Kat aan komen lopen in slechte toestand - da of ambulance?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FitchJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 18:20

Een kennis van mij met een kattenopvang heeft ook zo'n kat gevonden. Die zou bij 't asiel ingeslapen worden (zeer slechte conditie, zag er uit alsof ze nog maar twee weken te leven had, dure medicatie nodig). Zij had echter al te veel katten dus ik zou even gastgezin zijn voor de kat (minimaal drie weken en maximaal een paar maanden) tot bleek dat ze weer gezond was en iemand haar wilde. Helaas wilde niemand de kat en ze bleef maar doorleven - ging d'r steeds beter uit zien! :) Niet handig voor mij, want ik ging net acht maanden naar 't buitenland. We hebben alles geprobeerd (andere eigenaar etc.) maar het is een moeilijk en eigenzinnig dier. Eind van het liedje is dat iedereen zich er voor inzette om haar 't zo makkelijk mogelijk te maken. Mijn ouders hebben d'r acht maanden mee opgescheept gezeten en nu zit ze, 2,5 jaar nadat ze gevonden is, nog steeds spinnend en vrolijk naast me. En ze leek écht veel meer dood dan levend eerst (uitgedroogd, weinig vacht, oude breuken, rare schildklier, snee in haar mond, reuma). Dus misschien kun je iemand zoeken die d'r wat tijd/moeite in wil investeren (mocht je daar zin in hebben natuurlijk)? Succes!

Maar denk je nou dat die eerste dierenarts alleen maar wilde cashen of dat het asiel er geen zin in heeft zo'n probleemgeval te krijgen?

Rinoa

Re: Kat aan komen lopen in slechte toestand - da of ambulance?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 13:52

Ik denk allebei. Maar het katje was ook echt heel slecht en na mijn bezoekje aan mjin eigen dierenarts was hij ook echt achteruit gegaan, lag alleen amar te slapen en was heel sloom, dat was hij daarvoor niet.
Ik had het op zich wel een kans willen geven maar bij het asiel dachten ze meteen al dat hij het niet zou redden. Ze zie al dat als er een kans was dat het goed zou komen ze hem echt zouden laten leven.

Helaas kon ik hem zelf niet houden anders ahd ik het zeker geprobeerd. Maar ja, beestje heeft iig geen pijn meer. Helaas heb ik niks meer gehoord van het asiel wat betekent dat hij is ingeslapen.