Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
GJ9 schreef:Weet ik niet, ik heb geen ervaring met reuen van andere rassen. Misschien weet een andere hondenkenner het?
Het is dat ze met hun geur gaan vlaggen, je zou zeggen dat ieder ras dat doet.
Markeren doen reuen sowieso wel, maar goed. rockwitch schreef:Kan me niet voorstellen dat alle dekreuen onzindelijk worden na dekking, anders zou niemand zijn reu meer beschikbaar stellen voor dekking. Beetje raar.
Later draaide ze haar kont naar hem toe en deed haar staart opzij, hij wist waar hij moest wezen en dook er meteen bovenop. Ze bleef staan, maar ik had gelezen dat het verstandig is om haar de eerste keer vast te houden omdat het eventueel pijn kan doen. Dat heb ik dus gedaan, en mijn vriendin stuurde haar reutje een beetje bij. 1 flinke piep en grom was genoeg voor hem om eraf te springen en het gezicht van m'n teefje te likken (als troost?). Hij durfde gelijk niet meer! En mijn hondje ook niet
Ik wou niet gaan forceren en heb hun maar lekker laten gaan.Citaat:Misschien moet ik in het vervolg een ervaren reu zoeken die ook aan de eisen voldoet.
Leslie90 schreef:Terug van een geslaagde dekkingHet ging heel goed. Voor ik het wist waren ze aan het ...
Ze zaten wel 20 minuten aan elkaar vast, pfff, vermoeiend! op je knie'tjes de hondjes vasthouden. Zondag en maandag mag ze nog een keer terugkomen. Spannend!!!!
Super Leslie!!!! En wat een prachtige toekomstige mamma!!!!!! Mjay schreef:niet zo negatief doen allemaal hoor... het lijkt erop dat de TS er echt wel goed over nagedacht heeft... en die chihuahuas wil iedereen tegen woordig mee in zijn of haar tas dus nieuwe baasjes zat als je het mij vraagt...
Het enige wat ik weet van het fokken met chihuahuas is het risico op een open fontanel.... dat zou ik persoonlijk niet mee willen maken... maar weet niet precies wat daar de kansen opzijn
Mjay schreef:niet zo negatief doen allemaal hoor... het lijkt erop dat de TS er echt wel goed over nagedacht heeft... en die chihuahuas wil iedereen tegen woordig mee in zijn of haar tas dus nieuwe baasjes zat als je het mij vraagt...
Het enige wat ik weet van het fokken met chihuahuas is het risico op een open fontanel.... dat zou ik persoonlijk niet mee willen maken... maar weet niet precies wat daar de kansen opzijn
GJ9 schreef:Ik denk dat de mensen die echt wat hebben met deze hondjes ook juist niet zulke dingen zullen zeggen.
Mijn indruk is beduidend anders dan de jouwe. Het is heel raadzaam om voor je uberhaupt aan een dekking denkt je helemaal voorbereid te hebben op wat een nestje puppies inhoudt. Ik ken geen een Chihuahuafokker die tips op bokt of een ander forum gaat zitten vragen over wat je allemaal klaar moet hebben liggen voor een nestje.
Toen wij ons eerste nestje hadden, heeft onze fokker ons van A tot Z begeleid, en als we een vraag hadden hingen we gelijk aan de telefoon. Het is niet zo makkelijk als het lijkt. En daar kom je pas achter als je je voorbereidt, en niet door vragen erover op bokt te stellen.
Mjay schreef:Het enige wat ik weet van het fokken met chihuahuas is het risico op een open fontanel.... dat zou ik persoonlijk niet mee willen maken... maar weet niet precies wat daar de kansen opzijn