De hond waar je een blokje voor om gaat..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:00

Mijn honden (2 labjes van net 1 jaar) luisteren ook wel maar als ze een andere hond of mensen zien moeten ze gewoon even heen om te begroeten. ze zullen nooit een andere hond bijten oid!
Een van de 2 is heel onderdanig de andere niet zo tot hij vorige keer een hond tegen kwam die nog dominanter was als hij en hij op zn rug lag, ik laat het de honden meestal eerst zelf uitzoeken, let daarbij wel goed op de reacties van de honden maar ook op die van het andere baasje

BraveSpots

Eva1993 schreef:
Hij weet dus wel dat het fout is !

JIJ (!) bent fout. Je mag je hond geen kans geven om in de fout te gaan ten koste van andere honden. Nooit.

xDramaQueen

BraveSpots schreef:
Ik vind jouw gedrag zéér kwalijk in deze zaak.
Als je weet dat je hond andere honden grijpt, mag je hem nooit maar dan ook nooit de kans geven om zijn gedrag tot uitvoering te brengen.
Desnoods ga je om middernacht in een afgelegen bos balletjes gooien of laat je hem alleen los met muilkorf, maar bewust het risico nemen dat een andere hond gewond kan raken dor jou, dat gaat er bij mij niet in :n .

Die trap was zeker niet netjes en onnodig van die mevrouw, maar jij bent degene die ervoor gezorgt heeft dat je hond nu buikpijn heeft!

Idd, er is maar 1 persoon die schuldig is aan de buikpijn van je hond, en dat is zijzelf vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:01

Eva1993 schreef:
Bedankt voor de reacties. Is toch wel enigszins schokkend om te horen dat iedereen mijn hond een trap zou geven, omdat mijn hond echt een schat van een beest is..

O, hij is overigens wel gestraft! Hij doet dit ook wel eens aan de lijn, en dan schaam ik me zo erg dat ik begin te schreeuwen NEE en dat soort dingen, dan gaat hij wel dergelijk op de grond liggen met zijn hoofd laag en zijn oren plat.. Hij weet dus wel dat het fout is !

Wat zouden we dan moeten doen? Wachten tot dat jij je hond eindelijk terug hebt terwijl hij bezig is mijn hond op te eten? Ik vind het geen schat van een beest als hij andere honden aanvalt.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:01

Ik heb een appenzeller met hetzelfde probleem als die van jou.
Voor ons oh zo lief maar voor anderen een duivel. Gewoon niet te vertrouwen tenzij mijn hond de persoon kent/leert kennen.
En zowel vreemde honden als mensen wantrouwt ie. gelukkig heeft hij nog nooit een vreemde hond/mens gegrepen maar ik laat hem dan ook niet los waar vreemde mensen zijn. Ook waarschuw ik altijd om niet de hond te aaien.

De hond van mijn ouders is ooit ook aangevallen door een soort jack-russel. Kan je wel zeggen dat deze jack, door mijn toedoen, een vliegreis heeft gemaakt. Als ik niet had ingegrepen was de hond van mijn ouders wel flink verwond en was het niet bij de paar kleine tandjes gebleven die nu in zijn vel stonden..
Denk dat het een soort reactie is om je eigen goed te beschermen.

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:02

Ai , heel vervelend verhaal maar wel bekend.. Mijn hond ( waar ook veel mensen voor omlopen, Stafford ) kan niet met andere honden samen..Naar mensen is het de liefste die je kan bedenken !
Ik laat haar buiten nooit los, want als zij een hond te pakken krijgt heb ik een heel groot probleem.. Zij laat niet meer los namelijk.
Ze heeft 2 keer een andere hond te pakken gehad ( waaronder 1 die wij in huis hadden van mijn schoonvader ) en ik heb zelf mijn eigen hond een paar flinke rotschoppen moeten verkopen om haar los te krijgen.. Echt geen pretje en heb daar maandenlang slecht van kunnen slapen hoor.

Ik snap je reactie hoor naar die vrouw, want je wil je hond geen pijn zien hebben, maar ik snap die vrouw ook wel, haar hond wordt gepakt. Alleen dat ze het achteraf doet is wel weer een beetje TE.
Maar denk dat je hier wel van geleerd hebt en volgende keer wel 2 x nadenkt voordat je je hond loslaat..
En je hond niet meer los kunnen laten, tsja ik heb dat helaas ook, veel lange wandelingen, desnoods ga je er ook mee fietsen, of rij savonds eens naar een open weiland waar weinig mensen bij wonen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:03

Lees dat sommige mensen het aso vinden als er loslopende honden naar je hond komen gerend? de plas waar wij komen lopen allemaal honden los en komen echt honden mensen die het heerlijk vinden alle loslopende honden die komen rennen en spelen oke er is weleens mot maar dat blijft bij grommen.
vind het prachtig om te zien al die honden samen :D heb ook echt onwijs veel foto's van onze honden samen met andere honden

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:04

SecretLIN schreef:
...maar ik zou wel heel boos worden alleen van mijn honden zomaar wordt aangevallen, maar op een of andere manier komen de honden er samen uit...

ja, net als dat hondje van mn kennis, die onder et bloed met een verbrijzelde kaak naar de dierenarts moest omdat ie gegrepen was door een loslopende hond.. ;)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
en zoals al gezegd werd, als je 'em los wilt laten lopen, moet JIJ zorgen dat het voor hem en voor anderen veilig blijft, het "hij heeft nog nooit schade toegebracht bij een andere hond, is geen excuus.. Het zal joúw hond maar zijn die de eerste wordt :o
Mn moeder heeft een kruising greyhound, die ook buiten niet los kan omdat ie achter vogels, katten en konijntjes aangaat (straat of geen straat). Dus die rent alleen in omheinde tuinen... ;)

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:04

Je leest niet goed, niet iedereen zou hem een trap geven
Ik toch zeker niet als ie al los gelaten heeft, alleen als ie er echt bovenop zit en als hij duidelijk niet van plan is om los te laten, ze mogen het van mij ook zelf uitzoeken als het 'goed' gaat.

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 17:04

Heftige reacties !

Overigens moet ik nog wat toelichten.. Lex is in zijn leven al 4 keer geopereerd, dat was 2 keer toen hij pup was door een groeistoornis aan zijn voorpoten.. hierdoor heeft hij toch een groot deel van zijn rangorde met andere honden buitenshuis gemist.. Mijn moeder gaat nu ook zeker met hem op curses!

Jullie moeten weten dat ik mij ontzettend schaam ! Het is natuurlijk zo dat het mijn eigenschuld is dat ik hem niet had los moeten laten.. Maar het was wel s'avonds en het was afgelegen.. maarja stom, zoals ik al zei. geen excuus mogelijk.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:05

ligt er wel een beetje aan hoe ze aan het vechten zijn vind ik voordat ik iets of iemand een rotschop zou gaan geven..

Onze 2 teefjes die wij hiervoor hadden een rottweiler en mechelse herder vochten ook weleens met elkaar en dan moest je ze echt uitelkaar halen bij de achterpoten

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:06

_l_amanda_l_ schreef:
SecretLIN schreef:
...maar ik zou wel heel boos worden alleen van mijn honden zomaar wordt aangevallen, maar op een of andere manier komen de honden er samen uit...

ja, net als dat hondje van mn kennis, die onder et bloed met een verbrijzelde kaak naar de dierenarts moest omdat ie gegrepen was door een loslopende hond.. ;)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
en zoals al gezegd werd, als je 'em los wilt laten lopen, moet JIJ zorgen dat het voor hem en voor anderen veilig blijft, het "hij heeft nog nooit schade toegebracht bij een andere hond, is geen excuus.. Het zal joúw hond maar zijn die de eerste wordt :o
Mn moeder heeft een kruising greyhound, die ook buiten niet los kan omdat ie achter vogels, katten en konijntjes aangaat (straat of geen straat). Dus die rent alleen in omheinde tuinen... ;)

Uhm mijn honden vallen geen andere honden aan hoor anders had ik ze ook nooit los laten lopen en meestal als er andere mensen met honden komen ga je toch met elkaar praten en gelijk zien hoe de honden op elkaar reageren.
Snap niet helemaal wat je ermee bedoeld te zeggen sorry :o

Anoniem

se7entje schreef:
Ik toch zeker niet als ie al los gelaten heeft, alleen als ie er echt bovenop zit en als hij duidelijk niet van plan is om los te laten, ze mogen het van mij ook zelf uitzoeken als het 'goed' gaat.

Klopt ik denk dat het merendeel van de bokkers die hier aangeven een trap te geven niet een trap zouden geven zoals hier nu gebeurt is. Niet achteraf wat helemaal niks uithaalt, maar op het moment zelf om de aanvallende hond van de andere hond af te kunnen krijgen. Helemaal als de eigenaar niks doet.

Lauratje_88

SecretLIN schreef:
Lees dat sommige mensen het aso vinden als er loslopende honden naar je hond komen gerend? de plas waar wij komen lopen allemaal honden los en komen echt honden mensen die het heerlijk vinden alle loslopende honden die komen rennen en spelen oke er is weleens mot maar dat blijft bij grommen.
vind het prachtig om te zien al die honden samen :D heb ook echt onwijs veel foto's van onze honden samen met andere honden

Vind het absoluut niet erg als en loslopende hond eens goeiendag komt zeggen, is zelfs leuk, dan kunnen ze spelen maar als die komt om aan te vallen heb ik liever dat ze niet komen en dat ze aangelijnd blijven.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:07

TS : jij weet dat jouw hond een schatje is,maar als hij mijn hond(en) aan zou vallen dan zou ik 'm er ook van af 'trappen' (even grof gezegd).Wij hebben het ook 2x aan de hand gehad.Nou,ik zweer het je : je doet alles om die andere hond van jouw hond af te krijgen.
Als de vrouw idd achteraf de hond getrapt heeft,is dat een beetje onzinnig,want daar bereik je niet zoveel mee.
Laatst bijgewerkt door noordje op 26-12-09 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Chantal173

Even voor de duidelijkheid.. je klikt de hond vast en mevrouw geeft de hond terwijl hij geen kant op kan een trap?
Is zij besodemietert?! Die had in 6 plankjes kunnen vertrekken. _-:(
Maar ik vind het ontzettend dom van je om je hond los te laten terwijl je weet dat hij niet onder appèl is als er een andere
hond nadert, doe hem dan op z'n minst een lange lijn om.
Laatst bijgewerkt door Chantal173 op 26-12-09 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

SecretLIN

se7entje schreef:

Dat bedoel ik ook, kijk als het echt vechten is zal ik ook alles doen om ze uitelkaar te halen en dan zou ik ook gaan schoppen en slaan!
maar niet naderhand nog de andere hond een trap nageven dit vind ik erg smerig!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:08

Wel heel goed hoe je op de reacties hier reageert trouwens :) idd, geen excuus mogelijk, maar het is gebeurd en je hebt er van geleerd. Jammer dat het ten koste is gegaan van de hond van een ander, maargoed...daar doe je nu ook niets meer aan.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:09

Lauratje_88 schreef:
SecretLIN schreef:

Vind het absoluut niet erg als en loslopende hond eens goeiendag komt zeggen, is zelfs leuk, dan kunnen ze spelen maar als die komt om aan te vallen heb ik liever dat ze niet komen en dat ze aangelijnd blijven.

Dat snap ik dat zou ik ook niet willen :D heb sommige reacties een beetje verkeerd begrepen denk ik!
Mijn honden rennen altijd speels op andere mensen en honden af, ze gaan ze even begroeten en komen dan met een noodgang weer naar ons toegerend :D

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:10

SecretLIN schreef:

Mijn hond is bang als er loslopende honden op haar af komen als ze zelf is aangelijnt. Dusja, ik heb liever dat iedereen zijn eigen hond bijhoud. Uiteraard als het geen losloopgebied is.

Mot vind ik trouwens not-done. Dan gaat het al te ver voor mij. Ik wil niet dat mijn hond ruzie maakt.

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 17:10

Nogmaals bedankt. T is toch wel even schrikken hoor al die reacties. Vind het moeilijk om te reageren als ik asociaal word genoemd.. Mijn hond kan meestal wel prima omgaan met andere honden, maarja ze kunnen je niet altijd liggen he..

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:10

vind het ook netjes van je TS je hebt je excuus aangeboden, maar voor de volgende keer je hond dus niet meer loslaten

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:11

BraveSpots schreef:
SecretLIN schreef:

Mijn hond is bang als er loslopende honden op haar af komen als ze zelf is aangelijnt. Dusja, ik heb liever dat iedereen zijn eigen hond bijhoud. Uiteraard als het geen losloopgebied is.

Mot vind ik trouwens not-done. Dan gaat het al te ver voor mij. Ik wil niet dat mijn hond ruzie maakt.

Oke, wij hebben onze honden ook alleen los bij een losloop gebied, thuis lopen ze los op ons erf :) en als we hier gaan wandelen is het altijd aangelijnd vanwege de drukke wegen enz

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:11

Bedoel je mijn reactie? Ik noemde je hond asociaal, niet jij :D

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 17:12

BraveSpots schreef:
SecretLIN schreef:

In mijn ogen is 'ruzie' onderling gewoon natuurlijk gedrag. Ze moeten toch een rangorde zien te bepalen. Soms is dat gelijk duidelijk, maar met deze 2 reutjes helaas niet..