Politiehond buiten met dit weer .

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 00:20

vind het ook niet kunnen dat jou oom dus zomaar die hond voert.... zeker niet als het een politie hond is... dat werkt nou eenmaal anders.. honden kunnen best gewoon buiten... mn konijn zit ook gewoon buiten nu... (gelukkig krijgt die van niemand vlees of kluiven :p)

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 00:24

Ik kan me niet voorstellen dat deze hond een politiehond in functie is gezien de huisvesting en de conditie, als hij echt zo mager is.
Het is wel zo dat politiehonden niet bij de kachel horen te slapen, het zijn geen huishonden. Het is normaal dat ze in kennels leven met een nachthok erin.
als het een politiehond zou zijn, zou het onmogelijk zijn hem te voeren want die nemen meestal alleen voedsel aan van de baas zelf.

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 00:35

Bij ons thuis worden ook politiehonden getraind, die zitten in een ren met nachthok. Hebben ook niet veel meer als houten planken op de vloer. Krijgen 3x per dag eten, minimaal 3 wandelingen per dag gaan 5x per week trainen. Als het echt schrijnend is kan er melding gemaakt worden bij KNPV, maar dan moet het echt erg zijn. En het klopt, zij worden getraind om voedsel te weigeren. Net zoals stil zijn, waken, bijten, loslaten , zoeken van mensen en verschillende voorwerpen. Als dit een diensthond zou zijn denk ikniet dat hij zo gehouden wordt.

Anoniem

Re: Politiehond buiten met dit weer .

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 00:37

Vraag blijft of dat dier nou écht zo mager is... De meeste honden in dit land zijn namelijk gewoon stomweg veel te vet, net als de meeste paarden.
Nou weet ik niet zoveel van honden hoor, maar paarden rillen ook niet omdat ze het koud hebben zoals een mens zou doen, maar juist om lekker warm te blijven. Hoe werkt dat bij honden?

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 00:38

Ik denk eerder dat het kan gaan om een ex politiehond dan een diensthond.
Honden rillen ook om warm te blijven. Mijn hond lag vanavond ook even te rillen in de schuur. Ik ben het er mee eens dat veel honden moddervet zijn. Een hond hoor je te kunnen "rollen" in zijn vel en dat zie je niet vaak meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 19:40

Uit eerste hand weet ik dat de politie het niet eens is met honden dag en nacht op een balkon, dus melding maken is niet zo een gek idee, alleen te hopen dat je een betrokken dierenvriend als agent treft.

Chantal173

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 19:58

Het is vrij lastig om van hieruit te concluderen wat de toestand van het dier is, dan zou je hem lichamelijk moet onderzoeken.
Ik kan je aanraden onderstaande stappen te ondernemen:

1) Melding maken bij het LID
2) Direct stoppen met bijvoeren en water geven
3) Foto's nemen van de hond en leefomstandigheden

misschien valt het allemaal wel mee en anders zal de inspectiedienst
proberen de eigenaar zover te krijgen om de leefomstandigheden aan te passen.