Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
BraveSpots schreef:Ik vind jouw gedrag zéér kwalijk in deze zaak.
Als je weet dat je hond andere honden grijpt, mag je hem nooit maar dan ook nooit de kans geven om zijn gedrag tot uitvoering te brengen.
Desnoods ga je om middernacht in een afgelegen bos balletjes gooien of laat je hem alleen los met muilkorf, maar bewust het risico nemen dat een andere hond gewond kan raken dor jou, dat gaat er bij mij niet in.
Die trap was zeker niet netjes en onnodig van die mevrouw, maar jij bent degene die ervoor gezorgt heeft dat je hond nu buikpijn heeft!
Eva1993 schreef:Bedankt voor de reacties. Is toch wel enigszins schokkend om te horen dat iedereen mijn hond een trap zou geven, omdat mijn hond echt een schat van een beest is..
O, hij is overigens wel gestraft! Hij doet dit ook wel eens aan de lijn, en dan schaam ik me zo erg dat ik begin te schreeuwen NEE en dat soort dingen, dan gaat hij wel dergelijk op de grond liggen met zijn hoofd laag en zijn oren plat.. Hij weet dus wel dat het fout is !
heb ook echt onwijs veel foto's van onze honden samen met andere honden SecretLIN schreef:...maar ik zou wel heel boos worden alleen van mijn honden zomaar wordt aangevallen, maar op een of andere manier komen de honden er samen uit...

_l_amanda_l_ schreef:SecretLIN schreef:...maar ik zou wel heel boos worden alleen van mijn honden zomaar wordt aangevallen, maar op een of andere manier komen de honden er samen uit...
ja, net als dat hondje van mn kennis, die onder et bloed met een verbrijzelde kaak naar de dierenarts moest omdat ie gegrepen was door een loslopende hond..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
en zoals al gezegd werd, als je 'em los wilt laten lopen, moet JIJ zorgen dat het voor hem en voor anderen veilig blijft, het "hij heeft nog nooit schade toegebracht bij een andere hond, is geen excuus.. Het zal joúw hond maar zijn die de eerste wordt![]()
Mn moeder heeft een kruising greyhound, die ook buiten niet los kan omdat ie achter vogels, katten en konijntjes aangaat (straat of geen straat). Dus die rent alleen in omheinde tuinen...
se7entje schreef:Je leest niet goed, niet iedereen zou hem een trap geven
Ik toch zeker niet als ie al los gelaten heeft, alleen als ie er echt bovenop zit en als hij duidelijk niet van plan is om los te laten, ze mogen het van mij ook zelf uitzoeken als het 'goed' gaat.
SecretLIN schreef:Lees dat sommige mensen het aso vinden als er loslopende honden naar je hond komen gerend? de plas waar wij komen lopen allemaal honden los en komen echt honden mensen die het heerlijk vinden alle loslopende honden die komen rennen en spelen oke er is weleens mot maar dat blijft bij grommen.
vind het prachtig om te zien al die honden samenheb ook echt onwijs veel foto's van onze honden samen met andere honden
se7entje schreef:Je leest niet goed, niet iedereen zou hem een trap geven
Ik toch zeker niet als ie al los gelaten heeft, alleen als ie er echt bovenop zit en als hij duidelijk niet van plan is om los te laten, ze mogen het van mij ook zelf uitzoeken als het 'goed' gaat.
Lauratje_88 schreef:SecretLIN schreef:Lees dat sommige mensen het aso vinden als er loslopende honden naar je hond komen gerend? de plas waar wij komen lopen allemaal honden los en komen echt honden mensen die het heerlijk vinden alle loslopende honden die komen rennen en spelen oke er is weleens mot maar dat blijft bij grommen.
vind het prachtig om te zien al die honden samenheb ook echt onwijs veel foto's van onze honden samen met andere honden
Vind het absoluut niet erg als en loslopende hond eens goeiendag komt zeggen, is zelfs leuk, dan kunnen ze spelen maar als die komt om aan te vallen heb ik liever dat ze niet komen en dat ze aangelijnd blijven.
heb sommige reacties een beetje verkeerd begrepen denk ik!
SecretLIN schreef:Lees dat sommige mensen het aso vinden als er loslopende honden naar je hond komen gerend? de plas waar wij komen lopen allemaal honden los en komen echt honden mensen die het heerlijk vinden alle loslopende honden die komen rennen en spelen oke er is weleens mot maar dat blijft bij grommen.
BraveSpots schreef:SecretLIN schreef:Lees dat sommige mensen het aso vinden als er loslopende honden naar je hond komen gerend? de plas waar wij komen lopen allemaal honden los en komen echt honden mensen die het heerlijk vinden alle loslopende honden die komen rennen en spelen oke er is weleens mot maar dat blijft bij grommen.
Mijn hond is bang als er loslopende honden op haar af komen als ze zelf is aangelijnt. Dusja, ik heb liever dat iedereen zijn eigen hond bijhoud. Uiteraard als het geen losloopgebied is.
Mot vind ik trouwens not-done. Dan gaat het al te ver voor mij. Ik wil niet dat mijn hond ruzie maakt.
en als we hier gaan wandelen is het altijd aangelijnd vanwege de drukke wegen enz BraveSpots schreef:SecretLIN schreef:Lees dat sommige mensen het aso vinden als er loslopende honden naar je hond komen gerend? de plas waar wij komen lopen allemaal honden los en komen echt honden mensen die het heerlijk vinden alle loslopende honden die komen rennen en spelen oke er is weleens mot maar dat blijft bij grommen.
Mijn hond is bang als er loslopende honden op haar af komen als ze zelf is aangelijnt. Dusja, ik heb liever dat iedereen zijn eigen hond bijhoud. Uiteraard als het geen losloopgebied is.
Mot vind ik trouwens not-done. Dan gaat het al te ver voor mij. Ik wil niet dat mijn hond ruzie maakt.