Wanneer heb je genoeg tijd voor een hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:00

Als je een lekker ruime ren buiten kan maken met een lekker warm hok dan is het voor de hond ideaal. Of de hond binnen zit en steeds hetzelfde ziet zeg maar of buiten waar vaak nog wat meer afleiding is. Dan misschien ergens een soort van zandstukje maken waar ze wat makkelijker kan plassen of poepen.

Indien twee honden, dan in elk geval geen twee pups nemen. Wij (mijn ouders die naast ons wonen en ik met vriend) hebben broer en zus gekocht uit hetzelfde nest. Nou we zijn maar wat blij dat ze appart wonen. Samen is heel leuk, maar ontzettend druk. Samen is samen slopen, samen niet luisteren (soms komt eentje wel gelijk dus volgt de ander maar dus voordeel) maar het is erg druk. Ook ben je wat ik eerder las ook soms te laat met correctie omdat je bezig bent met de ander.

Mij lijkt het op zich best verstandig om een iets oudere pup te nemen. Zoeken via rasvereniging / forums voor dat ras. Misschien zijn er honden die niet geschikt voor de fok zijn maar perfect kunnen jagen?

ukoldaatje

Re: Wanneer heb je genoeg tijd voor een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:38

Mijn man en ik hebben 2 mopshondjes en een beagle.

Mijn man werkt 5 dagen van 7uur tot 4uur, en ik werk in de zorg, en negen van de tien keer avonddiensten. Ik werk 25 uur, dus ong 3 dagen in de week, en weekend op en af.

Hooguit 1 a 2 keer per week zijn de hondjes een uurtje of 2 a 3 alleen, en als ik uiteraard boodschappen ga doen.

Maar ik hou nogal heel veel van mijn hondjes, zijn net mijn kinderen, ik ben er nogal veel mee in de weer..

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:52

Wij hebben 3 honden en ze zijn eigenlijk alleen 's nachts alleen omdat wij dan natuurlijk slapen. De rest van de dag is er eigenlijk wel iemand thuis. Ik werk maar 25 uur en mijn moeder werkt voorlopig helemaal niet. Maar ze kunnen prima een aantal uur alleen.

Persoonlijk zou ik voor een volwassen hond gaan. Wij hebben 2 honden over genomen van verschillende mensen en deze honden konden al alleen zijn en plaste ook niet meer in huis enz. Maar dat is maar net wat je zelf zou willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:58

Ik denk opzich dat het wel kan, als jij 's ochtend voor je werk met de hond een stuk gaat lopen, hij overdag buiten zit, je vriend smiddags met hem kan lopen en jullie 's avonds echt aandacht voor hem hebben, cursussen gaan doen etc.

Alleen ik denk dat het zeker in het begin meer tijd kost, als je een pup wil opvoeden. Als je je vakantie kan plannen als je hem/haar kan ophalen. Dan heb je de eerste week of twee weken in elk geval alle tijd om je pup te laten wennen.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:59

Waarom kies je niet voor 1 pup (die de geschikt is voor de cursussen die je vriend wil doen) en een volwassen hond erbij als gezelschapsmaatje?

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:25

Bij mijn moeder hebben we ook een hond, die is 4 dagen alleen van 8 tot een uur of 4. Voornamelijk zit ze lekker in de kennel, waarbij ze naar buiten kan en de hele garage tot haar beschikking heeft. De kat gaat meestal mee de kennel in en houdt de hond gezelschap (ja het zijn echt maatjes van elkaar).

We hebben bewust voor een bordeaux dog gekozen, dit werd ons ook geadviseerd. Deze honden hebben niet veel beweging nodig. Meestal komt onze hond pas tegen 12 uur in de middag echt op gang en begint ze wat te bewegen :Y) Het is ook echt een avond hond, overdag slaapt ze het liefst (ja ook als je gewoon thuis bent hoef je 's middags ook niet vaak met een speeltje aan te komen, na 2 minuten is ze er al klaar mee :P ).

's Avonds wordt er dan nog wel 2x gewandeld en elk weekend sowieso een grote wandeling.

Ik denk dat het wel kan, laat je wel goed adviseren wat voor hond het beste bij de situatie past.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 14:16

Wij hebben een rottweiler en die is ook chronisch lui. Als mijn vriend ochtend of nachtdienst heeft dan wordt ze al tussen 6 en 8 uur 's ochtends uitgelaten.. en dat vind ze maar niks hahaha ze blijft dan echt liever liggen en soms weigert ze mee te gaan :+

Als ze overdag wat uren alleen is dan komen we soms helemaal gehaast naar huis om de hond dan op haar rug in coma op de bank aan te treffen. Heerlijk :D

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 14:20

Hmm, op zoek naar een luie hond dus :D. Heeft natuurlijk zijn voordelen! Als ik het allemaal zo lees neig ik zelf het meest naar een oudere pup of jongere hond. Bij een volwassen hond ben ik er toch een beetje bang voor dat ze al een geschiedenis hebben. Ligt net aan de situatie natuurlijk en hoe je aan de hond komt, maar bij honden die weg moeten omdat de baasjes het toch onderschat hebben of te weinig tijd hebben vraag k me toch af of dat al effect op de hond heeft gehad. Maar goed, een volwassen paard kopen is ook doodnormaal dus wat dat betreft...

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:07

Een pup, ook een oudere pup, kun je niet zonder training alleen laten...Daar zul je echt veel tijd in moeten steken, dat betekend dus een aantal weken vakantie opnemen.

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:33

Een oudere pup of jongere hond kunnen ook een heleboel hebben meegemaakt hoor.. Als ik jou was zou ik meer naar een volwassen dier kijken. Jonge honden vragen veel aandacht, je kan toch ook in het asiel gaan kijken naar volwassen honden? Niet alle honden die daar zitten zijn onopgevoed, een vriendin van mij had een zeer goed opgevoede hond maar wegens immigratie moesten ze hem afstaan. Hij ging overal los mee en luisterde perfect. Anders neem eens een kijkje op www.dierenasiels.com daar kun je zelf wat eisen aanklikken en zie je wat er momenteel in de asiels zit in Nederland en Belgie.