Haha de mijn doen dat ook, ik heb twee vrouwtjes en een gecrastereerd mannetje, en dat mannetje denkt dagelijks nog dat die een echte man is, alleen willen de vrouwtjes niet. Haha, en dan hoor je een cavia zo heel boos piepen van ga nou toch eens weg!
Mijn beertje doet het ook maar hij is gecastreerd Mijn zeugje maakt nooit zulke geluiden, die piept alleen maar.
Lady_Kelly
Geplaatst: 01-01-10 13:51
De mannetjes doen dit vooral als het vrouwtje bronstig is. Op deze manier proberen ze dan de rangorde te bepalen. Het voordeel is alleen dat mannetjes vrouwtjes maar 1 dag lastigvallen, en als vrouwtjes alleen zitten dit meerdere dagen kan duren..
Lady_Kelly
Geplaatst: 01-01-10 13:52
Renskeeee schreef:
Mijn beertje doet het ook maar hij is gecastreerd Mijn zeugje maakt nooit zulke geluiden, die piept alleen maar.
Het PRR geluidje is eigenlijk ook echt een mannen geluidje. Dit geluidje maken ze vooral als ze opgewonden zijn, en met opgewonden bedoel ik niet alleen de zin in een vrouwtje maar ook als ze eten krijgen of een leuk geluidje horen. Vrouwtjes maken dit geluidje alleen als er geen mannetje in het hok zit, dan neemt één vrouwtje zeg maar de mannelijke taak over.