Een goede fokker verkoopt geen hond aan iemand die hele dagen werkt en ik vind dat heel terecht. Een hond is een roedel dier. Het gaat namelijk niet alleen om die 8 uur, maar ook om de heen en terugreis naar werk, slapen, boodschappen doen, douchen, allerlei sociale contacten enz. Dan blijven er netto maar heel weinig tijd voor een dier over. Als je dan volledig werkt en een hond hebt zorg dan voor adequate opvang of een uitlaatservice.
Ik reageer meer op een aantal mensen die een hele dag thuis alleen totaal niet als probleem zien.
Lotje02
Geplaatst: 10-12-09 14:05
Is er niet iemand in de familie, vrienden, buren enz. die je hond uit kan laten? Dan geef je je sleutel toch niet aan een 'vreemde'. Wij hebben de luxe dat we onze hond mee kunnen nemen naar het werk (hebben een eigen zaak). Maar ik kan me wel voorstellen dat het geen fijn idee is als je hond de hele dag alleen zit.
slimmerik
Geplaatst: 10-12-09 14:07
De verantwoording voor de hond zie ik ongeveer als een verantwoording die je ook voor een kind hebt en werkt.
Zorg voor iemand bij je in huis en als dat moeilijk is, dan idd "dag" opvang. Dus soort pleegouders
Het is lastig, mijn situatie is namelijk ook al veranderd als toen ik aan een hond begon.
Ik zou ook eerder voor een dagopvang gaan als uitlaatservice, maar dit meer omdat ik totaal geen goede ervaring heb met uitlaatservice.
Mijn hond vindt het helemaal niks. Mijn moeder deed het namelijk voorheen, ze heeft zelf ook een hond dus samen lekker naar het bos gaan. En dan nam ze hond mee naar huis, maar dat vindt mijn hond dus niet leuk ze gaat bij de deur piepen en ze wil gewoon lekker naar eigen huis.
Zo doen wij het nu dus ook, mijn moeder loopt een uurtje met ze ongeveer en daarna brengt mijn moeder ze ook weer gewoon naar huiszodat ze lekker in haar eigen mandje kan slapen tot wij weer thuiskomen. Vindt ze overigens prima ze is een erg tevreden hond, sloopt niet etc.
Sheran
Geplaatst: 10-12-09 14:34
Ik weet niet waar je heen gaat verhuizen, maar als het naar Groningen is wil ik je hond graag aandacht geven overdag
Mijn honden worden tussen de middag uitgelaten door de buurmeisjes, zo verdienen zij een zakcentje, komen mijn honden er lekker uit (en hoef ik geen dure uitlaatservice te betalen)
Omdat jullie verhuizen ken je daar vast niet echt iemand, misschien briefje ophangen bij supermarkt?
Antheman
Geplaatst: 10-12-09 16:49
Majo schreef:
Waarom hebben jullie wel/niet goede ervaringen met uitlaat/dagopvnag?
Goede ervaring met de uitlaatman omdat: Hij komt tussen de middag en brengt Kees om 17 uur terug. Hij loopt 1,5 uur met max. 6 honden. De hele middag is hij dus onder de pannen. Ik hoef Kees niet weg te brengen, is makkelijk! Kees is graag bij hem en vindt het fijn in de roedel. Zo heeft hij ook zijn speelmomenten weer. Nu weet ik wel dat ik een echte goede uitlater heb. Er zijn heel erg veel uitlaatservieces hier in de buurt en die lopen rustig met 12 honden tegelijk.
Een dagopvang heeft hokken en daar hou ik totaal niet van.
Mijn vriendin is juist erg bang om haar hond met de uitlaatman mee te geven. Ze is bang dat hij wegloopt. Zij brengt haar hond wel naar de opvang , omdat daar een hek omheen staat. Hier is zij geruster op. Zij heeft haar hond een paar jaar terug wel met de uitlaatservice meegegeven en hoorde van de buren dat hij dan maar 10 minuten werd uitgelaten! Daar is ze snel mee gestopd. Maar ook daar kunnen ongelukken gebeuren, want in haar pension heeft iemand lang geleden een hek open laten staan en hierdoor is een hond ontsnapd en verongelukt.
Ik zou ook voor een hondenuitlaatservice gaan, of je hebt misschien wel mensen die op willen passen op je hond en zo zijn/haar zakcentje kunnen verdienen. Op het begin is het natuurlijk altijd wel even eng een vreemde in huis. Maar je leert ze na een verloop van tijd wel kennen. Ik loop stage bij een hondenuitlaatservice en deze vind ik wel goed. Ze neemt ongeveer 8 honden per dag mee, spelen en ravotten lekker met elkaar. en gaan weer tevreden naar huis. Als wij ze op komen halen staan ze altijd te springen om mee te gaan. En als je hond los kan dan wordt dat ook gedaan. Maar elke hondenuitlaatservice is natuurlijk anders. Ik wil TS veel succes wensen om een goede oplossing te vinden. Het moet natuurlijk wel in je budget passen.