Wat doe jij met je huisdieren met nieuwjaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Re: Wat doe jij met je huisdieren met nieuwjaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 15:05

De hond zal wel ergens weg kruipen [net zoals de poes] en de katers zullen gewoon ergens op hun gemakje gaan liggen. Ze kunnen al nooit naar buiten. Niks bijzonders dus.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 15:05

onze katten mogen ook oudjaardag niet buiten, pas 2 janjuari laat ik ze weer los, er word hier best veel vuurwerk afgestoken..
Ze zijn er niet bang van, en krijgen toegang tot het hele huis, en dat is een feest voor ze want normaal mogen ze alleen in de woonkamer en buiten

De hond gaat mee naar mijn ouders, en blijft daar slapen als wij nog ff gaan stappen :)

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 15:10

Die blijven uitzichzelf binnen met oud en nieuw.
De kattenbak staat altijd rond deze tijd weer in de keuken, die hebben we normaal nooit staan maar nu wel zodat ze niet naar buiten hoeven daarvoor.
We hebben er 1 die een aantal jaar terug een week onder het bed heeft gezeten van mijn ouders. Ze kunnen namelijk standaard in de slaapkamer van mijn ouders. Ze krijgen meestal wat lekkers als ze bang zijn.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 15:54

ik hou ze drie dagen binnen. een dag voor oud en nieuw en een dag erna.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 15:56

Mijn honden krijgen allebei een kalmeringspilletje :j Vooral de oudste, die wordt altijd helemaal bang met die knallen (kan ze mij de hand schudden, ik hou ook niet van melkbussen :') ).
Verder houden we ze gewoon binnen.

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 16:09

Wij hebben normaal geen kattenbak in huis, want ons kat plast en poept eigenlijk altijd buiten. Maar ze is ook graag binnen. Dus met oud en nieuw zet ik d'r op m'n kamer met de kattenbak zodat ze niet naar buiten kan glippen, en laat ik d'r daar de hele dag. En 's avonds beneden bij ons, dan glipt ze toch niet naar buiten. Meestal zit ze voor het raam naar het vuurwerk te kijken.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 16:10

Konijn doen we binnen in de schuur, en alles afdekken met vuilniszakken. Katten halen we smiddags binnen, en die gaan naar bovenverdieping. Honden lopen gewoon los in huis.
Paarden staan op stal, kunnen gewoon uit ramen kijken en krijgen wat meer hooi + muziekje op.

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 16:14

heb een binnen konijn en cavia,

we hebben er voor de nacht altijd een kleed over het hok(net als bij vogels)
die doen we er dan ook gewoon tegen 10 a 11 uur over heen zodat het lekker donker is bij ze.
me konijn vind het namelijk behoorlijk eng om die flitsen te zien en door het doek ziet hij het niet en gaat hij gewoon rustig slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 16:15

[LZP] > [BB}

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 16:18

Mijn katten gaan met oudjaarsavond op mijn kamer. Daar heb je het minst last van de knallen, en maken ze het zich gemakkelijk.
Hebben 1 keer gehad dat Tijger het huis uitschoot. We zijn toch even heel erg bezorgd geweest. Maar het beestje kwam om 5 uur 's ochtends, toen de knallen afgelopen waren weer terug, om nog even ons keihard voor het raam wakker te miauwen. :')

Muis helemaal blij dat haar vriendinnetje terug was. :+

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 23:46

De katten blijven binnen, ze mogen naar boven maar ik denk dat 1 van hen de hele dag in zijn bench zit, vrijwillig.
( katje is niet helemaal 100, vroeger mishandeld en heeft een eigen bench waar hij in slaapt en eet, hij zit er heel graag in)
De andere kat zal onder mijn dekbed liggen.

De hond gaat om 12u s middags voor het laatst naar buiten, voor de rest doet ze toch niks, ze is doodsbang. zij zal de hele dag achter de kast of tegen mij aan liggen te bibberen ..

De hamster blijft waar ze is.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 23:49

Wij hebben katten, maar die zitten altijd al binnen. 1 daarvan slaapt gewoon door, de andere ligt ergens verstopt. De hond laten we s'middags nog eens heel goed in het bos uit zodat hij lekker moe is en s'avonds gewoon in coma ligt van moeheid. Hij is gelukkig ook helemaal niet bang voor vuurwerk.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 11:52

josewoos schreef:
Wij hebben katten, maar die zitten altijd al binnen. 1 daarvan slaapt gewoon door, de andere ligt ergens verstopt. De hond laten we s'middags nog eens heel goed in het bos uit zodat hij lekker moe is en s'avonds gewoon in coma ligt van moeheid. Hij is gelukkig ook helemaal niet bang voor vuurwerk.

Hahaha in coma.. _O-

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:55

Mijn katten blijven binnen vanaf s avonds een uur of 7.
Eerder gaat niet lukken en zodra ze 1 knal horen komen ze keihard naar huis teruggerend :Y)
En dan zitten ze waarschijnlijk de hele nacht in een hoekje ergens in huis verstopt...

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:59

Onze katten zitten dan binnen.
Laatste 2 dagen voor oud en nieuw willen ze vaak niet eens meer naar buiten door het geknal wat er dan al is.
Maar ze zijn er wel vrij rustig onder.
Met oud en nieuw zijn ze alleen thuis.
We hebben ook een kitten van nu een maand of 3, die maakt dus zijn eerste oud en nieuw mee.
Die zal het zonden ons moeten redden en zal wel de hele avond achter de bank zitten.

Vorig jaar met oud en nieuw zagen we iets na 12en buiten een kat in blinde paniek over de straat heen rennen.
Dat was zo vreselijk om te zien.

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:10

De kat zit op zolder onder het bed en de hond krijgt niks, die draait zich nog eens lekker om en slaapt dan gewoon lekker verder. De cavia heeft ook nergens last van

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:32

Katten: de 2 meiden zitten altijd al binnen, dus daar doen we niks speciaals voor. ( ja lamellen dichthouden )
Hond: die gaat in de bench en ik zet een cd aan en lamellen dicht.
Hamsters: Die zitten boven in onze slaapkamer, we houden alleen de lamellen dicht.
Pony's: blijven gewoon buiten, die kunnen hun schuilstal in als ze dat willen.
Ze staan gewoon in pensionstalling, dus aan huis bij iemand. Weiland ligt ook achter het huis waar niemand bij kan.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:34

Konijn: krijgt een kleed over zijn hok zodat ie niks ziet, maar dat heeft ie als het sneeuwt of vriest ook :)

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:37

Ik ga naar mijn ouders met de hond die wonen ver van de andere huizen af dus er wordt geen vuurwerk afgestoken. En anders was mijn hond naar eigenaar van de hondenuitlaatservices gagaan die woont ook erg achteraf en daar wordt ook geen vuurwerk afgestoken.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:39

Mijn hond vind vuurwerk dus echt eng (logisch) ;)
Dus ze blijft snachts lekker binnen als wij voor de deur gaan afsteken met heel de buurt.
Konijn die loopt gewoon in zijn buitenplaats, al die jaren gaat het goed dus waarom dit jaar niet? :)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:42

Ik haal mijn konijn uit haar hok en knuffel haar de hele avond zodat ze wat minder bang is.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:43

LoveHorses12 schreef:
Mijn hond vind vuurwerk dus echt eng (logisch) ;)
Dus ze blijft snachts lekker binnen als wij voor de deur gaan afsteken met heel de buurt.
Konijn die loopt gewoon in zijn buitenplaats, al die jaren gaat het goed dus waarom dit jaar niet? :)

Blijft de hond alleen binnen als ze het echt zo eng vind?

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:45

Ik heb extra met oud op nieuw vrij gevraagd.
Dit omdat we 2 jonge honden hebben (9 en 11 maanden) en dit dus hun eerste jaarwisseling wordt.
Ik kan niet goed inschatten hoe ze gaan reageren. En daarom vrij gepakt zodat ik tenminste bij ze kan zijn.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 14:49

Mijn katten zijn een beetje speciaal.... Jarenlang doken ze onder het bed met oud en nieuw maar de afgelopen twee jaar....

Ze gaan tegenwoordig allebei in de vensterbank zitten en kijken dan de vuurpijlen na :+ Ze vinden het echt bere-interessant :D
Mocht er een knal een beetje te dicht in de buurt komen, dan willen ze wel even weggaan, maar ze komen toch weer heel snel terug om verder te genieten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 14:52

Katten doen we in de schuur met voer en water en lamp aan. Konijnen doen we niks aan, zijn wel wat gewend en anders gaan ze maar bovenin zitten! :+ Duiven en kippen doen we ook niks aan.. en me aquariumvissen? :') Die zullen er wel niet zoveel last van hebben.