Ik was voor een bal uit de buik halen via een laproscopische operatie 300 euri kwijt. Dus via een kijkoperatie zodat zijn hele buik niet open hoefde en dat was vanzelf prijziger. Onze hond woog destijds een 38 kilo. Ik vind 250 a 350 euro voor een reguliere castratie dan ook behoorlijk prijzig.
opisop_shop
Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-09 11:21
Ja ik vind het ook abnormaal duur hoor! De rust lijkt weer een beetje terug te keren trouwens, gelukkig...
sunshine
Geplaatst: 27-12-09 21:51
Ik heb mijn duitse herder reu ook laten castreren.
Zijn gedrag VOOR de castratie: hij was altijd hyper de pieper, reed tegen iedereen zijn benen/armen op en moest tegen ieder boompje/paaltje aanplassen. Moet wel zeggen dat ik hem pas had, een maandje ofzo ( het is een herplaatser).
Na de castratie zag ik best snel resultaat , hij is veel rustiger nu, rijd niet meer tegen armen/benen op en plast ook niet meer tegen ieder paaltje. Je ziet ook heel goed dat hij meer rust heeft gekregen en niet meer zo opgefokt is als voor de castratie.
( heb hem nu ruim een jaar trouwens )
EDIT: het heeft mij €150,- euro gekost en hij weegt 32 kilo
hij weeg dan ook maar 32 kilo narcose gaat namelijk per gewicht en dan ligt het er ook nog aan of je bij een kleine praktijk gaat of bij een kliniek gewoon even informeren bij je eigen dierenarts wat het gaat kosten
De prijs ligt ook aan de nabehandeling. Veel dierenartsen controleren vaker en geven AB mee en onstekingsremmers. Dit zijn ook allemaal extra kosten. Ook de OP kan je goedkoper maken door bepaalde medicjinen niet te geven. Zo krijgen ze hier wat zodat ze beter plassen na de OP, AB, pijnstillers, een middel dat ze wat ontspannener wakker worden enz. Dan is de prijs zo rond de 250-300 euro. heb ook een Duitse herder van rond de 35 kilo. Het is net wat je wilt en wat je er voor over hebt.
sunshine
Geplaatst: 28-12-09 21:03
Bij die €150,- zat dit bij ( van de site af gehaald ): Deze prijzen zijn incl. 19 % BTW, incl. spreekkamerconsult, halve dag opname, medicijnen voor nabehandeling thuis en controleconsult / hechtingen verwijderen