Francis schreef:Enten hoeft in wezen helemaal niet als je pup met 12 weken geent is (enting met 6 weken is volledig zinloos, lichaam laat zich niet triggeren zolang er nog antistoffen uit de moedermelk in het bloed zitten). Daarna kun je gaan titeren als je je dier ergens heen wilt brengen (ja, is wettelijk toegestaan, ook bij pensions alleen weten de meeste pensions dat zelf niet), er is uit tests inmiddels al gebleken dat zelfs na 7 jaar dieren nog genoeg antistoffen in hun bloed hebben (zijn wettelijke normen voor).
Ik ent dus niet, ik ontworm niet (niet nodig) en ontvlooi niet (niet nodig) en geef hoogstens 1 keer per jaar als de druk echt hoog is een anti-teken middel (maar da's ook nog maar 2 jaar voorgekomen). En m'n hond is nu bijna 14 jaar en vandeweek voor het eerst van z'n leven bij de DA geweest omdat hij nu 'op' raakt en ik wilde weten hoe lang ik hem nog verantwoord kan laten lopen. Ik heb druppels tegen glaucoom gekregen en da's voor het eerst in die 13 jaar dat ik mijn hond heb 'iets' gekregen heeft (en ook alleen om hem nog een paar weken te kunnen verwennen tot hij gaat hemelen).
Wat ik maar wil zeggen... we spuiten, smeren en doen in mijn ogen veel te veel en je weet wat het spreekwoord zegt: overdaad schaadt.
Slaap lekker verder jij..........................