Stalkattendilemma........

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 01:38

Ik denk dat als je niet snel iets onderneemt dat de katten straks zelf een ander (beter) huis gaan zoeken. Als ze het elders beter hebben zijn ze makkelijk over te halen... Ik zou ze naar huis halen, in de schuur een mooie plek maken, ze daar een tijdje laten (verstandig is misschien tot na oud en nieuw) en daarna langzaam aan proberen los te laten... eerst af en toe een half uurtje als je erbij bent en dat opbouwen... Zo heb ik dat ook gedaan en nu sluit ik mijn katten s'nachts nog altijd op omdat we aan een drukke weg wonen (s'nachts gaan ze struinen dus groot risico dat ze aangereden zouden worden).

Petje af voor jou!! Succes!!

Cossie

Re: Stalkattendilemma........

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 01:44

Misschien hier iemand op bokt die de katten een plek op stal/boerderij kan bieden?? Wie weet in je omgeving?

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 02:24

Ik zou ze ook mee naar huis nemen en een fijn plekje in de schuur voor ze maken :) .
De poezen kennen jou en weten dat jij degene bent die ze altijd eten komt geven. Het duurt misschien een paar weken, maar dan weten ze heel goed wat hun (nieuwe) thuis is.

Toen wij ruim 4 jr geleden naar een huis met stallen verhuisden, heb ik 2 poezen van mijn vorige stal meegenomen.
De poezen waren buiten (en in de stal) gewend en het was verder geen probleem.
2 Jaar geleden zijn we weer terug naar ons "oude" huis gegaan en hebben we de poezen meegenomen.
Ze waren buiten gewend en wilden ook niet naar binnen, maar toen de ene verdween ;( , vond de andere het niks om in d´r eentje buiten te zijn.
Onze die-hard buitenpoes is inmiddels een knuffelige (iig ´s nachts) binnenpoes geworden ;) .

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 03:20

Ik had (hij is net een paar weken geleden ingeslapen ;( ) een kat die al 2 keer verhuisd is. Hij heeft er echt nooit een drama van gemaakt. En toen we van Nederland naar Duitsland verhuisden, gingen er 4 katten mee. Geen van allen heeft er een probleem van gemaakt. En de kat die we hier bij het huis kregen, was ook geen andere katten gewent. Ze hebben in het begin naar mekaar geblazen maar binnen een paar weken was dat ook klaar. Als een kat voelt dat hij gewilt is en het rustig is wennen ze vaak heel snel.

Ik zou die beide dus ook meenemen naar huis, doe ze idd eerst maar een weekje in de schuur. Als ze daar gewent zijn kan je wel eens kijken wat ze van in huis vinden. Ruimtes dan klein houden, dus niet gelijk het hele huis geven. Maar eerst 1 kamer(tje). dat heel langzaam uitbreiden.
En ja tis dat je zon eind bij me weg woont, ze hadden met liefde hier mogen komen wonen. Zouden dan zelfs gewoon stalkat mogen zijn, al weet ik wel zeker dat dat geen jaar duurt en ze dan alsnog hier in huis liggen te pitten :D Doet de kat die we bij het huis hebben gekregen nl ook al, en die kwam echt nooit in huis bij de vorige bewoner. Die was zelfs bang voor mensen.

Katten kunnen zich veel beter aanpassen dan wij denken, ook aan een nieuw (t)huis.

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 09:28

Dank jullie wel voor alle aanmoedigende berichtjes. Zo te horen hebben velen van jullie een soortgelijke situatie meegemaakt, en is het allemaal goed gekomen.

Gisteravond heb ik tegen vriendlief :D gezegd dat we de schuur moeten isoleren, en ze maar moeten ophalen, want dit is geen leven voor ze.......

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 09:33

Super!!!
Nogmaals, je verdient echt een pluim!!!
Waren er maar meer mensen zoals jij!

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 09:35

Wat ontzettend lief van je. Ik wou dat er meer mensen zoals jij waren. Naar mijn idee wordt er vaak te weinig omgekeken naar stalkatten. Ik denk dat de schuur bij jou een prima oplossing kan zijn. Al is het alleen maar vanwege de rust en het idee kunnen krijgen dat ze gewilt en geliefd zijn.

Laat je wel even weten hoe het allemaal af is gelopen?

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 09:36

Schuur isoleren is nog niet eens nodig hoor ;) .
Die van mij woont overdag in de hondenkennel en ´s nachts dus binnen. In de kennel staat zo´n "overdekt" mandje met een warm dekentje erin op een baal stro, dat de kou niet van onder kan komen.
Mijn vriendin heeft ook zo´n buitenpoes en die heeft een heuse kattenvilla bij de voordeur gemaakt :D .
Ze heeft een grote doos met van die styroporplaten (isolatie) bekleed, en daaroverheen folie gemaakt. Aan de voorkant heeft ze een groot gat gemaakt en binnenin ligt een lekker dekentje.
(Is iig een stuk goedkoper als de schuur isoleren ;) .)
Succes ermee +:)+ !

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 10:25

Sterre schreef:
Schuur isoleren is nog niet eens nodig hoor ;) .
Die van mij woont overdag in de hondenkennel en ´s nachts dus binnen. In de kennel staat zo´n "overdekt" mandje met een warm dekentje erin op een baal stro, dat de kou niet van onder kan komen.
Mijn vriendin heeft ook zo´n buitenpoes en die heeft een heuse kattenvilla bij de voordeur gemaakt :D .
Ze heeft een grote doos met van die styroporplaten (isolatie) bekleed, en daaroverheen folie gemaakt. Aan de voorkant heeft ze een groot gat gemaakt en binnenin ligt een lekker dekentje.
(Is iig een stuk goedkoper als de schuur isoleren ;) .)
Succes ermee +:)+ !

Dank je wel voor de tips! Toch denk ik dat de schuur wel iets te koud is, dus we moeten daar in ieder geval wel iets op verzinnen. Misschien halen we ook wat balen stro ofzo om ze wat warmer te houden. Je hebt me in ieder geval op ideeen gebracht!

KimH schreef:
Laat je wel even weten hoe het allemaal af is gelopen?

Ik hou jullie op de hoogte! ;)

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 10:40

Een grote pluim voor jou!!!!! +:)+ +:)+
Vind het heel goed dat je zoiezo de zorg altijd op je hebt genomen en dan nu nog eens de katten( hoeveel eigenlijk? ) mee gaat nemen.
Begrijp trouwens toch niet dat er op die manege honden los lopen. Bij ons mag dat echt niet. Maar dat komt misschien omdat de eigenaar zelf 2 hondjes heeft. Ook hier zijn 2 stalkatten en die hebben het super naar hun zin gelukkig.
Ben benieuwd naar het verloop straks hiervan.
Succes!! :D

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:12

Isoleren is niet nodig hoor... Heb je geen hondenbench o.i.d. Doe je daar een dikke doek overheen hangen, kunnen ze daar lekker in kruipen!! Strobalen is ook een goede optie, maken ze zelf wel een nestje!!

Succes en hou je ons op de hoogte???

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:42

Yeah super dat je de katten daar weg gaat halen (:)

Haal ze vandaag nog maar op ;)
Inderdaad een paar balen stro en een lekker mandje erbij.
Twee van mijn katten leven ook het liefst buiten.
Ze kunnen in het stro liggen en heb er mandjes en benches staan met dekentjes erin.
Tip: ik gebruik oude schabrakjes, die liggen lekker en zijn sterk.

Als het heel koud is en ze willen toch even binnen, mogen ze in de badkamer.
Daar heb ik zo'n radiator mandje hangen en op de grond nog een mandje.
Natuurlijk een bak brokjes en een kattebak.

Ze mogen ook best in huis, maar heb ook een aantal raskatten lopen en met elkaar klikt het
niet zo ;)

Wat zullen jouw katjes blij met je zijn ;)
Mogen ze van de eigenaar wel met je mee? Of neem je ze gewoon mee?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:01

wat goed.

Toen wij ons huis buitenaf kochten was dat incl een verwaarlossde wilde stalkat. Deze hebben wij ook opgenomen. Inmiddels is ca14 jaar en leeft in huis en wil niet eens meer naar buiten. Ze vindt het heerlijk op de bank en geknuffeld te worden. Als ik 10 jaar terug denk toen sprong ze van angst naar m'n gezicht. :P

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:14

Hartstikke goed dat je ze meeneemt!
Onze oude kat is ook van een buiten leven naar een binnen leven verhuisd,
en heeft daar geen enkele problemen mee gehad.
Ook deze kat was al wat ouder, dus ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt :D

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:52

Wij hebben ook eens een katje meegenomen van stal...Het scharminkeltje
was al ruim 2 jaar oud...maar zag er uit als een kitten van 5 maanden...
Kreeg geen eten behalve als wij er waren...Net als aandacht...Verder is
zijn zusje gevonden met een verbrijzende schedel...Bovendien hadden ze
ook nog jagende honden die ook schapen achterna gingen en (dood)beten.
Hij is naar een vriendin verhuist en heeft nooit moeilijk gedaan. Hij is ook
nog eens uitgegroeid tot een mooie grote kater. Helemaal een ander katje...
Ik heb dan ook nooit spijt gehad dat we hem daar gered hebben.

Misschien een idee om een gedeelte van de tuin af te zetten?

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 23:34

:o Had beloofd om jullie op de hoogte te houden, dus bij deze:

Beide heren eindelijk te pakken. Gisteren vonden we helaas 1 poezel. Ik weet dat deze meneer zich hevig verzet, dus toen ik hem riep pakte ik hem meteen in zijn nekvel. Was eigenlijk de hele dag al zenuwachtig voor dit moment, maar het is me eigenlijk 100% mee gevallen. Stom he?

Hij heeft heeft lekker gegeten, :9 :Y) gedronken en we hebben lekker geknuffeld met hem. Wel wou alleen heel erg snel naar boven toe (daar hebben we een plank hangen) Hij denkt volgens mij toch iedere keer dat er een hond binnen kan komen. Ongelofelijk hoe dat in zijn systeem zit. Toen ik vanochtend bij hem ging kijken had hij de zijn behoefte netjes op de kattenbak gedaan. Ik had voor de zekerheid de deksel van de bak af gelaten, maar heb hem vanochten er maar weer snel opgezet, want meneer houdt nogal van graven. De hele schuur ligt onder de steentjes! Vandaag zag ik dat hij een behoorlijk bult op zijn koppie heeft, en zit echt helemaal onder de korstjes en heeft een kaal plekkie achter zijn oor zitten met een snee. Hij heeft het te verduren gehad de afgelopen tijd! :( :( :(

Vanavond gelukkig de andere poezel te pakken gehad. Toen we hem in de schuur lieten, liet hij aan de andere zien dat hij nog steeds de broek aan heeft, ~~}> en sprong ook meteen naar boven toe. Ben zo blij dat ik ze allebei heb!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Van 't weekend gaan we de tuin afzetten zodat ze ook weer lekker naar buiten toe kunnen.! :o

Ben zo ontzettend opgelucht! :D :D :D

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:36

wat een goed nieuws!! :D (stille meelezer ;) ) hopelijk blijft alles goed gaan!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:37

Super dat je ze allebei hebt!!
Het zal wel een paar dagen duren, maar binnen de korte tijd is het alsof ze altijd in je schuur hebben gewoont. het moet heerlijk voor ze zijn om een beetje rust te hebben.
Hopelijk heelt het koppie van de ene poes snel.
Hoe heten ze eigenlijk?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:40

wat een goed nieuws!
Wat lief van je dat je je zo inzet voor deze poezen!
En dat al jaren!Echt SUPER!!!!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:57

Wow wat ben jij een held! Super goed om te lezen hoe jij je inzet voor deze twee mannen :D
Ik blijf lekker meelezen en de vooruitgang in de gaten houden :D

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 00:06

Wat ontzettend lief van je dat je dit zo gedaan hebt :) Heel rare pensiongasten ook, als ze de honden er achter aan sturen.... Ik dacht dat paardenliefhebbers wel van dieren zouden houden!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 00:30

Dat heb je super gedaan meid +:)+ !
En geloof me, ze hebben heel gauw in de gaten dat ze bij jou-/jullie heerlijk zitten, zonder steeds te worden opgejaagd en op tijd hun natje en droogje krijgen.
Ik hoop dat je nog lang, veel plezier van je kattenbeesten mag hebben :) .

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 02:32

ooohh was zo benieuwd wat je ging doen nu.

En het is zo goed afgelopen! :D

Wel leuk dat je nu arme diertjes een warme thuis hebt kunnen aanbieden. Binnenkort zien we dus foto's! :D

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 09:25

ahhhh super (:)

Jeetje wel heel zielig hé hoe ze er aan toe zijn geweest.

Ik vind het echt supergoed van jullie dat je ze daar weg hebt gehaald!!

Heb je al foto's gemaakt? ;)

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 11:14

Nee, heb nog geen foto's gemaakt. Ik zal tzt uitzoeken hoe ik ze erop moet zetten! :o

Nacht zijn ze goed doorgekomen, en hebben de schuur heel gehouden. Behoeftes ook weer netjes op de bak gedaan. De ene (die we woensdag gehaald hebben vindt het allemaal prima. Eet en drinkt goed, en je ziet hem rustiger worden. De ander (die we gisteren hebben opghaald) is echt helemaal de weg kwijt. Vanochtend wou hij niks eten, en had al heel snel de deur door waar je naar buiten kan. Probeerde ook te ontsnappen. Hoop dat het goed komt met hem. Hij is ook de oudste, en ik had ook het idee dat hij zich redelijk redde op sta....... Ben benieuwd of hij wel wil blijven........ :?