Waarom rijden mensen door ?? Kat overreden..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 02:48

Lauratje_88 schreef:
Hier in de buurt is er iemand (weet niet wie maar blijkbaar een blauwe auto) en die rijd expres dieren dood, hij mikt echt op de dieren en wijkt speciaal uit om het dier te doden (hij rijd soms zelfs een deel over het voetpad) die mens is echt ziek, er zijn al vele die het gezien hebben en ze hebben zijn nummerplaat enzo maar de politie vindt het niet belangrijk genoeg. Zelf heb ik ook al een kat zien overreden worden, ze is weg gelopen ben er nog achter gelopen maar ze was opeens verdwenen.

Echt he, sommige mensen :( je zou eigenlijk al zn banden lek moeten steken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 02:52

Ik kom idd ook vaak aangereden dieren tegen, meestal dood. Midden op de weg.
Ik snap niet dat de automobilist niet eens even de moeite neemt om het dier iig even in de berm te leggen ( als ie al niet ergens aanmbelt of indien het beestje nog leeft mee naar de dierenarts te nemen ofzo, walgelijk om het levend achter te laten ).
Als er geen huizen omheen staan en ik vind zo'n dier leg ik het idd ook in de berm, een beetje verstopt zodat het niet aandacht trekt..

Wij hebben wel eens een eend aangereden, die vloog zo ineens voor onze auto langs, foute boel dus.
Het diertje leefde ook nog, gelijk in de auto gezet om naar de DA te rijden. Onderweg overleed het. We hebben hem toen begraven

Happinez

Re: Waarom rijden mensen door ?? Kat overreden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 02:57

Zoals jolliegirl al aankaarte hoef je niet altijd iets te merken als dit gebeurt.
Hoe sneu het ook is.
Het komt ook vaak genoeg voor dat een dier bijv. bij de achterhand word geraakt maar nog wel wegschiet en later overlijd.
Dus of er echt bewust is doorgereden ? het kan , maar het hoeft niet.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 03:01

Ik vind het ook ongelofelijk hoeveel mensen er gewoon doorrijden. Ik heb al een behoorlijk aantal katten van de weggehaalt, sommige nog levend (en nu nog steeds), sommige zo ver heen dat het beter was om ze in te laten slapen. Gelukkig heb ik goede contacten met onze dierenarts dus daar brengen we aangereden katten altijd heen (dood of levend, als ze dood zijn gaan ze naar de destructor, wel wordt er eerst nog een melding gedaan bij de DB etc.)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:37

En je hebt ook niet altijd de mogelijkheid te stoppen.
hier op de rondweg in beilen was een keer een enorme roofvogel aangereden.
opa en ik reden in de auto en zagen hem liggen, hij was al dood hoor, maar echt nog heel mooi.
we wouden stoppen, maar er reed teveel verkeer achter ons.

Als we hadden kunnen stoppen, hadden we hem meegenomen en laten opzetten. Wat een pracht was dat zeg!

Later was ie alsnog weggehaald :)

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:47

Ze stoppen waarschijnlijk niet, omdat ze niets met dieren hebben.
Zulke mensen heb je ook.
En verder om de redenen die hier boven genoemd staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:23

Ik heb altijd een werkhandschoen achter in de auto liggen om dode dieren van de weg te halen. Laatst weer 3 eenden in de berm gelegd.

We hebben eens een pimpelmeesje van de weg gehaald. Hij was geschampt door een auto, maar niet erg. Het beestje zat op de weg te kijken en durfde niet verder. We hebben hem mee naar huis genomen, gecontroleerd op verwondingen en hem op een rustige plek gezet en hij is weer weg gevlogen.

Op polderwegen moet je rond de schemring ook altijd voorzichtig rijden vanwege overstekende dieren, helaas hebben veel mensen te veel haast en liggen er dus vaak een hoop dode dieren op de weg. Vooral hazen en egels, vogels en eenden.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:52

Mijn kat is een tijdje terug ook aangereden, hij is 5 dagen weggeweest en toen kwam hij op 2,5 poot aan"lopen". Bekken kapot en heup uit de kom, het had hem een hoop pijn gescheeld als die mensen de moeite hadden genomen om bij iemand aan te bellen of hem iig naar de dierenarts te brengen.

Zelf stop ik dus ook meestal.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:55

heeft je kat het overleefd?

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:01

bij mij vloog er een duif tegen mn auto aan
was een enorme klap
ik kon niet remmen of stoppen vanwege het verkeer
maar die duif was morsdood ik zag in mn spiegel 1 wolk veren
ik vond het erg maar kon hem niet ontwijken

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:07

Er zijn echt veel mensen die doorrijden helaas.
Hier in de wijk zijn ook al 3 katten van 1 eigenaar dood gereden. Je mag er maar 30 maar ze rijden er zeker het dubbele.
Heb ook een keer een eind van de weg gehaald, die was gewond aan zijn pootje, en lag daar midden op de weg, mijn vriendin reed er omheen en ik riep stoppen, ik ga hem redden want hij zit nu te wachten totdat iemand hem platrijd.
Dus in de berm geparkeerd en ik de eend gepakt en hup naar stal in een doos gedaan en dierenambulance gebeld, NEE mevrouw daar komen we niet voor. Dus de vogelopvang gebeld en hem daar gebracht en pootje moest er af en dit is gebeurd en hij is heerlijk daar gebleven bij een groot meer en word goed verzorgd, ook al is het maar een eend wat vele mensen zullen zeggen.
Mijn gevoel was er heel goed over, als ik het niet gedaan had dan zou ik er nu nog spijt van hebben.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:10

Onze oude kat is 3/4 jaar terug overreden was in shok en rende perongeluk de ringweg op en de auto kon niet meer stoppen ..
10 meter verder in de berm gezet, handschoenen aan en wij hebben aan de halsband zo'n kokertje met naam enzo, dus daar heeft ie op gekeken met kat naar ons huis gelopen aangebelt en gezegt dat ie niet meer kon stoppen ..
Het was al een oudere kat en was al een beetje zwak dus moest binnen kort al ngeslapen worden |(
Onder een doek gelegt met stenen erop en de volgende dag was ie al opgehaalt .

Bij ons is het dus heel eerlijk aangegeven en dat zou ik zelf ook doen, ik snap echt niet waarom je niks zou doen iig stoppen en kijken of het beestje nog leeft en die DA bellen .

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:14

Mijn kat is 3 maanden geleden aangereden en degene die hem aanreed is ook door gereden. Mijn kat is toen naar een auto gestrompeld en daaronder overleden. Als de mensen bij hem waren gebleven was hij niet alleen geweest. Ik vindt het heel lief van je dat jij wel bent gestopt en actie hebt ondernomen!!!!

xLenax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:20

Ik heb ook ooit zoiets meegemaakt. Mijn zus en waren onderweg naar huis. Ongeveer 8 uur 's avonds. Toen lag er een kat op de weg. We stopten om het dier aan de kant te leggen. Dichterbij gekomen bleek hij nog te leven. Ik heb hem opgepakt en samen zijn we naar de dichtbijzijnde DA gereden. Die was natuurlijk al weg, maar noodnummers zijn er altijd te vinden. Helaas is het dier onderweg op mijn schoot doodgegaan. Dat was echt heel ergom mee te maken.

We hebben toen toch maar even de DA gebeld wat te doen. Ze raadde ons aan het diertje achter de praktijk te leggen, zodat niet iedereen werd geconfronteerd met het beestje. Zij zou dan de volgende morgen het verder regelen.

Het was een grote weg waar hij lag, niet echt veel huizen om aan te bellen dus. We wisten niet van wie hij was en ook niks meer van gehoord, logisch natuurlijk. We hebben gewoon gedaan wat ons het beste leek. Helaas had het voor het beestje niet zoveel zin meer. Hij is alleen inderdaad niet helemaal platgereden en was op het einde niet helemaal alleen...

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 17:27

Wat een nare verhalen allemaal..

Fijn om te horen dat er nog veel meer mensen zijn die WEL stoppen om het diertje te redden,of aan de kant te leggen!

Gisteren kwam ik er weer langs,de kat lag er nog.. bij een aantal huizen aangebeld,verhaal verteld..niemand weet van wie de kat is.. helaas kan ik dus niks meer doen..

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:31

Respect voor jou, je hebt je best gedaan en meer kon je niet doen!
Het is absoluut niet jouw schuld dat het beestje is overleden. :(:)

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:40

Bah ik kan dat niet begrijpen dat er mensen zijn die dat doen, vroeger heb ik s een fazant tegen de spiegel gehad van de vrachtwagen, zag haar fladderen, gestopt op de snelweg, terug gerend, gewacht tot het kon en hup fazant halen, koelbox leeg kiepen, fazant erin naar dieren asiel gebracht. Een tweede keer was dat met een eend (brug van Zaltbommel), vol tegen voorruit, ik stoppen, terugerend, tijdens rennen dierenambulance gebeld, maar het was te laat. Gaan we een keer stappen zie ik dat een rat aangereden is en ligt te strijden, ik heb die uit zijn lijden verlost maar geloof het of niet, moest huilen als een klein kind. Ik stop nog om een pad de weg over te helpen of een egel (deze eigenschap heb ik doorgegeven aan mijn ex, goed hé).
Tja nogmaals het is verschrikkelijk dat zo´n mensen vrij mogen rondlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:19

Op de a28 lag eens een gewonde buizerd midden van de ene weghelft op de weg. Het was razend druk en je kunt dan niet stoppen. Mijn man is er over heen gereden en de persoon achter ons ook. Beter dan maar laten stressen. Ik heb de hele autorit zitten trillen op mijn stoel. Mijn man vond het ook vreselijk, maar het was kiezen tussen 2 kwaden.

PS:een vleugel was kapot gereden en hij zat ook al onder het bloed, koppie kwam steeds omhoog. Dus het was geen dier dat nog wegkon vliegen en dodelijk gewond was.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 21:30

Ik ben het er echt mee eens,dat als je bijvoorbeeld op een drukke weg rijdt,met auto's achter je..dat je dan simpelweg niet KUNT stoppen..hoe vreselijk ook..nog meer levens op het spel zetten is nog erger denk ik dan..

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:47

inderdaad als je te hard remt waar het niet kan is ook niet goed.
zelf ken ik iemand die zag een hondje over steken dus remde ze gelijk zo hard mogelijk. stond net op tijd stil voor het hondje maar haar dochter had een hersen schuddig en er zat ook gelijk een auto achterop..

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:50

Ik wil daar liever niks mee te maken hebben. Durf z'n dier toch niet te vermoorden als het nodig is.
Heb niks tegen even wachten op de dierenambulance, maar ik durf z'n beest niet van de straat te schrapen. En bovendien is de natuur (helaas) hard...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:44

Ik denk dat sommige mensen dit helemaal niet door hebben.

Het enige wat ik zou doen, als ik een kat er zo bij zie liggen, zou ik kijken of er iets was om hem uit zijn lijden te verlossen.

Ik zou stoppen, maar sommige mensen (zakenlui) hebben zo'n klein pikkie, dat boeit ze niet eens. Aso's.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:46

Arme kat :(:)

Precies zo hebben wij ook eens een kat gevonden, was al aangereden en lag stil midden op de weg
Ik wilde toch wel even kijken, en dat beest leefde nog ook.. stel je voor wat er was gebeurt als een ander gewoon doorgereden was..
We zijn er bij gaan zitten, dierenambulance gebeld en toen is die kat gelukkig dezelfde week nog opgehaald door zijn eigenaren

Succes ermee, hoewel het dan niet je eigen kat was kan het best schokkend zijn

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:53

Sja, geloof het of niet. Je voelt het niet altijd en er zijn ook mensen die een ongelofelijke hekel hebben aan katten (mijn pa is er een van, al zal ie ze niet dood rijden...).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:49

Je kunt een hekel aan katten hebben, maar dan laat je ze toch niet creperen op de weg als ze aangereden zijn en nog leven?