wilde kat gevangen, eet niet, ervaringen/tips gevraagd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 16:31

jup :Y)

Fien is overdag toch nog wat teruggetrokken. Gisteren waren moeders en broertje weg, dus het was lekker rustig in huis. Rond 21.00 uur heb ik Kee meegenomen naar de zolder en ja hoor, meteen kwam Fien onder het bed uit en begon weer te eten, drinken en Kee achterna te lopen.

Omdat ik lekker een film aan het kijken was, ben ik weer naar beneden gelopen en Kee achter mij aan. En ja hoor, ik had de deur van de kamer open laten staan (geen moeder in de buurt die daar boos om werd :D) en op den duur kwam Fien ook. Eerst vlakbij de deur blijven en toen steeds verder de kamer in. Overal Kee achtena lopen en kopjes geven, maar Kee snapt er nog steeds geen jota van haha. Ik moet er wel heel erg om lachen als ik ze zo bezig zie.

Op een gegeven moment is ze ook de kattenbak die beneden staat tegen gekomen en ging ze daarop. Dat wilde Kee niet, want die stormde erop af, maar ik kon dr nog net tegenhouden, zodat Fien in alle rust af kon maken waar ze mee bezig was :+ . Dus die kent ze nu ook, altijd fijn!

Rond half 11 ben ik naar boven gegaan met de dames. Kee weet als we gaan 'slapen' 's avonds, dus die roetsjt dan naar boven en Fien volgt overal dus das heel handig!

Kee begint dr nacht altijd boven op mij in bed, en Fien is dr dan ff kwijt, die snapt namelijk nog niet dat je ook óp banken en bedden etc kan springen, dus die begint dan heel klaaglijk te miauwen.

Na een half uur sprong Kee van mn bed af, en toen ik dr rond 12 uur ging zoeken voordat ik ging slapen, trof ik beide dames aan op het logeerbed in de kamer waar ik Fien in eerste instantie had zitten. Echt kei schattig, zo samen. Nog niet helemaal tegen elkaar aan, maar Fien was wel duidelijk blij dat Kee naast dr lag! Ik heb dr ook de hele nacht niet horen miauwen.

Vanochtend heeft Fien ook nog even op de gang gelopen, maar algauw trok ze zich weer terug in haar hoekje waar ze gisteren ook zat. Overdag wil ze nog liever veilig weggestopt blijven, maar dat is prima.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:42

Zoooo dat klinkt super, wat goed dat Fien zich zo aan Kee kan optrekken. Even een advies, miscchien nog een extra kattenbak erbij, want zo te horen heeft Kee er graag een voor haar alleen en om ongelukjes te voorkomen.. Dames onderling kunnen daar duidelijke meningen over hebben. Indertijd had ik 2 zusjes en 1 groooote kattenbak. Van zusje 1 mocht zusje 2 er niet op en als zusje 1 daar boos over was dan plaste ze op mijn jas (die op de grond lag) :+ :D Er een andere bak naast gezet en beiden tevreden, zusje 2 hoefde niet meer bang te zijn voor boze zus die haar niet op bak wil hebben etc, etc.

Maar echt super nieuws dat ze Kee zo volgt en helemaal dat ze samen op bed hebben gelegen, heerlijk om te lezen, en zo snel al, dat had je zeker niet gedacht hè? Gaaf hoor, dat gaat helemaal goed komen met die dames!

Mijn wilde poes ging ook samen met de 2 andere net iets eerder gekomen poes en kat op 1 stoel liggen helemaal gedrappeerd, zoooo lief dat ze elkaar toen zo opzochten (steun zochten) bij elkaar, smelt. Het leek net of iemand ze zo bij elkaar had gelegd voor een groepsfoto maar ze deden het helemaal zelf.. heerlijk knus samen :D

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 16:54

ik ben er inderdaad heel erg blij mee. Ook dat Kee zich niet achtergestekld voelt ofzo, en natuurlijk is het heel fijn dat ze zo lief is.

Ik sta er nog steeds van te kijken, zeker omdat Kee op de wei altijd al haar territorium heel erg duidelijk maakte. In die 2 jaar dat ze nu in huis is, is ze zo super verwend, het is echt de koningin hier in huis, dus ik had niet gedacht dat een andere poes zo makkelijk in haar koninkrijkje zou mogen komen!

WE gaan vanavond Fien weer gewoon ophalen van de zolder, en hopen dat ze weer gezellig mee naar beneden komt!

Wel fijn dat het ook vakantie is nu, en zo had ik het ook gepland, want dan kan ik de eerste weken veel aandacht aan dr besteden en dr goed in de gaten houden!

edit: bedankt trouwens voor de kattenbaktip

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:58

Die kattenbaktip wordt nu nog relevanter nu je meldt dat Kee ook in de wei een duidelijk territorium had :D ;) . Dus zsm even een extra bak erbij halen om plasperikelen te voorkomen (vandaag nog??)

Verder super blij voor jou maar ook voor de dames, lekker een fijn thuis in deze koude tijd!

lonnie

Re: wilde kat gevangen, eet niet, ervaringen/tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 20:17

ik ga denk ik een bak halen als ze beide veel beneden zijn, voorlopig is Fien nog niet van plan om overdag als iedereen thuis is en bezig is, naar beneden te komen, dus het kan nog wel ff wachten denk ik. ben al blij als ik elke dag heelhuids thiuiskom van de paarden en alles, mensen wat een rotweer nu zeg als je veel beesten hebt!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:29

Zo te horen gaat het wel goed komen met beide dames. leuk hoor. Waarschijnlijk had je dit zelf ook niet verwacht en zeker niet zo snel. Over een maandje heb je 2 van die verwende prinsesjes in je bed liggen! ;)

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:42

super dat t zo goed gaat! :(:)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:51

Wat lief zeg dat je die poes in huis hebt gehaald!
Zo zouden er meer moeten zijn, lekker de jaartjes die ze nog te gaan heeft een warm thuis.
Fijn dat er zoveel vooruitgang in zit.
Of ze ooit echt tam word is de vraag, maar dit vind ik voor nu al heel wat. :j

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 14:43

ik ben idd ook stomverbaasd dat het allemaal zo snel gaat! Gisteravond wilde ze niet naar beneden, er waren denk ik teveel mensen. MAar die gekke Kee heeft de hele avond boven gezeten, en de dames hebben weer samen op het logeerbed gelegen. Vanavond ben ik weer lekker alleen thuis, dus hopelijk komt ze dan weer een kijkje beneden nemen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:53

Dan is Kee toch ook wel blij met gezelschap! Leuk hoor en fijn dat de twee tuttenbellen zoveel aan elkaar hebben, zo snel al (:)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:13

Toen ik mijn nieuwe kat had, heeft dat gekke beest een week niet gegeten!

Daarna moest ze wel ;)

Het is natuurlijk niet gezond, maarja, het gaat echt wel over. Maar ik geloof dat het ondertussen al beter gaat met je beest he?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:43

Ik voorspel dat ze alletwee binnen nu en 2wkn op je bed liggen snachts :-) Zo gaat dat bij mij ook altijd als ik er weer eens een echte zwerver bijpak (zo'n kat waar je je hand niet in de reismand kan bij steken ;) ) Ik laat ze ook altijd na 1-2 wkn quarantaine gewoon door heel het huis los(ligt aan voorgeschiedenis- hebben ze al bij de vorige opvang in afzondering gezeten dan is dat niet nodig. Ik vang ook aidskatten op, dus wat dat betreft ben ik niet zo bang. Alleen als ze een virusje hebben (niesziekte oid) dan hou ik ze even apart omdat ik voornamelijk zwakke zieke katten heb, wiens immuumsysteem vanwege aids of nierziektes niet optimaal zijn.

Dit soort katten, zeker op oudere leeftijd, kiezen al heel snel eieren voor hun geld :D ze zullen niet voor iedereen tam zijn, voor voor hun redder willen ze altijd wel een uitzondering maken :+ Ik heb hier katten in huis die mijn eigen moeder nog nooit heeft gezien, maar zit ik met mijn moeder aan de telefoon dan liggen ze bij mij op schoot met 4 pootjes in de lucht :+ En toch heb ik T-muts bijvoorbeeld al 2.5 jaar, ook een aidskat, had in strop gezeten, kreeg ik binnen met open nekwond. Mijn schoonmaakster ziet soms een glimps van hem....als ze een kast opentrekt om af te stoffen :D

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 23:08

haha ik herken het helemal Mist! nu na 2 jaar kijkt Kee niet meer op van mijn moeder, en blijft ze met dr dikke kont gewoon liggen waar ze ligt, maar ze was in het begin echt heel bang van mn moeder, op het panische af, Terwijl ze mijn broertje meteen lief vond, die krijgt elke dag een uitgebreide wasbeurt :D

van vreemden moet ze nog niks hebben, als er bezoek komt, vliegt ze nog 9 van de 10 keer naar boven.

Ik ben beneiuwd hoe het er over 2 weken uitziet. Voorlopig wilde Fien vanavnd ook niet van de zolder af, het vertrouwen in mij is echt wel wat verder te zoeken dan een paar dagen geleden toen ze nog gewoon op de wei woonde. MAarja, ik heb haar natuurlijk gevangen en in een vreemde omgeving gedropt. Het komt wel goed, heb alle tijd

goed trouwens dat jij ook 'kneusjes' opvangt!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 23:35

die kneusjes....tja, ik heb meer urnen dan levende katten (nu 6) in huis. Kan niet anders, ben nu eenmaal een watje :-) ook moederpoezen met kittens, of moederloze kittens in het hoogseizoen, alles wat mensen maar willen dumpen. Vandaar dat mijn katten ook gewend zijn aan nieuwkomers, bovendien hebben ze allemaal hetzelfde verleden.

Nog iets, die katten van mij zijn met geen stok meer buiten te krijgen. Ik heb hier een omheinde tuin (incl stallen) van 1000m2, maar die echte zwervers talen er niet meer naar om naar buiten te gaan. Degenen die voor mij goed tam zijn willen wel mee als ik in de tuin bezig ben of zo, maar daar houdt het mee op. Ik kan als ik wil de hele nacht de deur open zetten, naar buiten gaan ze echt niet meer!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:06

Wij hebben ook 6 katten, allemaal vanuit asiel of kattenopvang waaronder 3 "probleemgevallen" (in de zin van 2 schuwe met blaasgruisproblemen en 1 (moeilijk te hanteren) projectkat).
De probleemgevallen zijn moeilijk plaatsbaar, maar wij vinden het geven van dieetvoer geen probleem en het opvoeden van "kruidje roer me niet poezen/katers" een uitdaging dus ach dan komt het wel goed :D

Vanacht nog bijzonderheden Lonnie? (wij zijn helemaal niet nieuwsgierig!)

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 14:27

@Mist: Ik herken ook weer het stukje van het niet naar buiten willen helemaal! KEe die nam ik in het begin wel eens mee in de tuin, maar ze werd panisch, zat echt helemaal te rillen en ging dan voor de achterdeur zitten miauwen. Ik heb haar 2 jaar geleden rond deze tijd in huis genomen, en de zomer die erop volgde was ik zo bang dat ze weg zou lopen, wij hebben hier altijd de schuifpui openstaan. MAar nee hoor, mevrouw ging net 2 stapjes naar buiten, in de zon liggen en dan weer snel naar binnen.

Deze zomer is ze iets verder geweest, ze durft nu op de schuur te klimmen. En daar ligt ze dan de hele tijd en dan komt ze weer terug. Verder durft/gaat ze niet. Ik ben er wel blij mee, want we wonen aan een drukke weg.

Sinds een maand of 3 is het ook weer klaar met het naar buiten gaan, het is nu te koud en madame ligt de hele dag voor de kachel of de verwarming!

@ Fargo: geen bijzondere ontwikkelingen :D maar wel trof ik Fien vanochtend beneden aan, die was op verkenning geweest vanmorgen vroeg. Toen ze mij zag, roetsjte ze weer snel naar boven, maar ze is nieuwsgierig genoeg!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:37

Heee Lonnie, hoe is het nu met de beide dames? Komt Fientje al meer naar beneden en slapen ze nog steeds lekker samen op een bed?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 12:45

trouwe lezer :D

Eigenlijk is er weinig verandering, Fien zit nog steeds hele dagen weggestopt en zodra kee en ik 's avonds bovenkomen komt ze eruit en wordt ze levendig. Ik wacht het maar gewoon af, ze komt vanzelf wel uit dr schulp gekropen

Toen ik laatst was gaan werken en 's nachts thuiskwam, zat ze wel in de woonkamer. Ze gaat dus wel op verkenning, maar als ze het niet vertrouwt is ze ook heel snel weer weg!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:02

Trouwe lezer - jawel! :D

Och maar dat is toch heel erg goed nieuws dat ze eigenlijk elke avond tevoorschijn komt en levendig is? Dan kijkt ze daar vast naar uit! En zo af en toe voorzichtig op ontdekkingsreis is ook niet verkeerd :D
Ze heeft gewoon een sterk ontwikkeld beschermingsmechanisme, dat is op zich niet slecht, zo blijft ze heel en heeft ze tot nu toe weten te overleven buiten. Komt vanzelf, ben blij dat ze elke avond jullie aanwezigheid toch wel kan waarderen. +:)+ +:)+

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:16

Net je topic door gelezen en TOPPIE hoor :D
Wat fijn dat het goed gaat tussen die 2!! Ze zal wel tijd nodig hebben maar dat is niet gek en jij gunt haar dat. En ze heeft steun aan de poes die je al hebt en dat scheeld wel een hoop, denk ik.
Toppie! :D