Waarom vinden mensen het moeilijk als ze dr op aan gesproken worden als hun dier te dik is.
ThePast03 schreef:Heb jarenlang les gegeven en geleerd dat er geen goede manier is om de eigenaar van een te dik dier te benaderen. Ook al breng je het zo tactisch en vriendelijk: mensen reageren alsof je ze een klap in het gezicht geeft. De een barst in janken uit en de ander wordt vreselijk boos.
ThePast03 ik denk zelf dat dik zijn getolereerd wordt, hoe triest dit ook is. Daar heb je niets over te vertellen of te zeggen.
Als hier een foto wordt geplaatst van een hond die op een subtropische dag in een afgelsoten auto zit,
worden we met zijn allen in de hoogste paraatheid gebracht, maar als er een foto van een et dikke kat of konijn wordt geplaatst wordt het simpel afgedaan met een 'ja we letten erop maar hij sprong net nog op schoot hoor' en waag het niet om je zorgen uit te spreken, alleen waarom dan toch?
ThePast03 schreef:Als ik iedereen een euro zou moeten geven die ik tegengekomen ben die denkt dat een dier juist goed verzorgt wordt als hij goed gevult is zou ik nog armer zijn dan dat ik nu al was.
Ik vrees dat dit nog kan kloppen ook......Daarom denk ik dat overgewicht teveel geaccepteerd lijkt.
Mensen hun ogen lijken te sluiten want wees nu eerlijk we willen toch allemaal het beste voor onze dieren en ze zo lang mogelijk goed en wel onder ons hebben?
Of zou het toch stiekem een flinke dosis 'schuldgevoel' zijn?
Ik hoop met dit topic te bereiken dat we onze ogen niet sluiten voor overgewicht bij dieren, maar het juist op een positieve manier te kunnen benaderen, wat kan je dr bijvoorbeeld mee?
En weet je ook precies de reden van dit ernstige probleem?