puppie gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:58

Wat een ontzettend leuk koppie :+:

TS ik heb je even een pb gestuurd

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:04

Eh, dat zich niet meteen iemand meld, wilt niet zeggen dat ook niet iemand hem zoekt!

Wij hebben dat eens met de hond van mijn schoonouders gehad. Die was met mijn schoonvader mee de klantenroute aan het rijden, springt opeens geheel onverwacht langs mijn schoonvader de bus uit, schiet de straat op en wordt aangereden. Mijn schoonvader ernaar toe, bukt zich over de hond die op dat moment doodstil bleef liggen....springt dat beest opeens op en vliegt er vandoor!

Mijn schoonouders waren zo in shock dat ze totaal niet wisten waar ze hem nu moesten zoeken. En aangezien het niet bij ons in de buurt was, had bellen naar een asiel in de buurt ook weinig zin. Wisten die mensen veel van Amivedi !

Ik ben dus 2 dagen later, toen ik hoorde dat ze nog nergens naar gebeld hadden, alleen maar een paar keer terug naar de plek gereden om de hond te zoeken, het internet opgegaan en heb alle asiels, dierenwinkels en dierenartsen in de buurt gebeld met de mededeling of zich iemand gemeld had.
Pas 2 of 3dagen daarna belde een asiel dat de hond was afgegeven door mensen bij weie hij al een paar dagen in de tuin zat (liet zich niet vangen in eerste instantie).

Dus....ben nu niet te vlug met bemiddelen, misschien is er toch iemand naar hem op zoek. Ook hebben niet alle mensen internet en dan wordt zoeken ook al lastiger.
Daarbij komt: Heb je hem met foto aangemeld bij asiel? Als het asiel dan een foto op de site www.dierenasiels.com plaatst, dan kan de hond ook vlugger herkend en bij zijn baasje terecht komen.

Ik vind het zowieso raar dat het asiel hem niet is komen ophalen. Heb zelf eens een hond gevonden en die werd opgehaald door dierenambulance, terwijl ik had aangegeven dat ie mocht blijven als zich niemand meldde en dat ie dus niet opgehaald hoefde te worden. Eigenaren konden hem zelf bij ons ophalen. Ja, dikke neus. Hij MOEST mee, vanwege een of ander vaag aansprakelijkheidsvferhaal van de Gemeente die verantwoordelijk is voor alle 'loslopende" wezens zonder baas.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 13:21

Isabonny schreef:
Eh, dat zich niet meteen iemand meld, wilt niet zeggen dat ook niet iemand hem zoekt!

Wij hebben dat eens met de hond van mijn schoonouders gehad. Die was met mijn schoonvader mee de klantenroute aan het rijden, springt opeens geheel onverwacht langs mijn schoonvader de bus uit, schiet de straat op en wordt aangereden. Mijn schoonvader ernaar toe, bukt zich over de hond die op dat moment doodstil bleef liggen....springt dat beest opeens op en vliegt er vandoor!

Mijn schoonouders waren zo in shock dat ze totaal niet wisten waar ze hem nu moesten zoeken. En aangezien het niet bij ons in de buurt was, had bellen naar een asiel in de buurt ook weinig zin. Wisten die mensen veel van Amivedi !

Ik ben dus 2 dagen later, toen ik hoorde dat ze nog nergens naar gebeld hadden, alleen maar een paar keer terug naar de plek gereden om de hond te zoeken, het internet opgegaan en heb alle asiels, dierenwinkels en dierenartsen in de buurt gebeld met de mededeling of zich iemand gemeld had.
Pas 2 of 3dagen daarna belde een asiel dat de hond was afgegeven door mensen bij weie hij al een paar dagen in de tuin zat (liet zich niet vangen in eerste instantie).

Dus....ben nu niet te vlug met bemiddelen, misschien is er toch iemand naar hem op zoek. Ook hebben niet alle mensen internet en dan wordt zoeken ook al lastiger.
Daarbij komt: Heb je hem met foto aangemeld bij asiel? Als het asiel dan een foto op de site http://www.dierenasiels.com plaatst, dan kan de hond ook vlugger herkend en bij zijn baasje terecht komen.

Ik vind het zowieso raar dat het asiel hem niet is komen ophalen. Heb zelf eens een hond gevonden en die werd opgehaald door dierenambulance, terwijl ik had aangegeven dat ie mocht blijven als zich niemand meldde en dat ie dus niet opgehaald hoefde te worden. Eigenaren konden hem zelf bij ons ophalen. Ja, dikke neus. Hij MOEST mee, vanwege een of ander vaag aansprakelijkheidsvferhaal van de Gemeente die verantwoordelijk is voor alle 'loslopende" wezens zonder baas.

amivedi staat in contact met t asiel en is degene van de dierenambulance, het is friesland, de lijntjes zijn hier (gelukkig nog) erg kort.
Amivedi gaf zonet zelf aan dat de kans klein is , bovendien heb ik zelf in het werk gezeten van dieren ophalen en naar het asiel brengen (bij de politie) en weet wel hoe het meestal gaat.
Maar er is idd een kans dat ie nog opgehaald wordt en als je mijn verhaaltje leest, zeg ik ook dat.
Je krijgt van mij de dierenartsen rekeningen mee ( om je geld aan de off eigenaar terug tevragen) en ik zoek alleen een plaatsje voor hem hier in de buurt, zodat ie evt. snel terug kan naar off. eigenaar. Bovendien, als t een pyrenese herdershond of een kruising is, dan heeft ie een goede opvoeding nodig van iemand die weet wat ie doet, dus dat wordt ook zeker meegenomen...
Ik kan m gewoon niet zolang opvangen en heb slechte ervaringen met asiels, bovendien zitten ze overvol...

Appeltje00

Re: puppie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 16:28

ik mag hem zelf niet maar ik ken een gezin met al een hondje en die hebben echt de ruimte ook voor paarden enzo.
ik zou die wel even vragen.
want die hebben echt een super hard voor dieren

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 21:03

ondertussen ben ik weer met de wollebaal naar de dierenarts geweest. Ze zijn daar echt super, ze doen er alles aan om t zo goedkoop mogelijk voor mij te maken, hoefde nu ook alleen maar de pijnstillers te betalen!
Zijn heupje is zeker uit de kom, maar ze durven t niet zomaar terug te plaatsen. Ze hebben contact gehad met de kliniek om te horen wat t beste is, een operatie of dat ze m toch zo zetten en dan vasttapen....
Bij de operatie halen ze de heupkop weg, we hebben een hond die dat gehad heeft en ik weet wat dat gaat kosten....
Daar bovenop komt nog dat ik, toen ik bij de dierenarts wegreed, ook nog een aanrijding heb gehad en mijn auto total loss is, het was mijn schuld en ik ben dus nu autoloos.....
Dus....... geen geld voor een dure operatie...............

Dit wordt dus nu een noodkreet: Wie heeft er plek en geld voor deze leuke puppie, die evt wel nog opgehaald kan worden door de rechtmatige eigenaar (al schat amivedi die kans erg klein)...

Vind ik voor morgenavond niet een plekje dan moet ik m helaas naar t asiel brengen. Ik ga wel op zoek naar een asiel, waarvan ik zeker weet dat ze m hiervoor niet in laten slapen........

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:05

:oo oh god. Ben je goed bezig en dan gebeurd er dit :(:)
Wat erg TS

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:08

kaatjemuts schreef:
Dit wordt dus nu een noodkreet: Wie heeft er plek en geld voor deze leuke puppie, die evt wel nog opgehaald kan worden door de rechtmatige eigenaar (al schat amivedi die kans erg klein)...

Vind ik voor morgenavond niet een plekje dan moet ik m helaas naar t asiel brengen. Ik ga wel op zoek naar een asiel, waarvan ik zeker weet dat ze m hiervoor niet in laten slapen........

Er is geen asiel in Nederland die de pup hiervoor zal laten inslapen.
Persoonlijk vind ik het nogal wat om voor morgenavond een plekje te zoeken, dan krijg je toch mensen die zoiets in een opwelling doen en dat is nooit verstandig.

Neem gewoon contact op met het asiel, dikke kans dat hij dan gewoon in een pleeggezin terecht gaat komen gezien zijn leeftijd.
Maar ik denk dat dit hondje wel een baasje heeft ergens.

Overigens is dit geen Pyreneese Herderpup, een rasechte pup wordt gechipt op de leeftijd van 8 weken.
Er lopen zeer veel honden rond die niet gechipt zijn helaas. De zogenaamde gelegenheidsfokkers en broodfokkers vinden dat meestal niet nodig en een hoop eigenaren ook niet.

efaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:11

weet je zeker dat hij is aangereden ? wij hebben vroeger een hondje gehad dat wij ook hebben gekregen met totaal gesloopte heupen omdat ze er mee speelden en mee gooiden !!!! heupen zijn waarschijnlijk meerdere keren uit de kom gegaan.
zouden ze het hondje niet gedumpt kunnen hebben?????

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 21:25

efaa schreef:
weet je zeker dat hij is aangereden ? wij hebben vroeger een hondje gehad dat wij ook hebben gekregen met totaal gesloopte heupen omdat ze er mee speelden en mee gooiden !!!! heupen zijn waarschijnlijk meerdere keren uit de kom gegaan.
zouden ze het hondje niet gedumpt kunnen hebben?????

de dierenarts is nu bang dat ze m gedumpt hebben vanwege zijn verwonding... maar dat maakt verder niets uit...
Ik heb misschien iemand gevonden, die m over wil nemen, maar heb nog geen definitief antwoord...

@ ThePast03:
heb ook niet gezegd dat ie raszuiver was, dat kan ik ook niet weten....
IK heb redelijk veel ervaring met een asiel hier in de buurt en ik kan zeggen dat dat niet n positieve ervaring is, vandaar dat ik dat heb tegengehouden....
Hij gaat ook alleen naar een goed plekje en als die er niet is voor morgenavond, dan gaat ie idd naar n asiel, waar ze m verder willen/kunnen helpen...
Ik wou m behoeden voor het gaan van plekje naar plekje, maar dat blijkt, dus jammer genoeg, waarschijnlijk niet mogelijk....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:34

kaatjemuts schreef:
de dierenarts is nu bang dat ze m gedumpt hebben vanwege zijn verwonding... maar dat maakt verder niets uit...
Ik heb misschien iemand gevonden, die m over wil nemen, maar heb nog geen definitief antwoord...

@ [*olduser*]:
heb ook niet gezegd dat ie raszuiver was, dat kan ik ook niet weten....
IK heb redelijk veel ervaring met een asiel hier in de buurt en ik kan zeggen dat dat niet n positieve ervaring is, vandaar dat ik dat heb tegengehouden....
Hij gaat ook alleen naar een goed plekje en als die er niet is voor morgenavond, dan gaat ie idd naar n asiel, waar ze m verder willen/kunnen helpen...
Ik wou m behoeden voor het gaan van plekje naar plekje, maar dat blijkt, dus jammer genoeg, waarschijnlijk niet mogelijk....

Neem anders eerst even contact op met de dierenbescherming. De dierenarts kan wel voor van alles bang zijn maar straks is deze pup gewoon weggelopen en wel onder de auto terecht gekomen. Vraag of die je kunnen helpen.

Straks zijn er wel mensen op zoek naar deze pup en de zoektocht wordt er niet makkelijker op als de pup een eind van zijn vindplaats is. Amivedi kan erg laks zijn en een hoop mensen zijn niet eens op de hoogte van het bestaan van Amivedi.

Komt bij dat ik mezelf niet kan voorstellen dat een nieuwe eigenaar bereidt is de kosten op zich te nemen met de risico dat deze hond een baasje heeft. Baasje heeft wel recht op de pup maar je moet maar afwachten of die de kosten wil betalen voor iets waarvoor hij geen toestemming heeft gegeven.
Wees wijs en ga deze pup niet zelf bemiddelen maar zoek een goede opvang!

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:44

ik loop nu even om me heen te vragen wie nog een puppie misschien wil

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:51

Hou dr wel rekening mee dat als de kop idd van de heup wordt afgezaagd of de heup terug wordt gezet het wel even revalideren wordt. Mijn hondje heeft 2 jaar geleden ook de heup uit de kom gehad en dat heeft best nog een tijd geduurd voordat hij weer pijnvrij was. Hij heeft veel gepiept en gejankt na de operatie en het ging me echt door merg en been, zo zielig!

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:53

ongeveer wat kost dat want dan kan ik daar rekening mee houden met vragen aan mensen

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:59

kaatjemuts schreef:
heb ff gegoogled, maar je hebt gelijk! we konden er al geen ras bij vinden... alleen heeft ie wel een 5e klauwtje op beide achterpoten, heeft dat ras dat ook? Ik ken t ras verder niet nl.

Hubertusklauwtjes komen wel voor bij Pyreneeërs...
Ik heb je even de email van de enige Friese Pyreneeërfokker gePBd.

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 22:24

Kymalin schreef:
Hou dr wel rekening mee dat als de kop idd van de heup wordt afgezaagd of de heup terug wordt gezet het wel even revalideren wordt. Mijn hondje heeft 2 jaar geleden ook de heup uit de kom gehad en dat heeft best nog een tijd geduurd voordat hij weer pijnvrij was. Hij heeft veel gepiept en gejankt na de operatie en het ging me echt door merg en been, zo zielig!

ik weet t, we hebben zelf ook een hondje waar ze de kop af hebben gehaald... maar hij schijnt er niet veel last van te hebben ,alleen als je de heup echt ver doorbuigt... hij staat ook gewoon op zijn achterpoten (ik weet t t mag niet, maar hou een pup maar eens tegen...)

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:54

Jeetje zeg, wat een avontuur voor zo`n klein ding!!
Hopelijk vind je gauw een baasje voor hem , of natuurlijk zijn eigenaar..

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:59

Ik zal morgen eens rondvragen hier op het dorp, ik woon in Hitzum, zodra ik iets weet of hoor zal ik je een PB sturen.. :j

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 23:05

Sita_ schreef:
Ik zal morgen eens rondvragen hier op het dorp, ik woon in Hitzum, zodra ik iets weet of hoor zal ik je een PB sturen.. :j

thanx!! ben al bij bruinsma aan de deur geweest (die zou rondvragen) en ken verder niemand in de buurt van hitzum...

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:06

fionaf09 schreef:
ongeveer wat kost dat want dan kan ik daar rekening mee houden met vragen aan mensen

€150 stond in het topic, als ik me niet vergis?

Jammer genoeg hebben wij geen plek meer, anders had ik het wel geweten :o

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:06

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 17-11-22 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 23:07

maartje_h schreef:
Jeetje zeg, wat een avontuur voor zo`n klein ding!!
Hopelijk vind je gauw een baasje voor hem , of natuurlijk zijn eigenaar..

En dan ook nog een aanrijding erbovenop, arm diertje... Al heb ik er meer last van dan hij... heb nogal wat spierpijn... Wordt morgen gezellig, een drukke pup, 2 sjaggie honden en niet kunnen bewegen van de spierpijn... ;(

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 23:11

xXLianneXx schreef:
je gaat er wel een beetje heeel erg snel vanuit dat hij gedumpt is, Amivedi is ook niet alles ik heb er slechte ervaringen mee maar dat zecht ook niet alles natuurlijk.
Waarom breng je het niet naar het asiel? Daar kunnen ze hem mediche hulp geven, eigenaren zoeken sneller bij het asiel en daar kunnen ze meteen een baasje zoeken, een pup spuiten ze echt niet.
Ik ben bang als je nu zegt van ik zoek een baas dat er dan heel snel een impulsaanschaf wordt gedaan en dat hij er later weer ondermoet lijden..
Hopelijk loopt het allemaal goed af en vind je de eigenaar :P

ik zorg er wel voor dat ie niet naar zo'n adres gaat... heb wel ietsjes ervaring hiermee... en zoals ik al zei, t asiel is n laatste optie, omdat ik, uit persoonlijke ervaring, hier erg slechte ervaringen mee heb (de lokale asiels dan en dat ging wel o.a. over t in laten slapen van een pup)

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 23:14

pintogirl schreef:
fionaf09 schreef:

€150 stond in het topic, als ik me niet vergis?

Jammer genoeg hebben wij geen plek meer, anders had ik het wel geweten :o

dat wordt wel ietsjes meer, als ie wel geopereerd moet worden... dit is alleen t zetten zonder operatie...
maar ik wel wel ff aanstippen dat t nieuwe opvangadres in de buurt moet zijn, vanwege dat de eigenaars m nog op kunnen halen en hij gaat niet zomaar naar een adresje, het moet echt aantoonbaar geschikt zijn... anders is ie beter af in het asiel...

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:18

ik vond ooit een aan flarden gereden kat, deze is geopereerd en alles is vergoed door de dierenbescherming. ik ruil daarvoor heeft hij tot vorige week bij ons gewoond. hij is rond de 28 jaar geworden.

het lijkt mij wijs op deze pup bij het asiel af te leveren, of overleg over de rekening. het er van uit gaan dat hij gedumpt is weet je nooit zeker tenslotte

succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:43

Wat een verhaal.....Ik hoop dat het rechtmatige baasje wel op komt dagen,
ik heb alleen geen vertrouwen meer in Amivedi....Als ik de topics hier zo heb mogen lezen?
Mensen die een dier hebben gevonden en de telefoon niet eens op wordt genomen?

Heb je al een advertentie op MP gezet?