's nachts slapen met katten erbij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:32

Ik heb er 5, en er is er niet één die het in zijn kop haalt om te gaan lopen klieren.
Er zijn er 2 die de hele nacht strak naast me liggen op het dekbed, en de rest slaapt in de buurt..

Ze weten dondersgoed als ze gaan lopen klieren dat ze óf van bed worden geschopt (welliswaar blijf ik lekker onder mijn dekbed), óf ze krijgen een lege colafles op zich af..
En tegenwoordig hoef ik maar met een vinger te tikken tegen een fles en ze weten al dat ze op moeten houden..

Nee.. donderen doen ze maar beneden, niet waar men slaapt...

botjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:35

Niets heerlijker dan een kat op bed, totdat ze besluiten dat ze toch echt om 4 uur 's nachts naar beneden wilde, of als de deur naar beneden openstond naar buiten... En dan zijn katten erg behendig met het baasje uit bed pesten. Ze sliepen wel aardig door, ze gingen om 10 uur mee naar boven, en pas om 4 uur (of later) was het mot.

Nu hebben we twee nieuwe katten, en die mogen eigenlijk niet naar boven. Maar ik mis het wel, zo'n warm spinnend kacheltje tegen je aan.

Samirah22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:38

Frummel slaapt in de huiskamer niet omdat het moet maar omdat ie dat zelf wil.

en droppie slaapt echt altijd bij me sinds dat ie kitten is dus al 7 jaar en kan ook echt niet zonder hem slapen !! :o

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:41

ik heb 1 volwassen kat & 2 kittens, de oudere kat komt altijd heel lief bij mij liggen en slaapt ook goed s nachts.

De kittens zijn opzich ook lief 's nachts maar het katertje begint nu het bed te claimen door er een plasje op te doen. en hij is nog te jong om al te castreren.

dus toen kozen we ervoor kittens in de woonkamer, oudste op de slaapkamer. géén goed idee :n nou wil de oudste dus af en toe polshoogte nemen in de woonkamer, dus die staat dan voor de deur te blèren dat ze eruit wil.

Vannacht hebben we ze alle 3 in de woonkamer gedaan. dat ging perfect :) vind het alleen zelf heel jammer. vind het zo gezellig.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:48

Die van mij gaan ook altijd gezellig mee naar bed.

In de loop der jaren heb ik wel geleerd dat er altijd eten moet staan, zo niet dan gaan ze lopen klieren midden in de nacht: bed in, bed uit, bovenop me springen, andere kat pesten..... Gewoon geen doen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:09

rainbow8 schreef:
Toen Grolsch nog leefde was hij mijn kussen en had ik regelmatig sabbelplekken in mijn nek en aan mijn oorlel. Toen Baileys nog leefde lag hij in het holletje van mij buik. Biertje lag eigenlijk nooit op bed............. tenzij hij zich zielig voelde...........
Borrel ligt of tegen mijn kont aan te duwen of tegen mijn benen aan. Melk ligt meestal aan de andere kant van mijn benen, dus word ik wakker omdat ik me niet meer kan omdraaien. En als Borrel echt aandacht wil.............. dan krijg ik letterlijk kusjes van hem, zodat ik bijna een kunstgebit nodig heb :D. Of hij kruipt onder de dekens en gaat overal waar hij maar kan liggen sabbelen en melken. Het eerste is niet zo erg, maar het tweede vind ik toch wat minder prettig. Dan zeggen ze wel pijn is fijn, maar geef mijn portie in dit geval toch maar aan fikkie :D.

AngeliqueB:
Wat is een Devon Rex??

_O- die namen van die beesten,,,geweldig.

Mijn poekie ligt ook altijd op bed. Opsluiten en deur dicht doen gaat niet want die maakt ie open.
Maar meestal ligt ie wel rustig hoor , als het s'ochtends te lan duurt komt ie boven op je liggen, met pootje wakker maken etc etc.

http://www.youtube.com/watch?v=w0ffwDYo00Q

misschien leuk om deze (nog een keer) te kijken..hoe herkenbaar.

CM_

Re: 's nachts slapen met katten erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:12

Ik heb er 7 en ik heb snachts altijd 7 kruikjes in bed :D

Een ervan is dit jaar geboren, en dus nog super speels, maar snachts laten ze me goed met rust (of ik slaap er na al die jaren gewoon doorheen, dat kan ook )
Wel spelen ze overdag veel, en speel ik ook dagelijks met ze met de hengel, vrij vermoeiend voor ze :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:13

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-23 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 14:39

:D die namen inderdaad, geen drank geven maar naar drank noemen.
Nou vanacht was het weer een dikke afterparty bij mij thuis. Ik heb braaf met ze gespeeld, nog wat snoepjes gegeven en wat pathé.. resultaat 2 katten die nóg meer wilden spelen. Yes, dit is leuk :D! Om half 2 was ik het zat en hield ik mij voor dood in bed.. Toen de plukken kattenhaar mij om de oren vlogen was ik het zat; de dikke mormels opgepakt en in de woonkamer. 2 minuten later, aan de deur krabben en heel zielig miauwen. Al met al.. wat een heerlijke nachtrust :D! 1 voordeel, als vriendlief er is dan wordt hij weggepest en laten ze mij met rust.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 14:43

[/quote]

_O- die namen van die beesten,,,geweldig.

Mijn poekie ligt ook altijd op bed. Opsluiten en deur dicht doen gaat niet want die maakt ie open.
Maar meestal ligt ie wel rustig hoor , als het s'ochtends te lan duurt komt ie boven op je liggen, met pootje wakker maken etc etc.

http://www.youtube.com/watch?v=w0ffwDYo00Q

misschien leuk om deze (nog een keer) te kijken..hoe herkenbaar.[/quote]
Dat filmpje, zo gaat het inderdaad PRECIES :o . Ook dat spinnen als ik 1 oog open :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:12

Dat is echt dramatisch :D M'n vriend heeft 2 katten, de ene komt gezellig bij je liggen, loopt wat rond, (sloopt wellicht wat >;) ) maar daar slaap ik wel doorheen. De ander daarintegen, pfff maan. Met de beste bedoelingen je gezicht schoonlikken in je slaap (pepermuntje zou niet slecht voor 'm zijn := ), naast je of op je hoofd liggen en luidruchtig spinnen, met z'n nagels lekker in je vel.. :D Jaa het zijn leuke beesten. Dus nu gaat de deur snachts maar gewoon dicht, aangezien ik sochtends niet te genieten ben als mijn nachtrust zo'n 271x verstoord is door een kat :+

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:23

Binkie, de 7 jarige je-weet-wel-kater waar ik het bed mee deel is sinds kort een echte donderstraal voor het slapen gaan, hij geeft liefdesbeetjes maar lijkt weinig liefde maar veel beet te zijn. Hij kneed mij alsof ik een bol deeg ben en speelt daarbij als een monotone zoemer zijn lied. Ook vind hij het te gek om mijn hand te vangen als ik me verroer, maar als monsieur slaapt, lig ik zo gekreukeld dat ik 's ochtends eerst rek en strek oefeningen moet doen om me voort te bewegen.
Zou hem voor geen goud willen missen, hij en ik hebben een gemeenschappelijke deler.
Groetjes

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:27

Wij hebben thuis 3 katten (gecastreerde katers), eentje hiervan wil dolgraag bij mij slapen, als ik wat later naar bed ga komt hij gewoon bij mij zeuren dat hij naar bed wil. Hij slaapt dan ook onder de dekens, soms bij het voeteinde maar dan komt hij ´s nachts alsnog onder de dekens, ook likt hij af en toe je gezicht eens af of hij gaat in je tenen bijten ;( . De andere 2 springen op alle kasten in m´n kamer en die kun je er gewoon echt niet bij hebben. Mijn moeder moet er bijna elke nacht 2 keer voor opstaan aangezien ze dan aan de deur gaan krabben omdat ze er toch graag in willen :+ Het kan trouwens helpen om een kleed met wat langere haren over je bed heen te leggen, die van mij gaan hier aan sabbelen en uiteindelijk vallen ze dan in slaap :D
Laatst bijgewerkt door DyonS op 30-12-09 15:31, in het totaal 4 keer bewerkt

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:28

Meld mij ook met katten from hell...
Heb het een paar x geprobeerd maar geen succes.
Heb 3 kattenbeesten, gaan vrolijk mee naar bed, heerlijk liggen maar dan moet poes 1 gekroeld, poes 2 ligt gewoon lekker te liggen en kater gaat op onderzoek uit. Over de vensterbank, loopt vaasjes uit t raam - schrikt daar zelf zo vreselijk van dat ie uit de vensterbank valt - en dan poes 1 en 2 ook van slag zijn en gaan lopen rouzen... Of dan wil meneer achter het rolgordijn naar buiten kijken, ja daag... doe dat morgen ochtend maar!
Nee, dan slaap ik liever alleen.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 15:35

Haha het is er dus meestal eentje die het verpest lijkt wel. Bij mij is dat ook het geval. Toch kan ik niet zonder hem hoor, het is een schat van een beest. Hij zeurt alleen een beetje veel :Y) .

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:41

ik heb geen aparte slaapkamer ofzo dus mijn kat zit in dezelfde kamer, als ik ga slapen vloek ik nog wel eens als ik voor de zoveelste keer een nagel in mn teen heb hangen (ik slaap standaard met mijn voeten buitenboord) maar verder slaapt ze op op de krabpaal die achter mijn bed staat of in het hoekje op mijn bed.
sochtends ligt ze wel eens naast me.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:47

Bij mij is het juist andersom, de dames willen al rond 23 uur naar bed, als ik in bed lig dan liggen ze eerst bovenop mijn benen en de volgende ochtend lig ik ingeklemd tussen 2 katten.
Heb in het begin geprobeerd om ze buiten de slaapkamer te houden maar dan was het alleen maar aan de deur krabben en zielige geluidjes maken.
's Morgens (als ik vrij ben) is het een wedstrijd wie het langste kan blijven liggen, de dames gaan er dus pas uit als ik eruit ga. :+

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:57

Ik heb het jaren geleden al opgegeven met die van mij.
Mijn tenen lagen open omdat de ene er muizen in zag. Mijn hoofd werd geplet omdat de ander had bedacht dat als ze niet naast mijn hoofd kon gaan liggen op mijn hoofd ook wel een goede optie was.

Nummer 3 besluit altijd een schoonheidsbehandeling te houden voor mijn neus. Al smakkend en draaiend zichzelf beeldschoon maken.

Nu mogen ze door het hele huis behalve mijn slaapkamer als ik in bed lig. Overdag mogen ze ook in de slaapkamer.
Tegenwoordig gaan de honden maar mee naar bed, dat slaapt een stuk rustiger. Beetje ruimtegebrek...maar draagbaar.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 19:47

Ikima schreef:
Bij mij is het juist andersom, de dames willen al rond 23 uur naar bed, als ik in bed lig dan liggen ze eerst bovenop mijn benen en de volgende ochtend lig ik ingeklemd tussen 2 katten.
Heb in het begin geprobeerd om ze buiten de slaapkamer te houden maar dan was het alleen maar aan de deur krabben en zielige geluidjes maken.
's Morgens (als ik vrij ben) is het een wedstrijd wie het langste kan blijven liggen, de dames gaan er dus pas uit als ik eruit ga. :+

Wat een luxe zeg! Het is ook zo lekker warm zo'n beest op bed. Ik hoop ooit dat het bij mij nog gaat lukken :o

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:10

Dat filmpje is geniaal :') :))

Hier mag niet een kat in de slaapkamer 's nachts.
Soms laat ik ze 's ochtends als ik nog lig te soezen in mijn kamer rondlopen, maar no way dat ze lekker gaan liggen. Ze lopen alleen maar rond en halen vanalles uit..
's Nachts zitten die van mij in een aparte slaapkamer, anders slaap ik niet :o

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:13

Mijn kleinste ligt vaak op een kussen naast me. Daarvan merk ik niet eens dat ze erbij komt liggen.
Een van mijn grote kerels komt ook vaak 's nachts als ik slaap bij me en dan wordt ik 's ochtends wakker met mijn hoofd gewoon op mijn kussen aan de rechterkant van mijn bed en mijn benen helemaal naar de linkerhoek van het voeteneind.
En meneer kat ligt dan helemaal uitgestrekt op de plek waar mijn benen eigenlijk hadden moeten liggen.
Nummer 3 ligt altijd naar buiten te loeren op de krabpaal in de woonkamer.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 00:50

Mijn vorige kat deed er een moord voor om op m'n bed te liggen. Letterlijk, want ze meende regelmatig dat ze met een dooie muis in bed mocht :+
Vervolgens sliep ze de hele nacht op hetzelfde plekje, waar ik dan omheen krulde (dat slaapt zoo fijn, een zacht spinnende poezel tegen je buik!) Ze wou er alleen weg als ze écht moest, dus ik werd 'snachts nooit van haar wakker.
Als de andere 2 katten er dan ook bij kwamen was het helemaal een feest, want elke kat had z'n eigen plekje. De ene kat in je buikholte, de ander in je oksel of nek om in je oor te purrren en de ander over je benen gedrapeerd. Mits ik niet uit bed werd gedrukt, sliep ik als een roosje :z

Huidige kat slaapt alleen ónder de dekens tegen je buik aan, en moet vervolgens om het halfuur even luchthappen. Om 6u wil hij er weer uit, dus hij slaapt alleen bij me als ik vroeg op moet en weinig slaap nodig heb.

En tja, als katten het niet willen, dan is het simpel; gebeurt het ook niet :Y)

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 00:57

Die van mij liggen ook in bed, maar mogen mij niet storen of in de weg liggen. Dus als ze lopen te donderen gaan ze van bed af en wordt duidelijk gemaakt dat ik er niet van gediend wordt. Als ze voorzichtig wat proberen, niet reageren dan stoppen ze ook snel.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 00:59

Ik laat de katten NOOIT boven, ze proberen het wel maar worden gelijk naar beneden gejaagd.
Heb t ooit vroeger geprobeerd met een kitten maar die hield me wakker.
Onze huidige katten(6 mnd) moeten 's nachts naar de bijkeuken/keuken. Daar hebben ze hun slaapplaats, eten, drinken en kattenbak. En ze kunnen ons niet wakker houden daar.
Mijn nachten zijn me heilig nu we net uit de kleine kinderen zijn... :o (en eigenlijk zijn mijn dochter en ik een beetje allergisch voor ze ;( )

zie ook dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=6Gknp-8l ... re=related

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 01:00

Die van mn zus slaapt ook altijd bij mij als ik bij m'n zus slaap. (volg je 'm nog :P)

Ze gaat net als ik lekker rustig slapen, maar het duurt even voordat ze d'r plekje gevonden heeft, eerstboven de dekens, dan eronder, en uiteindelijk weer erboven. Duurt een uurtje hooguit. Dan slapen we. Maar nadeel is dat zij dus om 5/6 uur weer wakker is, en ik nog niet wakker wil zijn! Dan gaat ze eerst m'n gezicht likken en kopjes geven en als ik haar van het bed geduwd heb, gaat ze naar beneden, en kan ik weer doorslapen. Is wel irritant maar vind het wel fijn een kat bij me 's nachts ;)

Wisky door de whiskas, hahaha, je kan het proberen :P Denk dat je er niet zoveel tegen kan doen.. Nadeel van 2 katten, jutten elkaar op als er 1 wakker is..

Sterkte, en slaap lekker!