En daar zit ie dan, 'jouw' hond ..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Drrrassic

Re: En daar zit ie dan, 'jouw' hond ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 14:29

Als jij die beagle niet meeneemt ben ik je straks nog voor :')
Wat een schatje!!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 14:30

Sorry, maar ik vind dat je moeder zélf moet kiezen. Zoals je zegt word het voornamelijk haar hond, en ik neem aan dat jij ook ooit het huis uit gaat, dus dan kan ze beter een hond kiezen die bij háár past.
Zou leuk zijn als dat de beagle werd, maar als ze dat zelf niks vind, lijkt het me logisch dat ze die beter niet kan nemen. Dus misschien toch maar regelen dat jij zelf die beagle neemt? O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 14:35

Tuurlijk :j
Maar je zegt zelf: misschien toch maar regelen dat je zelf die beagle neemt. Wil ik best doen, geen probleem, maar hoe overtuig ik mijn moeder daarvan? :+

Ik heb al vanalles geprobeerd, van dat de beagle de pinscher wat rustig kan houden, dat ze samen kunnen spelen, dat we samen kunnen gaan wandelen (kunnen we nu ook wel, maar met zo 1 klein geval vind ik daar niks aan :+) en dat soort dingen ..

*ik ga er nu even vanuit dat het de pinscher wordt en dat de honden ons aanstaan qua karakter en met elkaar kunnen opschieten, want dat weten we natuurlijk allemaal nog niet, maar ik heb geen zin om het te gaan uitproberen als het toch op voorhand al een verloren zaak is*

Op een bepaald moment zei ze: ja, en wat als die hond (pinscher) hier eens alleen zit en de hele flat bij mekaar blaft? Dus had ik de reactie: als daar een andere hond zou bijzitten zou die niet zitten blaffen want dan hebben ze mekaar, ze blaffen enkel als ze zich alleen voelen ..

(geen idee of dat zo is hoor, maar het klonk toch ok :+)

Maar :n

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 14:49

Hmm, ik ben meer het type van gewoon meenemen. Gelukkig vond mijn moeder dat nooit erg. :+

Dan toch maar weer erheen, zogenaamd voor de pinscher. En dan ga jij met de beagle wandelen. Kijken of het klikt, en zoja, je moeder laten zien dat het zo'n geweldige hond is. Als het echt zo'n geweldige hond is, kan ze het toch niet weerstaan? :D
Wat zijn anders haar argumenten om het niet te doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 14:50

Moet ik wel mijn moeder nog eens meekrijgen :Y) Ze moet het even niet meer weten op dit moment := :+

Nou, het grootste argument is dat het een beagle is :+ Er zou nooit meer een beagle komen ..
En verder is hij te groot, verliest teveel haar en uh .. dat is het denk ik :+

Maarja..

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 14:52

Hm, kan je niet toevallig met je moeder ergens heen, dat je op de terugweg toevallig langs het asiel komt, en toch maar even gaat kijken?
Lastig zeg. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 14:54

Ik moet het nog even overdenken, in principe moet het mij wel lukken haar nog eens mee te krijgen, maar ik moet even de juiste manier vinden :+

En ja, de beagle zit er al van oktober, met een gebruiksaanwijzing bij (niet als 1e hond ed) dus denk niet dat die zo snel gaat weg zijn, of dat hoop ik toch niet := En de pinscher moet er sowieso nog 10 dagen zitten omdat de eigenaar nog altijd kan opduiken..

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 15:25

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 15:32

België :+
Maar bedankt. Het is nu alleen niet zo dat ik meteen op zoek ben naar "wat voor hondjes zouden bij ons passen", dit is meer een topic om alles wat van me af te schrijven en als iemand dé tip heeft is die altijd welkom :Y) :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 18:23

Ben nog eens langsgeweest (alleen, kreeg mijn moeder niet mee :+) maar OMG .. die pinscher :oo

Ik heb dat beest horen janken/blaffen van het moment dat ik de deur open deed totdat ik de deur weer dichtdeed, en toen ik later nog eens terugkwam begon hij opnieuw/was nog steeds bezig. Echt om gek van te worden :o := Was wel een stuk levendiger dan gisteren, heb 'm niet in z'n mand zien zitten :+ Maar dit is toch ook weer het andere uiterste :')

Nu, kan wel komen door de hele situatie en mensen die er constant voorbijlopen ed (het was er redelijk druk en veel kinderen enzo) maar toch .. weet niet of je zo'n risico wel moet nemen zoiets in je flatje binnen te halen :P En hij was ookal voorbehouden, waren vandaag mensen geweest die hem wel wilden hebben ... Kan natuurlijk nog altijd veranderen, maar ook de eigenaar kan nog steeds komen dus ja, persoonlijk zou ik mij op een andere hond richten.. :Y)

Die heb ik ook een bezoekje gebracht natuurlijk (is niet moeilijk, zit langs die pinscher :+). Er stonden andere mensen bij toen ik aankwam, een ouder koppel (nuja, denk zo rond de 70 jaar) met denk ik hun dochter. Toen ze me zagen zeiden ze: is een schattige hond hé? Dus ik: ja, het is een beagle .. :+ Vroegen die mensen of ik wist wat voor soort honden dat waren, dus ik heb daar een heel verhaal verteld en toen gingen die mensen toch maar even verder kijken .. Jammer voor de beagle, maar zo'n jong geval bij zo'n oud koppel, het kan goed gaan, maar persoonlijk lijkt het me niet ideaal :o

Om een lang verhaal kort te maken: ik heb 'm geaaid, hij ging van zittend, via hangend, op z'n zij tot plat op z'n rug :+: En maar lekken aan mijn hand :+: Heb nog wat info over hem gevraagd, heb gevraagd of ze hem überhaupt meegeven als je op een "flat" woont (gelijkvloers, maar toch) maar dat was geen probleem (hebben ze hun maatstaven toch wel bijgesteld tegenover 12 jaar geleden, het zal nodig zijn, of ze zullen ingezien hebben dat honden het soms beter hebben op een flat dan ergens in een kooi buiten in de tuin bij een huis..) en heb gevraagd of ik even bij hem in de kooi mocht. Toen zei ze: ik zal hem er anders even uithalen, kom maar mee .. Ook goed natuurlijk :+ Denk alleen dat het simpeler geweest was als ik gewoon in de kooi was gegaan, want toen hij er éénmaal uit was vond ie dat best ok, dus hem er weer inkrijgen + zelf uit de kooi geraken zonder hond was toch een hele onderneming :') (moest stiekem wel lachen :o ). Maar hij is zo leuk! Enorm wild, maarja, beest wil daar ook gewoon weg .. Met opvoeding en gewoon in huis denk ik dat het een hele leuke hond kan worden :j Is zindelijk en dat is toch al het voornaamste :+ Kent de basisbevelen, moeten natuurlijk onderhouden/nog de puntjes op de i gezet worden, maar dat is met elke hond zo, zeker met een beagle :+ Maar ze zeiden ook dat ondanks zijn uitbundige karakter dat hij graag met je meewerkt en graag wil leren, als je dus consequent bent, maar dat is bij elke hond (of paard) nodig .. Dus dat stond me wel aan :j

Nu mijn moeder nog :=

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 19:21

Hihi, wat een verhaal!

Heb je je moeder al verteld dat je voor een 2e keer bent langs geweest en hoe dat Pinchertje deed? En natuurlijk ook hoe GEWELDIG leuk de Beagle was???

Zijn er niet meer asiels bij jullie in de buurt? Ga anders eens ergens anders kijken? Zoveel honden die een baasje zoeken!

Onze Beagle komt ook uit het asiel in Belgie namelijk Sint Truiden. Terwijl er hier 2 asiels om de hoek liggen maar geen met zo'n schattig hondje als wat hier nu naast me ligt te snurken!

Enne, volgens mij kun je bij veel asiels ook kijken of het allemaal klikt. Wij konden haar binnen 2 weken terugbrengen en dan kregen we het geld terug! (ook een mooi excuus voor je Ma)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 19:35

:j Moeder wist dat ik ging, heb gevraagd of ze mee wilde maar ze zei dat ik maar alleen moest gaan :+ Ze weet wel hoe die pinscher deed :j Heeft voor de beagle geen verschil gebracht :n

Natuurlijk zijn andere asiels een optie, maar momenteel zit ik even met die beagle die ik een kans wil geven. Het asiel ligt hier bij wijze van spreken om de hoek dus voor hun handig om eens te komen kijken (want ze controleren wel) en voor ons ook handig moest er iets zijn (kan je altijd eens snel langsgaan om te vragen of zij daar misschien ook ervaring mee hebben ofzo, je weet nooit, er loopt daar ook een instructeur rond die met de honden werkt en ze alles aanleert enzo..).

Weet niet hoe dat laatste zit bij ons asiel, maar kan ik altijd eens navragen, ben toch van plan nog eens terug te gaan :Y)

Ik bedoel:
Afbeelding

Afbeelding

Dat laat je toch niet zitten?
Als je weet waar je aan begint toch ;)

Nog iets wat ik niet verteld heb van vandaag, weet niet of ik gisteren gezegd heb dat die op beide voorpoten een wondje had. Had daar gisteren al naar gevraagd (misschien hadden ze het nog niet gezien, je weet nooit) en toen zeiden ze dat het door de tralies kwam, van met z'n pootje daartussen enzo .. En vandaag zei die persoon wat hem uit de kooi haalde van: je ziet dat die een wondje heeft op beide poten hé? Dus ik zei: ja, dat had ik gisteren al gezien en verteld. Toen zei ze: ja, dat doet hij dus deels zelf, hij bijt dat steeds weer open enzo. Kwam erop neer dat het beestje daar dus (begrijpelijk) gewoon uit dat hok wil en zich op andere dingen (zichzelf bij gebrek aan veel anders) stort uit verveling of hoe moet je dat noemen..

Toen wilde ik bijna zeggen: geef 'm maar meteen mee ..
Vind het echt zo erg ;( Je merkt ook echt dat hij dolgraag eruit wilde, maar dat is ook logisch natuurlijk. Een beagle in zo'n kooitje, al sinds oktober. Ze komen dan wel buiten in een speelweide en worden opgevoed door de instructeur enzo, maar dan nog ..

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 19:48

Wat een geweldige hond! :+:

Ik hoop echt dat je je moeder nog over kan halen..

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 19:57

Oh, het klinkt zo geweldig allemaal. En die beagle lijkt me echt een hele lieve hond :j Wanneer ga je het er met je moeder over hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:00

Ik ben bezig :+
Probeer zo hier en daar langs mijn neus weg een opmerking te maken, waarbij ik dan weer op de voordelen van een beagle kan wijzen tov die kleine keffers :Y) Maar het vlot niet zo :+

Heb het daarstraks toen ik terugkwam wel uitgebreider met haar erover gehad, hoe de pinscher zich gedroeg en wat ze hebben gezegd over de beagle enzo, maar ze werd niet meteen enthousiast :=

Weet even niet meer wat ik nog kan zeggen of hoe ik het moet aanpakken :n Zit met het idee om haar een e-mail te sturen en daarin alles op te schrijven, dat is zowat mijn laatste hoop denk ik :=

Tenzij nog iemand andere ideeën heeft? :Y)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:10

pfft, ik zou het eigenlijk niet zo snel weten :+ Haha, heb ook zo iets ooit gehad dat ik m'n moeder moest overhalen voor een bepaalde pony, maar dat is me toen ook niet gelukt.
Misschien kan je wel vragen hoe ze er nu over denkt, en of ze al weet wat ze wil? dan krijg je in ieder geval wel direct antwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:12

Oh, maar ze weet wat ze wil hoor .. Als ik dat nu vraag is dat een hele dikke NEEN tov de beagle, dat is me ondertussen al duidelijk :+

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:13

hoi ik hoop voor je dat het de beagle word
wat een schat om te zien
zo te horen krijgt hij het super goed bij jouw

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:14

Oh, nee, dat maakt het er in ieder geval niet makkelijker op := tja, dan weet ik eigenlijk geen betere oplossing door er nog een paar keer naar toe te gaan samen met je moeder, en zorgen dat ze ook even bij de beagle blijft staan, want dat soort honden zijn ontzettend goed in het hart stelen van mensen (zoals jij al gemerkt hebt O:) ) en misschien dat ze dan in ieder geval meer gevoel krijgt met die beagle..
Een andere oplossing weet ik helaas niet, sorry. Lastig zo'n situatie. :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:18

stuur haar een kaart (foto van de hond) en zet op de foto : neemt u mij alsjeblief mee? Ik zoek een nieuw tehuis.

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:20

Die 1e foto van deze pagina nemen en dan erbij zetten: mag ik alsjeblieft bij jou komen wonen?

Wie weet :Y)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:22

Haha ja doeeeen! :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:23

Ja idd.. uitprinten, enveloppe erom..
adres erop ;) gebruikte postzegel opplakken,en in je brievenbus gooien :P

en dan : Maaaam!! Een kaart voor jou!!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:24

Waarom moest ik dittoch lezen.. Beagles zijn geweldig! Ik heb ook zo'n rotjong thuisliggen. Moeilijk, absoluut maar dat zijn alle beagles :Y).

Een hondje hier erbij gaat helaas niet, overigens doen beagles het samen wel beter dan alleen & wennen aan elkaar zal ook wel goed gaan. Ze zaten overigens al naast elkaar ;). Neem ze gewoon allebei mee, als je ze allebei in huis hebt stuurt ze ze vast niet terug :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:28

@ Jolliegirl: Wilde 'm al gewoon op tafel zetten :+
Maar dat bij jou lijkt wel echter :j Moet ik alleen even zien hoe ik dat ga doen aangezien de post pas weer op maandag komt en ik dan moet kunnen buitenglippen zonder dat ze iets doorheeft. Maar dat kan ik misschien morgenavond ofzo ook doen, normaal kijkt ze toch niet meer in de brievenbus als er geen post verwacht wordt.

Zou ik de 'kaart' alleen doen? Of er meteen een briefje (getypt waarschijnlijk want ik ga te hard trillen om het te schrijven :+) bij met nogmaals de uitleg (die ik dus in de e-mail wil doen maar kan ook op die manier).