vraagje da-kosten hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:28

Pepper1 schreef:
Dier en zorg, dat was de beste toen ik werkzaam was bij de dierenarts!
Je hond wordt (als het goed is) 1 x per jaar geënt.
Het ene jaar de "grote" enting (Lepto/Parvo/weil) en de andere cocktail (Parvo/Weil)
het andere jaar.
De ontworming kun je net zo goed gelijk meenemen voor het hele jaar.
Drontal is een goede, die kost je ongeveer € 5 - € 7,50 /tablet / 10kg hond
Het loont zeker om het uit te zoeken!
Succes!

even off topic....leptospirose=ziekte van weil :D

zij

Re: vraagje da-kosten hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 13:30

de hema zou me 18,40 per maand kosten incl de extra`s die ik wil. zij vergoeden tot 50 euro aan preventieve dingen. ben even aan het kijken wat zij verder dekken...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:32

Spijt me zeer, maar als de vaccinatie van Virbac neemt, die is 3 jaar geldig. Dat zegt Virbac zelf ook. Alleen de DA's willen érg graag elk jaar enten. Mijne krijgen elke 3 jaar grote cocktail en elk voorjaar Weil. Daar ent ik ze wel elk jaar tegen nl.
Rabies hoeft niet, honden gaan niet mee naar het buitenland.
Ontwormen 2x per jaar is voldoende.
Als je het over het enten niet zeker weet, kun je altijd nog laten titeren.

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:34

weet niet wat voor hond je hebt??......
qua verzekeringen zou ik kiezen uit petplan of proteq. qua preventieve zorg krijg je bij petplan max. 100,- per jaar terug als goed is.
-vaccinatie moet ieder jaar (ook de kennelhoest neusvacc), kost +-40/45 euro
- ontwormen 4 x per jaar (milbemax is goed middel, kost +- 6,85 per pil, 1 pil per 25kg)
- voor ontvlooien kan je beste practic (ook tegen teken) of advantage (alleen vlooien) gebruiken elke 4 weken. kosten afh van aantal pipetten die je kiest

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:35

En die inenting Bordertells? Ik ken hem zelf neit maar is dat vanwege speciale omstandigheden/ras etc?

Bordetella is de bacterie, die kennelhoest veroorzaakt.
Is raadzaam voor als je naar hondentraining gaat! En in hondrijke gebieden komt.
En als je hond in pension gaat is het verplicht!

TS, is dus niet voor jou verplicht!

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:35

[quote="Liezel1"]Spijt me zeer, maar als de vaccinatie van Virbac neemt, die is 3 jaar geldig. Dat zegt Virbac zelf ook.
Ontwormen 2x per jaar is voldoende.

Dit is echt onzin,sorry

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 13:35

hema vergoed geen kosten aan heup en ellebogen. mijn hond is helemaal gekeurd en mankeerd daar niks aan, maar als ze aangereden wordt en ze moet worden geopereerd daar aan wil ik wel graag dat dat wordt vergoed. dus hema valt voor mij af.

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:36

Ik zou als ik jou was een goede verzekering afsluiten :=

Je wil niet weten wat onze heeft wel niet heeft gehad in 2 jaar tijd..
[*] Tumor in z'n nek
[*] hernia aan z'n rug
[*] een keer tegen een boom gerend (gevolg; Operatie a 1700 euro!)
[*] Tekenbeet die was gaan ontsteken
[*] Wespensteken in z'n ook waardoor hij weer allerlei zalfjes moest
[*] En dan heb je verder natuurlijk ook nog de kleine dingetjes en vaccinaties ed.

Wil je nog meer horen? :Y)

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:36

even off topic....leptospirose=ziekte van weil :D[/quote]

Oops....
Bedoel: hondenziekte,lepto/parvo

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:37

zij schreef:
hema vergoed geen kosten aan heup en ellebogen. mijn hond is helemaal gekeurd en mankeerd daar niks aan, maar als ze aangereden wordt en ze moet worden geopereerd daar aan wil ik wel graag dat dat wordt vergoed. dus hema valt voor mij af.

Dat is het, onvoorziene kosten, die hakken er zo in!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:38

Enten hoeft in wezen helemaal niet als je pup met 12 weken geent is (enting met 6 weken is volledig zinloos, lichaam laat zich niet triggeren zolang er nog antistoffen uit de moedermelk in het bloed zitten). Daarna kun je gaan titeren als je je dier ergens heen wilt brengen (ja, is wettelijk toegestaan, ook bij pensions alleen weten de meeste pensions dat zelf niet), er is uit tests inmiddels al gebleken dat zelfs na 7 jaar dieren nog genoeg antistoffen in hun bloed hebben (zijn wettelijke normen voor).
Ik ent dus niet, ik ontworm niet (niet nodig) en ontvlooi niet (niet nodig) en geef hoogstens 1 keer per jaar als de druk echt hoog is een anti-teken middel (maar da's ook nog maar 2 jaar voorgekomen). En m'n hond is nu bijna 14 jaar en vandeweek voor het eerst van z'n leven bij de DA geweest omdat hij nu 'op' raakt en ik wilde weten hoe lang ik hem nog verantwoord kan laten lopen. Ik heb druppels tegen glaucoom gekregen en da's voor het eerst in die 13 jaar dat ik mijn hond heb 'iets' gekregen heeft (en ook alleen om hem nog een paar weken te kunnen verwennen tot hij gaat hemelen).
Wat ik maar wil zeggen... we spuiten, smeren en doen in mijn ogen veel te veel en je weet wat het spreekwoord zegt: overdaad schaadt.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:38

Pepper1 schreef:
Dat is het, onvoorziene kosten, die hakken er zo in!

Zet het bedrag van die premie op zij in een potje en moet je es kijken wat voor 'onvoorziene kosten spaarpot' je krijgt!

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:39

Francis schreef:
Enten hoeft in wezen helemaal niet als je pup met 12 weken geent is (enting met 6 weken is volledig zinloos, lichaam laat zich niet triggeren zolang er nog antistoffen uit de moedermelk in het bloed zitten). Daarna kun je gaan titeren als je je dier ergens heen wilt brengen (ja, is wettelijk toegestaan, ook bij pensions alleen weten de meeste pensions dat zelf niet), er is uit tests inmiddels al gebleken dat zelfs na 7 jaar dieren nog genoeg antistoffen in hun bloed hebben (zijn wettelijke normen voor).
Ik ent dus niet, ik ontworm niet (niet nodig) en ontvlooi niet (niet nodig) en geef hoogstens 1 keer per jaar als de druk echt hoog is een anti-teken middel (maar da's ook nog maar 2 jaar voorgekomen). En m'n hond is nu bijna 14 jaar en vandeweek voor het eerst van z'n leven bij de DA geweest omdat hij nu 'op' raakt en ik wilde weten hoe lang ik hem nog verantwoord kan laten lopen. Ik heb druppels tegen glaucoom gekregen en da's voor het eerst in die 13 jaar dat ik mijn hond heb 'iets' gekregen heeft (en ook alleen om hem nog een paar weken te kunnen verwennen tot hij gaat hemelen).
Wat ik maar wil zeggen... we spuiten, smeren en doen in mijn ogen veel te veel en je weet wat het spreekwoord zegt: overdaad schaadt.

:Z Slaap lekker verder jij..........................

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 13:39

MissPippin schreef:
weet niet wat voor hond je hebt??......
qua verzekeringen zou ik kiezen uit petplan of proteq. qua preventieve zorg krijg je bij petplan max. 100,- per jaar terug als goed is.
-vaccinatie moet ieder jaar (ook de kennelhoest neusvacc), kost +-40/45 euro
- ontwormen 4 x per jaar (milbemax is goed middel, kost +- 6,85 per pil, 1 pil per 25kg)
- voor ontvlooien kan je beste practic (ook tegen teken) of advantage (alleen vlooien) gebruiken elke 4 weken. kosten afh van aantal pipetten die je kiest

het ontwormen, enten en ontvlooien moet ik volgens het schema doen dat ik heb getypt. dit is volgens een medisch protocol die ik heb ondertekend van de stichting waar ik haar van heb. het is geen gewone huishond ;)

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:40

heey,
ik heb ff snel door je topic heen gescrolled maar wat je het beste kan doen, is even een bezoekje brengen aan de dierenarts!
die kan je er echt heel veel over vertellen, en allemaal stap voor stap uitleggen.
Mijn DA had er dan toevallig veel verstand van en neemt er graag de tijd voor uit om het samen met je uit te zoeken.

Succes iniedergeval

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 13:41

wat is titeren??? zie het nu al 2 keer voorbij komen?

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:41

oh apart, ben benieuwd wat voor hond je hebt dan? haha.
mag ik vargen waarom je heb moeten tekenen voor hoe je alles doet?

Zoefff

Re: vraagje da-kosten hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:44

is het nou 120 per jaar of 20 euro per jaar meer aan premie? In het geval van 120 euro per jaar en je krijgt 100 euro vergoed lijkt met het duurder.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:50

OH ja MissPippin? En vanwaar jouw zeer constructieve opmerking? Ik kijk toch al jaren iets verder dan m'n neus lang is en de portemonaie van de DA diep is... maar geloof wat je wilt hoor, mij om het even. Ik geef maar even wat stof tot nadenken en alle info die ik hier boven geef is op internet op officieel erkende, wetenschappelijke sites terug te vinden. Om nog maar van zo'n 25 jaar eigen ervaring te zwijgen.

Titeren is het bepalen van antistoffen in het bloed. Hiermee kun je kijken of je dier genoeg weerstand heeft tegen ziektes en of het überhaupt nodig is om te enten. Het is inmiddels uit ervaring (en ik heb wel namen hoor) gebleken dat pups die met 12 / 16 weken goed geent zijn op de leeftijd van 7 á 8 jaar (langer is niet bekend omdat er geen oudere ongeente honden voor handen waren) nog een titer hadden (dus gehalte antistoffen) die RUIM boven het wettelijke minimum zat.
Dit titeren wordt door de controlerende instanties die bijv. dierenpensions moeten controleren ook gewoon geaccepteerd, dus 'hij moet in pension kunnen' hoeft geen rede meer te zijn om te moeten enten (om die rede werd mijn kat nog wel altijd geent, maar nu dus ook niet meer) Zelfs bij in/export kun je met een titer - en dierenartsverklaring gewoon de grens over (wel even zorgen dat je alles goed op orde hebt).
Helaas is titeren alleen nog mogelijk voor honden en katten, nog niet voor paarden.

Overigens, even voor de duidelijkheid, ik ben geen doorgeslagen natural of anti-enten of anti-dierenarts, ik kijk alleen iets verder dan m'n neus lang is en neem niet alles wat een dierenarts of overheid zegt klakkeloos voor waar aan.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:55

Voor wie meer over titeren wil weten: http://www.holistischedierenartsen.nl/g ... naties.asp Tannetje is dierenarts en al vrij lang bezig met titeren, zij heeft ook in haar eigen praktijk dat onderzoekje gedaan. Als je meer wilt weten, vragen hebt enz. kun je haar gewoon mailen, ze is altijd bereid om er meer over uit te leggen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:18

MissPippin schreef:

Ik denk dat jij beter eens je ogen zou kunnen openen.....

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:19

En hoe verklaar je dan het niet ontwormen? Honden en katten hebben bijna altijd wormen, alleen zijn deze slecht aan te wijzen (tenzij hij/zij ze uitkotst maar dan ben je wel een beetje te laat).
Wormen zijn niet per defenitie altijd slecht voor de hond zelf, maar ze zijn wel degelijk schadelijk voor mensen. Denk maar eens aan kinderen die spelen op plekken waar honden worden uitgelaten.

Over dat uitkotsen van wormen, dit komt in de praktijk helaas nog regelmatig voor, de dieren zijn dan doodziek. Dit komt veelal door eigenaren die hun dieren niet ontwormen...

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:23

Charaz schreef:
MissPippin schreef:

Ik denk dat jij beter eens je ogen zou kunnen openen.....

ik zit elke dag met mijn neus op de feiten en weet dat ik gelijk heb, ben benieuwd naar je verklaring

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:23

Ik zit er ook naar te kijken.. Hond is nu 7 maanden, is al op heupen, ellebogen en knieën geröntgend. Mankeert niks op foto maar loopt niet goed. Wil nu fysiotherapie proberen, maar dat kost ook behoorlijk wat. Zat bij de Hema te kijken, daar valt fysio in de aanvullende dinges. Voor hetzelfde geld mankeert ze nooit meer wat, maja, vertrouw er toch niet helemaal op..

Blijf dit even volgen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:43

MissPippin schreef:
ik zit elke dag met mijn neus op de feiten en weet dat ik gelijk heb, ben benieuwd naar je verklaring

Wbt enten? een enting is veel langer werkzaam dan een jaar dus ik laat mijn hond niet ieder jaar enten.
Ontvlooien doe ik alleen als ze vlooien hebben en niet regelmatig onnodig gifstoffen op de hond aanbrengen.