kitten BLIJFT bijten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:49

sorry hoor! kattenvrienden ? :(
ijskoude kraan ? het is een BA-BY!
schoppen jullie ook een pup als ie aan je schoenen knaagt ofzo....
dat doe je gewoon niet.
als ze echt niet geaaid wil worden, dan doe je dat niet.wss niet veel met mensen in aanraking geweest, en met veel geduld komt ze heus wel, maar met zulke behandelingen print je alleen maar vverder in, dat je van een mens nix goeds kan verwachten. echt niet vreemd..
oplossing ? koop een wollen knuffel, en laat dit beestje gaan.

kelcy

Re: kitten BLIJFT bijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 20:54

ze ligt momenteel bij mij (ze weeeeet dat er over haar gepraat word denk ik :P )
en dan is ze heel lief tot ze wakker word en dan is het HAP!!
katten vriend (of niet volgens spicegirl) maar dat pik ik niet....
dan aai ik der niet doe niets maar uit het niets grijpt ze me hand.....

@ spicegirl laat ik jou reactie maar negeren he wat zijn we weer aardig tegen iemand die eerlijk voor haar probleem opkomt en het wil oplossen ;)
zou jou wel eens willen horen als je hand er als een slagveld uitziet en je er elke dag krabben bij krijgt,,,

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:57

Bijt ze je hond ook?
Hoe lost die dat op?
Soms kunnen wij mensen heel wat leren van de manier waarop dieren elkaar opvoeden...
Succes :D

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 20:59

ze bijt de hond ook
maar dat is nou nog eens een ontzettend goede grote lobbes en pikt het tot een zekere hoogte daarna gromt hij een keer en dan gaat ze iemand anders pesten.... oh ja grommen bij mij werkt nie :(

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:00

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 21-02-22 00:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:04

Tja......ik denk dan heel simpel...blijf er dan af.
Ik heb ook zo'n gezelligerd rondlopen, die mept ook om het minste geringste.
Ik pest haar dan ook niet, als ze niet wil dan wil ze niet.

Hoe meer je haar pakt of aait, des te meer zal ze er een hekel aan krijgen.
En met slaan, plantenspuit, douche, opsluiting of schoppen is nog nooit vriendschap en kameraadschap opgebouwd.

Edit: Als ze enigst kat in huis is, kan een vriendje wellicht uitkomst brengen. Een grote sterke gecastreerde kater die ook wel
van een wild spelletje houdt.
Laatst bijgewerkt door Ragebol1977 op 19-12-09 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 21:05

ik probeer een foto op de comp te krijgen net gemaakt om aan jullie te laten zien dat ze me ZELF opzoekt!!
ik pest haar niet!!!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:07

HBVisser schreef:
Tja......ik denk dan heel simpel...blijf er dan af.
Ik heb ook zo'n gezelligerd rondlopen, die mept ook om het minste geringste.
Ik pest haar dan ook niet, als ze niet wil dan wil ze niet.

Hoe meer je haar pakt of aait, des te meer zal ze er een hekel aan krijgen.
En met slaan, plantenspuit, douche, opsluiting of schoppen is nog nooit vriendschap en kameraadschap opgebouwd.

Mee eens.. soms zul je een karakter moeten accepteren

1 van mijn katten was vroeger ook zo'n bijtbeest, en die bijt nu alleen nog maar als ze in een wilde bui is
Precies hetzelfde met mijn andere kat, die krabbelde als kleintje altijd en dat doet ze nu ook nog wanneer ze in een speelse bui is.

Misschien is het bijten alleen maar speelsheid. Als je ziet hoe kittens met elkaar omgaan..
Daar is alleen bijten niks bij :+
Heb je er een andere kat bij?

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 21:08

neej geen andere kat wel de hond en daar speelt ze ook mee

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:11

Arm ding zeg, tik op dr neus, klap op dr kont (andere bokker hoor :P), koude douch, onder de kraan, opsluiten, naar buiten gooien...pff... het is maar goed dat je die van ons niet hebt want dan rende je gillend het huis uit onder de krapwonden :j

Loopt ze lekker buiten overdag? Gewoon lekker los dan?

Mijn advies: laat haar! Gewoon laten gaan, ze komt bij je of ze komt het niet. Koomt ze wel bij je en gaat ze slapen, gewoon laten liggen en afblijven. Wordt ze wakker en bijt ze dan schuif je haar van je schoot af (gewoon normaal, zonder reactie, niet boos worden, maar gewoon opstaan en dr van je schoot laten glijden) en laat je haar haar eigen gang weer verder gaan. Komt ze weer bij je, dan blijf je er gewoon vanaf! Loopt ze te blèren, dan willen ze meestal wat en loop gewoon eens achter haar aan wat ze wilt :)

Wat voor een eten krijgt ze trouwens?

Wij hebben overigens ook een aparte hier. Veel mensen zijn er bang van, inderdaad omdat ze zomaar ineens kan bijten. Je aait dr en ze knort lekker en dan ineens is het over. Leer er mee omgaan en laat haar met rust. Als ze chagie is dan laten wij ze gewoon gaan, geen reactie, maar ook niet doodnegeren en helemaal niet straffen.

Ze vind het gewoon niet fijn dat jij haar op dat moment aait of dat je op dat moment daar bent (ook al is ze zelf op je schoot gekropen :P). Het zijn af en toe echte karaktertjes, maar om haar daar voor te straffen...gut, arm ding!!

Overigens is onze kat nu een enorme kroel geworden. Ze heeft haar buien, maar dan laten we haar gewoon met rust en dan is het zo weer over en klaar :). Andere mensen die hier komen raden wij dan ook aan om haar gewoon met rust te laten, ook al komt ze op schoot. En dat werkt prima (onze kat is nu zo'n 12 jaar, dus het kan ff duren :P)

Niet straffen, maar leer er mee omgaan :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:13

kelcy schreef:
ik probeer een foto op de comp te krijgen net gemaakt om aan jullie te laten zien dat ze me ZELF opzoekt!!
ik pest haar niet!!!

Dat maakt imo niks uit :). Die van ons komt ook op schoot liggen en wordt wakker en gaat bijten. Op dat moment zit je gewoon
in de weg volgens hun, heel simpel :P. Dat jij eerst moet bewegen om bij haar weg te kunnen komen, dat is volgens poezels
ook niet logisch en zorgt voor nog een grommel en een bijt om vervolgens al snurkend/blazend/grommend als kat zijnde achter
te blijven.

Oplossing: er om lachen, kat van je schoot af laten glijden en doorgaan waarmee je bezig was :)

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 21:16

ik ga vragen voor een slotje op dit topic
mensen dit schiet niet op zo he...
het is niet zielig om een dier te staffen als hij iets doet wat hij niet mag...
als een hond van 5 maanden bijt denk je dan... ACH ZAL WEL OVER GAAN!!

dacht het niet...
een veulen van 5 maanden bijt je in de hand... ACH HET ZAL WEL OVER GAAN

wat doen jullie?! van mij krijgt hij een tik!
en doet hij het nog een krijgt hij er NOG een!
dieren en manieren dat hoort gewoon en mij bijten en krabben na 2 maanden nogsteeds nee... dat zijn geen manieren.
maar goed de meningen zijn verdeelt ik vraag om TIPS! meer niet
@ZAP neej ze kan niet buiten zoals vermeld wonen wij in een flat dus buiten is geen optie
ze heeft ruimte om te rennen spelen met de hond speeltjes en een krappaal wat wil een kitten nog meer?!
ze krijgt royal canin kitten voer dus dat is ook goed voer daar kan het ook niet aan liggen

iemand nog ECHT tips?!?!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:17

Hier loopt ook zo'n killer rond van 6 maanden maar wij laten dr maar gewoon. Ze is nog klein en speels en ze leert vanzelf wel dat t niet mag. Ze krabt meer dan dat ze bijt trouwens :) Wordt ze te vervelend zetten we dr gewoon op de grond en negeren we dr even.

Is trouwens een asielkitten die alleen gevonden is toen ze nog geen 2 maanden was, dus waarschijnlijk ligt t daar ook wel aan.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 21:19

als ik haar laat doen wat ze wil heb ik binnen een paar dagen geen huis (of kerstboom :P ) meer

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:24

kelcy schreef:
ik ga vragen voor een slotje op dit topic
mensen dit schiet niet op zo he...
het is niet zielig om een dier te staffen als hij iets doet wat hij niet mag...
als een hond van 5 maanden bijt denk je dan... ACH ZAL WEL OVER GAAN!!

dacht het niet...
een veulen van 5 maanden bijt je in de hand... ACH HET ZAL WEL OVER GAAN

wat doen jullie?! van mij krijgt hij een tik!
en doet hij het nog een krijgt hij er NOG een!
dieren en manieren dat hoort gewoon en mij bijten en krabben na 2 maanden nogsteeds nee... dat zijn geen manieren.
maar goed de meningen zijn verdeelt ik vraag om TIPS! meer niet
@ZAP neej ze kan niet buiten zoals vermeld wonen wij in een flat dus buiten is geen optie
ze heeft ruimte om te rennen spelen met de hond speeltjes en een krappaal wat wil een kitten nog meer?!
ze krijgt royal canin kitten voer dus dat is ook goed voer daar kan het ook niet aan liggen

iemand nog ECHT tips?!?!

Misschien een baasje die hem snapt?

Je hebt haar gestraft en dat helpt duidelijk niet (en terecht, een kat is geen paard en ook
een hond zou ik niet schoppen/slaan) dus waarom probeer je niet eens wat wij zeggen? Waarom negeer je het gedrag niet gewoon
zonder de hele kat te negeren? Alleen het gedrag negeren zónder boos te worden. Leven en laten leven zeg ik altijd maar.

En aangezien je toch een vergelijking maakt met het paard... laat je een paard alleen samen lopen met een schaap? Dan kunnen ze
leuk samen spelen? Nee! Waarom niet? Het zijn andere dieren, andere gewoonten, andere taal en andere manieren! Kortom: je kan niet
verwachten dat je hond een tweede kat wordt en andersom :)
Een kat die naar je toe komt rennen en je vastgrijpt moet ik nog tegenkomen namelijk ;)

Wat doet je kat nog meer dan naast bijten?

Als onze kat iets vernielt dan is het zo van: jammer, dan had je het daar maar niet neer moeten leggen :). In een kerstboom klimmen is bij ons grote lol en de kat uit de boom halen (gewoon normaal, zonder BOOS te worden) en weer op de grond zetten.

Heb je überhaupt nog wel lol met je kat? Het komt op mij namelijk over dat de kat niets goed kan doen en wie weet breng je dat ook wel over op je kat. Probeer gewoon eens een week blij, trots, gezellig met je kat te zijn, zónder enige negativiteit :)

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:25

nou hier lopen 2 katertjes van 4 maand en 6 maand oud en als ik ze zoo laten gaan omdat ze "babys" zijn zouden ze me de hut afbreken

hier krijgen ze ook een oplawaai hoor als ze wat uitvreten Hoe je ze went heb je ze

ik weet ook geen oplossing ja misschien een ander kattenbeest erbij (daarom heb ik mijn maine coontje ) zodat ze daar mee kan vechten inplaats van met jou ;)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:29

slaan en straffen is geen opvoeden.en socialer word ie er ook niet van..een dier is wat je ervan maakt.
als je "kattengedrag " googled, komen er talrijke tips .

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:34

spicegirl schreef:
slaan en straffen is geen opvoeden.en socialer word ie er ook niet van..een dier is wat je ervan maakt.
als je "kattengedrag " googled, komen er talrijke tips .

Precies, wat je erin stopt krijg je er ook uit :)

Bevalt je de uitkomst niet, verander dan datgene wat je erin stopt ;)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:35

kelcy schreef:
als ik haar laat doen wat ze wil heb ik binnen een paar dagen geen huis (of kerstboom :P ) meer

Oh maar ze mag ook niet aan de kerstboom komen hoor (is een neppe dus wil niet dat ze plastic binnen krijgt), dan komt er een harde HE! of we jagen dr weg. Maar vaak heeft ze genoeg aan die HE! :P

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:41

Onze kat was ook niet de gemakkelijkste toen het nog een kitten was, en wij kregen als tip: aan de nekvel pakken en lichtjes schudden... Dat zou de moederkat namelijk ook gedaan hebben.. Geen flauw idee of dat inderdaad zo is, maar de ergste kattenkwaad ging er wel mee weg. :) Succes ermee!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:46

Hannah_Menno schreef:
even onder een IJSKoude kraan/douche?

Sorry hoor, maar dit vind ik echte een afschuwelijke reactie. Het is toch niet de bedoeling dat de TS een dierenbeul wordt?
Een kat heeft zo'n besef niet... Zachtjes een tik en daarbij blazen (is gelijk aan wat katten tegen elkaar doen, valt onder hun manier van communiceren) is het meest begrijpelijk voor een kat.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:49

Ja en als je kat daar niet op reageerd? Die van ons krijgen ook weleens een emmer water op hun dak hoor (buiten, dat wel!) krijgen ze niks van.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:51

Hannah_Menno schreef:
Ja en als je kat daar niet op reageerd? Die van ons krijgen ook weleens een emmer water op hun dak hoor (buiten, dat wel!) krijgen ze niks van.

Vind je het gek dat ze niets meer van je aannemen als je dat soort fratsen met die arme beesten uithaalt?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:54

Die van ons reageren op een Uhuh en een Nee!!! (Ook als er voedsel ligt en dit mogen ze niet eten)
Katten zijn nou eenmaal beestjes die een goede opvoeding nodig hebben, sommige hebben een makkelijk karakter en andere moet je wat strenger aanpakken. Daar kom je er niet bij met een tikje of een plantenspuit, zo simpel is dat!

Spip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:56

Die van ons is nu een paar maanden en we staan bijten toe, tot het naar ons idee te hard is en dan kan ze een tik op haar neus verwachten. Ze rent dan beledigt weg..
Katten begrijpen slaan in tegenstalling tot honden, een tik op de neus werkt volgens mij meestal het beste. In jou geval zou ik het eerlijk gezegt niet weten..