Hamster bijt

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fredlover10
Berichten: 605
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: ♥ Zuid-Holland ♥

Re: Hamster bijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 14:27

Ze heeft een ruime kooi, met een rad om in de rennen, een buis waar ze doorheen kan lopen en een lekker warm huisje.

Maar waarom 'bijt en knaagt' ze aan de tralies die er ook een stukje zit?
Ik zal wel een foto maken als ze eraan hangt, dan kunnen jullie zien wat ik bedoel. :D

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Re: Hamster bijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 15:10

Hoe ruim is ruim?
Dat ze aan de tralies knaagt kan een teken zijn van verveling. Dan is haar kooi dus toch te klein of te saai...

Fredlover10
Berichten: 605
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: ♥ Zuid-Holland ♥

Re: Hamster bijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 19:55

Nou, echt groot.
Ze heeft heel veel ruimte waar ze kan lopen.

Misty12

Berichten: 7058
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:19

Tralieknagen is toch een teken van verveling of aandacht vragen. En jij kan het hok wel groot vinden,voor zo'n kleine hamster, maar in de natuur leven ze in een gebied wat vele malen groter is als een hok van bijv. 80 x 40 cm. Mijn dochter heeft een aantal hamsters en zij verandert het hok regelmatig, andere speeltjes erin, andere opstelling. Zij heeft ook wel hamsters die bijten. Die pakt ze niet zo op uit de kooi, maar die laat ze bijv. in een wc rolletjes lopen, hand ervoor, hand erachter en je kan je hamster zo optillen zonder dat tie bijt. En vaak bijt een hamster niet echt, maar knabbelt. Gaat tie op onderzoek uit. En hamsters die al zolang bijten, leer je het niet meer af. Sommige zijn gewoon vals.

Sabinee__

Berichten: 6544
Geregistreerd: 01-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:21

pak je de hamster van boven af op of laat je de hamster op je hand lopen ?
Want van boven af op pakken is heel erg bedreigend ..

R.X.
Berichten: 3815
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:25

Fredlover10 schreef:
+:)+
Het is nu echt niet leuk meer, ze doet het al vanaf dat we haar hebben, nu is ze zo'n anderhalf jaar oud, dus al best oud voor een hamster.
Maar juist als ze oud is zou je toch denken dat ze liever wordt?


Ik kan me tuurlijk vergissen, maar ander half is toch nog niet zo oud voor een hamster?

P.s. ik heb niet alles gelezen, sorry als het antw. al gegeven is.

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:25

Mijn hamster is ook zo'n loeder dat bijt.
Er valt niets aan te doen, ik denk dat zijn karakter gewoon veel op het mijne lijkt, ik word ook liever gewoon met rust gelaten :Y)

Suuskipje

Berichten: 6616
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:20

R.X. schreef:
Fredlover10 schreef:
+:)+
Het is nu echt niet leuk meer, ze doet het al vanaf dat we haar hebben, nu is ze zo'n anderhalf jaar oud, dus al best oud voor een hamster.
Maar juist als ze oud is zou je toch denken dat ze liever wordt?


Ik kan me tuurlijk vergissen, maar ander half is toch nog niet zo oud voor een hamster?

P.s. ik heb niet alles gelezen, sorry als het antw. al gegeven is.


ze worden een jaar of 2, dus het is al redelijk oud hoor :)

@TS
Ik denk dat je inderdaad een bijtertje hebt, daar valt weinig aan te veranderen.
Wat zijn de maten van de kooi waarin je haar houdt?

pubelia

Berichten: 10003
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: Hamster bijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 01:10

Hybride betekend van 2 rassen 1. Is het zelfde (mits dit zou kunnen) als een mens met een aap. Waarvan bv de aap kwa karakter bijterig is, en mens het uiterlijk. Maar dan het verschil dus tussen dat jou hamsters het uiterlijk heeft van een russische dwerghamster, en het karakter/gedrag toont van een campbelli. Zo duidelijker?

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Re: Hamster bijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 11:32

Maar dan blijft de vraag, hoe groot is groot? Wat zijn de afmetingen van je kooi?

Van bovenaf oppakken kan inderdaad ook als bedreigend worden gezien.

Fredlover10
Berichten: 605
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: ♥ Zuid-Holland ♥

Re: Hamster bijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 15:20

Ik weet de afmetingen niet.

StillAngel

Berichten: 6167
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 15:26

Ik had er ook zo een, precies hetzelfde 'lieve' uiterlijk als jouw. Mijne was ook echt vals, en beet echt door. Maar ook hij had een grote kooi.. Hij ging hele tijd hyper zijn kooi oprennen en toen liet ie zich weer vallen leek wel zelfmoord haha.

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Re: Hamster bijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:46

Dan meet je 't even op :P Verder dingetjes verzinnen waar ze mee bezig kan zijn als ze tralieknaagt. Wc-rolletjes, lege doosjes, keukenrollen, wc-papier om een nestje van te maken, of bv in een wc-rolletje wat snoepjes stoppen en het rolletje dichtmaken, hangmatjes, vanalles :P

Als ze zich vanaf de tralies naar beneden laten vallen kunnen ze dus echt dood vallen. Daarom kun je beter niet een te hoge kooi nemen. Als je wel een hoge kooi hebt kun je 't beste hier en daar wat hangmatjes ophangen.

Fredlover10
Berichten: 605
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: ♥ Zuid-Holland ♥

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 17:25

Hij is niet hoog maar wel lang.
Ik zal het straks even opmeten.

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Re: Hamster bijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:27

Is goed. Verder zou je kunnen proberen helemaal opnieuw te beginnen met tam maken. Eerst alleen rustig praten, dan voorzichtig wat te eten geven gewoon tussen je vingers, dan wat te eten op je hand leggen in de hoop dat 'ie op je hand klimt, dan stukje bij beetje steeds je hand wat optillen. Maar dat lukt je allemaal niet in een week. Moet je wel echt de tijd voor nemen. Als je bang bent dat 'ie je bijt bij dat snoepje geven, handschoen aantrekken :P Zou je bv eerst een nacht met die handschoen kunnen slapen, zodat 'ie wel echt naar jou ruikt.

Fredlover10
Berichten: 605
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: ♥ Zuid-Holland ♥

Re: Hamster bijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 17:32

80 cm in de breedte, 50 in de hoogte.

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Re: Hamster bijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:37

Dan is je kooi inderdaad groot genoeg. Veel mensen roepen vaak dat hun kooi groot is en dan hebben ze zo'n blokkerkooitje bv...
Om het tralieknagen tegen te gaan zou je de kooi dus wat spannender moeten maken. Meer dingetjes om te doen en uit te zoeken.
Voor dat bijten zou je kunnen proberen wat hierboven staat.

Fredlover10
Berichten: 605
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: ♥ Zuid-Holland ♥

Re: Hamster bijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 17:39

Oke, dan ligt het in ieder geval niet aan de kooi.
Ik zal wat dingen gaan kopen denk ik, en ik zal er zometeen een WC rolletje inleggen.

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Re: Hamster bijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:42


Jis_

Berichten: 11784
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:09

hamsters zijn nachtdieren, ze zullen sneller geirriteerd zijn als ze vaak overdag worden gewekt....daarnaast heb je er ook gewoon bijters tussen zitten,
maar misschien wil een andere benadering en/of huisvesting wel helpen bij jouw hamster.

ik heb een keer een langharige syriche goudhamster mee genomen van mijn werk, was daar over het hek gedumt in een klein hokje. niemand wilde hem wandt hij beet....hij werd door mensen bruut uit zijn slaap gehaald en van boven gepakt...wel logisch dat hij van zich af beet.
Boeddha was eigenlijk een grote goedzak als je hem s'avonds met fluwelenhandschoentjes oppakte. :D ook heeft zijn nieuwe huis geholpen denk ik. hij kreeg een rattenkooi van ongeveer 1 meter bij 50 bij 50 met 3 verdiepingen tot zijn beschikking, werd hij ook erg vrolijk van denk ik. ook zorgde ik voor genoeg afleiding... hangmatje, wc rollen, zijn eten verstopte ik door zijn hele verblijf. ik knipte dunne stroken krant, er stonden verschillende dingen waar hij uit kon kiezen om in te slapen, holle boomschors, stenen bloempotje ondersteboven met een zelf gemaakt gat aan de zijkant, zorg dat wel voor een kleine pot met een klein gatje (normaal voor afvoer water) waar de kop van de hamster niet door kan zodat je hamster niet klem komt te zitten. of natuurlijk een pot die groot genoeg is zodat hij ook dat gat eventueel kan gebruiken als in of uigang. en nog een geval uit de dierenwinkel