Krabben huiskatten aan meubels?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Krabben huiskatten aan meubels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 15:02

Ongetwijfeld wel, alleen is de kans misschien kleiner als je genoeg krabmeubelen plaatst op de juiste plekken, maar het risico blijft altijd wel aanwezig ja :D

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:04

Onze katten hebben nooit aan meubilair gekrabt, vroeger hadden we ook nog tapis plein en ook daar werd nooit aan gekrabt (maar wel op gekotst en gemorst dus dat hebben we weggedaan, tapijt en huisdieren is niet echt een goede combinatie).

We hebben een krabpaal en die wordt ook gebruikt. Verder zijn het vooral de struiken buiten en 1 welbepaalde rieten mand die boven staat die eraan moeten geloven. Zetels, banken of stoelen laten ze altijd netjes met rust.

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:09

Onze kat verkiest mijn lederen eetkamerstoelen toch echt boven haar krabpaal, gevolgde stoelen zien er niet meer uit

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:16

Hangt van de kat af, wij hebben er 2 die erg graag kleedjes molesteren en eentje die te oud is om te springen (heeft ook maar 3 pootjes), dus die plaats haar nagels in de bank en hijst zich zo omhoog. :+

Beestje is belangrijker dan de bank hoor. :)) Dat soort dingen horen er gewoon bij als ze ouder worden..

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 00:33

Mijn katten krabben allemaal aan de tafelpoten en de vloerbedekking(het zijn er 4).
Ik heb een krabpaal staan en ze kunnen naar buyiten wanneer ze willen, in een afgesloten tuin met bomen waar ze aan kunnen krabben.
Toch blijven de tafelpoten favoriet.
Die poten zien er niet meer uit, maar ook ik vind mijn dieren belangrijker dan mijn meubels.
Gelukkig heb ik goedkope tweedehands meubels.
Ik ben wel blij dat ze niet aan mijn leren bankstel krabben(die is wel nieuw).
De krabpaal gebruiken ze niet of nauwelijks.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 02:21

Ik heb er ook geen moeite mee dat ze aan mijn 'oude' spullen zitten. Maar een kat ziet het verschil tussen oud en nieuw niet.
Ga binnenkort verhuizen, geloof me.
Ben gek op mijn katten, maar dezen krijgen de tuinkamer, met hun eigen spullen om te slopen, wel met een vrije in en uitloop naar buiten en binnen.
In de woonkamer komen ze niet meer als ik niet thuis ben.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 05:07

Jaren van katten en nooit last gehad, maar nu toch eentje die de bank molesteert en hoe... ding ziet er niet uit... ondanks krabpalen, speeltjes, aandacht etc.

Sja, das katten houden.