Mijn nieuwste aanwinsten 2 skinny mannen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mijn nieuwste aanwinsten 2 skinny mannen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:25

Nee eigenwlijk niet wat dan?

ik ben heel actief op caviaforum.nl :)
Alleen ligt ie er nu weer eens uit

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:29

Staat er geloof ik wel op. Over dat ze een skinny aan een mevrouw had verkocht dat ze die skinny 2 weken later weer op i net had staan... ik zal eens kijken of ik er op kom!

[edit] Bij mij doet die het ook niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:31

ohja dat verhaal heb ik wel meegekregen idd vond dat echt niet leuk voor de fokker zeg!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:34

Ik heb met haar geregeld dat het toch goed is gekomen. (de fokster)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 01:03

Ok gelukkig! heeft ze nu een goed huisje?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 01:11

Jup, ze woont nu in belgie ;)

Welke mannen heb je eigenlijk allemaal zitten. (foto's) Ben erg benieuwd ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:26

Ik vind die Skinny's inmiddels erg leuk, maar dan moeten ze wel volledig kaal zijn, en echt nergens meer haar hebben. Dat vind ik een afbreuk. :P

Ik moet wel zeggen dat ik nog bijna geen mooie foto's van ze heb gezien. De foto's die ik tot nu toe heb gezien doen afbreuk aan hoe leuk ze eigenlijk echt zijn. :)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:34

Wuis schreef:
Ik vind die Skinny's inmiddels erg leuk, maar dan moeten ze wel volledig kaal zijn, en echt nergens meer haar hebben. Dat vind ik een afbreuk. :P

Ik moet wel zeggen dat ik nog bijna geen mooie foto's van ze heb gezien. De foto's die ik tot nu toe heb gezien doen afbreuk aan hoe leuk ze eigenlijk echt zijn. :)

@ Wuis: Skinny's behoren nog haar te hebben op de neus en op hun voetjes. (haren op de schouders word als over beharing gezien) Skinny's worden ook kaal geboren. (op haren op de neus en pootjes na) Daar in tegen heb je ook baldwin (hoop dat ik het goed schrijf) Die worden met haar geboren, maar ik geloof tussen maand 3 en 6 dat alle haren eraf vallen en die moeten erna wel echt helemaal kaal zijn!

Baldwin met nog een beetje haar op de rug:

Afbeelding

en 1 die al zijn haren kwijt is:

Afbeelding

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:20

Oh deze onderste foto vind ik echt niet mooi :D

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:09

[quote="pubelia
Afbeelding[/quote]

Lijkt erg op onze BO :D
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:35

Skinny's behoren idd haar te hebben op de pootjes en neusje! Baldwins wordne idd helemaal kaal, maar vind een skinny veel leuker!

Pubelia ik ga even foto's zoeken van mn skinny's en zal ik ze plaatsen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:48

Afbeelding
Dametje Dillie

Afbeelding
Di-Nozzo ( zit bij een dame ) En heeft 2 hoog zwangere dames rondlopen, dus verwacht ieder moment een enstje van hem met skinnydragers ( hij heeft gladhaartjes gedekt )

Afbeelding
Flo

Afbeelding
Odean ( wat een beer he ) Zit bij 3 dames

Afbeelding
Ofina

Afbeelding
Qui Vive, zit bij Odean

Afbeelding
Shauna, zit ook bij odean, ze heeft wat over beharing

Afbeelding
Zhora, Roemjana en Catalina, Zhora zit bij Di-Nozzo

Afbeelding
Di-Nozzo samen met Turbo en Diesel

Afbeelding
Sesuri, dan een skinny drager Snowy en dan Turbo en Diesel wat beter

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:36

@ mltex: _O- hihi die vergelijking!

@ Cinnepin: Ik zou toch moeten wachten tot dat Jabba oud en zwaar genoeg is. Dus ik moet nog eventjes geduld hebben! Welke zijn allemaal man, of kijk ik verkeerd! Zie er sommige bij zitten die ik persoonlijk erg mooi vind!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:41

Eh...Neuh...niet zo mooi... :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:13

Cinnepin schreef:
en toch is dit caafje zo ontstaan, wliis waar in een labaratorium maar niet door mensen die er mee geklooit hebben. Ik weet niet precies meer hoe dat zat maar dus niet door geknutsel van de mensen of iig niet zo bedoelt! :)

In een laboratorium wordt er alleen maar geklooid met dieren. :+

Maar ik snap wat je bedoeld, het is een mutatie die 'per ongeluk' ontstaan is, net als naaktratten ooit. Echter, dat ze nog steeds bestaan en dat er zelfs meer gefokt worden, dat is toch echt een keuze van mensen. Een keuze die ik persoonlijk niet begrijp, waarom zou je willen fokken met een dier dat een handicap (wat het ontbreken van vacht in mijn ogen echt is) heeft?

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:14

Ze zijn leuk van lelijkheid :=

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:24

Redpassoin: Wat is de handicap dan volgens jou wat skinny's hebben?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:52

RedPassion schreef:
Cinnepin schreef:
en toch is dit caafje zo ontstaan, wliis waar in een labaratorium maar niet door mensen die er mee geklooit hebben. Ik weet niet precies meer hoe dat zat maar dus niet door geknutsel van de mensen of iig niet zo bedoelt! :)

In een laboratorium wordt er alleen maar geklooid met dieren. :+

Maar ik snap wat je bedoeld, het is een mutatie die 'per ongeluk' ontstaan is, net als naaktratten ooit. Echter, dat ze nog steeds bestaan en dat er zelfs meer gefokt worden, dat is toch echt een keuze van mensen. Een keuze die ik persoonlijk niet begrijp, waarom zou je willen fokken met een dier dat een handicap (wat het ontbreken van vacht in mijn ogen echt is) heeft?

Zo is er veel meer een handicap...Heb ooit gehoord dat extreem korte neuzen bij honden als boxers ook een handicap is, waar echter gretig gebruik van werd gemaakt. Deze honden konden namelijk bij o.a. hondengevechten vasthouden en niet loslaten omdat ze door hun "misvormde" korte snuit konden blijven ademen in tegenstelling tot honden met lange neuzen...Een in die tijd blijkbaar goede reden om deze handicap toch voort te zetten d.m.v. fok.

Mooiigheid, iets bijzonders? Waarom kruizen mensen zebra's met paarden? Iets bijzonders willen hebben denk ik...

Maar goed...Offtopic, was maar als voorbeeldje bedoeld...

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:53

Cinnepin schreef:
kimmysan schreef:
Dat heb ik nog nooit gezien :D wel apart, maar ik vind ze eigenlijk wel mooier als de doorsnee cavia :P

haha dat hoor je niet vaak, veel mensen vinden ze lelijk :( of eng :+
Ik had in het begin ook zoiets van eehm apart en is het niet eng? Maar eenmaal gaan kijken bij eeen fokker ( was toch nieuwgierig ) en jahoor verkocht! Dat was halvwerwege oktober dit jaar en heb er nu 15 :+

Ik vind ze juist wel leuk.

Moet je ze ook onder een bepaalde temp houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:02

pubelia schreef:
Redpassoin: Wat is de handicap dan volgens jou wat skinny's hebben?

Handicap is misschien een groot woord, maar ze hebben wat mij betreft zeker een nadeel ten opzichte van hun soortgenoten die nog ietsje dichter bij de natuur staan: Het ontbreken van haar.

Een vacht is er niet alleen voor de warmteregulatie, ook ter bescherming tegen wondjes (bij cavia's weet ik het niet, maar naaktratten hebben vaak zoveel schrammetjes) en ter versterking van lichaamstaal (vacht opzetten bij dominantie, ook hier weer bij ratten, of het bij cavia's ook zo is weet ik niet).

Het voorbeeld van Adil18 is net zoiets. De mens heeft er iets aan (of het nou om vechten of om het hebben van een apart dier gaat), dus wordt er mee gefokt. Voor het dier zelf heeft het absoluut geen meerwaarde om die kenmerken te hebben, integendeel. Ik verkies een zo gezond en 'natuurlijk' mogelijk dier boven een mooi of apart uiterlijk en ik vind deze cavia's een voorbeeld van het feit dat er mensen zijn die dat blijkbaar niet doen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:10

Ik moet zeggen dat mijn skinny nog nooit wondjes heeft gehad. Koud heeft zij het niet. Ze zit lekker binnen, en je weet dat als je een skinny aanschaft dat ze binnen moeten zitten, en niet naar buiten kunnen.

Het klopt dat als dieren willen inponeren (of ze nou dominant zijn of niet) dat ze dan hun haren opzetten. Dit doen ze om hun groter voor de andere te maken. Skinny's hebben dan misschien geen haren om op te zetten, maar ze kunnen zich wel degelijk groter maken, door wat hoger op de poten te staan. Ze hebben overigens niet helemaal naakt, ze hebben hele minuscule haartjes op hun huid zitten, dat maakt ze ook zo glad. Als je ze wil wassen, (heb ik overigens zelf nooit gedaan) dan voelen ze niet glad aan maar meer als een vaatdoek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:30

Ik vind een handicap een groot woord hoor!
Mensen hadden vroeger ook veel meer beharing dan nu en die fokken ook met zichzelf door, hebben we nu ook een handicap?

Als je goed voor je skinny zorgt mij een temperatuur van ongeveer 20 graden zijn ze niet ongelukkig en hebben ze het niet koud en zeker geen last van een *handicap *.

Pubelia de 2 van het 1e topic zijn manne, Turbo,Diesel,Di-Nozzo en O-dean zijn ook mannen, voor de rest zijn het zeugjes :)

Had je al een lekker ventje in gedachten?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:36

En die uit jou begin post?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:40

Ho, ik zal ook niet beweren dat jouw caafjes ongelukkig zijn, die indruk maken ze totaal niet. ;) Verder geloof ik ook dat jij bewuster voor ze hebt gekozen en beter voor ze zorgt dan menigeen die een cavia aanschaft.

En als we over mensen gaan beginnen; die vind ik flink verpest en een behoorlijk nadeel hebben ten opzichte van levende wezens die nog dichter bij de natuur staan. :D

Ik bedoel het niet rot, het heeft gewoon echt niet mijn voorkeur om met dit soort diertjes te fokken. Hoe je het ook wendt of keert; dit is puur voor het plezier van mensen, die beestjes zouden er meer aan hebben om wèl haar te hebben. Maar dat staat los van jouw verzorging en toewijding, want dat zit wel goed volgens mij.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:50

@ Redpassion: dat mensen flink verpest zijn vind ik ook. Maar als mensen zo zouden fokken als wij met dieren laten fokken dan was er in ieder geval veel minder ziektes in de wereld. Wij laten voor dat wij gaan paren ook niet onze dna testen. En naar familie van ons word er wel gekeken, maar word alleen maar door gegeven van dit zit er in de familie heeft mij kind dit ook.Maar van te voren over na denken of je wel goed doet om een kind te krijgen dat doen mensen helaas niet.

Over de skinny's, die zijn inderdaad in een laboratorium gemuteerd. Ze hadden in het laboratorium zeggen we houden de skinny's hier. En gaan ze niet aan mensen hier buiten verkopen. Dit is niet gebeurd. Fokkers hebben dit op gepakt, van nou dit is nu de wereld in gegaan. Wij gaan dit niet stop zetten, wij gaan ze proberen te verbeteren. Bij zomaar kinderen komen ze nu nog niet terecht. Ze kosten nu zo rond de 50 euro per cavia wel met stamboom. En vaak doen mensen dit niet voor hun kind, want ga dan maar bij een dierenwinkel gewoon een cavia halen. Daar is die dan goedkoper. (Een jaar geleden betaalde je er nog tussen de 180 en de 200 euro voor)