Wat te doen met sneeuw poten hond???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eefsoll

Re: Wat te doen met sneeuw poten hond???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 20:29

Lijkt me super handiig die schoentjes!
Ik zat al te denken om van die baby schoentjes/sokjes te kopen.
@grit: die van mij heeft denk ik de het dubbele van wat die van jou heeft.. haha.

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:33

Klikkertraining en koekjes en zelf heeeeeeeel blij en enthousiast doen en met een speeltje spelen doen wonderen hoor!!!!
Senna durfde eerst ook niet te lopen maar op speelse wijze leren ze dat snel genoeg!

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 20:41

Die van mij durft er gelukkig wel in te lopen.
Ze kijgt er alleen last van dat de kussentjes bevroren zijn en ze trekt het ijs uit haar pootjes en aangezien ze al gevoelige huid/pootjes heeft wil ik niet dat ze ze kapot bijt!
of dat het uitzichzelf kapot gaat.
Doe het nu iedere dag in water om de pekel eraf te krijgen want denk dat dat ook gaat bijten of jeuken.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:45

Aranel schreef:
Handige tip, die vaseline :)
Ga ik zo ook maar even doen, was van plan een wandeling te maken met de honden, maar de kleinste heeft ook altijd ijsklompjes onder haar pootjes :=

Vaseline werkt dus niet :+ Haha.
Die schoentjes zien er vreselijk idioot uit, maar lijken me wel handig!

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:48

Ja het ziet er ook maf uit. Maar eerlijk waar het WERKT echt! En je hond word er ook blijer van!

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 21:43

nja liever voor l*l door de sneeuw dan een zere pootjes :P

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:02

hahahaha dat bedoel ik!!!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:09

Roane schreef:
Eefsoll schreef:
@ roane: Tape?? krijg je dat er nog wel uit zonder je hond kaal te plukken? :P Of valt het mee?

Het is een heel apart soort tape dat de DA vaak gebeuikt :+ in allerlei kleurtjes, en plakt wel, maar aan zichzelf zeg maar niet aan de pootjes :+ kan je er ook gewoon weer afhalen en later weer omdoen zonder telkens een nieuw stuk te pakken.

Je bedoelt vetraps denk ik?

Met mijn hond had ik er ook last van. Vaseline hielp op zichzelf wel maar niet voldoende. Nu heb een oplossing gebruikt die menigeen niet zo snel zal doen denk ik ( :+ ) ofwel ik heb de lange haren op de poten en grof tussen de tenen weggeknipt (ik heb trouwens een Duitse staande langhaar). Hij is nu niet kaal hoor maar de vlaggen zijn er nu af en er blijft nu ook veel minder sneeuw aan vast klitten en met behulp van vaseline gaat het nu helemaal perfect :)

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:01

magda_90 schreef:
Met mijn hond had ik er ook last van. Vaseline hielp op zichzelf wel maar niet voldoende. Nu heb een oplossing gebruikt die menigeen niet zo snel zal doen denk ik ( :+ ) ofwel ik heb de lange haren op de poten en grof tussen de tenen weggeknipt (ik heb trouwens een Duitse staande langhaar). Hij is nu niet kaal hoor maar de vlaggen zijn er nu af en er blijft nu ook veel minder sneeuw aan vast klitten en met behulp van vaseline gaat het nu helemaal perfect :)

Hihi, ik heb net vanmorgen de vlaggen van de poten geknipt om te voorkomen dat er sneeuw in gaat klonteren.
Hij heeft nu alleen nog wat last van klompjes tussen zijn tenen, die haal ik er na het wandelen tussenuit met een handdoek, ook de haren tussen de tenen heb ik gekortwiekt en kan ik de klontjes er zo uit trekken. Hij had wel wat last van het zout, die vetwraps vind ik wel een goed idee, zal eens zien of de hond er ook zo over denkt..

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 18:21

kheb de vasaline uitgeprobeerd, werkt goed voor de kussentjes en tussen de tenen. maar de rest van de poten waren nog steeds ijsklonten. dus heb nu baby sokjes gekocht O:) en dat werkt prima.. we moeten dan wel meteen naar buiten anders trekt mevrouw ze zelf uit :P maar eenmaal buiten vind ze de sneeuw interessanter!

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 08:23

heb een mega grote newfy, en alleen mijn man zijn sokken past ze aan (lol), maar die trekt ze even hard weer uit... ik blijf dus bij mijn vaseline op der voetjes... de vlaggen doen haar ook geen zeer, er hangen wel sneeuw klonten aan, maar dat doet haar geen pijn, heb wel een vijver in huis als ze even naar binnen komt.... 3 vijvers eigenlijk... 3 newfys die vrij in en uit huis lopen met ons als portier..

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 16:14

haha.. idd! zal wel een hoop waterover last bezorgen :P

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:23

Ach gossie..niet verwacht dat er zoveel hondjes daar last van zouden hebben. Nu hebben mijn man en ik 2 mopshondjes en een beagle (profiel), dus kortharig, dat scheelt misschien.
Maar mijn moeder heeft 2 grote grijze keeshonden en die hebben ook geen last van de sneeuw...raar he, de ene wel, de andere niet..

Wat mijn mopsjes wel hebben, is dat de sneeuw koud is aan de buikjes..Gaan ze staan trillen..dat vind ik dan ook weer zo zielig.

Maar onze zwarte mopsje is nog een pup die nog druk met zindelijkheidstraining bezig is, daar moet je wel even de tijd voor nemen buiten, das erg lastig als ie het koud heeft.

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:27

ellendige dingen ja die sneeuwklonten mijn 2 langhaartjes van 3 kilo zitten er ook vol mee en komen amper vooruit met die klonten haha....vooral indy kan er niet tegen maar die komt uit spanje en vind sneeuw sowieso niks ik smeer er nu ook vaseline op werkt wel gelukkig nog steeds wel klonten maar niet meer tussen de zooltjes en die doen toch best pijn denk

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:44

Goed topic!
Mijn Yorkie heeft er ook heel veel last van, zo zielig, hij kan dan echt niet meer lopen.
Vaseline heb ik weleens geprobeerd, maar dan moest ik m tot en met zijn buik insmeren.... niet echt een goed plan!
Hij heeft wel een jasje aan (Yorkshire terriërs hebben geen ondervacht en kunnen dus heel snel afkoelen)
dus zijn borst blijft vrij van ijsballetjes.
Hij speelt graag in de sneeuw, maar de enige oplossing zou kort knippen zijn en dat doe ik niet!
Nu laten we hem uit op de stukken die al aangestampt zijn, want die balletjes krijgen ze alleen in verse sneeuw. Niet als die vastgevroren is.
Kortharige rassen hebben hier geen last van, maar zij kunnen wel last krijgen tussen de zooltjes.
Succes en voor iedereen veel sneeuwplezier!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:50

Mijn hond heeft ook heel gevoelige poten. Hij heeft ook altijd wel barstjes in zijn zooltjes. Elke dag krijgt hij een zalfje om zijn voetjes soepel te houden en nu heeft hij schoentjes omdat dat zout me erg lijkt prikken. En ook die koude sneeuw lijkt me niet fijn. Bij mijn kleine hondje smelte die klontjes best snel. Maar hij zit er wel helemaal onder. Is jackrussel x chihuahua en hij heeft ook zijn buikje, piemeltje alles onder de ijsbolletjes zitten. En hij is al zo'n koukleumpje.

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 18:27

Sta er eigenlijk ook wel van te kijken dat er nog zoveel meer hondjes zijn die hier last van hebben.. en de oplossingen ervoor.. haha.
Vind de babysokjes voor mn hond prima werken!
Al is het nu idd grotendeels al platgestampt en aan het dooien.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:08

Bij onze hond is het voldoende om na de wandeling de poten schoon te maken met een handdoek, naderhand voel ik dan nog even of alle sneeuw eraf is.