Konijn overleden, nu nog 1 konijn over

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:59

Miss_Malfoy schreef:
Ok dat is mooi, sucses ermee!

Bedankt :)

Ik denk dat ik een konijntje weg haal bij Hangorenparadijs. Die site trekt mij tot nu toe het meest.
En staan erg leuke konijntjes op. Nu eerst me moeder nog zien over te halen.
Maar dat gaat wel lukken denk ik. Als het op dieren aankomt, dan krijg ik toch meestal gelijk :)
Niet dat ik een zeurderig typje ben en die gaat huilen. Maar ik zoek gewoon veel informatie op en laat dat aan haar lezen.
En meesta geeft ze me dan gelijk :)

Anoniem

Re: Konijn overleden, nu nog 1 konijn over

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:44

Van me vader mag ik er sowieso een konijn bij :)
En hij gaat volgend voorjaar ook een ren erbij maken, waardoor ze een nog groter ruimte zullen krijgen.
Ik heb nu een hok van 2.5 bij 0.8 meter volgens mij :)

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:46

Konijnen zijn alleen niet gelukkig! Jammer dat je moeder dat niet ziet. Probeer haar nog eens te overhalen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:54

Rosa__ schreef:
Konijnen zijn alleen niet gelukkig! Jammer dat je moeder dat niet ziet. Probeer haar nog eens te overhalen. :)

Ze ziet dat wel in, maar ik mocht geen konijnen meer hebben naar deze ;) Omdat zij vind dat ik al veel dieren heb.
Maar ik zorg en betaal alles zelf voor mijn eigen dieren. Alleen zij betaalt de biks van de konijnen.
De rest betaal ik.

maar door prive omstandigheden woon ik bij me oma, maar ik ben nu dit weekend thuis en heb gelijk even gekeken bij het konijntje en ze sprong gelijk het nachthok, terwijl ze dat normaal niet deed. Dus ze kwijnt nu al weg. Dus ben nu drukker opzoek naar een nieuw maatje :)

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 19:12

ik heb bijna hetzelfde probleem, teminste die van mij is wel anders,
ik had 2 zusjes die ook vaak samen waren, toen overleed de ene, en tja dan heb je nog maar 1.
dus ik een konijn gehaad uit de opvang, maar dat klikte dus helaas niet.
dus nu zitten ze apart van elkaar.... omdat ze anders elkaar helemaal :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 19:43

pluche_pluus schreef:
ik heb bijna hetzelfde probleem, teminste die van mij is wel anders,
ik had 2 zusjes die ook vaak samen waren, toen overleed de ene, en tja dan heb je nog maar 1.
dus ik een konijn gehaad uit de opvang, maar dat klikte dus helaas niet.
dus nu zitten ze apart van elkaar.... omdat ze anders elkaar helemaal :=

daarom zal ik die van mij meenemen naar een opvang, om te kijken als het ook klikt ;)

En ik heb trouwens goed nieuws :D Van me moeder mag het nu ook :)
Heb haar een aantal sites laten lezen waarom het beter was en nu vind ze het goed :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 18:26

Vandaag konijntje extra verwend :) Heb haar stuk fleece deken gegeven en een paar wc rollen + 2 krukjes waarop ze kan zitten en onder schuilen en ze had al een plastice omgekeerde hondenmand waarop ze op kon zitten en ook onder kon schuilen. Gelijk dus ook het hele hok schoongemaakt en lekker veel hooi gegeven. Ze eet wel goed tot nu toe. Maar ik las ergens op een site dat ze zichzelf ook kunnen overvoeren. Dus dat even in de gaten houden. Alleen ze is wat schrikachtiger geworden. Maar verder gaat het wel goed.

Ga samen met mijn moeder volgende week kijken voor een konijn derbij :)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 18:47

Goed dat je voor een konijntje er bij kijkt.
Ik zag dat je mijn site al had bekeken, erg leuk! Ik ben dus van Hangorenparadijs :) en er zitten vele leuke konijntjes op een nieuw baasje te wachten. Heb alleen momenteel geen konijntjes van 5 jaar zitten, wel 2 rammen van 6 jaar, maar die moeten bij elkaar blijven en 3 zal wel helemaal te veel zijn ;)
Maar er zit veel doorstroming in dus het kan best zijn dat er morgen een rammetje van die leeftijd zit.

Mocht je elders uit komen, adviseer ik je sowieso naar de opvang te gaan, omdat je dan kan zien wat klikt. Soms is het nog best moeilijk om te koppelen en dan denk jij ik vind dat konijntje leuk en die zetten we er bij en blijkt konijn daar helemaal niet over te denken en kiest voor iets totaal anders. Heerlijke dieren toch die vrolijke stampertjes :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 18:54

Faniek schreef:
Goed dat je voor een konijntje er bij kijkt.
Ik zag dat je mijn site al had bekeken, erg leuk! Ik ben dus van Hangorenparadijs :) en er zitten vele leuke konijntjes op een nieuw baasje te wachten. Heb alleen momenteel geen konijntjes van 5 jaar zitten, wel 2 rammen van 6 jaar, maar die moeten bij elkaar blijven en 3 zal wel helemaal te veel zijn ;)
Maar er zit veel doorstroming in dus het kan best zijn dat er morgen een rammetje van die leeftijd zit.

Mocht je elders uit komen, adviseer ik je sowieso naar de opvang te gaan, omdat je dan kan zien wat klikt. Soms is het nog best moeilijk om te koppelen en dan denk jij ik vind dat konijntje leuk en die zetten we er bij en blijkt konijn daar helemaal niet over te denken en kiest voor iets totaal anders. Heerlijke dieren toch die vrolijke stampertjes :))

Voor mij is het geen probleem, 3 konijnen :) Maar denk niet dat het van me moeder mag O:)
Maar las ergens op een site, dat het niet verstandig is om 2 rammen en 1 voedster bij elkaar te zetten. Weet niet als dat waar is.
En tot nu toe spreekt joun opvang, mij het nog het meeste aan. Op de andere vind ik de informatie over de nijnen erg weinig en bij jou is dat niet het geval :) En ga zo sowieso naar een opvang ;) En het zijn idd heerlijke dieren :)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 18:59

Haha ja dan houd het nooit op natuurlijk ;)
Ik heb 2 gecastreerde rammen bij 1 voedster zitten en geen problemen, maar daar zijn een aantal voorwaarden voor nodig, rammen lang genoeg geleden gecastreerd, het liefst vroeg gecastreerd.
De heren zijn broers en zitten al hun hele leven samen nooit problemen, ze hebben met een voedster erbij gezeten, ging prima, maar deze is helaas overleden. Ik verwacht dan ook geen problemen er mee. En wat ik zei heb zelf ook een koppel van 2 gec. rammen met een voedster zitten. Ik adviseer mensen nooit wanneer rammen niet bij elkaar zitten, 2 aparte rammen en 1 voedster te nemen, maar het kan allemaal een goede kans van slagen hebben. Heel weinig mensen hebben alleen ervaring met meerdere gecastreerde rammen samen. Ongecastreerd is uiteraard sowieso niet aan beginnen :)
Maar ik wil wel even voor je in de gaten houden wat binnen komt, Gieten Aa en Hunze is ook niet zo ver weg voor je dacht ik, ook een hele fijne opvang.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 19:05

Leuk dat je er toch eentje bijneemt!

Ik had precies de zelfde situatie. Mama konijn was overleden en dochter zat dus voor het eerst van haar leven alleen (na 3 jaar?) via mijn werk heb ik er toen een gecastreerde man bij gezet. In het begin wel een beetje ruzie, maar ze zijn snel gewend.
Nu is het vrouwtjes konijn helaas getroffen door e.cuniculi en het ging een tijdje zo slecht dat we alvast een nieuw vrouwtje erbij hebben gezet. Konijn is toch weer helemaal opgeknapt en hupst weer bijna zo goed als heel door de tuin met haar 2 vriendjes :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 19:07

Faniek schreef:
Haha ja dan houd het nooit op natuurlijk ;)
Ik heb 2 gecastreerde rammen bij 1 voedster zitten en geen problemen, maar daar zijn een aantal voorwaarden voor nodig, rammen lang genoeg geleden gecastreerd, het liefst vroeg gecastreerd.
De heren zijn broers en zitten al hun hele leven samen nooit problemen, ze hebben met een voedster erbij gezeten, ging prima, maar deze is helaas overleden. Ik verwacht dan ook geen problemen er mee. En wat ik zei heb zelf ook een koppel van 2 gec. rammen met een voedster zitten. Ik adviseer mensen nooit wanneer rammen niet bij elkaar zitten, 2 aparte rammen en 1 voedster te nemen, maar het kan allemaal een goede kans van slagen hebben. Heel weinig mensen hebben alleen ervaring met meerdere gecastreerde rammen samen. Ongecastreerd is uiteraard sowieso niet aan beginnen :)
Maar ik wil wel even voor je in de gaten houden wat binnen komt, Gieten Aa en Hunze is ook niet zo ver weg voor je dacht ik, ook een hele fijne opvang.

Heb ook al gekeken op Aa en Hunze, maar daar staan ook allemaal jonge rammen op.
Maar ik zal eens overleggen met mijn moeder. Ik weet over welke 2 rammen je het hebt. En vind het echt schatjes om te zien :+:
Maar dat betekent natuurlijk niet, dat ze mijn konijn ook accepteren ( als het van me moeder mag) Alhoewel mijn nijn erg rustig is van haar zelf en echt een schat is :+: (kruizing dwerg x franse hangoor)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 19:08

en 1 ding scheelt, me moeder is dol op hangoren :)

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 19:14

Hoi,

Je moeder heeft natuurlijk wel gelijk dat je uiteindelijk altijd een konijntje alleen overhoudt en op die manier bezig blijft met konijntjes erbij nemen. Dus dat moet je je denk ik wel realiseren, je schuift het probleem in feite voor je uit. Ze hoeven ook niet even oud te worden, sommige konijnen zijn met 6 jaar al oud, terwijl anderen wel ouder dan 10 kunnen worden. En een konijntje erbij nemen kan ook stress geven, omdat ze elkaar moeten leren kennen. Ik zou goed kijken naar je konijn hoe ze is nu ze alleen is, of ze tekenen van stress of verveling vertoond of juist wel vrolijk lijkt en of ze goed blijft eten e.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 19:22

Ran schreef:
Hoi,

Je moeder heeft natuurlijk wel gelijk dat je uiteindelijk altijd een konijntje alleen overhoudt en op die manier bezig blijft met konijntjes erbij nemen. Dus dat moet je je denk ik wel realiseren, je schuift het probleem in feite voor je uit. Ze hoeven ook niet even oud te worden, sommige konijnen zijn met 6 jaar al oud, terwijl anderen wel ouder dan 10 kunnen worden. En een konijntje erbij nemen kan ook stress geven, omdat ze elkaar moeten leren kennen. Ik zou goed kijken naar je konijn hoe ze is nu ze alleen is, of ze tekenen van stress of verveling vertoond of juist wel vrolijk lijkt en of ze goed blijft eten e.d.

Tjah, das joun mening ;) ik weet zeker dat zij met een maatje nog wel een jaar of 4,5 leeft ( zonder ziektes etc. dan) aangezien haar ouders ook allebei boven de 10 zijn geworden ;) En nooit ziek zijn geweest etc. En sinds ze alleen zit is ze erg schrikachtig geworden, en vliegt gelijk onder de hondenmand. Terwijl ze eerst altijd vooraan stond. En vrolijk lijkt ze ook niet echt. En het is toch beter om met een maatje samen te zijn. En ik schuif het probleem niet uit, want ik ben dol op konijnen. Alleen van me moeder mocht ik na deze geen konijnen meer, mede doordat ik al veel dieren heb volgens haar. Maar ik koop zelf alle spulletjes voor de dieren en verzorg ze ook zelf. En ben altijd bezig voor hun, opzoek naar nieuwe speeltjes, info zoeken op internet etc.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 21:35

Rosa__ schreef:

Mijn mannetje is anders altijd heel vrolijk en blij. Hij is zijn hele leven mischien 1x ziek geweest omdat hij iets verkeerds binnen heeft gekregen waardoor zijn maag verstopt is geraakt. Maar hij geeft in ieder geval geen indruk dat hij eenzaam is. Eet heel goed, drinkt goed en speelt zelfs nu hij al bijna 3 is.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 21:39

wemkelover schreef:
Rosa__ schreef:

Mijn mannetje is anders altijd heel vrolijk en blij. Hij is zijn hele leven mischien 1x ziek geweest omdat hij iets verkeerds binnen heeft gekregen waardoor zijn maag verstopt is geraakt. Maar hij geeft in ieder geval geen indruk dat hij eenzaam is. Eet heel goed, drinkt goed en speelt zelfs nu hij al bijna 3 is.

Betekend niet dat konijnen samen absoluut gelukkiger zijn, maar ik denk dat als je dat een keer goed gezien hebt (op de juiste manier dus man + vrouw) dat je het pas begrijpt. Drie is nog erg jong dus laatste woorden snap ik niet?
Als je de mogelijkheid hebt ze samen te houden zou ik het altijd doen, nou ja ik zou zelf geen eens een konijn houden als ik die alleen moet houden, maar dat komt omdat ik weet hoe gelukkig ze samen zijn :)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 21:42

Op drie jaar zijn ze wel volwassen, heb ik gelezen. ze zijn hun puberteit dan al uit dus neem aan dat de speelsheid er dan ook al wat uit komt. Tuurlijk zal het beter zijn om dieren samen te houden, daar twijfel ik neit aan. Alleen omdat ik dat toen niet mocht van me moeder en nu niet meer aan dat gedoe wil beginnen ik wil hem man houden (en me vriend wil geen tweede). Maar de mijne is absoluut niet zielig. Het is een heel vrolijk beestje.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 21:48

Site van AA & Hunze is noot volledig up to date(loop er stage), maar ik geloof wel dat we rammen hebben zitten van 4 a 5 jaar :j Je kan anders gewoon even bellen om te vragen :)
Komt de laatste tijd weer erg veel binnen(ook konijnen die gedumpt worden('' van sint en piet'' juist) gewoon bij iemand voor de deur in een kooi met hooi erin met het plastic er nog omheen, en een plastic vervreten waterbakje en een hoopkeutels :\). We zijn blij met elk geplaatsd dier :j

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 21:52

@ wemkelover
De 3 jaar is in principe volwassen, maar zeker niet oud vergelijk het met iemand van 20 a 25 jaar die kan ook nog wild stappen en doen.. en ook volwassen paarden spelen toch ;)
Als je geen mogelijkheid meer hebt voor een 2e ben je ook nergens toe verplicht dat zegt niemand, maar ze kunnen gelukkiger samen zijn en daar gaat het topic om :)

Inderdaad Aa en Hunze is lang niet altijd up to date, maar er zit zoveel en Marjanne is ook zeker top, zeker de moeite waard om te kijken ook je kijkt je ogen uit. Natuurlijk ben je hier ook welkom :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:00

En vergeet niet dat als ze samen uitgerekt tegenelkaar aan liggen, elkaar zitten te wassen.. dat is gewoon heerlijk om te zien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 01:36

x_Marr schreef:
En vergeet niet dat als ze samen uitgerekt tegenelkaar aan liggen, elkaar zitten te wassen.. dat is gewoon heerlijk om te zien :)

idd, en daarom vind ik het zo sneu dat mijn nijn helemaal alleen zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 14:47

Konijn heeft de hele wc-rol door het hok heen gegooit, waardoor er nu overal wc papier ligt :') En het stuk fleece-deken lag helemaal aan de andere kant van het hok. Dus ze heeft zich wel vermaakt 'vannacht' En ze had lekker van het hooi gegeten. Dus tot nu toe gaat het wel redelijk. Alleen ze is erg schrikachtig zoals ik al zei :\

@ faniek: Hoeveel vraag jij voor een gecastreerde ram? Mag ook via pb :)

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 14:54

Ik heb nog wel een konijn over. Deze is ook gevonden door mij langs de snelweg en tijdelijk opgevangen. Ik heb m nu al een klein jaartje. Het is een leuke hangoor, supertam en lief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 15:12

livo schreef:
Ik heb nog wel een konijn over. Deze is ook gevonden door mij langs de snelweg en tijdelijk opgevangen. Ik heb m nu al een klein jaartje. Het is een leuke hangoor, supertam en lief.

Bedankt, voor je aanbod. Maar ga toch liever naar een opvang :)