Haha oke.. ja ik ook niet langs de drukke buitenwegen maar gewoon door de wijk, het bos en in het park kan ze wel los.. momenteel trouwens niet in het park ivm het ijs.. mafkees zou zo het ijs oprennen.. Labrador he..
leanneXXnona
Geplaatst: 16-12-09 19:07
wij hebben ook een berner. we gingen met haar fietsen toen ze ongeveer anderhalf was. zodat ze al wat spieren enzo had. maar zij is gewoon echt te dom om te snappen dat ze niet zomaar mag stilstaan en ruiken en de andere kant op mag rennen onze vorige hond heeft last van zn heupen gekregen doordat het fietsen dus begin er niet te vroeg mee
Anoniem
Geplaatst: 16-12-09 19:08
marlinH schreef:
Haha oke.. ja ik ook niet langs de drukke buitenwegen maar gewoon door de wijk, het bos en in het park kan ze wel los.. momenteel trouwens niet in het park ivm het ijs.. mafkees zou zo het ijs oprennen.. Labrador he..
Met onze duitse dog zijn we begonnen toen hij 2 was. Eerst maar een heel klein stukje en dat steeds verder opgebouwd. We zijn gewoon op de fiets gestapt (damesfiets en zadel heel laag) en hebben hem goed de commando's rechts en rustig/kalm gegeven. Eigenlijk hebben we er nooit problemen mee gehad. Het is nieuw, dus zal de hond sowieso goed op zijn begeleider letten totdat hij het kunstje door heeft.
Tieme
Geplaatst: 16-12-09 21:40
Ik fiets regelmatig met mijn oudduitse herder omdat hij HD heeft. ik ben begonnen met in de ene hand de fiets en de ander de hond. zodra hij hier goed op reageerde, op de fiets en hond ernaast laten lopen. daarna om de dag 5 min naast de fiets draven. en dan per week steeds verder uitbreiden. dus niet elke dag gaan fietsen en ook nog eens 5 min. per keer uitbreiden want ze kunnen daar gigantiche spierpijn van krijgen. naast de fiets draven is toch een andere belasting dan gewoon los rennen.
de mijne loopt wel aan de springer. Als hij naast de fiets loopt dan ziet en hoort hij alles wat hij normaal niet ziet. als hij een kat zit dan vliegt hij er gerust (met fiets en mij) achteraan. met de springer lukt hem dit absoluut niet!. al zou hij vanuit het niets de bosjes in willen springen, het enige wat ik voel is een heel klein rukje aan m'n fiets. kan gewoon met 2 handen aan het stuur blijven terwijl ik zonder springer allang in de bosjes had gelegen of nog erger, misschien wat had gebroken. mijn hond zit niet alleen aan de springer vast maar ik heb ook nog een gewone riem aan z'n halsband die ik gewoon beet houd. (wat ook bij gebruik van springer aangeraden wordt). dus kan hem altijd corrigeren en voelen of hij harder of zachter wilt. (heeft trouwens niets met de springer te maken, is gewoon een questie van op je hond letten).