Ran schreef:Hoi,
Je moeder heeft natuurlijk wel gelijk dat je uiteindelijk altijd een konijntje alleen overhoudt en op die manier bezig blijft met konijntjes erbij nemen. Dus dat moet je je denk ik wel realiseren, je schuift het probleem in feite voor je uit. Ze hoeven ook niet even oud te worden, sommige konijnen zijn met 6 jaar al oud, terwijl anderen wel ouder dan 10 kunnen worden. En een konijntje erbij nemen kan ook stress geven, omdat ze elkaar moeten leren kennen. Ik zou goed kijken naar je konijn hoe ze is nu ze alleen is, of ze tekenen van stress of verveling vertoond of juist wel vrolijk lijkt en of ze goed blijft eten e.d.
Tjah, das joun mening
ik weet zeker dat zij met een maatje nog wel een jaar of 4,5 leeft ( zonder ziektes etc. dan) aangezien haar ouders ook allebei boven de 10 zijn geworden
En nooit ziek zijn geweest etc. En sinds ze alleen zit is ze erg schrikachtig geworden, en vliegt gelijk onder de hondenmand. Terwijl ze eerst altijd vooraan stond. En vrolijk lijkt ze ook niet echt. En het is toch beter om met een maatje samen te zijn. En ik schuif het probleem niet uit, want ik ben dol op konijnen. Alleen van me moeder mocht ik na deze geen konijnen meer, mede doordat ik al veel dieren heb volgens haar. Maar ik koop zelf alle spulletjes voor de dieren en verzorg ze ook zelf. En ben altijd bezig voor hun, opzoek naar nieuwe speeltjes, info zoeken op internet etc.