Leeftijd dwerghamster?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:46

Op http://www.tinypic.com kun je foto's uploaden.

Knaagdingen uit de winkel zit vaak veel suiker in. Je bedoelt van die staven neem ik aan? Is een beetje net als een mars ofzo voor ons :P

@ R.X.: Een konijn van 15/16? Worden die niet normaal maar 5 jaar? := Nja ik vertrouw iig niet op advies uit dierenwinkels. Kwa snoepjes haal ik haast nooit wat uit een dierenwinkel. Laatst een keer zo'n staaf dus. Verder echt alleen maar gedroogd brood, hondenbrokjes en fruit/groente als extra.

Remark

Re: Leeftijd dwerghamster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:48

ze zeggen dat ze gemiddeld 2 of 3 worden mijne was bijna 6 :')

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:49

_Tara_ schreef:

Knaagdingen uit de winkel zit vaak veel suiker in. Je bedoelt van die staven neem ik aan? Is een beetje net als een mars ofzo voor ons :P

@ R.X.: Een konijn van 15/16? Worden die niet normaal maar 5 jaar? := Nja ik vertrouw iig niet op advies uit dierenwinkels. Kwa snoepjes haal ik haast nooit wat uit een dierenwinkel. Laatst een keer zo'n staaf dus. Verder echt alleen maar gedroogd brood, hondenbrokjes en fruit/groente als extra.

Grapjas :+ Vind het wel goed dat je het weet van de knaagsteen en het snoep(troep) uit de winkel, maar de normale leeftijd van sterven ligt voor ene konijn tussen de 10-15 jaar. 5 worden van de konijnen die in hun uppie moeten leven in een klein hokje etc.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:50

Nja ik ben van vissen/hamsters wel op de hoogte kwa leeftijden enzo. Maar van konijnen dacht ik echt dat ze 5/6 werden. Dat je een konijn niet alleen in een klein hokje moest houden wist ik dan weer wel :P Wel weer wat nieuws geleerd dus vandaag.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 19:52

_Tara_ schreef:

Ha, ha, ja mijn konijn is inderdaat heel oud geworden, hij was echt super lief.
Gemiddelde leeftijd is dacht ik 8.
De leeftijd word inderdaad naar beneden gehaald door slechte leefomstandigheden voor de dieren.

Ik haal van alle soorten knaagdingen en snoepjes.
Maar ook droog broog, groeten en fruit.

robin_hood

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:53

Dwerghamsters worden tegenwoordig tussen 1,5 en 2,5 jaar oud ( uitzonderingen daargelaten).
Campbelli dwerghamsters kunnen meestal wel bij elkaar, de Russische dwerghamsters niet. Roborowski's zijn echte groepsdieren maar als huisdier minder geschikt omdat ze erg snel zijn en geen echte knuffelhamsters worden.
Syrische (goud-)hamsters moet je sowieso altijd apart houden vanaf 5 weken.
Meer betrouwbare info kun je vinden op http://www.dwerghamster.nl

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:54

Knaagdingen, behalve dus die mineralenstenen, en snoepjes mogen wel hoor. Maar echt met mate.

Dat leeftijd naar beneden gehaald word door slechte omstandigheden ben ik helemaal met je eens. Zoveel mensen die altijd zeggen: ja mijn goudvis is wel 5 jaar geworden :oo Nou knap van je dat je een dier dat 25 kan worden 5 jaar lang in leven hebt gehouden...
Maar van konijnen wist ik 't dan dus niet :P

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:56

Dwerghamsters worden id niet zo oud, het wordt hier al gezegd in het topic. Weet je zeker dat het vijf mannetjes zijn die je hebt? Ik vind het vrij moeilijk te zien namelijk bij dat kleine grut.
Dwerg -en goudhamsters zijn solistische dieren, leven dus liever alleen en vinden dat ook fijner. Als ze ouder worden kun je weleens problemen gaan krijgen en als ze gaan vechten is dat tot de dood :\

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 19:57

_Tara_ schreef:
Knaagdingen, behalve dus die mineralenstenen, en snoepjes mogen wel hoor. Maar echt met mate.

Dat leeftijd naar beneden gehaald word door slechte omstandigheden ben ik helemaal met je eens. Zoveel mensen die altijd zeggen: ja mijn goudvis is wel 5 jaar geworden :oo Nou knap van je dat je een dier dat 25 kan worden 5 jaar lang in leven hebt gehouden...
Maar van konijnen wist ik 't dan dus niet :P

Klopt, mensen willen er vaak niet te veel moeite voor doen, willen dat dier ineens en het oet zich maar zien te redden.
:(

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 19:59

Noah2006 schreef:
Dwerghamsters worden id niet zo oud, het wordt hier al gezegd in het topic. Weet je zeker dat het vijf mannetjes zijn die je hebt? Ik vind het vrij moeilijk te zien namelijk bij dat kleine grut.
Dwerg -en goudhamsters zijn solistische dieren, leven dus liever alleen en vinden dat ook fijner. Als ze ouder worden kun je weleens problemen gaan krijgen en als ze gaan vechten is dat tot de dood :\

We weten zeker dat dit allemaal mannetjes zijn.
Het is echt een ruim hok, wat wel een anders word ingericht en ze komen er wel een uit.
Ze kunnen overal appart slapen als ze willen.

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:19

Als je hamsters samenleven, is het juist niet goed dat ze apart slapen. Dan raken ze van elkaars geur vervreemd, en dan kan dat tot vechten uitlopen. Er zijn ook campbellie's.. en die lijken heel erg op rusjes. Die kan je in princiepe wel samenhouden, mits je ze van een goede fokker hebt. Anders bestaat er ook een grote kans dat ze vals zijn. Maar bij die beestjes word ook aangeraden 1 huisje, 1 radje en 1 etensbakje te doen. Misschien is het anders nu je een groep van 5 hamsters hebt. Je moet trouwens juist ook niet een al te groot hok hebben, ook dan kunnen ze van elkaar vervreemd raken.

Ik zou het toch fijn vinden foto's te zien. Als het uploaden op www.tinypic.com niet lukt, kan je me even pb'en, dan regelen we wel iets. :)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 20:26

Ik zoek even hulp voor de foto's, ha, ha.

Moment graag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:37

robin_hood schreef:
Dwerghamsters worden tegenwoordig tussen 1,5 en 2,5 jaar oud ( uitzonderingen daargelaten).
Campbelli dwerghamsters kunnen meestal wel bij elkaar, de Russische dwerghamsters niet. Roborowski's zijn echte groepsdieren maar als huisdier minder geschikt omdat ze erg snel zijn en geen echte knuffelhamsters worden.
Syrische (goud-)hamsters moet je sowieso altijd apart houden vanaf 5 weken.
Meer betrouwbare info kun je vinden op http://www.dwerghamster.nl

Dus robo´s zijn niet geschikt om als huisdier te houden :\ alleen omdat erg snel en geen knuffeldieren zijn?
Nou daar ben ik niet mee eens ;) Robo´s zijn kijkhamsters en dus wel geschikt om als huisdieren te houden.
En je kunt ook zat 1 robo houden. En het beste is als je een koppeltje neemt en niet een hele groep, want dan gaat het vaak verkeerd ;)

Owjah, 1 dwerghamster(rus) is 1 jaar geworden, maar zij had helaas suikerzieke en 2 zijn meer dan 4 jaar oud geworden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:39

Winandaa_ schreef:
Als je hamsters samenleven, is het juist niet goed dat ze apart slapen. Dan raken ze van elkaars geur vervreemd, en dan kan dat tot vechten uitlopen. Er zijn ook campbellie's.. en die lijken heel erg op rusjes. Die kan je in princiepe wel samenhouden, mits je ze van een goede fokker hebt. Anders bestaat er ook een grote kans dat ze vals zijn. Maar bij die beestjes word ook aangeraden 1 huisje, 1 radje en 1 etensbakje te doen. Misschien is het anders nu je een groep van 5 hamsters hebt. Je moet trouwens juist ook niet een al te groot hok hebben, ook dan kunnen ze van elkaar vervreemd raken.

Ik zou het toch fijn vinden foto's te zien. Als het uploaden op http://www.tinypic.com niet lukt, kan je me even pb'en, dan regelen we wel iets. :)

Uhh mijn robo´s slapen soms ook apart en ze daarna slapen ze weer gewoon samen ;) En ze vervreemden elkaar niet van geur ;)

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:46

@love_western: Bij robo's is het ook iets anders hoor. Die zijn nog een stuk socialer, en de kans dat het bij robo's mis gaat is véél minder groot als bij campbelli's, of zeker bij rusjes.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:48

mijn russchische dwergje is ongeveer 2,5 jaar geworden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:53

Ik zou ze zeker uit elkaar halen als het rusjes zijn, die kunnen gewoon echt niet samen. De kans dat het goed gaat is aanwezig, maar de kans dat het fout gaat is vele malen groter met alle gevolgen (gewonde of zelfs dode dieren) vandien. En zeg nou zelf, als je van die beestjes houdt heb je toch liever niet dat ze elkaar afmaken? :)

Over dat apart slapen: kan goed gaan, maar met mijn campbelli's bijv zou ik het niet aandurven, die slapen gewoon gezellig in 1 hok. Ze kunnen echt wel van elkaar vervreemden als ze apart slapen, waardoor ze de volgende ochtend wakker worden en de ander als indringer zien..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:00

WildWings schreef:
Ik zou ze zeker uit elkaar halen als het rusjes zijn, die kunnen gewoon echt niet samen. De kans dat het goed gaat is aanwezig, maar de kans dat het fout gaat is vele malen groter met alle gevolgen (gewonde of zelfs dode dieren) vandien. En zeg nou zelf, als je van die beestjes houdt heb je toch liever niet dat ze elkaar afmaken? :)

Over dat apart slapen: kan goed gaan, maar met mijn campbelli's bijv zou ik het niet aandurven, die slapen gewoon gezellig in 1 hok. Ze kunnen echt wel van elkaar vervreemden als ze apart slapen, waardoor ze de volgende ochtend wakker worden en de ander als indringer zien..

uhhmm je bedoelt de volgende nacht _O-

want het zijn nachtdieren :')

(sorrie kon het niet laten ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:01

Hhaha oeps :') Is zo'n standaardzin dat het er zo uitkwam, maar klopt niet helemaal hier nee haha.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 21:07

We hebben het meerdere malen geprobeerd maar telkens krijgen we dit. :(

504 Gateway Time-out
The server didn't respond in time.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:13

Russische
Afbeelding

Roborovski
Afbeelding

Campbelli
Afbeelding
Maar kan ook de kleur zijn van een rus, dus lijkt dan ook erg op elkaar.

Welke heb je? :P

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 21:19

Ik zie er eerlijk gezegd niet echt een duidelijk verschil tussen, ik heb ze ook in allemaal verschillende kleuren.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:23

Wat zijn allemaal verschillende kleuren?
Ook effen oid.?

Ik hoop dat je het verschil van de roborovski wel ziet?

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 21:26

Ik heb een bijna witte, grijs met streep en lichtbruine met streep laat ik maar zeggen.
Kan het wel via je mailadres toesturen.
Dat lukt wel.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:29

Dan heb je denk ik campbelli's, of een kruising kan natuurlijk ook nog.
Russen zijn oorspronkelijk namelijk niet effen.