Zal ik durven, of zal ik niet.........Update Pag-5!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:03

Dan wens ik je lief heeeel erg veel sterkte om tegen het hart van een vrouw in te gaan :D. Dat verliezen ze meestal }>. Als je foto's van het herderbeest hebt laat je die dan zien??

Anoniem

Re: Zal ik durven, of zal ik niet.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:05

Natuurlijk, ben dan wss apetrots 8-)

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:07

*\o/* Je houd ons wel op de hoogte hé !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:09

Natuurlijk :)

Ik zal dan een update in dit topic zetten, ja?

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:15

Ja doe maar :)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:11

Dat ik alleen al je eerste bericht had gelezen, las ik al dat je allang helemaal verliefd bent op deze hond.
Ik zou zeggen ga ervoor, kijk of de klik er is en luister naar je gevoel.
Als je de hond ontmoet en helemaal niks voelt, zou ik er niet voor gaan.
Je moet vooral naar jezelf luisteren, de ervaring en kundigheid heb je al, dus het enige wat nog in de weg ligt is ja of nee.
Wel een hele knappe hond, wat zonde toch weer dat hij zo een nare ervaring heeft moeten meemaken. Echt een hond die een 2e kans verdient!
Ben benieuwd wat het uiteindelijk word: ja of nee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 20:02

Luisteren naar mijn gevoel ja.... daar gaat het om uiteindelijk, hè? Om die klik.

Een knappe man is het zeker, dat speelt bij mij ook wel mee hoor :o

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 20:09

Tsjeeh meid, je bent verliefd!!!
Ik heb al een aantal topics van jou gelezen over honden en ga er vanuit dat jij deze hond zeker wel aan zou kunnen en een goed tehuis kan bieden.
Hopelijk is je lief verstandig en doet gewoon enthousiast mee :D

Trouwens wat een GEWELDIGE kop heeft dat dier zeg!!!
Als ik net zoveel kennis als jou zou hebben en genoeg tijd enz, zou ik hem ook meenemen!!!
Wil je met deze dan ook pakwerk gaan doen?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 20:16

Lieve Yamcha,

Ik ken je in het geheel niet, maar wil je toch even het volgende berichtje meesturen. Ik heb altijd genoten van jouw topics. De topics over Dimo, de topics over Beau, en zelfs die van Heero. Al die topics over problemen, plezier, verdriet, ik heb ze vrijwel allemaal gelezen. En bij ieder topic dat ik las dacht ik bij mezelf: goh, die honden hadden het niet beter kunnen treffen. Iemand die om ze geeft, iemand die de nodige ervaring heeft, en de moed om hulp te vragen als het nodig is.
En daarom ben ik ervan overtuigd dat als jij deze hond neemt, dat het je vast gaat lukken om hier een fijne hond van te maken. Alleen al de kans die je hem geeft door erover na te denken, dat zegt veel. Ik denk dat jij diep in je hart de beslissing al hebt gemaakt, en ik hoop dat deze beslissing ook doorgezet mag worden.
Als deze hond bij jou terecht komt, ben ik er vrij zeker van dat het weer helemaal goed komt. Is dat niet zo, dan vraag ik me af wie het wel kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 20:36

Ik word een beetje emotioneel van jullie, echt......

Pluttersput: ik hou van mijn honden, echt, en ik doe niet half zoveel voor ze als zij voor mij. Ik vind je complimenten geweldig, ben er stil van......

Laura: dat ligt echt aan de hond zelf, wat er in zit, wat hij zelf leuk vindt, aan zijn karakter......
Met Tibeau deed ik het wel, dat was zo'n harde, en die wilde altijd wel werken, kon er ook alles in kwijt.
Met Dimo doe ik het niet, die is er imo wat te zacht voor. En ik ben niet van plan hem te gaan opfokken dat hij toch gaat bijten als er dreiging bijkomt...... Dimo wil wel spelen, maar houdt niet van het serieuze werk, dat is eigenlijk niks voor hem, daar is ie te lief voor, ik wil dat ook niet pushen. Ik ga met Dimo behendigheid doen waarschijnlijk, dat past beter bij hem. Hij is een lieve, zachte, heel vrolijke hond, en ik wil graag dat hij zo blijft, want ik vind hem geweldig zoals hij is.

Ik vind dat je voor een hond de sport moet zoeken die bij de hond past, en niet de hond voor de sport. Mijn honden moeten vooral een heleboel lol hebben, ik doe de zorgen wel en het verdriet, dat hoeven zij allemaal niet. En dus doen mijn honden de dingen die specifiek bij hen passen en die ze leuk vinden. Als ze niet willen sporten, ook goed...... ik heb geen moeite met bankhangers :D

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 20:40

Super dat je zo nadenkt over wat er bij de hond past en niet wat er bij jou past en de hond dan verplicht moet doen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 20:44

Weet je wat het is,. mijn honden zijn vooral mijn maatjes, da's hun hoofdfunctie. Verder moeten ze het huis en de tuin bewaken, maar ik heb zelf helemaal geen voordeel bij sporten, dus om mij mogen zij zelf kiezen. Dimo vindt behendigheid gewoon enorm leuk. Overigens denk ik dat ik hem ook nog een keer meeneem naar een flyball les, kijken of hij dat ook wat vindt :D
Igor is vrij zwaar gebouwd die zie ik geen behendigheid doen, maar wie weet, vindt hij het onwijs leuk...... van mij mag hij hoor. Ze hoeven geen tienen te scoren :D

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 20:54

Dat bewaken doen ze vanzelf wel denk ik of heb ik het mis?
Bovendien zullen de meeste mensen al schrikken als ze Dimo zien en hem niet kennen denk ik :D
Hij ziet er gevaarlijker uit dan jij hem beschrijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:01

Ja, dat hoef je ze echt niet te leren, hoogstens soms wat remmen, want ze zijn fanatiek genoeg :D

Ik ben echt niet bang voor inbraken of enge mannen op straat hoor, loop rustig door Amsterdam om 12 uur 's nachts..... mét honden. Zonder ook niet hoor.
Krijg ook nooit rare opmerkingen naar mijn hoofd, maar denk ook dat ze niet durven.

Dimo is een Golden in herderpak :') donders lief ding, maar waaks is-ie wel, en beschermend ook :D

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:34

Haha nee als je met zo'n hond loop komen ze niet in de buurt.
Ik werk in een politiehondenkennel en als ze daar iets moeten brengen ofz staan ze altijd achter het hek te roepen en durven dus het terrein niet op te komen :D

Heb je al met je geliefde erover gepraat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:38

Ja, hij is er wel voor te vinden, maar wil eerst zekerheid mbt werk en contract, en evt. uren, omdat hij vindt dat Igor wel direct in een stabiele omgeving moet komen.
Ik ben dat met hem eens, dat is ook het meest wijze voor Igor zelf, in de tussentijd kunnen we Dimo dan nog even wat finetunen. Igor is momenteel ook nog niet klaar om te verhuizen, hij is erg gestresst van de korte overgang van zijn baas, naar het asiel, naar deze mevrouw.
Voor Igor is het dus ook goed om even te wachten, als Igor tot rust is gekomen, en klaar is om dingen te leren, en weer zin heeft in het leven, lijkt het ons goed dat hij dan ook verhuist. Maar hij heeft echt nog wat tijd nodig :(:) 't Is ook niet niks wat hij heeft meegemaakt.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 18:27

Dus hij is nu bij iemand geplaatst die samenwerkt met het asiel ofz?
Weten die wel dat jij geintresseerd bent of zouden ze hem ook morgen meegeven met een ander bijv?
Het klinkt inderdaad niet alsof dit beest een gelukkig leven heeft gehad.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:17

Ik weet niet waar en hoe het foutgelopen is met de vorige herplaatser, maar let je er wel op dat je niet weer in de(zelfde) val trapt?

Je zegt dat je jaren ervaring hebt en dat geloof ik zeker hoor, maar niet bij alle honden is dat genoeg helaas. Het lijkt me voor een hond als deze zeker voordelig als je dat goed inschat van te voren :j.

Het ziet er op de foto allesinds een hele mooie hond uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 12:20

Laura: zij werkt niet samen met het asiel, maar haalt honden die in acute crisissituaties zitten, op door heel Nederland.

BraveSpots: daar zit dus precies mijn twijfel.
Ik weet inmiddels dat ik bij de vorige herplaatser onvoldoende naar mijn gevoel heb geluisterd, daar heb ik zeker een fout gemaakt.

En bij deze hond móet ik het goed hebben, want het zou echt vreselijk zijn vooral voor de hond als hij weer ergens anders heen zou moeten...... ik denk dat je mijn twijfel heel goed begrijpt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:49

Update: Igor komt bij ons op bezoek, en dan zullen we zien of het met onze Dimo klikt, en met ons :)

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:00

Spannend! Ik gun het jullie zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:05

Vind het zelf ook spannend, hoor.

Maar Igor is zo een mooie man, ik ben stiekem een beetje verliefd :+:

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:07

Haha, heeft je lief concurrentie?? Arme lief......... Wel gaaf hoor dat Igor op visite komt. Wanneer komt hij? Ik zal voor jullie duimen dat het klikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:08

Lief heeft nóóit concurrentie O:)

Wanneer hij komt moeten we nog even plannen :j we weten nu dat hij komt, en dat is al heel wat :D

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 10:10

Oh super nieuws ! :D