hond voor slee!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Re: hond voor slee!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 20:31

SofieHavan? nog ff 1 vraagje want wat doe je dan met dat stuk wat onder het hoofd van het paard zit?? doe je dat gewoon over de rug?

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:34

aagje26 schreef:
SofieHavan? nog ff 1 vraagje want wat doe je dan met dat stuk wat onder het hoofd van het paard zit?? doe je dat gewoon over de rug?

Jeps :) gewoon over de rug :P
Als je het de hond past wijst het zich zelf wel uit hoor! :j véél succes ermee! En veel plezier!

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 20:37

bedankt! we gaan het maandag proberen!

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:39

ik heb het ook gebprobeer,met zo'n tuigje (dat hadden wij nog)
aleen hij snapt ern iks van :+ als hij iets voelt wat hij moet trekken staat ie sitl en loopt ie niet meer vooruit :(

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:39

Weissjee schreef:
Ik zit nog te twijvelen hoe ik het morgen ga doen.
Zelf heb ik het bovenste tuigje, met in het midden bij de borst een ring waar ik dus een touw aan vast kan maken. En bovenop, de ''teugels''.
Bij onderste tuig is het eigenlijk al moeilijker om er iets aan vast te maken. Maar verder wel een heel mooi tuig. Die heb je ook trouwens in een iets ander model met 2 ringen aan de zijkanten, die zou perfect zijn. Wou die ook ooit kopen maar jammergenoeg wel erg duur.

er zit een mooie grote ring bovenop ,stevig en dus super te gebruiken

en niet duur hoor :n
kostte geloof ik rond de 32 euro .....
[***] heeft hem nu al meet als een jaar en totaal nergens beschadigd of versleten...wasmachine wasbaar ;)

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:13

SofieHavan schreef:
Myra87 schreef:
Het is in Nederland verboden om een hond iets te laten trekken :+

Ach hij gaat er niet dood van, 't is enkel voor de lol hé ;) bedoel, 't is nu ook niet dat ze hem 100kg gaat laten trekken hé, de hond vindt het vast wel fijn, en ik denk dat TS wel slim genoeg is om meteen te stoppen als blijkt dat de hond het niet fijn zou vinden :j dus geen probleem toch?

Ja dat vonden ze bij het Berner Wageli team :D ook. Berners voor de melkkar, maar o water, het is verboden :7 Slaat nergens op maar toch. Ik zou de mijne ook zo voor de slee kunnen zetten, is er net een type voor :D

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:22

ikdoemaarwat schreef:
Weissjee schreef:
Ik zit nog te twijvelen hoe ik het morgen ga doen.
Zelf heb ik het bovenste tuigje, met in het midden bij de borst een ring waar ik dus een touw aan vast kan maken. En bovenop, de ''teugels''.
Bij onderste tuig is het eigenlijk al moeilijker om er iets aan vast te maken. Maar verder wel een heel mooi tuig. Die heb je ook trouwens in een iets ander model met 2 ringen aan de zijkanten, die zou perfect zijn. Wou die ook ooit kopen maar jammergenoeg wel erg duur.

er zit een mooie grote ring bovenop ,stevig en dus super te gebruiken

en niet duur hoor :n
kostte geloof ik rond de 32 euro .....
dammon heeft hem nu al meet als een jaar en totaal nergens beschadigd of versleten...wasmachine wasbaar ;)

De een vind 32 euro wel duur en de ander niet ;).
En vanaf bovenop de rug trekken lijkt mij minder fijn..
Mijn gevoel zegt vanaf de zijkant/borst.

Trouwens heb ik het net geprobeerd, maar blijkbaar was ik te zwaar en te weinig sneeuw. Plus dat ze er niets van snapte ik heb haar meteen weer los gedaan en moeders mij laten trekken :P. Met gevolg dat zij extra hard ging trekken omhoog zodat ik in de sneeuw lag :o.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:26

onze oude hond vond het ook geweldig.
tot hij een andere hond zag en ik in de bosjes lag := ;(

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 02:05

vroeger heb ik onze hond ook wel eens voor de slee gehad en die had ook gewoon een paarden halster om,ging harstikke goed!!
De hond die ik nu heb heeft een ponyhalster om als hij in de fietskar zit,aan de zijkanten van de kar heb ik 2 riempjes gemaakt en die klip ik aan de ringen aan de zijkant van het halster.
Ik vind dat fijner werken dan een honde tuig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 02:43

Wahahaha hoe verzin je het, niets voor mijn hond of ik moet mn slede later om laten bouwen tot rolstoel, dit ga ik dus echt nooit overleven met dat wilde beest van mij :Y)

Veel slee plezier ik kijk wel toe.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 03:02

Ik deed de hond van mijn opa ook altijd een omgekeerd paarden halster aan! Werkt helemaal prima hoor! Mijn hond snapt het idee van slee trekken ook niet helaas. :-)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 04:12

Ik had voor mijn Berner Sennen kruising (helaas overleden in maart) een rood tuigje. Gekocht om me te laten trekken op mijn skates! Uren plezier dat we samen hebben gehad, ze vond het geweldig. Met dat tuigje heb ik haar ook een keer voor de slee gespannen toen we op vakantie waren in Zwitserland. (jammer dat ze er niet meer is nu we er wonen) Was op een weg die vrij steil naar onder liep en totaal bevroren was, dus dat gleed perfect, ik hoefde alleen te remmen en zij bijna niet te trekken. Als je het juiste materiaal en omstandigheden hebt is het echt heel leuk! Daarbij wel een waarschuwing: ga NIET aan de gang met anti-trek tuigjes of een lijn aan de halsband vastbinden, dat is je reinste dierenmishandeling. (het eerste snijdt en het tweede rukt aan de nekwervels/verstikt)