Geen dierenrechten in china arme beesten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:05

China is gewoon een triest land.
Opdoeken dat land.

:r :r :r
Al die kinderen, wat een walgelijke praktijken.
Zet die chinezen maar lekker op die nieuwe bewoonbare planeet, dat scheelt weer tig miljoen mensen op aarde.

chicopicaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 14:06

maar waarom zou je dat niet eten ? omdat het hier huisdieren zijn , omdat ze daar in onwijs slechte omstandigheden worden gehouden ? wat is je standpunt ? het feit dat het geen koe varken kip ofzo is of de omstandigheden ?

Dominique_96

Re: Geen dierenrechten in china arme beesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:09

Ik weet niet waarom ik dit niet zou eten.
Waarschijnlijk omdat het idd geen koe, kip, of varken is.
De nederlander is gewend aan kippen, koeien,varkensvlees is.
Wij krijgen hier niet zo snel katten of hondenvlees voorgeschoteld.
Wat de mens niet kent eet het ook niet. :n

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:36

Ninx schreef:
Dit heb ik ook... ik ga daar echt kapot aan, mijn hart breekt, ik ben ontroostbaar...

Precies hetzelfde, ik word er gewoon zo enorm boos van, ga er kapot van, en je kunt er niks mee. Het gaat malen, de beelden blijven in mijn hoofd spoken en ik kan mijn gevoelens niet uiten. Vroeger heb ik weleens de afstandsbediening van de tv doormidden gebroken en de TV gewoon uitgezet. Later had ik er wel spijt van, maar je moet toch iets met je gevoelens? Dat was nav een restaurantscene in Japan. Een ronde tafel met een gat in het midden, waar een aapje in geklemd zat met zijn bollletje.
Die werd opengemaakt met een zaag, zijn hersenpan werd blootgelegd en de jappen konden lekker van zijn verse hersens smullen. En dat aapje zat daar maar.
Ik ben toen zo walgelijk boos geworden, wat moet je ermee?
Op straat spreek ik mensen soms ook aan als ik iets zie, maar ik heb wel gemerkt dat dit geen zin heeft. Mensen doen toch wat ze het beste vinden, ook al doet dat pijn. Het hele gedoe met het slachtfeest (hoera, wat een lol!) heeft mij een aantal dagen weerhouden om nieuws of kranten te kijken.
Ik voel me zo machteloos en zou ze allemaal willen helpen. Maar adt kan niet :(:)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:40

XxFristixX schreef:
De dieren hier en in China zijn niet echt goed te vergelijken zoals Leonora.

Dit vind ik een vreemde opmerking. Waarom is een kat uit NL niet hetzelfde als een kat uit China? Het is en blijft een kat, waar ie dan ook woont.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:44

XxFristixX schreef:
chicopicaro schreef:
apart om te lezen dat mensen inderdaad willens en wetens toch vlees eten , terwijl er zoveel opties zijn ...
je eet toch ook geen hond of kat op uit china en om vervolgens te zeggen , ´nou als ik er tijdens het eten maar niet over nadenk is er eigenlijk weinig aan de hand ´

Dit is ieders eigen mening. :)
Ik ga nooit katten of honden eten.
De dieren hier en in China zijn niet echt goed te vergelijken zoals Leonora.

Maar je bent je er wel van bewust dat jij helpt om de bio industrie in stand te houden? En dat vind je gewoon ok? Hmm. Ik persoonlijk vind dat een beetje vreemd. Ik zeg niet dat ik nooit iets verkeerds doe, maar op het moment dat ik me ervan bewust word...dan ga ik het anders doen (bijvoorbeeld dierproefvrije make up). Kan dat anders echt niet voor mezelf verkopen.

Tallie1979

Re: Geen dierenrechten in china arme beesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:49

Ik klikte het filmpje met de katjes aan, heb hem binnen 10 seconden dichtgegooid, klikte het filmpje met de kids aan, heb hem binnen 10 seconden dichtgegooid..

Wat een malloten! :n

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:08

Moderatoropmerking:
Dit topic wordt heropend en verplaatst naar NM. Dit omdat de discussie hier niet alleen over dierenwelzijn gaat, maar inmiddels meer over hoe China omgaat met zowel mensen als dieren.

Het filmpje heb ik uit de openingspost verwijderd, dat is de grof voor Bokt.

Verder heb ik een aantal berichten waarin mensen elkaar verwijten maken over het wel of niet verantwoord eten van vlees en dergelijke.
Dergelijke persoonlijke sneren zijn hier niet gewenst. Dat is offtopic.

De discussie die hier hopelijk netjes verder gaat, gaat over het welzijn van mensen en dieren in China en hoe dit land omgaat met eigenlijk alles dat leeft.