Vraag; Hoe breng je vlooienspul aan bij een kat?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 10:30

gaby12 schreef:
je kan bij de DA een soort kattenbonbon kopen om de pillen in te stoppen onweerstaanbaar zijn deze :Y) en hop geen gedoe met de pillen want weg zijn ze zonder enige moeite mijn kat vraagt gewoon om meer :P

Dat is die stuk vlees..toch?! Nou dat helpt bij de een wel en bij de oudste weer niet, dus spuugt het uit met liefde, en dan zit je zelf ook onder..
Denk dat ik liever in de bek gooi dan dat ik zelf onder zit met vlees spul en medicijnen.

Siggislief

Re: Vraag; Hoe breng je vlooienspul aan bij een kat?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 15:14

Ik heb ontwormings pillen en een zwaardere versie van dezelfde merk vlooienspul mee gekregen maar dan voor de jongste.
Want het spul is per hoeveel kg ze wegen.
De jongste weegt iets van 5kg dus die heeft vlooienspul boven de 4kg gekregen.
En de oudste krijgt vlooienspul die we al hadden voor onder de 4kg.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:27

Onze kat krijgt altijd een pipet in zijn nek. Dat gaat als volgt: Wachten tot hij diep in slaap is, en hij zo ligt dat je makkelijk bij zijn nek kan komen. Het pipetje in een andere ruimte openmaken, anders wordt hij wakker. Dan naar de kat lopen en razendsnel het pipetje op de juiste plaats leeg proberen te knijpen, waarna je ook weer razendsnel moet maken dat je weg komt want hij heeft erg scherpe nagels waar hij goed mee overweg kan :D
(maar verder is hij best lief hoor :+ )

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 16:33

Moet je het eigenlijk ook nog uitsmeren?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 19:07

Zoo ik heb net alle 2 geontwormd met een pilletje, Bram een hele en Resa een halve.
Bram heeft dus de zwaardere versie gekregen, 0,8mg volgens mij.
En hij rende keihard weg voor het pipetje, hij is er bang voor! :')
Hij heeft het pilletje heel eventjes achterin zijn keel gehad en heb hem eventjes snel naar binnen gegooit nog een keertje, maar hij haalde steeds uit naar mn hand want hij wou niet dat ik zijn bek open deed.

En Resa die hield zijn kaken strak op elkaar.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:46

Het helpt vaak ook als je pipetjes wat opwarmt (in je bh doen ofzo :P). Hier flippen de katten dan wat minder als ze dat spul op hun huid voelen

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:05

Siggislief schreef:

vroeger stond het heel duidelijk op de verpakking dat het wel moest, maar de laatste twee keer dat ik het haalde stond er heel duidelijk op dat het niet moest..
Dus, duidelijk he?

Pyralis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 18:25

_Noraly schreef:
Siggislief schreef:

vroeger stond het heel duidelijk op de verpakking dat het wel moest, maar de laatste twee keer dat ik het haalde stond er heel duidelijk op dat het niet moest..
Dus, duidelijk he?

De meeste spot-on (dus pippetjes in de nek) vlooienmiddelen moet je NIET uitsmeren, gevolg: 1/3 middel op je vingers, 1/3 middel in de haren ipv op de huid dus--> onderdosering. Heeft dus geen zin. Haren in de nek/schouderbladen opzij leggen, pipet op de huid leegdruppelen (mag ook op meerdere plekken, hoeft niet perse op 1 plek) en niet meer aankomen totdat de plek droog is. Verspreidt vanzelf over het lichaam dmv de talgklieren.