Kat aangereden: bekken kapot + heup uit de kom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:44

Anna-Jelly schreef:
Rensju, ik moest wel even lachen hoor: HIJ was zwanger geworden ;)

Haha :o Haha ja, krijg het er niet ui., Ik noem nog steeds alles wat een dier is, een hij ;(
Hoe gaat t met je kat?

Toess

Re: Kat aangereden: bekken kapot + heup uit de kom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 18:19

Goed hoor, hij heeft net even heerlijk op schoot geslapen en ligt nu weer braaf op zijn kussen in zn bench :)
Hij ligt ook wel op beide zijdes dus dat lijkt me ook wel een goed teken.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:27

oohhh vreselijk onze kat heeft het ook gehad ze was toen 13
maar die kon echt niet meer lopen ze lag op de oprit helemaal in elkaar |(
poot uit de kom en die was zo stuk dat die niet meer terug geplaatst kon worden
blaas was ook een beschadigd ze heeft 2 nachten in kritieke toestand bij de dierenarts gelegen en toen mochten we haar ophalen ze heeft 6 weken in een soort bench gelegen
haar blijvende uit de kom pootje groeide weer kapsel om heen waardoor ze wel kon lopen zonder pijn
het is redelijk goed gekomen maar springen kon ze niet meer en was soms wat onstabiel
toen ze 17 was werd het echt een zwakke plek en viel ze steeds om en hield haar blaas het niet meer
uiteindelijk hebben we haar in laten slapen omdat ze echt op was
maar ik weet zeker als ze dat ongeluk niet had gehad dat ze heel oud had geworden
nu was ze 17,5
ik hoop dat jou kat weer opknapt sterkte

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:31

Ach gos, arm beessie..

Mijn kat heeft het ook gehad, kwam ook aangestrompeld, en DA zei ook dat het waarschijnlijk een gebroken bekken was.
Het is gelukkig helemaal goed genezen. Haar staart was toen ook nog verlamd, maar die kwam stukje bij beetje ook weer omhoog en is ook weer de oude geworden :)

Sterkte met je kat!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:58

Oh ja, was nog vergeten te melden. Toen het beter ging met Biertje (toen hij de bench nog niet uit mocht) ging hij aan zijn voorpoten slingeren. Dat was echt zo grappig. Wel goed dat hij het accepteerd dat hij in de bench moet. Sterkte.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:00

achgossie arme poezel, leg wel wat kranten of zo op de vloer van de bench, het metaal zal wel koud aan voelen of heb je vloerverwarming?

drenthie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 08:22

Anna-Jelly schreef:
Drenthie, jouw kat heeft heel erg veel geluk gehad dus!

Hij heeft heel veel geluk gehad. Er heeft echt een engel op zijn schouder gezeten.
Gelukkig hebben mensen het zien gebeuren en hebben mij gebeld. Daardoor konden we heel snel handelen en lag hij binnen een half uur bij de dierenarts op de operatie tafel.
Ik heb een foto van een dag later. Zet hem even in een link voor de mensen met zwakke maag.
Hij had een drein onder de huid. Zo ongeveer tot de zwarte vlek op zijn rug lag de huid los. Dat liep naar beneden door en onder bij de poot zat het dan weer vast. De andere poot zijn schaafwonden. Bij eentje kon je het bot zien maar dat is dan ook een heel dun huidje.

Dag na de aanrijding.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MEU4YBJ7.jpg

Na een maand of twee. Er was een stuk huid af gestorven. De randen zijn netjes gemaakt en weer gehecht.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MGRVWOZ6.jpg

Nu is er van de wond niets meer te zien. Hij heeft een klein kaal plekje op de staart. Verder is alles netjes genezen.

Tegen de optrekkende kou had ik bij de Xenos voor een paar euro zo'n isolatie matje gehaald die je onder een luchtbed legt met kamperen. Deze hebben we op maat geknipt en de bench erop gezet.
Van de buren hebben we een hele stapel stukken vetbed gekregen. Meneer heeft het zo best behaaglijk gehad.

Verder kan je beter niet de kat te veel op pakken. Vond ik ook moeilijk hoor. Het liefst had ik hem de hele dag op schoot...
Met een paar weken heeft het lichaam al weer nieuw bot aangemaakt, maar dat is nog heel zwak en kan snel weer breken als je hem oppakt.
Houd hem zeker 5 tot 6 weken in de bench en dan komt het best goed met je kat. :(:)
Het is maar goed dat ze 9 levens hebben.......

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:21

Mijn kat heeft zeker nog zeker 1a2 weken (bijna) geen gebruik gemaakt van de kattenbak.
Het deed hem teveel pijn om op te staan.

SLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 11:32

Heel veel suc6! Mijn poes is wel 20 geworden! :D

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 18:26

achgosie, kan je geen lapie stof in die benc legen? op markt odf stoffe winkel (stukje restant) kan je vaak best wel wat goedkoopskopen wat in iedergeval warm is ...of meer aanvoelt..

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 20:02

Hij ligt altijd op het kussen en heeft niet echt ruimte om op het staal te liggen dus ik zie geen probleem?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:43

op die foto ziet het er anders wel uit alsof hij op het staal kan gaan zitten, lijkt me zo koud, vandaar...

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 01:55

Aaah ja ik zie het, nee hij ligt eigenlijks altijd op zijn kussen, soms in de kattenbak als ik die net schoongemaakt heb, maar ik zou zowiezo al voor een fleecekleed voor mezelf, dan neem ik nog wel 1 mee dan is al het koude weg :)