseling, maar ik doel meer op de grote steden en drukke wijken waar het wel als een gek tekeer gaat.... en dan bewust je katten buiten laten....
Ja dat vind ik persoonlijk erg.

tinkerSophia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 12:45

Citaat:
Hoezo.. heb je geen kattenbak?
En ja dat zou ik er voor over hebben....

jawel, die staat onder de tafel.. maar daar gaat ze dus echt niet op!
en vind het sneu als ze het ongeveer 48 uur moet ophouden, maar goed maakt niet uit ;) ze is al buiten en ik aan het werk.....

zo heb ik het vorig jaar ook gedaan, gaat prima.. is per kat verschillend denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 12:48

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-23 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 12:51

Die van ons, is vanaf net ook verplicht binnen :+
Die ligt nu diep verzonken in slaap, onder het dekbed van me zusje :)

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 12:52

Mijn kat mag vanaf gisteren niet meer naar buiten onze andere kat zal vanmiddag wel komen en dan mag hij ook niet meer naar buiten...
Ik ben zo bang dat er anders wat met ze gebeurd dus ze blijven maar lekker binnen.
Om twaalf uur mogen ze zelf weten waar ze in het huis willen zijn..
Meestal kiezen ze zelf een lekker plekje op.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 12:52

Ik laat mijn kat absoluut niet naar buiten vandaag! :n Dat arme beest is doordsbang voor vuurwerk :(:) Ik denk trouwens dat als die de kans krijgt hij niet eens gaat..
Ik ben bang dat als hij wel buiten komt hij bij elke knal ergens heen schiet van de schrik en zodoende verdwaald raakt ofzo.
Vanavond (als er veel visite komt en de deuren constant open en dicht gaan) gaat Mucho naar boven, op mijn slaapkamer. Met al zijn attributen e.d. Tot en met morgenvroeg.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 12:53

De twee katten die wij hier hebben wíllen niet eens naar buiten vandaag. Vanavond gaat iedereen hier de deur uit dus dan gaan ze in een donkere slaapkamer met eten en drinken en genoeg plekjes waar ze zich veilig kunnen verstoppen als ze dat willen :)