Je paard.. of toch je hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:37

Miryamk schreef:
Mijn paard, als mijn hond net zoveel zou kosten iedere maand was ze allang weg :o :D

Hmm dat dacht ik ook altijd. Maar nu één van onze honden aan de medicijnen zit (ziekte van cushing) ben ik aan de honden maandelijks net zoveel kwijt als aan mijn paard. Maar ze mogen toch allemaal blijven hoor :+

zigranta

Re: Je paard.. of toch je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:45

Moeilijk!Maar op dit moment heb ik meer schik van mijn honden dan van mijn paarden dus blijven de honden!Heb trouwens een jack russel en een cane corso.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:47

ik zou niet kunnen kiezen als de omstandigheden er niet naar waren, maar als ik door tijd gebrek moet kiezen tussen mijn honden en mijn paard, zou ik voor mijn honden gaan.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:49

mijn paarden gaan altijd voor en staan bij mij altijd op de 1e plaats daarna me konijnen en kat, en de hond vind ik eerlijk gezegt best irritant meestal, blaft echt constant en maakt ook deuren open. Verder is ie wel lief, maar heb toch liever onze vorige hond :o (die is ingeslapen..)
Laatst bijgewerkt door R0oszs op 18-12-09 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:50

nou, ik heb 2 paarden .. en 1 hond. M'n shetlander zou ik boven m'n hond verkiezen m'n haflinger niet. Shetlander heb ik ondertussen 12 jaar en ik ken 'm al 15 jaar. De hond heb ik 8 jaar en de haflinger 4 jaar... gewoon qua emotionele waarde per beest verschillend.

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:51

Alles blijft lekker bij mij!
Niks gaat weg!

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:55

Ik heb geen eigenpaard , wel een vz pony. Als ik moest kiezen tussen mijn hond en mijn vzpony werd het de hond die ik zou houden. Want als de pony dan een keer dood ging/verkocht werd of weet ik veel wat, dan had je geen van beiden meer. Maar ik denk daar liever niet over na en ik hoop dat ik niet die keuze ga krijgen want ik wil ze allebij houden! :D

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:24

MerelxG_R schreef:
Ik heb geen eigenpaard , wel een vz pony. Als ik moest kiezen tussen mijn hond en mijn vzpony werd het de hond die ik zou houden. Want als de pony dan een keer dood ging/verkocht werd of weet ik veel wat, dan had je geen van beiden meer. Maar ik denk daar liever niet over na en ik hoop dat ik niet die keuze ga krijgen want ik wil ze allebij houden! :D

dat kan toch ook met je hond gebeuren :P

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:21

Yamcha schreef:
Nou ja, ga je niet eens met je paard op schoot op de bank zitten? >;)

Belachelijk.

Als ik met mijn knollie op schoot zou zitten zou met Herman de bank krakken, en met de kudde knollies de bank zo vol zijn dat ik er ook niet meer bij kon :P Nee sorry, maar mijn bankje is voorbehouden aan mij en mijn hondje. Achter mijn bank vastbinden gaat nog net, alhoewel de kamer eigenlijk te klein is..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:23

Dat zou voor mij een onmogelijke keuze zijn.
Als er dan echt niks anders op zit dan dat er iemand weg moet...... dan gaan ze allemaal.
Ik kan geen keuze maken tussen mijn dieren.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:25

Ik zou niet kunnen kiezen. Kan niet zonder mijn paarden en hond.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:26

geerke schreef:
ik zou niet kunnen kiezen..ze zijn mij allemaal even lief!
Mijn 6 honden en 3 paarden...

Hier hetzelfde, ik heb 1 paard en twee honden, maar ik zou niet kunnen kiezen... ik heb ook twee katten en zou daartussen trouwens ook niet kunnen kiezen, het zijn allemaal mijn huisdieren en ieder speciaal op hun eigen manier en met hun eigen karakter.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:27

IK heb momenteel nog "maar" 13 paarden, maar ik zou ze zo wegdoen als ik anders mijn 2 honden niet zou kunnen houden.
Ik heb een Mechelse en een Duitse herder.
Vooral de Mechelaar is mijn grootste vriend!

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:33

Ik heb nu geen paard meer maar als ik naar vroeger kijk kies ik absoluut voor mijn hond. Ze heeft zoveel meegemaakt voor we haar hebben opgehaald. En ze vertrouwd me voor honderdduizend procent. En ik zou haar hart breken als ik haar de deur uit zou doen. Ze wordt al ziek als ik haar een weekje bij iemand thuis breng die ze heel goed kent. En ik kan haar gewoon niet missen.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:37

Als ik een hond zou hebben, zou ik toch voor Suus kiezen, ook al is het niet mijn eigenpony..

Een hond kan ook heel leuk zijn, en ik vind het ook leuke beesten!

Maar leuker dan paarden , nee.
Mijn verzorgpony staat toch echt wel op de eerste plek!!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:41

Ik zou niet kunnen kiezen. Op zich ben ik meer van de paarden, maar mijn honden zijn ook super belangrijk voor me.. Dus ik kan geen antwoord geven op deze vraag..

demiyolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:52

Moeilijk om met elkaar te vergelijken, een hond is in de meeste gevallen veel meer op zijn baas gericht dan een paard, behalve rond etenstijd dan!
Paarden hebben ook echt soortgenoten nodig, ik heb niet de illusie dat ik bij onze paarden (2, staan al 19 jaar samen) de rol van de ander over kan nemen.
Voordat ik verhuisde was ik elke dag met de paarden bezig maar had ik nog geen eigen hond. Toen was de band met de paarden wel intenser, nu ben ik vaak nog maar 1 weekend per maand bij mijn ouders. (en dus bij de paarden)
Zelf heb ik nu geen tijd en geld voor een eigen paard maar ik geloof ook niet dat als dat wel zo zou zijn dat mijn paard de plek van mijn hond in kon nemen.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 12:22

mltex schreef:
Honden, die hechten zich ook meer aan een baasje. Ik zou het hartverscheurend vinden ze ergens bij anderen achter te laten.
Paard maakt waarschijnlijk nieuwe paardenvriendjes en degene die hem voert is zijn beste vriend.
Toch verschillende beesten, ik weet ook zeker dat honden mij zouden verkiezen boven andere baas. Paard .... tja, paard tis een paard he? als die maar paardenvriendjes heeft en te vreten :Y)

Ja zo heb ik dat ook.. Hond houd echt van 1 iemand vaak.. en doet daar ook alles voor.. Paard past zich zo weer aan bij een nieuw baasje, als die voer krijgt en een paardenmaatje vind ie het wel best. Dit geldt natuurlijk alleen als je echt een band hebt met je hond.. en hem gewoon goed opvoedt, zodat ie neit de hele dag loopt te blaffen zoals ik tegenkwam in dit topic.. ;)

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 12:25

ik heb 2 paarden en 2 honden maar als ik zou moeten kiezen tussen deze dan is de keus zo gemaakt.

de honden, dit zijn huisdieren/gezinsleden en een paard is vee en heeft bij mij veel minder emotionele waarde

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 12:26

mijn hond zou volgens mij echt kapot gaan als hij bij ons weg moest..

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 12:49

AliceTwingo schreef:
MerelxG_R schreef:

dat kan toch ook met je hond gebeuren :P

Ja dat is ook , alleen bij mijn vzpony kan ik niet beslissen wat er mee gebeurt, als de eigenaren haar willen verkopen dan doen ze dat. ;) Terwijl ik bij mijn hond zelf beslis hoe en wat. En inderdaad ze kunnen allebei dood gaan, dat was ook een beetje een raar voorbeeld. :')

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:59

Als het niet om het geld gaat, maar om de band die je met een dier hebt, dan is het zeker het de hond wat het dichste bij me staat!
Bij mijn paard ben ik maar een paar uurtjes per dag, de hond veel meer! De band is daar veel inniger mee.
Maar ik wil eigenlijk helemaal niet kiezen :+

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 15:03

Miryamk schreef:
Mijn paard, als mijn hond net zoveel zou kosten iedere maand was ze allang weg :o :D

Mijn hond kost evenveel als een paard per maand, maar hij gaat van z'n leventje niet weg :P.
Nou betaal ik niets voor m'n bijrijdpaard. Ik denk dat ik dan toch kies voor m'n hond. Ook omdat ik weet dat Razje het goed heeft bij de eigenaar. Nou heb ik m'n hond ook veel langer dan m'n bijrijdpaard, maar god wat zal het moeilijk zijn als de situatie zich in het echt zou voordoen.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 15:09

marlinH schreef:
mltex schreef:
Honden, die hechten zich ook meer aan een baasje. Ik zou het hartverscheurend vinden ze ergens bij anderen achter te laten.
Paard maakt waarschijnlijk nieuwe paardenvriendjes en degene die hem voert is zijn beste vriend.
Toch verschillende beesten, ik weet ook zeker dat honden mij zouden verkiezen boven andere baas. Paard .... tja, paard tis een paard he? als die maar paardenvriendjes heeft en te vreten :Y)

Ja zo heb ik dat ook.. Hond houd echt van 1 iemand vaak.. en doet daar ook alles voor.. Paard past zich zo weer aan bij een nieuw baasje, als die voer krijgt en een paardenmaatje vind ie het wel best. Dit geldt natuurlijk alleen als je echt een band hebt met je hond.. en hem gewoon goed opvoedt, zodat ie neit de hele dag loopt te blaffen zoals ik tegenkwam in dit topic.. ;)

tjaa.. proberen we ook maar als die stalmensen de hele tijd loopt te spelen met die hond en van hun mag ie lekker blaffen, alles opeten, slopen. Als je er wat tegen doet is het zielig want tja het is een hond en die mag alles volgens hun..

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 15:15

Ik heb geen paard, wel gehad in het verleden. Veel plezier van gehad, en komt in de toekomst zeker weer een paard, maar mijn hond is goud waard. Ik heb zo lang gezeurt om een hond, en wat ben ik blij met mijn lieve meid. Daarbij leeft ze in huis, wat zou het stil geen, zonder haar!