Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tinkert_tje schreef:onze hond is mijn maatje hij hoort er helemaal bij net als ieder ander hier in huis
maar hij word wel behandeld als hondhij komt niet boven niet op de bank en zeker niet in mijn bed
Billy schreef:@Adil
Ik heb vroeger ook met de Labradors gejaagd, ook nooit teken...Met afdoende tekenbehandeling kun je het wel voorkomen.
Billy schreef:kruiden etc die de reuk bederven...wat een onzin.
Billy schreef:En mijn honden springen ook in sloten, rollen door de smerigheid en zo..
Maar die zijn zo weer schoon, dus gelukkig geen reden om ze uit mn huis te bannen...
Billy schreef:Dat mensen hun hond als een ding kunnen zien snap ik niet.
Billy schreef:Ik als fokker zal nooit een pup aan zo iemand verkopen.
Ik wil een bepaalde klik en betrokkenheid bij een pupkoper zien. Ik zou nl bang zijn dat als het "ding" kapot ging bij zo iemand, dat ze liever een nieuwe kochten dan de oude te laten behandelen, en er is nik waar ik kwader om kan worden.
HBVisser schreef:Mijn honden stinken ook niet.Kwestie van goed voer, goede verzorging en schoonhouden.
Denk nou niet dat ze hier altijd maar in bad moeten, maar ik droog ze wel af als ze nat zijn. Haal er regelmatig een borstel overheen.
HBVisser schreef:Als ze erg vies zijn dan laat ik ze even opdrogen in de bench en borstel daarna al het vuil er goed af.
Ze mogen alles doen waar honden van houden. Lekker rennen door de blub etc.
HBVisser schreef:Verder krijgen ze ook gewoon hun hondenvoer, bedelen ze eigenlijk nooit. Ik kan op de bank mijn eten opeten en mijn Bull ligt naast me, zij taalt niet naar mijn bord met eten. Als ik mijn eten op heb, krijgen de meiden hun happie.
HBVisser schreef:Vooral blikvoer is funest voor een fris ruikende hond, ook is het zo dat honden die stinken vaak een ooraandoening hebben, zoals een ontsteking of mijt.
HBVisser schreef:Dit kan heel diep zitten en voor het oog niet te zien. Maar als je hond stinkt, ruik dan maar eens aan de oren, daar zit vaak de bron.
HBVisser schreef:Tja en ieder doet maar zoals ze het willen doen, maar maak mij niet voor gek uit (smileys met hamertjes) omdat ik het anders doe.
HBVisser schreef:Ik heb hele fijne , schone en gelukkige honden.
HBVisser schreef:En geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ze met -9 in een garage neer te leggen.
Ik mag hopen dat de garage verwarmd is.
Laika schreef:Tja, aan mensen die een hond als een ding zien, zou ik mijn hondjes niet eens uit wandelen gevenOkee, het zijn duidelijk geen mensen, het zijn ook niet mijn kinderen, maar wel verschrikkelijk belangrijk voor mij.
Ook ik zou er niet over denken om mijn hond in -9 te laten slapen. Mijn hondjes slapen alleen in/op bed als ik uit logeren ben. Dan neem ik ze mee naar het vertrek waar ik in slaap. Dit om ze niet in een "vreemde" omgeving achter te laten, maar zodat ze bij mij kunnen zijn en zich dan ook veilig voelen.
En hoe klein ze ook zijn, zij mogen ook gewoon lekker hond zijn en in de bagger wanneer ze dat willen.
LimaMambo schreef:mijn hond is mijn maatje/ kindje
en ze word behandeld als een prinsesje
en ja ze mag op bed slapen
maar ze weet dondersgoed wat ze wel en niet mag.. ik ben nog wel altijd de baas