Hoe duur is een hond(je) zoal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe duur is een hond(je) zoal?

- beneden de 100 euro
Geen stemmen
- tussen de 100 en 150 euro
1 (5%)
- tussen de 150 en 200 euro
Geen stemmen
- tussen de 200 en 250 euro
Geen stemmen
- tussen de 250 en 300 euro
2 (10%)
- tussen de 300 en 400 euro
Geen stemmen
- boven de 400 euro
15 (75%)
- anders namelijk: (plaats bericht)
2 (10%)

Totaal aantal stemmen: 20

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:11

Een hond is duur! Ik heb een pup van 6 maanden:

Aanschaf 300
Puppycursus 100
Sterriliseren 220
Entingen tot nu toe 200
Voer/speeltjes/mand 200

En nu is ze nog maar een half jaar en bovendien is ze geen 'papieren' hond, waardoor de aanschaf behoorlijk minder was. Ook is ze kerngezond waardoor ik geen extra kosten tot nu toe heb gehad...
Laatst bijgewerkt door Iorrr op 10-12-09 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:13

De kosten kunnen erg lopen als je pech hebt en veel bij de dierenarts moet zijn.
Wat een hond je verder kost ben je zelf bij in zoverre met aanschaffen van dingen die niet noodzakelijk zijn.
Wat je in elk geval nodig hebt zijn in mijn ogen:
voer- en drinkbak
mand + eventueel kussen daarin
bench (niet altijd nodig, maar sommige honden vinden het wel fijn)
riem en halsband
de nodige speeltjes
voer (en dit kan erg duur zijn als je een dier hebt met een allergie)
kluifjes (om te voorkomen dat de tanden in dingen worden gezet wat niet de bedoeling is)
borstels om de vacht te verzorgen

Kosten waar je verder aan moet denken zijn:
hondenbelasting
eventuele trimster als je hond een vacht heeft die getrimd of geplukt moet worden
eventuele verzekering als je die wilt afsluiten
Kosten van de dierenarts met entingen en bijvoorbeeld een castratie of sterilisatie als dat nodig is
Kosten van het ontwormen 4x per jaar
En natuurlijk niet vergeten de aanschafkosten van de hond zelf, ook in een asiel betaal je een x bedrag voor een hond.

Om hier aan alles een bedrag te hangen wordt lastig want je hebt net als bij de paardenspullen ook voor honden goedkopere en duurdere merken.

Zolang niet iedereen in het hele gezin er achter staat zou ik niet voor een hond gaan, het is niet zomaar iets wat je aanschaft. Het dier is wel afhankelijk van jou als baas om te gaan wandelen en om verzorgt te worden. Een x geen zin kan niet als hij er uit moet en het regent. Ook dan zal je er mee uit moeten. Bedenk ook goed dat niet elke hond zo maar mee kan naar de paarden of wedstrijden. Je hebt honden die je daar echt geen plezier mee doet!

Mlies

Re: Hoe duur is een hond(je) zoal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:18

Aanschaf €750
2 entingen/ontwormen/ontvlooien eerste maand zo'n €90
Bench €45
Voer per maand €60
Regelmatig botten/kluiven per maand ook zo'n €10
Liep kreupel, foto's laten maken van heupen&ellebogen + pijnstillers €77

En daar zit dan nog niet eens een verzekering bij, sterilisatie komt daar over paar maanden nog bij.

Hartstikke leuk zo'n hond, maar erg duur.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:32

Aanschaf van de hond zelf valt mee, die van mij kostte 125 euro. Heb hem van MP, van mensen die hem niet meer wilde. Wij hebben hem inmiddels 2 jaar en zijn dolgelukkig met hem (en hij volgens mij ook met ons). Maar de aanschaf alleen is het niet, dit is net als met een paard.
Ik zal je eerlijk verklappen dat mijn hond net zo duur is als mijn paard!
Hij eet voor ongeveer 100 euro per maand, heeft 2 halsbanden, een lange en een korte riem, een bench, een mand, 20 dekentjes, 100 speeltjes.... En dat kost echt allemaal een hoop geld hoor!
Daarbij, als niet iedereen erachter staat, is het erg zielig voor het hondje, omdat hij zich niet gewild kan voelen.

Ik zou dus gewoon nog maar evne wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:36

De aanschaf valt idd wel mee, het gaat meer om de kosten die je maakt als je de hond eenmaal hebt. Zo was er bij onze hond in zijn laatste levensjaren een lekkende hartklep vastgesteld. Hij kon er nog prima mee door leven, maar moest wel aan de medicatie. Om de paar weken moesten we medicatie halen a €100 per keer. Dus daar moet je ook rekening mee houden ;) Dus je kan nooit zeggen hoeveel het je ongeveer gaat kosten omdat je altijd met onverwachte kosten te maken hebt voor als er iets met je hond gebeurd ofzo.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:06

Moderatoropmerking:
Zinloze posts zijn niet toegestaan.
Dit valt onder een zinloze post.
Dit topic gaat dus op slot. Nogmaals, het gaat op slot omdat het zinloos is, niet omdat TS dit zelf aanvraagt.