Wie kan onze poes helpen? (eigenlijk met spoed)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:48

Hoi hoi, hoe is de kat opgegroeid? Misschien dat ze liever stro heeft of zoals al gezegd zand? Als je een plastic zak neemt en in de kattenbak legt, helpt dat dan? Overigens heeft het bij de kat van een vriendin van mij allemaal niet geholpen....de kat is toen naar iemand gegaan die uiteindelijk een kattenluik heeft gemaakt en toen was het probleem 100% opgelost....Misschien een idee om iemand met een kattenluik te zoeken? Ik weet hoe erg plassen in huis kan zijn en het vreselijk vinden dat je een kat in laat slapen om die reden komt denk ik van iemand die hier geen ervaring mee heeft. Het is namelijk vreselijk....echt vreselijk. En ja inslapen gaat in tegen alles wat je wil, dat weet ik ook!! (overigens is mijn ervaring niet met eigen katten, ik heb er niet veel last van gehad tot dusverre behalve met andermans katten in mijn huis). Maargoed, misschien dat een plekje met kattenluik een optie is, dat zou natuurlijk wel veel fijner zijn. Fijn dat je het nog probeert hoor, echt lief van je! En ik snap de frustratie van je moeder ook, je probeert zoveel en niets helpt. Heel veel succes ermee!

Jordy_

Re: Wie kan onze poes helpen? (eigenlijk met spoed)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:49

Ik ga morgen even voor je bellen oke? Dan hoor je het wel pas savonds, eerder lukt me niet.

MegChicken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 23:53

bedankt voor je reactie!
Wat fijn dat een kattenluikje heeft geholpen. Misschien is dat voor haar ook een uitweg. Het doet goed om succes verhalen te horen dat geeft me hoop

Plastic zakken in de bak helpt, omdat ze hier dus altijd opplast als je die laat slingeren (terwijl ze normaal gladde ondergronden vies vinden). stro en zand hebben we nog niet geprobeerd!

Jordy bedankt! fijn dat je mee wilt denken en voor me wilt vragen.

ik ben nu mijn moeder over aan het halen, al moet ik haar morgen hier in huis nemen (dan gaat ze in een hok zoals nickeltje zei). Al moet ik alle boerderijen in Limburg af! maar ik laat haar echt niet inslapen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:56

Echt opsluiten hoor.
Als ze in het asiel zitten hebben ze ook geen ruimte. In een kliniek ook niet. Ze overleeft het wel. En het is voor haar bestwil.

Tommy_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:57

Hoe reageert je moeder nu?
Je kan zoiezo even proberen om haar in een hok te doen. Dan wordt en je huis niet verziekt en kan zij ook tot rust komen. En gewoon vaak lekkere hapjes brengen. Dan wil je moeder het misschien nog even uitstellen en dan heb jij tijd om iets te zoeken..

MegChicken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 23:59

hee, als mijn moeder niet wilt uitstellen komt ze hier in huis in een hok, zodat ik tijd heb om een ander huisje te vinden. Ik ga nu contact op nemen met mijn moeder! ik laat jullie weten wat er uit komt.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:16

ik woon in drenthe anders wou ik ook wel rond vragen maar is beetje ver.
ik hoop dat het lukt allemaal

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:26

Ik zou haar ook in een klein ruimte zoals de badkamer, bijkeuken, hok of id opsluiten met een kattebak, eventueel zand erin, dat vinden ze vaak heel prettig. Dat werkt echt. Ik heb mn hele leven al katten en deze methode heeft tot nu toe altijd gewerkt. Een grote bench voor honden kun je eventueel ook gebruiken. Het klinkt misschien niet zo fijn maar het werkt wel en het is altijd beter dan inslapen toch? Als het niet werkt kan ze altijd nog naar een boerderij of id, maar daar is het nu idd te koud voor.

Succes ermee!

MegChicken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 00:37

we willen haar naar het asiel brengen.. maar t asiel hier wilde ze niet aannemen, vanwege het plas probleem en omdat ze te vol zaten. Dan moet ik haar al wegbrengen met het verhaal dat ze gevonden is en dat is neit echt geloofwaardig aangezien het buiten vriest en sneeuw ligt en deze poes zit perfect in haar vel en heeft nergens last van... mn moeder heeft al afscheid genomen! en wordt boos en verdreitig om mijn daden.

en nu zijn we beide gemotioneerd. Mijn moeder omdat ze deze moeilijke beslissing genomen heeft en ik haar op het idee af wil brengen en haar op t gevoel in praat en de poes ook niet in wilt laten slapen. Ik om de beslissing van mijn moeder en het feit dat ze kern gezond is.

ik zal jullie morgen wel even laten weten hoe en wat, ik denk dat er nu geen nuttige oplossing meer uit komt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:45

Wat een afschuwelijk naar probleem. Uit jouw verhaal maak ik op dat jullie zowat alles al geprobeerd hebben. Herplaatsen kan een hele goede optie zijn.

Ik hoop van harte dat het je lukt en wens je veel succes!

Ik ga verder het kattentopic ook op de hoogte brengen!

MegChicken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 00:46

Super bedankt! Wij zijn nu ook opzoek naar asiels en kattenopvang die haar eventueel zouden kunnen opvangen.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:50

Ik hoop echt dat jullie het kunnen uitstellen, en ik kijk of ik al eerder kan bellen!

MegChicken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 00:52

Mijn vriend gaat morgen naar het Asiel navraag doen! en anders gaan we morgen boerderijen af. Voor iedereen die met ons navraag doen enzo echt super bedankt! Mn moeder wil wel graag dat ze morgen weg gaat, omdat mijn moeder deze beslissing al achter zich heeft en het zo moeilijk vind om haar weg te doen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:53

Haal je kat morgen zelf maar in huis en probeer het zelf te regelen. Enige dat werkt is de opsluiting inderdaad. Verder kan het best zo zijn dat ze niet goed gedijt in jullie huis omdat er zoals ik lees ook een andere poes rondloopt, misschien vindt ze dat niet fijn?
Probeer haar zelf eerst maar zindelijk te maken en mocht dat niet lukken te herplaatsen bij iemand waar ze buiten blijft.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:54

Inderdaad een kleine ruimte.
Maar wat ook vaak helpt, is de kattenbak spoelen met bleekwater. Daar plassen poezen heel graag overheen.

N.b. poept ze ook overal? Of gaat dat wel op de bak?

Kehylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:54

Ik neem aan dat er geen dierenarts zal zijn die de kat in laat slapen, omdat ze binnen plast.
Ze is niet ziek verder.
En ik vind het persoonlijk ook een slechte reden.
Ik snap best dat je dit niet meer trekt als de kat binnen plast maar om haar dan in te laten slapen vind ik erg ver gaan!

Wel goed dat je een huisje voor haar zoekt.
Je hoort inderdaad wel dat als een kat bij een ander iemand in huis komt dat het dan zomaar over kan zijn.
Of ik zou wachten tot het voorjaar(als het wat warmer is) en dan kijken of niemand op een boerderij haar wil hebben.

Zijn jullie al met haar naar de dierenarts geweest.
Het kan zijn dat de kat gestresed is en dat je het met een kalmerend middel kan verhelpen (bijv. feliway).
Ook zou ik wat urine laten onderzoek bij de dierenarts.
Zo kun je in ieder geval blaasontsteking of iets dergelijks uitsluiten.
Ook zou je dierenarts nog verdere onderzoeken kunnen doen.

Hopelijk vind je een goede oplossing voor de kat!

MegChicken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 00:57

Voor iedereen die nog vragen had! ze is inderdaad medische onderzocht daar is niets uitgekomen. Zoals eerder genoemd is vrijwel alles geprobeerd behalve de opsluiting.

ik heb zelf helaas een kater rond lopen dus of dat werkt met deze poes. weet ik niet.
Maar we gaan morgen druk aan de slag met navraag doen, mensen informeren etc :). echt super bedankt voor alle reacties en hulp! Ze wordt in ieder geval niet ingeslapen!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 01:05

Ik heb een kat die ook binnen heeft geplast, toen hij niet naar buiten mocht.
Ging verhuizen, dus moest een poosje binnen blijven om het nieuwe huis te accepteren en dus niet naar het oude huis te gaan zoeken.
Dit is 2 x gebeurd.
Beide keren vond ik ook vanalles onder gepiest, terwijl er wel een kattebak stond. Zijn hoopjes lagen wel in de kattebak.
Volgens mij was het gewoon een protest :(:)
Toen hij weer naar buiten en binnen mocht, ging/gaat het weer goed.
Als hij nu een x snachts moet, dan doet hij het zelfs alleen in de badkuip (wij hebben geen kattebak staan)

Ik hoop dat je nog een oplossing gaat vinden.
Heb je al meerdere asiels geraadpleegd of slechs 1?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 01:08

Kehylan: elke DA zal dit dier inslapen met bijhorend verhaal. Liever dat dan dat het dier gedumpt wordt langs de weg of zo toch?

Ik hoop echt dat de TS een oplossing vindt! Ik denk wel dat de verhuis nu heel wat stress zal teweeg brengen.

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 01:11

Ik hoop voor je dat je iets vind. Akelig probleem want niemand kan/wilt zo'n kat in huis nemen. boerderij is inderdaad optie maar dan nog ... met deze kou!

Ik weet niet of je die kat nog zindelijk krijgt aangezien jullie al veel geprobeerd hebben...

Good luck!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 02:12

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 02:26

opkoooien inderdaad en eventueel een katerbroek aanschaffen? Da's ook een optie.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 02:28

Citaat:
ik heb zelf helaas een kater rond lopen dus of dat werkt met deze poes

Het is altijd te proberen.

Helpt het ook niet om eerst een heel klein beetje grint met daarboven een plasticzak te leggen in de bak?

En waar poept ze eigelijk.

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 02:32

Misschien een advertentie op marktplaats zetten en daarbij je verhaal zetten? En idd langs boederijen of manege gaan! bij ons lopen ook wat katten rond. Meer tips heb ik ook niet helaas. Is hier echt geen bokker die een eigen erf heeft waar deze kat mag wonen?

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 02:36

Hoeveel katten hebben jullie in huis?
Kan zijn dat ze de laagste in de rang is maar wel probeert om haar teritorium af te zetten.
Vaak zie je bij gestresste katten dat ze dan in huis gaan plassen. Probeer haar eens alleen op te sluiten of probeer het eens om haar tijdelijk bij iemand te plaatsen die geen katten heeft.
In een enkel geval is ze gewoon echt niet zindelijk en zal het als jullie alles al hebben geprobeerd ook niet gaan lukken.
Je hebt het over plassen maar wat doet ze met poepen dan?