Jouw hond, je vriend of je huisdier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 09:45

Mijn hondjes zijn mijn vriendinnetjes, maar bovenal hond. Ze slapen niet in bed, maar op een heerlijk kussentje. Ze krijgen net als ik vlees te eten, alleen ik gebakken, en zij rauw :D En mijn oudje, yorkie van bijna 15 zonder ondervacht, krijgt met deze kou een jasje aan als we naar buiten gaan. :o

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 09:49

tinkert_tje schreef:
onze hond is mijn maatje hij hoort er helemaal bij net als ieder ander hier in huis
maar hij word wel behandeld als hond :+ hij komt niet boven niet op de bank en zeker niet in mijn bed

Inderdaad, bij ons ook, onze hond (Golden Retriever) hoort er helemaal bij binnen ons gezin.
Ze komt overigens niet boven, dus ook niet in de slaapkamers en ze mag ook niet op de bank.
Ze gaat wel regelmatig mee op vakantie naar Frankrijk (2e huis).

Pikeur

Re: Jouw hond, je vriend of je huisdier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 09:54

Ik hou wel heel veel van de hond, maar 't is eigenlijk nog steeds mijn huisdier..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 09:56

mijn honden zijn mijn huisgenoten.....

als in een huwelijk, in voor en tegenspoed.... bij ziekte en gezondheid.....

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 09:57

mijn honden zijn mijn honden, niks meer niks minder
mijn katten daarentegen zijn mijn kindjes O:)

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:00

:D ik ben volgens mij de enige die woef wel op bed laat slapen (wel boven de lakens)

hij is mijn gezins(roedel)lid, mijn huisdier en mijn bewaker.
hij is mag op de bank/bed maar verder is hij gewoon een roedellid, krijgt zijn eigen brokken als ik klaar ben met eten,heeft ook een kleed om te liggen, hij heeft te luisteren naar mijn wet en daar heeft hij alle respect voor.

demiyolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:01

Hier hoort onze hond echt wel bij het gezin maar wel als hond inderdaad, zoals bij de meesten gelukkig.
Onze vorige hebben we op 3 jarige leeftijd heel plotseling moeten laten inslapen en dan merk je pas wat je mist.
Altijd iemand die blij is om je te zien, graag met je meegaat, dankbaar is voor wat je voor hem doet en steun en troost geeft zonder dat ie het weet.
Natuurlijk heb je er ook werk mee maar dat weegt voor mij niet op tegen het plezier wat je ervan hebt.
Na onze 1e eigen hond zijn we een jaar zonder geweest omdat 2 weken na zijn dood ons 1e kindje geboren werd en ik een baby en een pup echt niet kon combineren.
Maar gelukkig hebben we nu weer een trouwe viervoeter,
het is niet zoals je kinderen maar hoort er absoluut wel bij!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:03

Mijn honden betekenen ontzettend veel voor mij.
Vroeger ben ik verschrikkelijk veel gepest, waardoor ik niks had met de mensen uit mijn omgeving. (familie niet meegeteld uiteraard) en in die tijd heb ik mogen ervaren hoeveel meer liefde en plezier een hond je kan geven dan een mens.

Ze gaan bij ons zo veel mogelijk overal mee naartoe. Ook op vakantie. Als we ergens heen willen en de honden zijn niet welkom zoeken we iets anders.

Maar ze zijn het meeste gewoon hond. Lekker crossen door de modder, hondenbrok als voer, soms wat vlees en ze weten hun grenzen.

Enne risky, hier slapen ze ook gewoon op bed hoor, gezellig toch ;)

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:23

Mijn hondje betekent de wereld voor mij. Ben vaak ziek en heb dan veel steun aan mijn hondje. Onze oude hond is vorig jaar ingeslapen, voelde alsof iemand mijn hart eruit rukte.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 11:45

Mijn honden stinken ook niet.

Kwestie van goed voer, goede verzorging en schoonhouden.
Denk nou niet dat ze hier altijd maar in bad moeten, maar ik droog ze wel af als ze nat zijn. Haal er regelmatig een borstel overheen.
Als ze erg vies zijn dan laat ik ze even opdrogen in de bench en borstel daarna al het vuil er goed af.
Ze mogen alles doen waar honden van houden. Lekker rennen door de blub etc.

Verder krijgen ze ook gewoon hun hondenvoer, bedelen ze eigenlijk nooit. Ik kan op de bank mijn eten opeten en mijn Bull ligt naast me, zij taalt niet naar mijn bord met eten. Als ik mijn eten op heb, krijgen de meiden hun happie.

Vooral blikvoer is funest voor een fris ruikende hond, ook is het zo dat honden die stinken vaak een ooraandoening hebben, zoals een ontsteking of mijt.
Dit kan heel diep zitten en voor het oog niet te zien. Maar als je hond stinkt, ruik dan maar eens aan de oren, daar zit vaak de bron.

Tja en ieder doet maar zoals ze het willen doen, maar maak mij niet voor gek uit (smileys met hamertjes) omdat ik het anders doe.
Ik heb hele fijne , schone en gelukkige honden.
En geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ze met -9 in een garage neer te leggen.
Ik mag hopen dat de garage verwarmd is.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 11:58

Ik vind de houding 'mijn hond is mijn beste vriend' 'ik heb met niemand een betere band dan met mijn hond' bijzonder ongezond. Jij mens, hij dier. Je kunt best een band opbouwen, maar je kunt nooit vrienden worden (zelfde geld voor paarden, katten, parkieten, muizen, ratten en weet ik het wat je allemaal als huisdier kunt houden). Je wordt vrienden met wezens van dezelfde soort, mensen dus. Als je met niemand een betere band hebt dan met je hond, heb ik het idee dat je te weinig het huis uit komt...

Je vrienden richt je niet af, voed je niet op, geef je geen commando's en hoef je niet heb hele leven voor te beslissen. Dat doen ze zelf. Je huisdier richt je af, voed je op, geef je commando's en beslis je hun leven voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 12:16

Mijn hond is mijn beste vriend, niets dat wij niet samen doen.
Naast dat hij veel van mij mag luisterd hij perfect! Hij gaat overal mee, en mag hij niet mee dan zie je mij ook niet verschijnen.
Als ik eet, eet hij ook, wel gewoon brokken en in de avond kook ik voor ons samen naast dat hij dan ook z'n brokken krijgt.
Hij slaapt naast mij, liefst nog onder m'n deken. Soms wilt hij even op de koele grond maar s'ochtends word ik toch altijd wakker naast hem. Ik heb ook een kitten die ligt meestal op mij of op m'n hond.
Ik heb er geen last van en ze zijn erg schoon & stinken niet. Ik onderhoud mijn huis (oa bed) erg goed daarnaast.

& hij is maarliefst 74cm groot en weegt 47 kilo..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-12-09 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 12:19

Mijn hond betekend alles voor mij. :)
Zonder hem was ik nu een heel ander mens..

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 12:25

Mijn hond is ook echt mijn maatje.. zou het verschrikkelijk vinden als haar iets overkwam.. alle mooie momenten die ik mee maak zijn toch vaak me haar.. als ik een keer verdrietig ben is ze er ook.. iets wat je met vrienden niet altijd hebt.. ze laat me niet vallen beoordeelt niet op uiterlijk maar gewoon op wat je doet.. :+:

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 13:27

Billy schreef:
@Adil
Ik heb vroeger ook met de Labradors gejaagd, ook nooit teken...Met afdoende tekenbehandeling kun je het wel voorkomen.

Zoals ik zei: ook een kwestie van waar je woont...Denk je nou echt dat wij onze honden voor de jacht inzetten en ze niet met iets anti-teek behandelen.....Tja... 8)7 Bovendien is het met spul als Frontline zo dat de meeste teken sterven nadat ze bijten, wat dus niet uitsluit dat ze teken op hun lijf hebben kruipen (die dus nog niet toe hebben gebeten...). En aangezien 1 op de 3 teken de ziekte van Lyme draagt ga ik het risico niet aan. Lyme is namelijk geen pretje...

Billy schreef:
kruiden etc die de reuk bederven...wat een onzin.

Oke, dan heb je blijkbaar niet goed opgelet. Zaken als gekruid vlees zorgen er namelijk wel degelijk voor dat de scherpzinnigheid van het reukvermogen verslapt...Maar jij zal het wel beter weten dan de wetenschappers die dat bewezen hebben, Billy... :+

Billy schreef:
En mijn honden springen ook in sloten, rollen door de smerigheid en zo..
Maar die zijn zo weer schoon, dus gelukkig geen reden om ze uit mn huis te bannen...

Maar dan stinken ze dus wel...! Je kunt me niet beweren dat een hond niet stinkt nadat hij zich in een kadaver of feces van een ander beest heeft gerold... :n

En nogmaals, jachthonden hoor je gewoon niet te wassen...

Billy schreef:
Dat mensen hun hond als een ding kunnen zien snap ik niet.

Hoewel ik dat niet gezegd heb, wil ik er wel op reageren: ik snap niet dat mensen een hond als een mens kunnen zien, dat ze een beest gelijkwaardig stellen aan de mens... :n

Billy schreef:
Ik als fokker zal nooit een pup aan zo iemand verkopen.
Ik wil een bepaalde klik en betrokkenheid bij een pupkoper zien. Ik zou nl bang zijn dat als het "ding" kapot ging bij zo iemand, dat ze liever een nieuwe kochten dan de oude te laten behandelen, en er is nik waar ik kwader om kan worden.

Dat is jouw keuze en je goed recht :j

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 13:30

Ik heb dan wel geen honden, maar mijn 2 katten zijn echt mijn vriendinnetjes. Ik praat tegen ze, en ik ben blij als ze even bij mij 'langskomen'. Wel krijgen ze gewoon kattenvoer, en ik blijf baas, en hun blijven kat. Dat is een groot verschil.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 13:52

HBVisser schreef:
Mijn honden stinken ook niet.Kwestie van goed voer, goede verzorging en schoonhouden.
Denk nou niet dat ze hier altijd maar in bad moeten, maar ik droog ze wel af als ze nat zijn. Haal er regelmatig een borstel overheen.

Ik vind mijn hond zo ook niet stinken, maar na een bad in een vieze sloot of na een lekkere rolbeurt door een kadaver wel...En daarom komt de hond bij niet op bed. Hij komt soms in huis, in de winter. Maar bij extreme kou houdt hij het niet langer dan een uurtje uit bij de kachel, dat is gewoon te warm voor hem en dan wil hij terug in zijn garage.

Borstelen gebeurt hier zo'n beetje elke dag...Dat heb je met een langhaar die die overal doorheen banjert. :+

HBVisser schreef:
Als ze erg vies zijn dan laat ik ze even opdrogen in de bench en borstel daarna al het vuil er goed af.
Ze mogen alles doen waar honden van houden. Lekker rennen door de blub etc.

Dat kan ik me goed voorstellen...Ze nemen zo veel zand mee...Vooral in een natte herfstperiode...Echt geen pretje...
En inderdaad lekker door de blub laten rennen, 't is een beest :D

HBVisser schreef:
Verder krijgen ze ook gewoon hun hondenvoer, bedelen ze eigenlijk nooit. Ik kan op de bank mijn eten opeten en mijn Bull ligt naast me, zij taalt niet naar mijn bord met eten. Als ik mijn eten op heb, krijgen de meiden hun happie.

Van bedelen ook geen last, ze zijn er gewoon niet bij wanneer we eten. Bij onze langhaar ga ik soms er even bijzitten omdat hij een gezelligheidseter is, hij eet het liefst wanneer iemand erbij is... :j

HBVisser schreef:
Vooral blikvoer is funest voor een fris ruikende hond, ook is het zo dat honden die stinken vaak een ooraandoening hebben, zoals een ontsteking of mijt.

Hihi, nou, dat hebben ze zeker niet. Onze hond krijgt gewoon een gezonde mix tussen droogvoer en pens, daar doet hij het goed op. Af en toe een rauw eitje voor zijn vacht en voila: Ziet er super uit...!

HBVisser schreef:
Dit kan heel diep zitten en voor het oog niet te zien. Maar als je hond stinkt, ruik dan maar eens aan de oren, daar zit vaak de bron.

Geen ervaring mee, gelukkig....

HBVisser schreef:
Tja en ieder doet maar zoals ze het willen doen, maar maak mij niet voor gek uit (smileys met hamertjes) omdat ik het anders doe.

Euh....Waar zie jij smileys met hamertje waar ik op jou reageer? Dat heb ik niet gedaan hoor.... :+

HBVisser schreef:
Ik heb hele fijne , schone en gelukkige honden.

Dito....Behalve wanneer ze weer een kadaver hebben gevonden :') Of een lekkere koeienvlaai... :+

HBVisser schreef:
En geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ze met -9 in een garage neer te leggen.
Ik mag hopen dat de garage verwarmd is.

Nee hoor...Maar goed, je moet eens zien wat voor pels onze beer heeft. Hij ligt nu overigens wel in de berging, omdat de kou nu wel erg lang aanhoudt en het hier -16 was afgelopen nacht. Dan mag hij dus een ruimte verder en ligt hij in de berging (onze garage zit aan het huis, dus wel warmer dan een standaard garage. Bovendien erg goed geïsoleerd :j

Onze ruwhaar Teckel is overdag wel gewoon binnen, 's avonds in een bench in de berging. Maar een kleine hond is ook makkelijk in huis dan een grote hond. Bovendien houdt de kleine zich hier goed op tegels terwijl de grote gewoon de hele tijd uitglijdt...Ook sneu...

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:02

Tja, aan mensen die een hond als een ding zien, zou ik mijn hondjes niet eens uit wandelen geven :n Okee, het zijn duidelijk geen mensen, het zijn ook niet mijn kinderen, maar wel verschrikkelijk belangrijk voor mij.
Ook ik zou er niet over denken om mijn hond in -9 te laten slapen. Mijn hondjes slapen alleen in/op bed als ik uit logeren ben. Dan neem ik ze mee naar het vertrek waar ik in slaap. Dit om ze niet in een "vreemde" omgeving achter te laten, maar zodat ze bij mij kunnen zijn en zich dan ook veilig voelen.
En hoe klein ze ook zijn, zij mogen ook gewoon lekker hond zijn en in de bagger wanneer ze dat willen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:12

Laika schreef:
Tja, aan mensen die een hond als een ding zien, zou ik mijn hondjes niet eens uit wandelen geven :n Okee, het zijn duidelijk geen mensen, het zijn ook niet mijn kinderen, maar wel verschrikkelijk belangrijk voor mij.
Ook ik zou er niet over denken om mijn hond in -9 te laten slapen. Mijn hondjes slapen alleen in/op bed als ik uit logeren ben. Dan neem ik ze mee naar het vertrek waar ik in slaap. Dit om ze niet in een "vreemde" omgeving achter te laten, maar zodat ze bij mij kunnen zijn en zich dan ook veilig voelen.
En hoe klein ze ook zijn, zij mogen ook gewoon lekker hond zijn en in de bagger wanneer ze dat willen.

Mag ik vragen wat er met jouw paard gebeurt bij -9? Wordt die ook het huis in gehaald?

En ik heb even in jou profiel gespiekt, maar jouw honden zijn natuurlijk ook niet te vergelijken met onze Duitse Staande met een pels alla een New Foundlander... ;)

En bovendien is een kleine hond in huis wat anders dan een grote als je het mij vraagt. Onze Teckel in huis is geen probleem. Maar voor de grote is het moeilijk....Ook omdat hij niet veel grip heeft op de tegels in huis en hij het binnen gewoon te warm vindt...Maar dat willen mensen blijkbaar niet lezen. Ik typ nu volgens mij al voor de derde keer dat onze langhaar de warmte in huis te veel is, dat vind hij niet prettig...Dus ben ik een goede baas en laat hem daar zijn waar hij het liefste zijn wil, en dat is onze (aan het huis gebouwde, zeer goed geïsoleerde) garage...

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:24

LimaMambo schreef:
mijn hond is mijn maatje/ kindje
en ze word behandeld als een prinsesje :P
en ja ze mag op bed slapen
maar ze weet dondersgoed wat ze wel en niet mag.. ik ben nog wel altijd de baas

Moet eerlijk toegeven dat het hier ook zo gaat... :o Ze had een mooie mand, maar ze verkoos de bank.. Dus mand is opgeruimd anders staat ie toch maar in de weg. En jah, ze mag ook op bed maar wel lekker op het voeteneind op een eigen dekentje. :+

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:01

Adil, wil jij mij even quoten waar ik zeg dat ik mij honden als mensen zie of behandel?
Dat kun je nl niet.
Mijn honden zijn heel duidelijk honden, maar ook zeer gewaardeerde huisgenoten die lekker mee op de bank tv liggen te kijken...

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:02

mijn hond is mijn vriend
(en zelfs in de beste vriendschappen komen meningsverschillen voor :P)

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:06

Mijn hond is mijn beste maatje. Mijn hond slaapt wel boven maar dat komt door haar angsten. Ze mag niet op bed en dat doet ze ook zeker niet. Ze heeft veel meegemaakt in haar eerst jaar anders had ze van mij beneden mogen blijven.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:13

Ahum vjestagirl wat een onzin..

Mijn hond is zeker een vriend van me!
Hij mag lekker op de bank ook.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:17

Mijn allergrootste maatje !
Met haar kan ik de grootste ''ruzie'' hebben, zo kunnen we elkaar een hele dag niet aankijken. Maar ook als ik in de rats is zal zij de eerste zijn die een lik door mijn gezicht geeft ! :+:

Afgelopen vrijdag kwam ik beneden en lag ze vol met pijn, ik had geen idee waardoor het kwam maar ze kroop zo dicht tegen me aan , echt het voelde alsof eigen kind kermend van de pijn in mijn armen lag. !! Verschrikkelijk en ik heb gehuild als of de wereld verging :=

Hopelijk gaat ze nog een aantal jaar mee maar mijn oudje is mijn beste vriendin !

Edit: vjesta: en ja ik heb een hele grote vriendinnengroep, heb een vriend , ga naar school, heb werk en kom genoeg het huis uit !
Laatst bijgewerkt door Hilde_q op 19-12-09 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt